Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Bethesda zapewnia - lagów na starcie The Elder Scrolls Online nie będzie

42 postów w tym temacie

Dnia 16.03.2014 o 11:33, DeithWX napisał:

Lagów nie będzie, bo 10 graczy nie może wywołać laga


Chyba chciałeś powiedzieć, że 0 graczy nie wywoła laga :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Lagów nie będzie, bo 10 graczy nie może wywołać laga
>
> Chyba chciałeś powiedzieć, że 0 graczy nie wywoła laga :D

W sensie "czy padające drzewo wydaje odgłos jeśli w pobliżu nie ma nikogo by to usłyszeć"?

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem w bete na serwerach amerykańskich i mimo pewnych obaw żadnych opóźnień w rozgrywce nie miałem, można więc przypuszczać że rzeczywiście dotrzymają obietnicy i start gry przebiegnie bezproblemowo. Co do komentarzy powyżej to nie wiem czy idziecie po prostu za falą krytyki teso wszechobecną na tym forum (gdzie większość pewnie nawet nie miała z grą żadnej styczności) czy prostu cebulowa mentalność karze wam oczerniać grę bo śmieli zażyczyć sobie za swój produkt zapłaty zamiast wypuścić za darmo a najlepiej jeszcze wam za nią dopłacać :)

Dziwne że gra na zagranicznych forach zbiera dobre opinie a jedynie polskie community płaczę nad jej poziomem. Ja po przegraniu parudziesięciu godzin w becie jestem grą oczarowany, i z niecierpliwością czekam na mojego na pre-odera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 15:17, Honou napisał:

Dziwne że gra na zagranicznych forach zbiera dobre opinie a jedynie polskie community
płaczę nad jej poziomem.

Musimy czytać różne fora, bo ja na przykład na Reddicie czytałem bardzo dużo płaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kij, że co drugiego questa nie da się skończyć przed błędy, a publiczne "lochy" to w ogóle nieporozumienie...

> Grałem w bete na serwerach amerykańskich i mimo pewnych obaw żadnych opóźnień w rozgrywce
> nie miałem, można więc przypuszczać że rzeczywiście dotrzymają obietnicy i start gry
> przebiegnie bezproblemowo. Co do komentarzy powyżej to nie wiem czy idziecie po prostu
> za falą krytyki teso wszechobecną na tym forum (gdzie większość pewnie nawet nie miała
> z grą żadnej styczności) czy prostu cebulowa mentalność karze wam oczerniać grę bo śmieli
> zażyczyć sobie za swój produkt zapłaty zamiast wypuścić za darmo a najlepiej jeszcze
> wam za nią dopłacać :)
>
> Dziwne że gra na zagranicznych forach zbiera dobre opinie a jedynie polskie community
> płaczę nad jej poziomem. Ja po przegraniu parudziesięciu godzin w becie jestem grą oczarowany,
> i z niecierpliwością czekam na mojego na pre-odera.

Grałem we wszystkich trzech frakcjach. W każdej masa błędów. Questy się wieszają, a lagi jak najbardziej się zdarzają. Najgorsze, że to już 3cia beta i nie widać poprawy. W grze nie ma nawet najprostszej opcji "report bug", a uważam, że w publicznej becie powinna być. Za dwa tygodnie premiera, ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby mogli poprawić aż tyle błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2014 o 15:56, Anvi napisał:

W grze nie ma nawet najprostszej opcji "report bug", a uważam, że w publicznej becie powinna
być.


Alez oczywiscie, ze jest. Widac jak kto testuje.

/bug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 15:56, Anvi napisał:

Grałem we wszystkich trzech frakcjach. W każdej masa błędów. Questy się wieszają, a lagi
jak najbardziej się zdarzają. Najgorsze, że to już 3cia beta i nie widać poprawy. W grze
nie ma nawet najprostszej opcji "report bug", a uważam, że w publicznej becie powinna
być. Za dwa tygodnie premiera, ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby mogli poprawić aż
tyle błędów.

Dnia 16.03.2014 o 15:56, Anvi napisał:

Grałem we wszystkich trzech frakcjach. W każdej masa błędów. Questy się wieszają, a lagi
jak najbardziej się zdarzają. Najgorsze, że to już 3cia beta i nie widać poprawy. W grze
nie ma nawet najprostszej opcji "report bug", a uważam, że w publicznej becie powinna
być. Za dwa tygodnie premiera, ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby mogli poprawić aż
tyle błędów.


Masa tych samych błędów, bo 3 ostatnie bety miały ten sam build, ergo te same błędy. Testowane były głównie serwery. W sprawie raportu bugów wystarczyło wklepać /support oraz /report bug jeśli dobrze pamiętam. Kilka opcji do wyboru w kategorii błędu(quest, npc, location i kilka innych) plus krótki opis błędu. Wiem bo sam kilka zgłaszałem w poprzednich testach i to pokazuje też jak "dogłębnie" testowałeś grę skoro nawet tego nie wiesz. Użytkownicy zamkniętych bet grają ponoć na innym buildzie i te bugi, których doświadczaliśmy w publicznej(jak np. zabicie Melanie dla Razum-Dara) są wyeliminowane.
Tak czy inaczej, po to jest beta, wiadomo że będą błędy. UI czy system walki może się podobać lub nie, nie wiem też jak wygląda endgame, ale póki co jest nieźle. Gra chodzi świetnie od strony optymalizacji, lagów też nie uświadczyłem, poza kilkoma momentami gdy była to wina serwerów i każdy lagował. Większość błędów dotyczyła fazowania/spawnów npców do zabicia i dawało się to obejść relogiem. Questy są dużo ciekawsze niż w większości mmo, fajnie przedstawione, z dobrym VO, większość nie wymaga też zabijania tysiąca szczurów. Opowiadane historie są niezłe, nie brakuje też ciekawych npców. A Razum-dar to najlepszy enpek od dawna w rpgach w ogóle, ostatnia tak dobra postać to chyba Talar, a poprzednie to kwartet Gothicowy: Milten, Diego, Gorn i Lester. Crafting też wygląda ciekawie i przede wszystkim użytecznie, może nie ma fifiliarda zbroi, ale te co są, są zaprojektowane z sensem i wyglądają tak jak powinny, a nie płytówki zakrywające tylko 10% powierzchni ciała, bo przecież muszą być cycki na wierzchu. Gra nie zmusza do niczego. Mogę być full plate magiem z dwuręcznym młotem bojowym, a jako drugą broń wybrać resto staff. Gram tak jak chcę, rozwijam to czego używam, dokładnie jak w singlowych scrollsach. A jak znudzą się questy to mogę iść zwiedzać, szukać skarbów czy craftować.
Odnoszę wrażenie, że jedyna osoba tu, która grała dłużej niż pięć minut w TESO to Ring5, bo nikt więcej nie podaje sensownych argumentów. Pozostali plują tym samym powtarzanym w kółko w całym internecie jadem. Rozumiem, że nie każdemu gra odpowiada, nie każdy też lubi mechanikę TESów, sam zmieniłbym/dodał kilka rzeczy, ale zamiast hejtować wypadałoby chociaż podać kilka poważnych argumentów a nie pitolić, że do dupy bo abo, albo że błędy w becie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 11:28, Sadhu napisał:

Cały dzień ściągałem klienta TES Online, zagrałem 10 minut w betę i mam dość. Szkoda,
że nie zrobili normalnej kontynuacji serii tylko MMO. Teraz przez parę lat będą musieli
trzymać się tego projektu i wyciskać z niego tyle, ile się da, zanim zrobią normalną
grę, w którą warto zagrać.


Przypominam, że TES Online nie jest tworzony przez zespół odpowiedzialny za singlowe TESy. Online robi studio ZeniMax Online, a singlowe gry Bethesda Game Studios. Oba studia są częścią ZeniMax Media, ale to wciąż inne zespoły pracujące niezależnie (nie licząc wsparcia Bethesdy w kwestii lore, świata itp). Nie ma się więc co martwić o kolejne TESy, bądź Fallouta 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba być totalnym głupcem żeby myśleć że ta gra jest dobra i dopracowana. Jedyne dlaczego powstała aby wyciągnać jak najwięcej na falii sukcesu Skyrima. I idę o zakład że przed sukcesem skyrima taka gra nawet nie była planowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 16:58, Waaazuuup napisał:

Masa tych samych błędów, bo 3 ostatnie bety miały ten sam build, ergo te same błędy.


Niestety nie jest tak rozowo. Dwie poprzednie bety faktycznie dzialaly na starym buildzie.
Ale aktualna beat dziala na duzo nowszym. Podobno roznica miedzy tym buildem a PTS wynosi jakis miesiac.
I nie zrozum mnie zle, ja kibicuje ESO ale ilosc bledow w tej becie nie napawa optymizmem.
Moim zdaniem powinni jednak przesunac premiere o miesiac jeszcze.
Mam nadzieje jednak ze sie pomyle i 1 kwietnia ESO bedzie prezentowac sie solidnie niczym skala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 17:42, Jester napisał:

Niestety nie jest tak rozowo. Dwie poprzednie bety faktycznie dzialaly na starym buildzie.
Ale aktualna beat dziala na duzo nowszym. Podobno roznica miedzy tym buildem a PTS wynosi
jakis miesiac.
I nie zrozum mnie zle, ja kibicuje ESO ale ilosc bledow w tej becie nie napawa optymizmem.
Moim zdaniem powinni jednak przesunac premiere o miesiac jeszcze.
Mam nadzieje jednak ze sie pomyle i 1 kwietnia ESO bedzie prezentowac sie solidnie niczym
skala.


Jak to wygląda w ten weekend nie wiem, bo nie miałem jakoś czasu odpalić i nie mam pojęcia ile błędów zostało. Jeśli faktycznie aż tak duży odsetek to niedobrze. Z drugiej strony, jak pisałem wcześniej jedyne problemy jakich doświadczyłem osobiście to brakujący npc, a to nie tak znów tragicznie. Każde mmo na starcie ma masę bugów, wiem, to żadna wymówka, ale też aż takiej tragedii nie ma. Masę więcej problemów miałem z betami Conana, TSW, SWTOR czy nawet LotRO. Ba, znikające npc/niemożliwe do ukończenia questy były nawet w WOWie i to już poza betą. Gdy w WotLK wprowadzili nowy system "fazowania" questów połowa była nie do ukończenia. Dla przykładu podam choćby Battle for Undercity czy kilka w Dragonblight(latanie na smokach, coś z gryfonami i kilkanaście innych w Northrend). To oczywiście moje odczucia i ja tam się nie martwię aż tak, tym bardziej że większość dało się obejść jak dotąd(jedyna którą musiałem pominąć to Melanie). Bardziej się martwię o endgame, ale w sumie "my raiding days are over" więc nie zależy mi aż tak bardzo. Najwyżej przestanę płacić i grać.
W każdym razie tym którzy czekają życzę udanego startu i przyjemnych chwil spędzonych w Tamriel. Tym którym gra nie podeszła życzę ciekawej alternatywy która im podpasi(konkurencji wszak nigdy za wiele). Hejterom zaś życzę jeszcze większego bólu dup i szczękościsków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba być totalnym głupcem żeby myśleć że ta gra jest dobra i dopracowana. Jedyne dlaczego
> powstała aby wyciągnać jak najwięcej na falii sukcesu Skyrima. I idę o zakład że przed
> sukcesem skyrima taka gra nawet nie była planowana.

A Tobie to płacą za te wypociny przy każdym temacie teso czy po prostu rodzice nie chcą Ci jej kupić na urodziny ? Krytyka krytyką, każdy może mieć swoje zdanie ale daruj sobie tego typu wypowiedzi. Nie podoba się - nie graj ale uszanuj że innym może jednak przypasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2014 o 20:11, Honou napisał:

A Tobie to płacą za te wypociny przy każdym temacie teso


Drugi raz wypowiadam się na tym serwisie w temacie TESO więc rozrózniaj osoby.

Dnia 16.03.2014 o 20:11, Honou napisał:

Ci jej kupić na urodziny ? Krytyka krytyką, każdy może mieć swoje zdanie ale daruj sobie
tego typu wypowiedzi. Nie podoba się - nie graj ale uszanuj że innym może jednak przypasować.


Sorry mnie już samego stać na gry czy mieszkanie, jednak wolę przyczynić się do oszczędności czyjejś kasy zanim zrobi błąd kupując tą grę za nie małe pieniądze. PRzecież szanuje. Napisałem wyraznie że trzeba być głupcem by myśleć że ta gra jest dobra i dopracowana. Ktoś kto tak nie myśli nie jest głupcem i go szanuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mylę, szybka przebieżka przez tematy związane z teso i w co drugim twoje wypowiedzi w sumie na jedno kopyto: będzie f2p, gra do kitu , nie kupujcie. Oczywiście bez żadnego sensowniejszego uzasadnienia.

I wybacz ale wyzywanie od głupich tych którym gra się podoba, nie do końca wygląda mi na szacunek do osób mających inne zdanie niż ty. Ciekawi mnie po prostu co aż tak strasznie ubodło cię w teso że za misję życia powziąłeś sobie zniechęcanie do niej innych ?

Żeby było jasne, nie neguje w żaden sposób krytyki gry o ile jest ona poparta czymś więcej niż "gra jest be,nie kupujta,powiesić twórców!" , bo jakby nie było gra ma swoje wady (ale która gra nie ma?) ale osobiście uważam że warto dać jej szanse a cena, nawet jeśli nie planujemy grać dłużej niż msc utrzymuje normalny poziom produkcji wydawanych w tych czasach - a niektóre kończymy w 3 dni, tutaj mamy przynajmniej miesiąc.

Co do powyższej dyskusji o błędach technicznych teso, cały czas podtrzymuje zdanie że gra trzyma bardzo wysoki poziom jeśli chodzi o tą kwestię. Gry MMO to produkcje bardzo złożone i wiadomym jest że nie obejdzie się bez jakiś zgrzytów (które póżniej będą wodą na młyn dla większości wypowiadających się tutaj :) ) niemniej jednaj w porównaniu do innych produkcji w które miałem okazje pograć w bete tuż przed premierą jest naprawdę dobrze. Jak to wyjdzie w praniu, zobaczymy już niedługo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę już edytować: oficjalne info od devów jest takie, że podczas bety nie stwierdzono
> lagów spowodowanych lokalizacją serwera (lagi spowodowane bugami to inna kwestia ;) ).
> Gadałem z różnymi osobami na kilku forach (m.in. z Łotwy, Francji oraz Turcji) i wszyscy
> twierdzą zgodnie - lagów nie stwierdzono. Nie sądzę zatem, by podczas premiery były problemy
> ;)
>
> Korekta do wcześniejszego posta - mea culpa, rzeczywiście w dniu premiery dostępny będzie
> tylko US, nie doczytałem, przyznaję się.

Ehe... I właśnie dlatego wczytanie listy postaci trwało 20 minut, a samo zalogowanie do gry kolejne 15. Żadnych lagów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 12:12, Ring5 napisał:

Nie mogę już edytować: oficjalne info od devów jest takie, że podczas bety nie stwierdzono
lagów spowodowanych lokalizacją serwera (lagi spowodowane bugami to inna kwestia ;) ).
Gadałem z różnymi osobami na kilku forach (m.in. z Łotwy, Francji oraz Turcji) i wszyscy
twierdzą zgodnie - lagów nie stwierdzono. Nie sądzę zatem, by podczas premiery były problemy
;)


Serwery może i wytrzymają (tak, były też w historii gry MMO z bezproblemowym launchem jeśli idzie o kwestie związane z dostępem do serwerów i ich wydajnością), ale należy odróżnić lagi od wyższego opóźnienia (które spowodowane jest odległością między USA a Europą), którego twórcy w żaden sposób nie unikną. Z drugiej strony, TESO nie należy do super dynamicznych gier i da się przeboleć to opóźnienie w granicach 150ms - przynajmniej tak to wyglądało w betach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2014 o 23:06, leszeq napisał:

Ehe... I właśnie dlatego wczytanie listy postaci trwało 20 minut, a samo zalogowanie
do gry kolejne 15. Żadnych lagów :)


Wiesz, w tej becie bralem udzial z zadupia Europy (mniejsza o szczegoly) i jakos nie zauwazylem, bym musial czekac 35 minut na rozpoczecie rozgrywki. Mialem wprawdzie kilka DCow, ale zadnego rubberbandingu, zadnych opoznien. Ale ok, widocznie po prostu mialem szczescie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować