Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

World of Warcraft coraz mniej popularny

76 postów w tym temacie

Dnia 09.05.2013 o 14:58, Eternal101 napisał:

Na xfire nie ma co teraz patrzeć bo ten program stracił na popularności i to bardzo mocno.


Wspomniałem o tym w moim poście. Ale tak jak napisałem, chodzi mi o tendencję.

Dnia 09.05.2013 o 14:58, Eternal101 napisał:

BTW ta
strona nie jest wiarygodna, sprawdziłem właśnie Burning Legion ile ludzi gra i pokazuje
że 108 osób co jest bzdurą totalną.


Mi pokazuje 3100 - sprawdziłeś Burning Legion US. Jak to ma się do rzeczywistości to nie mam pojęcia, jak wyżej, wskazuję na tendencję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 16:44, TigerXP napisał:

Zapraszam na RBG 2k+ zobaczymy jak Ci pojdzie.


Bardzo chętnie, poproszę tylko pre-paida, bo - jak napisałem wcześniej - w WoWa nie grałem już baaaaardzo długo.

Dnia 09.05.2013 o 16:44, TigerXP napisał:

Kwestia gustu, dodatek trafiony, pandy to tylko tlo dla nowych mechanik w grze.


Dokładnie, kwestia gustu, szkoda tylko, że tak "trafiony" dodatek nie jest w stanie utrzymać ludzi w grze... Ale może to dlatego, że się nie znają.

Dnia 09.05.2013 o 16:44, TigerXP napisał:

Chyba rozmawiamy o dwoch roznych grach i firmach, przy zadnym MMO, przy zadnej sieciowce
nie mialem tak doskonalego kontaktu z gm-em i obsluga.>


Ja mówię o tym, jak Blizzard (jako firma) traktuje społeczność (jako ogół), Ty odpisujesz, że świetnie dogadujesz się z GMem...

Dnia 09.05.2013 o 16:44, TigerXP napisał:

Dlatego wlasnie WoW bije wszystkie mozliwe popularnosci wsrod MMO, dlatego trzyma sie
na rynku, dlatego zadne inne MMO nigdy nie osiagnelo nawet polowy tego co on. Jesli to
ma byc cofanie sie, to ja od dzisiaj sie tylko cofam :)


Ilu nowych graczy rocznie zyskuje Blizzard? Pomyślałeś kiedyś o tym? Dla wielu osób głównym argumentem na pozostanie przy WoWie jest to, że zainwestowali w niego kupę kasy i gdyby przenieśli się do innej gry, to a) straciliby tę kasę oraz b) zaczynaliby od zera. Druga kwestia - WoW był pierwszą tak atrakcyjną, przystępną grą MMO, wcześniejsze tytuły (np. EverQuest) były znacznie bardziej prymitywne, zarówno pod względem grywalności, jak i oprawy audiowizualnej. Dzięki temu przyciągnął wielu graczy. WTEDY. Teraz jedzie po prostu siłą rozpędu, korzystając z bazy wiernych graczy (czemu wiernych, patrz wyżej), powoli, lecz nieubłaganie tracąc abonentów. Jak rozumiem, jest to dla Ciebie definicja postępu? Ciekawe... Inne MMO graczy zyskują, WoW traci, ale to WoW idzie do przodu? Ciekawe podejście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsza im się liczba użytkowników? Może dlatego, że u konkurencji albo nie płaci sie za grę i dokupuje sie ew. coś za drobną opłatą, albo płaci się za grę, ale nie ma abonamentu?Spójrzmy prawdzie w oczy. Po 3 miesiącach grania w WoWa przyjemność ta kosztuje nas tyle co 2 gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 11:08, Ring5 napisał:

/cięcie


A podałbyś imię postaci pod którą występujesz w LOTRO? Pograłbym znowu i tym razem mógłbym się spytać innego gracza o poradę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 16:57, zawcia napisał:

> Na xfire nie ma co teraz patrzeć bo ten program stracił na popularności i to bardzo
mocno.

Wspomniałem o tym w moim poście. Ale tak jak napisałem, chodzi mi o tendencję.

> BTW ta
> strona nie jest wiarygodna, sprawdziłem właśnie Burning Legion ile ludzi gra i pokazuje

> że 108 osób co jest bzdurą totalną.

Mi pokazuje 3100 - sprawdziłeś Burning Legion US. Jak to ma się do rzeczywistości to
nie mam pojęcia, jak wyżej, wskazuję na tendencję.

Błędnie pokazuje bo kazdemu inaczej kumplowi pokazało 4,5k :(

NemoTheEight 8 dych za 2 miechy grania to tyle co 2 gry? Man please... 2 gry to gdzies 300 zł czyli masz grania na co najmniej 4 miechy :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry za double''a ale sprawdzilem 2 kolejne realmy EU i to co podaje ta strony to informacje wyssane z privow chyba :D. Chocby Maelstorm 34 graczy w ally? No chyba ich potentegowało jak tam gra grubo ponad to tych ludzi :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.05.2013 o 17:12, Ring5 napisał:

Dokładnie, kwestia gustu, szkoda tylko, że tak "trafiony" dodatek nie jest w stanie utrzymać
ludzi w grze... Ale może to dlatego, że się nie znają.


2 mln przestalo grac? 8 mln dalej gra wiec jakos utrzymuje tych ludzi. Zreszta nie dyskutuje bo to kwestia podejscia, mi sie gra podoba i bawie sie dalej przy niej tak samo jak kiedys. Czemu ludzie odchodza? Zaryzykowalbym stwierdzenie ze caly ten WoW im sie przejadl, czemu sie nie dziwie ile mozna grac w jedna gre.
Sam mam teraz krotka przerwe, ale po sprawdzeniu dwoch innych MMO stwierdzam ze jednak WoW mi najbardziej odpowiada. Cos czuje ze przesiade sie dopiero na Titana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 18:28, TigerXP napisał:

2 mln przestalo grac? 8 mln dalej gra wiec jakos utrzymuje tych ludzi.


4 miliony. Maksymalna liczba subskrybentów, jaką chwalił się Blizz, wynosiła bodajże 12 milionów. Teraz mówimy o 8. Spadek o 1/3... Jasne, 8 milionów nadal utrzymuje grę, ale chyba jednak coś jest na rzeczy, skoro migracja sięgnęła aż takiego poziomu.

Dnia 09.05.2013 o 18:28, TigerXP napisał:

Zreszta nie dyskutuje bo to kwestia podejscia


Przeczysz oczywistym faktom, bo właśnie dyskutujesz ;)

Dnia 09.05.2013 o 18:28, TigerXP napisał:

mi sie gra podoba i bawie sie dalej przy niej tak samo jak kiedys.


Super, i to jest najważniejsze.

Dnia 09.05.2013 o 18:28, TigerXP napisał:

ile mozna grac w jedna gre.


Nie wiem, zapytaj fanatyków ogame czy EVE Online :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy zalewie darmowych produkcji które prezentują niezgorszy poziom trudno się dziwić, gracze chcą spróbować czegoś nowego. Nawet jeśli zauroczenie nie potrwa zbyt długo. WoW będzie zarabiał na siebie z nawiązką ze znacznie mniejsza bazą graczy - podobno dwa dodatki jeszcze w drodze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca wina kolejnych dodatków i zmian (chociaż część z nich z pewnością przyczyniła się do mniejszej popularności), zauważcie że to jest gra z przełomu 2004/2005, wielu już się ta gra przejadła, wracają tylko na kilka miesięcy żeby obczaić nowy dodatek i robią przerwę, niektórzy w ogóle nie wracają, bo wolą nowe doświadczenia, zamiast odgrzewanych kotletów. Wbrew pozorom też co dodatek gra jest co raz bardziej czasożerna, kiedyś opierała się na o wiele prostszych zasadach, nie trzeba było robić daily, rbg, aren, achievmentów itd żeby coś udowodnić innym. Owszem, nikt nie zmusza, ale niemal każdy czuje się przez presję innych zobligowany aby robić w tej grze wszystko co popadnie :) Inaczej nikt ciebie nie chce nigdzie brać, każdy wytyka palcem, a na czacie nie masz prawa się na żaden temat wypowiedzieć "bo nie robisz aren/rbg, więc co ty wiesz o pvp" czy coś podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 19:45, Azvar napisał:

To nie do końca wina kolejnych dodatków i zmian (chociaż część z nich z pewnością przyczyniła
się do mniejszej popularności), zauważcie że to jest gra z przełomu 2004/2005, wielu
już się ta gra przejadła, wracają tylko na kilka miesięcy żeby obczaić nowy dodatek i
robią przerwę, niektórzy w ogóle nie wracają, bo wolą nowe doświadczenia, zamiast odgrzewanych
kotletów.

Często jednak sporo osób wraca po wypróbowaniu innego MMO, bo albo przestaje być/jest źle rozwijane lub też endgame okazuje się być niewystarczający by na dłuższy czas przyciągnąć nawet do w miarę dobrze zrobionej gry. Faktem jest wprawdzie, że zbyt wielu nowych graczy to ta gra już nie przyciąga.

Dnia 09.05.2013 o 19:45, Azvar napisał:

Wbrew pozorom też co dodatek gra jest co raz bardziej czasożerna, kiedyś opierała
się na o wiele prostszych zasadach, nie trzeba było robić daily, rbg, aren, achievmentów
itd żeby coś udowodnić innym.

Cóż, teraz zbyt dużo zależy od farmienia daily, które to zdaniem Blizzarda są takim wspaniałym pomysłem, bo inaczej ludzie nie mogliby się cieszyć tym wspaniałym contentem. Co do prostszych zasad, to jednak część rzeczy wtedy była bardziej wymagająca niż dzisiaj, kiedy to nie było tylu rozmaitych pomocy (jak np. wbudowany quest helper), aczkolwiek część "trudności" wymagała z fatalnego designu niektórych mechanik, jak np. konieczność posiadania określonych ilości klas tylko dlatego, że były niezbędne konkretne buffy (to jeszcze w TBC mocno ciążyło). Z drugiej strony, pomimo pewnych uproszczeń, w MoPie zbyt mocno oparto wszystko o farming, przynajmniej pod tym względem było lepiej, kiedy to np. za czasów WotLK można się było logować tylko na raidy, a dzisiaj raczej tak nie da rady, bo codziennie lepiej jest coś farmić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 20:58, Arcling napisał:

Cóż, teraz zbyt dużo zależy od farmienia daily, które to zdaniem Blizzarda są takim wspaniałym
pomysłem, bo inaczej ludzie nie mogliby się cieszyć tym wspaniałym contentem.

Dnia 09.05.2013 o 20:58, Arcling napisał:

w MoPie zbyt mocno oparto wszystko o farming, przynajmniej pod tym względem było lepiej, kiedy to np. za
czasów WotLK można się było logować tylko na raidy


Dokładnie to miałem na myśli, gdyby to porzucić, to na pewno nikt by nie ucierpiał. Mnie to osobiście niesamowicie nudziło, nie nawidziłem tego że jako JC trzeba było codziennie robić te durne questy żeby zdobyć nowe "recki", ani też daily na reputację, na punkty valor czy co tam. Co innego jak są jakieś alternatywy, a co innego jak trzeba non stop robić coś, co nie sprawia nam już wielkiej radochy (lub przynudza i męczy), ale jest od nas wymagane aby osiągniąć jakiś sukces i trzeba każdego dnia znaleźć na to czas, aby nie zostać w tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 13:04, Aquma napisał:

Zresztą - 8 lat. To mówi samo za siebie.
Ileż można...


Powiedz to grze Everquest...

@Ring5

Rezultat - questy fabularne dla drużyn są łatwiejsze, niż questy solo, gdzie czasem nawet da się zginąć.

No to teraz już wiem, dlaczego mi łatwiej idzie z drużynowymi niż z solowymi. xD

@TigerXP

ile mozna grac w jedna gre

HoMM 3, GTA 3, Diablo 2, Titan Quest...nawet nie liczę ile lat w nie gram do dziś. Można? Można.

Chyba że mowa jest tylko o MMO. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 17:12, Ring5 napisał:

Inne MMO graczy zyskują, WoW traci, ale to WoW idzie do przodu? Ciekawe podejście.

Jakie to są ''inne MMO''? Pytam bez złośliwości, bo o dobrym MMO to nie słyszałem od paru lat chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.05.2013 o 21:33, Cygi napisał:

@TigerXP

ile mozna grac w jedna gre

HoMM 3, GTA 3, Diablo 2, Titan Quest...nawet nie liczę ile lat w nie gram do dziś. Można?
Można.

Chyba że mowa jest tylko o MMO. ;)


Moze sie zle wyrazilem, ja w takiego warcrafta 3, gorhica 2 gram do dzisiaj, w WoW-a od 8 lat (chyba jakos tak, sam juz nie pamietam kiedy on wyszedl). Jednak sa ludzie ktorzy caly czas potrzebuja nowosci, inaczej rozgrywka sie im nudzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 22:08, Kryhuu napisał:

Jakie to są ''inne MMO''? Pytam bez złośliwości, bo o dobrym MMO to nie słyszałem od
paru lat chyba.


Inne MMO które zyskują? GW/GW2, Planetside/P2 (ok, to MMO Shooter), EVE Online, Age of Conan...

A "dobre" MMO? Zależy od Twojej definicji "dobrego MMO". Dla mnie dobrymi tytułami, przy których trochę czasu spędziłem i które naprawdę mnie wciągnęły, są LotRO (w które grałem jakieś 3 lata, potem miałem rok przerwy, szlag mi trafił konto i teraz od kilku miesięcy gram od nowa) czy EVE Online (choć niekoniecznie pasuje mi space-simowy charakter gry, to swoboda i możliwości, jakie gra daje graczowi, są dla mnie ogromnym plusem - gdyby ktoś zrobił coś podobnego w klimatach fantasy, miałbym grę doskonałą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blizzard sam jest sobie winien temu spadkowi.Wszystko przez te ich absurdalne pozbawione logiki zmiany i ciągłe ułatwianie gry.PvP ludzie narzekają, że niegrywalne, bo za często się wtapia bg niezależnie od strony i przez przegiętą ilość CC.A co do słuchania graczy to owszem słuchają ich tyle, że nie tych graczy co trzeba.Za TBC wprowadzili palka do hordy i shamka do ally, bo gracze tak chcieli.Imo nigdy się to nie powinno stać.Frakcje by się chociaż czymś różniły oprócz ras, mountów, miast i questów...Tak samo nowe kombinacje ras/klas rujnujących lore całkowicie to też pewnie był pomysł graczy.To samo z Pandami, kto płakał, żeby ich dać ? gracze... Mieli dać pandy jako grywalną rasę ally w TBC z tego co słyszałem, ale tak się nie stało.Powiem jeszcze na temat przejścia WoWa do F2P - teraz nawet jak się płaci za grę to tak czy siak jest masa dzieci, debilów, retardów i community jest martwe wraz z końcem TBC.Więc to nie robi żadnej różnicy czy WoW jest płatny czy nie, naprawdę.Casuale za bardzo szkodzą tej grze swoim płaczem na forum blizza jaki to WoW jest "trudny" dla nich.Ja mam tylko 1 do powiedzenia casualom: Nie masz czasu na grę albo "za trudna" jest ona dla ciebie?Nie powinieneś grać w gry MMO w takim razie, bo nie są one dla ciebie.I tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się dziwię, że te klasyczne MMO jeszcze w ogóle mają takie milionowe rzesze subskrybentów. Typowy rozwój postaci, typowe uzbrojenie, typowy styl expienia, zabawy i gry po prostu...a ludziom wciąż nie jest dość. Nowoczesne MMO to nadchodzące DayZ, a przynajmniej coś w tym stylu, kiedy zdany jesteś tylko na siebie i każdy jest sobie równy, jednocześnie mogąc być najlepszym by po chwili zostać z niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.05.2013 o 23:04, Daros_93 napisał:

Blizzard sam jest sobie winien temu spadkowi.Wszystko przez te ich absurdalne pozbawione
logiki zmiany i ciągłe ułatwianie gry.PvP ludzie narzekają, że niegrywalne, bo za często
się wtapia bg niezależnie od strony i przez przegiętą ilość CC.


No prosze Cie, random bg zawsze sie przegrywalo bo zawsze sie trafia jakies nooby ktore rozpieprza system i nie wazne czy to bylo tbc, wotlk czy jakikolwiek inny dodatek. Baa teraz jest wrecz lepiej niz kiedys (znaczy sie na vanilli tbc i wotlku) bo mamy rated bg, dzieki czemu mozemy pograc bg w zorganizowanej grupie i cos z tego jeszcze miec, wiec w zasadzie nastapily zmiany na lepsze :P Przegieta ilosc CC? Jedyne przegiete CC to vortex i solar, a solar bedzie nerfiony w 5.3 wic problem rozwiazany. Reszta CC (a przynajmniej ich wiekszosc) ktorymi mozna spamowac sa juz w grze od dawna wiec naprawde nie wiem o co Ci chodzi.
A jesli chodzi o balans na ratedach, to jest on duzo lepszy niz kiedykolwiek byl, teraz praktycznie kazda klasa i spec jest przydatny, czego nie mozna bylo powiedziec o cata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować