Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rise of the Tomb Raider tematem z okładki nowego Game Informera

21 postów w tym temacie

Szkoda, że będzie to czasowy excuesive na Xboxa. Jestem fanem marki od początku i po raz pierwszy nie będę mógł od razu kupić gry. Moim zdaniem, to błąd wizerunkowy dla marki Tomb Raider, która dla mnie jest ważniejsza niż marka Xbox.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wizja Lary z makijażem permanentnym zakorzeniła się w świadmości panów z Crystal na dobre. Szkoda.
Graficznie nie spodziewam się rewelacji, w końcu to tytuł tworzony także z myślą o x360.
TR2013 zły nie był, ale obrażał inteligencję grającego przedurnowatą fabułą z przyprawiającymi o mdłości dialogami oraz totalnym brakiem zagadek. Liczę, że kontynuacja naprawi błędy pierwowzoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli fundusze od MS pozytywnie wpłyną nad prace nad grą, jestem w stanie poczekać. Niestety zapowiada się, że trochę sobie poczekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oby tylko grafika nie dostała po du >>> tylko bo gra wyjdze na xbox 360 Myślę ze wydawanie gry na siłe na starą generacje nie jest dobre pokazała to forza horizon 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 20:25, Principes napisał:

TR2013 zły nie był, ale obrażał inteligencję grającego przedurnowatą fabułą z przyprawiającymi
o mdłości dialogami oraz totalnym brakiem zagadek. Liczę, że kontynuacja naprawi błędy
pierwowzoru.


Co do fabuły:
https://twitter.com/rhipratchett/status/476068937034375168

No cóż, może przynajmniej dodadzą parę zagadek. Tutaj kolejne informacje:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=150441704&postcount=540

Można z nich wywnioskować, że to nadal będzie kalka Uncharted (czyli przede wszystkim strzelanka), a nie Tomb Raider. Co najwyżej ostatnia linijka daję trochę nadziei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 21:45, Niflheim napisał:

Fabuła była cienka jak siki węża, a ona napisała z tego co wiem historię znajdziek i parę dialogów. Więc niestety to że siedzi nad dwójką niczego nie zmienia - jeśli główna oś fabularna będzie tak samo kiepściutka scenariuszowo to zostaje nam gameplay i epickie momenty.

Co do ekskluzywności - jestem jak najbardziej za. Nie po to trzyma się konsole by rypać we wszystko to co inni mają. PS4 ma Uncharted a X niech ma Larę. Sapacze niech sapią w internecie w opór - przynajmniej nie będą musieli trzymać źółci w organiźmie - będzie im się lepiej spało.

Poza tym czy to nie prawda iż MS dokłada i to dużo do produkcji gry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokłada czy nie, Xbox nigdy nie dostanie za exa Lary. Od zalania dziejów można w nią było grać również na PC. MS nie zniósłby takiej fali krytyki. Nie jest to opłacalne dla nich po prostu. Trzeba czymś zaszpanować przed PS4 - "Patrzcie, my też mamy super exa na swoją konsolę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 22:34, ssegrand napisał:

Dokłada czy nie, Xbox nigdy nie dostanie za exa Lary. Od zalania dziejów można w nią
było grać również na PC. MS nie zniósłby takiej fali krytyki. Nie jest to opłacalne dla
nich po prostu. Trzeba czymś zaszpanować przed PS4 - "Patrzcie, my też mamy super exa
na swoją konsolę".


Żadna z konsol w tej chwili nie ma nic masywnego jeśli chodzi o exy. Mimo tego do czasu wyjścia Bloodborne i Order Xbox One wgniatał w glebę zawartość PS4 (X - cienizna, PS4 - totalna cienizna). Dopiero teraz (zakładając dobre oceny) sytuacja się wyrówna.

Jeśli Rise of TR nigdy by nie wyszedł gdyby nie wsparcie MS - to ja wole taką ekskluzywność niż pustą półkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MS zapłacił za czasowy exclusive bo coś tam SE przebąkiwał o możliwości że to wyjdzie na PC i PS4 jaki czas potem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 22:12, golic napisał:

Fabuła była cienka jak siki węża, a ona napisała z tego co wiem historię znajdziek i
parę dialogów. Więc niestety to że siedzi nad dwójką niczego nie zmienia - jeśli główna
oś fabularna będzie tak samo kiepściutka scenariuszowo to zostaje nam gameplay i epickie
momenty.


Ano właśnie nie:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-12-mirrors-edge-writer-rhianna-pratchett-announced-as-tomb-raider-lead-writer

Dnia 03.02.2015 o 22:12, golic napisał:

Poza tym czy to nie prawda iż MS dokłada i to dużo do produkcji gry?


Raczej sypie pieniędzmi na czasowego exclusive''a. MS na pewno zadba o odpowiedni marketing, to będzie jeden ze świątecznych system sellerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne jasne. Xbox zawsze pozostanie w tyle za PS4. Do tej pory już miał o WIELE lepsze exy. Teraz dodają Bloodborne i The Order 1886, które jeszcze bardziej wgniatają biednego XOne w ziemię, który ratuje się teraz szkodząc PCtowcom, bo ci w nadchodzącym Windowsie 10 dostaną jakieś głupie aplikacje powiązane właśnie z Xboxem. True story.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 22:12, golic napisał:

Co do ekskluzywności - jestem jak najbardziej za. Nie po to trzyma się konsole by rypać
we wszystko to co inni mają. PS4 ma Uncharted a X niech ma Larę. Sapacze niech sapią

>

Że wut?? Uncharted to marka, która powstała na playstation i nigdy jej nie zdradziła. Lara zaś powinna być naszym wspólnym dobrem, bo puściła się ze wszystkimi ważniejszymi platformami pokazując, że jest bardziej multi-kulti niż Nathan Drake. MS wziął ją na smycz tylko przez wzgląd na świąteczne słupki sprzedaży, co jest może i rozssądne, ale poza tym żałosne;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Graficznie nie spodziewam się rewelacji, w końcu to tytuł tworzony także z myślą o x360.

Robi go inne studio. Za Eurogamerem:

za wersję na Xboksa 360 odpowiada firma Nixxes, a Crystal Dynamics może skupić się na Xbox One, „nie myśląc nawet” o starszej konsoli. Takie podejście przypomina Forza Horizon 2, gdzie również postawiono na odrębne zespoły.

^^ Różnice (jeśli idzie o grafikę) mogą być więc całkiem spore (mogą nie muszą).


> TR2013 zły nie był, ale obrażał inteligencję grającego przedurnowatą fabułą z przyprawiającymi

Dnia 03.02.2015 o 20:25, Principes napisał:

o mdłości dialogami oraz totalnym brakiem zagadek. Liczę, że kontynuacja naprawi błędy
pierwowzoru.



Chyba doczekasz się większej ilości zagadek:

Studio chce postawić dużo większy nacisk na zagadki i przeszukiwanie grobowców. Powrócą wielopoziomowe, skomplikowane wyzwania, w które wpleciona zostanie walka oraz konieczność wyszukiwania właściwych ścieżek.

------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------

Ja generalnie jestem na tak :). Reboot (restart ?) Tomb Raidera bardzo mi się podobał, z tym, że ja "jestem taki oryginalny", że poprzednie odsłony nie podeszły mi w ogóle. Nie jest to żadne "hipsterstwo" czy coś takiego, bo od tej serii odbiłem się kiedy zaczynała swój marsz do serc graczy, czyli w latach 90-tych.

Reboot kupiłem na jakiejś wyprzedaży, ciut ryzykując i nie powiem - wsiąkłem. Zgadzam się, że fabuła była naiwna i tu i ówdzie nie trzymała się kupy, ale przymknąłem na to oko ;-). Na średnio-słaby polski dubbing (jedynie Karolina Gorczyca dawała radę) też - było poniekąd zabawnie, bo niektóre sceny, które w zamierzeniu dewelopera miały być dramatyczne (i strzelam, że w wersji angielskiej są), w wersji polskiej mają mocny akcent komediowy ;-)

To dwie łyżki dziegciu, a teraz beczka miodu: fantastyczne miejscówki, dobrze zrealizowany "survival", kapitalnie zrealizowana walka (bardzo, ale naprawdę BARDZO dobrze mi się w TR strzelało, "flow" jest genialny), niegłupie AI przeciwników, animacje, oprawa i... NAJWAŻNIEJSZE: poczucie przygody :). To ostatnie IMO przesądziło, o tym, że odbieram ten tytuł tak dobrze - świetnie mi się w to grało, tak jak świetnie mi się do dziś ogląda filmy Spielberga o przygodach pewnego dzielnego archeologa, choć wyszukaną fabułą nie grzeszą ;-)

Jeśli idzie o sequel, to liczę na "bigger, better, bad ass" + poprawienie tego co nie zagrało w pierwowzorze. Wiele wskazuje na to, że to dostanę.

ps. Wiele też wskazuje na to, że wersje PC i PS4 (PS3 IMO raczej oleją) są w drodze. Czujni gracze wyniuchali w Crystal Dynamics włączony devkit PS4, reszta to już formalność:

http://i.imgur.com/aUNMnbI.png

Trzeba będzie po prostu poczekać nieco dłużej (mam możliwość pograć na X360 - ale to już "od biedy". TR ograny na PC, więc powrót do starszej maszyny byłby ciut trudny, choć możliwy ;-))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, jak Ty.
Od poprzedniej serii TR odbiłem się już na PSX i tylko TR Legend jako tako przypadło mi do gustu.
Nowy TR zachwycił mnie tym wszystkim, czym zachwycił Ciebie, a fabuła/ W tego typu grach fabuła stanowi li tylko pretekst dla przygody.
Z najnowszych wiadomości wynika, ze akcja gry będzie się toczyć na Syberii i w jeszcze jednym miejscu. Będzie dynamiczny cykl dnia i nocy, a warunki pogodowe będą wpływać na widoczność, itp. Crafting będzie zbliżony do tego z The Last of Us, będzie więcej zagadek i eksploracji, a Lara nauczy się nowych sztuczek, min. pływania, ataku z wody i krycia się w krzakach, niczym Drake w nowym Uncharted ;)
Zastanawiam się tylko, czy w użyciu będą słynne pistolety, czy nadal łuk i broń znana z poprzedniej odsłony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapoznałem się z zawartymi w GI informacjami i przyznać muszę, że - przynajmniej na razie, tzn. na papierze - "dwójka" brzmi dobrze. Pewne mechanizmy (ekwipunek, patrz Metroid) pozostawiono, może doczekamy się grobowców i "puzzli" z prawdziwego zdarzenia (na monumentalne, świetnie zaprojektowane cuda rodem z pierwszego TR jednak nie liczę). Ekipa Crystal zdaje się wyciągać właściwe wnioski, zobaczymy, czy ich wyobraźnia nie poniesie i pod koniec cyklu produkcyjnego efekciarstwem i populacją adwersarzy znowu nie zechcą pobić Call of Duty...

Niestety, jak słusznie zauważył Niflheim, pani Pratchettowa znowu pisać będzie scenariusz. Ech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować