Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

E3 2014: 10-minutowe demo z Dragon Age: Inkwizycja

60 postów w tym temacie

Hm, wygląda na to, że DA:I zapowiada się ciekawie. Zastanawiam się tylko, że skoro to jest alpha, to jak mogą zdążyć z całą grą do października.

@Swgs - może, ale nie jest tak cukierkowe. Przyznam jednak, że nie podoba mi się przesadna widowiskowość niektórych ataków (szczególnie widoczna na trailerze), która pojawiła się wraz z redesignem estetyki w DA2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś liczył na choć odrobinę klimatu z DA Origins po tym demie może przestać robić sobie nadzieję. Nie ma już wątpliwości, że bazą dla Inkwizycji jest DA2 ze wszelkimi tego konsekwencjami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.06.2014 o 16:54, michal_w napisał:

Jak ktoś liczył na choć odrobinę klimatu z DA Origins po tym demie może przestać robić
sobie nadzieję. Nie ma już wątpliwości, że bazą dla Inkwizycji jest DA2 ze wszelkimi
tego konsekwencjami.

Akurat szybsze i bardziej dynamiczne starcia to była jedna z najlepszych rzeczy w DA2. Walka ze smokiem prezentuje się bardzo dobrze. Mechanika z Origins byłaby tutaj zbyt drętwa. Jeśli kogoś wciąż bawią wolniejsze starcia ze staniem w miejscu przez większość czasu i auto-attackiem w klasyczny stylu, to i takie gry dostanie (np. Pillars of Eternity). Tutaj widzę jest też obecny widok do planowania przy aktywnej pauzie, więc fani Origins też znajdą coś dla siebie. Nie widzę tutaj jakiejś utraty klimatu. Wygląda to na to, czego można by po tym uniwersum się spodziewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

One nie były szybsze i bardziej dynamiczne, po prostu animacje ataków były przesadnie widowiskowe (mag tak wywijał swoją laską, że wyglądało to jak z filmów klasy B). Zero taktyki, każda walka to zasadzka i wyłażący spod ziemi przeciwnicy, a cross class combo system był debilnie zaimplementowany co sprawiało, że na wyższych poziomach trudności ciągle czekałem na cooldowny żeby móc w ogóle zadawać obrażenia bo różnica między uderzeniem CCC a normalnym była ogromna (600 potrafilo się zmienić w 4000) i właściwie normalnie nie opłacało się używać umiejętności. Nie dało się nic zaplanować, a dość ubogi system skilli sprawiał, że niektóre drzewka były nic nie warte, gdzie w DA:O można stworzyć sporo różnych buildów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Akurat szybsze i bardziej dynamiczne starcia to była jedna z najlepszych rzeczy w DA2.
Od kiedy to cRPG ma być "szybkie i dynamiczne"? Komuś się chyba gatunki pomieszały, to (chyba) nie slasher dla dzieci z ADHD.
> Walka ze smokiem prezentuje się bardzo dobrze. Mechanika z Origins byłaby tutaj zbyt
> drętwa. Jeśli kogoś wciąż bawią wolniejsze starcia ze staniem w miejscu przez większość
W całej swojej karierze fana cRPG nie spotkałem nic bardziej drętwego niż walki w DA2.
> czasu i auto-attackiem w klasyczny stylu, to i takie gry dostanie (np. Pillars of Eternity).
> Tutaj widzę jest też obecny widok do planowania przy aktywnej pauzie, więc fani Origins
Już to przerabialiśmy w DA2. Tam też miała być opcja "strategiczna". W praktyce sztuka dla sztuki i czysta strata czasu.
> też znajdą coś dla siebie. Nie widzę tutaj jakiejś utraty klimatu. Wygląda to na to,
> czego można by po tym uniwersum się spodziewać.
Wręcz przeciwnie, rewolucja co odcinek, kompletny brak konsekwencji i jakiejkolwiek wizji. A jak się przyjrzeć projektom postaci i architektury, króluje zasada: im głupsze tym lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy wybór rasy będzie miał jakikolwiek wpływ na dialogi? Czy po prostu każdy Inkwizytor będzie taki sam "bo tak". Jak wiadomo Qunari to nietypowa rasa i wątpie by wypowiadali się w ten sam sposób, co np. człowiek, czy elf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.06.2014 o 16:47, maggit napisał:

Hm, wygląda na to, że DA:I zapowiada się ciekawie. Zastanawiam się tylko, że skoro to
jest alpha, to jak mogą zdążyć z całą grą do października.


Jak to jak zdążą? Będzie płatna beta w sklepach, a potem masa łatek i dlc, zgodnie z tradycją :D
Chyba, że już mają betę i po prostu nie chcieli jej pokazać na targach, to zabrali tam alfę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.06.2014 o 19:21, michal_w napisał:

Od kiedy to cRPG ma być "szybkie i dynamiczne"? Komuś się chyba gatunki pomieszały, to
(chyba) nie slasher dla dzieci z ADHD.

Od kiedy nie może?

Dnia 11.06.2014 o 19:21, michal_w napisał:

całej swojej karierze fana cRPG nie spotkałem nic bardziej drętwego niż walki w DA2.

Arcanum choćby.

Dnia 11.06.2014 o 19:21, michal_w napisał:

Już to przerabialiśmy w DA2. Tam też miała być opcja "strategiczna".
W praktyce sztuka dla sztuki i czysta strata czasu.

Już widzę tę sztukę dla sztuki na totalnie niezbalansowanym najwyższym poziomie trudności. yaya

Dnia 11.06.2014 o 19:21, michal_w napisał:

Wręcz przeciwnie, rewolucja co odcinek, kompletny brak konsekwencji i jakiejkolwiek wizji.

Ale dlaczego stare crpg się nie zmienia? Ach to tak bo wymarło dawno temu.
Nie nudzi cię wypisywanie ciągle tego samego? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.06.2014 o 07:00, Cecylio napisał:

Zastanawiam się, czy wybór rasy będzie miał jakikolwiek wpływ na dialogi? Czy po prostu
każdy Inkwizytor będzie taki sam "bo tak". Jak wiadomo Qunari to nietypowa rasa i wątpie
by wypowiadali się w ten sam sposób, co np. człowiek, czy elf.

Zapowiadali, że wybrana rasa i klasa będą rozpoznawane w świecie gry. Mają też być unikalne questy dla wybranej klasy. Ile z tego wyjdzie, zobaczymy. Na razie potwierdzono pochodzenie elfa i qunari - ten pierwszy będzie Dalish, natomiast qunari będzie Vashoth, czyli urodzony poza Qun i nigdy nie wyznający ich zasad. Akurat to pasuje, bo qunari mag inaczej nie miałby sensu (Saarebas jest praktycznie niewolnikiem), a i nie mógłby podejmować zbyt wielu decyzji, bo ograniczałby go kodeks Qun.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.06.2014 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Od kiedy nie może?

W przypadku DA2 polegało to tylko na dodaniu hordy przeciwników do każdego starcia. Typowe zabranie się za "problem" od złej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.06.2014 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Ale dlaczego stare crpg się nie zmienia? Ach to tak bo wymarło dawno temu.


Pillars of Eternity, Torment: Tides of Numenera, Wasteland 2, Divinity: Original Sin. No, wymarło.

To, że większość tytułów cRPG segmentu AAA jest robione dla mas wszyscy wiemy, łącznie z konsekwencjami jakie takie podejście do tematu za sobą niesie. Action gnioty z dialogami na poziomie yes, no, maybe. Dla każdego coś miłego ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować