Zaloguj się, aby obserwować  
Demagol

Obrady na temat gram.pl i potrzebnych zmian

871 postów w tym temacie

czemu nie? płacisz = wymagasz, pierwsza zasada kapitalizmu

jako użytkownik sklepu z doklejonym forum mam ukonstytuowane prawo domagać się od kontrahenta usługi na poziomie mnie satysfakcjonującym, inaczej wyniosę swoje pieniądze gdzie indziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 13:37, Ostrowiak napisał:

czemu nie? płacisz = wymagasz, pierwsza zasada kapitalizmu

jako użytkownik sklepu z doklejonym forum mam ukonstytuowane prawo domagać się od kontrahenta
usługi na poziomie mnie satysfakcjonującym, inaczej wyniosę swoje pieniądze gdzie indziej


Ale nie poganianie to nie to samo co brak wymagań wobec kontrahenta. Raczej przejaw świadomości, że jeśli to miałoby być zrobione w pośpiechu, to zapewne byłoby zrobione źle.

@Karharot
Nie uważasz, że stary czerwony kolor w tytule gryzie się z niebieskim nickiem i treścią posta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyznacznikiem tempa pracy nad stroną są nieszczęsne avatarki ze strony głównej

dopóty, dopóki naczelny się o nich nie dowiedział, nikt nie uniósł palca w tej sprawie

piesdrawiam taką organizację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 14:02, ManweKallahan napisał:

Nie uważasz, że stary czerwony kolor w tytule gryzie się z niebieskim nickiem i treścią posta?

Nope, dzięki temu niebieski kolor nie jest taki zimny ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 13:37, Ostrowiak napisał:

czemu nie? płacisz = wymagasz, pierwsza zasada kapitalizmu

jako użytkownik sklepu z doklejonym forum mam ukonstytuowane prawo domagać się od kontrahenta
usługi na poziomie mnie satysfakcjonującym, inaczej wyniosę swoje pieniądze gdzie indziej


I od razu każdy rzuci to, co akurat ma do roboty, byle tylko zająć się postulatami jednego użytkownika. Korzystasz ze sklepu dostajesz usługę na odpowiednim poziomie. Znaczy się zamawiasz grę czy inny produkt to go dostajesz za określoną cenę w określonym terminie. Za korzystanie z forum nic nie płacisz i jest ono dostępne za darmo także dla osób, które nigdy nic w sklepie nie kupiły. Jest to usługa darmowa. Więc wybacz, ale nie masz żadnego prawa do poganiania kogokolwiek w sprawie forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 14:02, ManweKallahan napisał:

Nie uważasz, że stary czerwony kolor w tytule gryzie się z niebieskim nickiem i treścią
posta?


Nie. Nawet kiedyś byliśmy nazywani policją formuową. Teraz jest na to dowód. :) Moim zdaniem czerwony napis Moderator z niebieską ksywką Moderatora ładnie się komponuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że ja w sklepie tegoż serwisu zostawiłem równe 0.00 PLN.

Dwa, jak moderator Wojman zauważył korzystanie z forum jest darmowe i strona raczej nie bierze za to pieniędzy, więc nie domagam się tego w pierwszej kolejności.

Nie oznacza to jednak, że nie warto zwrócić ekipie uwagi na takie różne drobne problemy, ale bez postawy roszczeniowej. Jeżeli coś mi się nie będzie podobać, to po prostu sobie stąd pójdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 14:52, Plagasul napisał:

Dwa, jak moderator Wojman zauważył korzystanie z forum jest darmowe i strona raczej nie
bierze za to pieniędzy, więc nie domagam się tego w pierwszej kolejności.


i bez użytkowników to forum byłoby martwe, jego utrzymywanie nieopłacalne a baza użytkowników sklepu zapewne zauważalnie mniejsza

nowoczesna ekonomia nie opiera się wyłącznie na walucie, trzeba wyjść z piwnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 14:30, Wojman napisał:

nie masz żadnego
prawa do poganiania kogokolwiek w sprawie forum.


Niestety mylisz się, bo działa to w obie strony. Kupujesz grę od gram.pl. Kierujesz się więc wszystkim- jakością całokształtu usług, tak jak idąc do salonu z samochodami kierujesz się jakością obsługi, broszurek reklamowych i pozytywnym wrażeniem, jakie wywołuje w Tobie salon oraz zatrudniona tam osoba. A jeżeli Ci się nie podoba- idziesz do innego salonu (masz więc pełne prawo wymagać np. fachowej obsługi- bo to będzie warunkiem wydania przez Ciebie pieniedzy, a jeżeli ten warunek nie jest spełniony- zmieniasz miejsce, w którym kupujesz). Płacąc za samochód płacisz za WSZYSTKO- również za tą oprawę- i niejako "głosujesz" swoim portfelem. I daje Ci to prawo wymagać- dobrze, jeżeli się o tym mówi (bo wtedy druga strona wie, czego się od niej oczekuje), a jeżeli nikt tego nie bierze pod uwagę- sorry, dajesz swoje pieniądze komuś innemu.

Tak samo jest w przypadku gram.pl. Płacisz za CAŁĄ usługę. A jeżeli Cię ona nie zadowala- przestajesz kupować. I jako konsument masz pełne prawo wyrazić swoje zdanie, że uważasz, że fajnie by było, gdyby Twoje pieniądze szły na rozwój całej usługi. Jeżeli jednak takie głosy sprzeciwu zostaną zignorowane- po prostu rezygnujesz z finansowania portalu (poprzez swoje zakupy).

TL;DR: konsument ma pełne prawo narzekać na jakość usługi (a usługą jest całe gram.pl, bo i o zakupie na gram.pl decyduje całość oprawy- ot, np. kupuję na gram.pl bo mam sentyment do forum), i jeżeli narzekania nie zostaną wzięte pod uwagę- przestać kupować (a więc: finansować). I dlatego rozsądny właściciel za taki feedback jest wdzięczny. Bo zwyczajnie więcej osób ma więcej powodów, aby nadal płacić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy się poważnie zastanowić nad stanem forum. Chodzi konkretnie o silnik, na jakim jest postawiony. Warto czasem zainwestować w porządną technologię, typu IPB - przy okazji zmiana górnego menu przy widoku forum również byłaby załatwiona. Ciekawe tylko, czy ktoś podjąłby się konwersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 15:37, Kettger napisał:

Należy się poważnie zastanowić nad stanem forum. Chodzi konkretnie o silnik, na jakim
jest postawiony. Warto czasem zainwestować w porządną technologię, typu IPB - przy okazji
zmiana górnego menu przy widoku forum również byłaby załatwiona. Ciekawe tylko, czy ktoś
podjąłby się konwersji.

Tylko nie to. Typowe systemy oparte na forach i podforach są IMO diabelnie nieergonomiczne i irytujące w użytku, zwłaszcza jeżeli miałbym się przerzucać z aktualnego, opartego na zwykłej liście tematów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa jest o poganianiu, a nie narzekaniu. Narzekać, dawać feedback - oczywiście że tak. Góra przyjęła to do wiadomości? Oczywiście... ale to już niestety od nich zależy kiedy i czy w ogóle dane zmiany zostaną wprowadzone. I raczej poganiać w stylu "bo ja jestem użytkownikiem, ja wymagam i macie to zrobić jak najszybciej" jeżeli są to sprawy raczej mało kluczowe nie powinno się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 16:10, Muradin_07 napisał:

Ale mowa jest o poganianiu, a nie narzekaniu. Narzekać, dawać feedback - oczywiście że
tak. Góra przyjęła to do wiadomości? Oczywiście... ale to już niestety od nich zależy
kiedy i czy w ogóle dane zmiany zostaną wprowadzone. I raczej poganiać w stylu "bo ja
jestem użytkownikiem, ja wymagam i macie to zrobić jak najszybciej" jeżeli są to sprawy
raczej mało kluczowe nie powinno się.


Przypominam post pierwotny:

"czemu nie? płacisz = wymagasz, pierwsza zasada kapitalizmu

jako użytkownik sklepu z doklejonym forum mam ukonstytuowane prawo domagać się od kontrahenta usługi na poziomie mnie satysfakcjonującym, inaczej wyniosę swoje pieniądze gdzie indziej"

Tu nie chodzi o bezsensownie poganianie. Które zresztą jest formą narzekania, ale mniejsza o to. Jeżeli narzekasz, że tyle kupiłeś gier an gram.pl i tyle swoich pieniędzy z innymi forumowiczami wyłożyłeś, a tu cały czas usługa forum jest na poziomie Twoim zdaniem mizernym, i że przy takim poziomie przestarzałości technologicznej to jest problem "NA JUŻ" to to cały czas jest feedback do którego masz pełne prawo.

Tu nie było żadnej gadaniny "ej zróbcie to szybciej" typu sztuka dla sztuki, więc nie wiem, do czego pijesz, to nie takie poganianie.
I ponawiam- nawet do takiej sztuki dla sztuki MASZ PEŁNE PRAWO. A właściciel ma pełne prawo to olać, i na tym stracić (bo długoterminowo będzie miał mniej nabywców) bądź zyskać (bo bilans zysków z odroczenia takiego zabiegu przewyższy straty). Kwestia podejścia i sytuacji.

Zresztą, tak to jest z feedbackiem. Właściciel ma prawo zignorować każdą jego formę, np. jeżeli jeden użytkownik proponuje głupie zmiany. Wtedy to olewa, bo większość będzie wolała coś innego. Standard, ale chyba tu nie mamy do czynienia z taką sytuacją, bo nie sądzę, aby ktokolwiek był przeciwko modernizacji systemu przestarzałego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież jeżeli przez tyle lat się nic nie zmieniło i jest ok to dlatego miałoby się coś zmieniać szybciej? - takie dosyć dziwne pytanie, ale taka prawda.

Akurat teraz widać, że coś powoli zaczyna się ruszać i już niektóre uwagi zostały wzięte pod uwagę. Co do zmian w forum i tak dalej to wiadomo - wymaga to trochę większej roboty niż naprawienie avków na głównej czy wstawienie kolorków dla moderatorów. Powiem szczerze - też chciałbym zobaczyć nowe forum, nowe GSy i tak dalej. Problem w tym, że jeżeli miałbym dostać półprodukt łatany przez następne kilka lat to chyba nie o to chodzi. Lepiej po prostu zrobić coś, potem pokazać wersję 2.0 i powoli zbierać kolejny feedback z tym związany.

A piję do tego, co sam odpowiedziałeś Wojmanowi - bo jednak jemu chodziło o poganianie, a nie marudzenie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 16:24, Muradin_07 napisał:

Ale przecież jeżeli przez tyle lat się nic nie zmieniło i jest ok to dlatego miałoby
się coś zmieniać szybciej? - takie dosyć dziwne pytanie, ale taka prawda.


bo m oferuje to samo i taniej, steam powoli zaspokaja funkcję społecznościową dysponując sklepem lepszej jakości, zaś ludzie zwyczajnie oszczędni na forum się wypną i pójdą na allegro

gram.pl już nie jest żadną niszą, tylko zaskorupiałym potworem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zadaję pytanie - to po co w tym potworze nadal tkwisz?

Co do polityki sklepu i tak dalej - pojawiły się pomysły na to, co by satysfakcjonowało klientów. Jeżeli góra nie widzi problemu w obecnym systemie sprzedaży to znaczy, że go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 16:33, Muradin_07 napisał:

To zadaję pytanie - to po co w tym potworze nadal tkwisz?


działalność ewangelizacyjna

Dnia 17.11.2013 o 16:33, Muradin_07 napisał:

Co do polityki sklepu i tak dalej - pojawiły się pomysły na to, co by satysfakcjonowało
klientów. Jeżeli góra nie widzi problemu w obecnym systemie sprzedaży to znaczy, że go
nie ma.


durr, wykup przez Action SA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 16:24, Muradin_07 napisał:

Ale przecież jeżeli przez tyle lat się nic nie zmieniło i jest ok to dlatego miałoby
się coś zmieniać szybciej? - takie dosyć dziwne pytanie, ale taka prawda.


Użytkownika nie ma obowiązku obchodzić kwestia "bo tak jest tu od zawsze". To jest rzecz, którą pod uwagę bierze osoba decydująca o zmianach, w swoich narzekaniach użytkownik nie ma obowiązku brać tego pod uwagę. Może to być ewentualne usprawiedliwienie, ale nie musi, i cały czas nie jest to rzecz działająca w sposób "narzucania" użytkownikowi, jak ma wyrażać swoje "zarzuty".

Dnia 17.11.2013 o 16:24, Muradin_07 napisał:

A piję do tego, co sam odpowiedziałeś Wojmanowi - bo jednak jemu chodziło o poganianie,
a nie marudzenie ;)


W KAŻDEJ SYTUACJI można to uogólnić, i jako konsument ZAWSZE masz prawo nawet do wyrażenia swojego zdania, nawet w formie poganiania typu "ZRÓBCIE TO JUŻ BO TO SPRAWA NAGLĄCA". A mądry właściciel wyciąga wniosek z ponaglenia taki, że to może być potrzeba najpilniejsza, i brać to pod uwagę przy planowaniu prac. Bądź nie brać tego pod uwage, bo rachunek ekonomiczny i/lub logika. To jednak są czynniki po stronie właściciela i jego decyzji, nie zmieniające tego, że każdy prawo do wyrażenia takiego zdania niezależnie od sytuacji ma.
Chyba, że podasz sensowny argument przeciwko temu (co odbiera konsumentowi prawo do wyrażenia takiego żądania). Więc- na jakiej podstawie odbierasz konsumentowi prawo do ponaglania? Bo co? Co to zmienia, że to ponaglanie a nie narzekanie? Cały czas głosuje swoim portfelem, w grę po prostu zaczyna wchodzić jeszcze czasu realizacji wg. konsumenta właściwego, ale jest to sytuacjia identyczna.

Póki co nie widziałem ani słowa mówiącego, co odróżnia jeden rodzaj feedbacku od drugiego- na moje oko jest to kwestia priorytetów (co jest najbardziej naglące, a więc w poście akcentowane poprzez ponaglenie), a priorytety w wypowiedzi danego użytkownika na moje oko w żaden sposób nie mogą decydować o tym, czy jest on do owych słów uprawniony czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby utrzymanie tego forum cokolwiek kosztowało, no chyba, że serwer, ale to się liczy jako całość serwisu. Niemniej jednak nie wydałem w tym sklepie ani grosika nędznego, więc właściwie rzecz biorąc do roszczeniowej postawy prawa nie mam.

Ale wkurzające błędy przy dodawaniu postów (takie jakie doskwierają na przykład mi) powinny zostać już dawno temu usunięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 21:48, Plagasul napisał:

Nie sądzę żeby utrzymanie tego forum cokolwiek kosztowało, no chyba, że serwer, ale to


Właśnie kosztuje bardzo wiele, bo jeśli forum jest przyjazne dla ludzi i gromadzi ich więcej to rodzi się sentyment i za te dobre chwile chce się wynagrodzić właściciela poprzez zakupy w sklepie. Ponadto, im więcej ludzi jest do forum przywiązanych, tym więcej jest potencjalnych klientów, którym można zaproponować ofertę sklepu. Zatem, suma summarum, forum kosztuje wiele, ale nie w sensie kosztów związanych wyłącznie z forum.

Dnia 17.11.2013 o 21:48, Plagasul napisał:

Ale wkurzające błędy przy dodawaniu postów (takie jakie doskwierają na przykład mi) powinny zostać już dawno temu usunięte.

Właśnie, ja również za każdym razem jestem zmuszony używać ctrl+c, bo odkąd pamięcią sięgam był problem z dodawaniem postów.

@Muradin
Sam jestem przywiązany do gramu, siedzę tutaj już od czasów cdprojekt.info, ba, nawet zacząłem znów coś tam robić z gramsajtem, ale rację ma @Ostrowiak i inni, którzy wymagają od gramu zmian szybkich albo informacji o tym, że prace trwają. Jeśli chodzi o mnie to sam wygląd forum mnie odpowiada, nie chciałbym takiego potworka jak strona główna czy sklep, ale za to można by było w końcu naprawić opcję odpowiedzi na komentarze pod artykułami. Moim zdaniem błędem jest, że po kliknięciu funkcji "odpowiedź" to osoba, do której się pisze nie jest o tym informowana na forum, chyba że się komentuje bezpośrednio z forum. Bez sensu, że po prostu w mojej odpowiedzi pojawia się wyłącznie tekst na zasadzie:
>.....................
>.....................
>................. .
Poza tym, ileż można czekać na obiecaną wielokrotnie zmianę w działaniu gramsajtów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować