Zaloguj się, aby obserwować  
JogaTv

S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl (STALKER: Cień Czarnobyla) - Temat ogólny

14906 postów w tym temacie

Stary jak się nie znasz na czymś to się nie upieraj, bo oczy bolą patrzeć. Prawo niczego nie uprościło w stosunku do piractwa komputerowego. Polecam lekturę Kodeksu Karnego, najlepiej z komentarzem, bo bzdury takie wypisujesz i tylko ludzi możesz w błąd wprowadzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No musze sie pochwalic:).Właśnie trzymam w ręku S.T.A.L.K.E.R.A pl(zwykła edycje)który prezentuje sie mega eXtra super bajecznie.Instrukcja mapa i inne są genialnie przygotowane zaraz zabieram sie za instalacje i licze ze ockne sie wieczorem z myślą,jakie zadanie tera wykonać.Wiem ze robie tylko smaczku tym co jeszcze nie otrzymali swojej wersj ale nie mogłem sie powstrzymac przed opisaniem tego!!!:]

PS.Pytania mile widziane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masz rację, troche się rozpędziłem :)
zmierzam do tego, by nie nazywa kogoś złodziejem, jak sie nie ma dowodów, ze nim jest, nie bronię nikogo, ale to, ze miał ktos gre dzien lub 2 po premierze to nie dowód, ze jest złodziejem/piratem, tylko DOMYSŁ, nie udowodnimy tego, chyba, ze pojedziemy i sprawdzimy, no nie? wiec nie ma sensu wyzywac kogoś od złodzieji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mały "tweak guide" dla początkujących/potrzebujących/nie wiedzących co i jak
ZRÓBCIE KOPIE ZAPASOWĄ!!!

c:\Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\user.ltx otwieramy za pomocą notatnika
wszysstko ładnie deletujemy i wklejamy ponizsze ustawienia, w grze trzeba bedzie zmienic sterowanie bo jest zmienione na strzałki i czajenie sie na LCTRL

_preset Default
ai_use_torch_dynamic_lights on
unbindall
bind jump kSPACE
bind crouch kRCONTROL
bind crouch_toggle kSLASH
bind accel kLSHIFT
bind sprint_toggle kX
bind forward kUP
bind back kDOWN
bind lstrafe kLEFT
bind rstrafe kRIGHT
bind llookout kQ
bind rlookout kE
bind cam_zoom_in kADD
bind cam_zoom_out kSUBTRACT
bind torch kL
bind night_vision kN
bind wpn_1 k1
bind wpn_2 k2
bind wpn_3 k3
bind wpn_4 k4
bind wpn_5 k5
bind wpn_6 k6
bind artefact k7
bind wpn_next kY
bind wpn_fire mouse1
bind wpn_zoom mouse2
bind wpn_reload kR
bind wpn_func kV
bind wpn_firemode_prev k9
bind wpn_firemode_next k0
bind pause kPAUSE
bind drop kG
bind use kF
bind scores kTAB
bind chat kCOMMA
bind chat_team kPERIOD
bind screenshot kF12
bind quit kESCAPE
bind console kGRAVE
bind inventory kI
bind buy_menu kB
bind skin_menu kO
bind team_menu kU
bind active_jobs kP
bind map kM
bind contacts kH
bind vote_begin kF5
bind vote kF6
bind vote_yes kF7
bind vote_no kF8
bind speech_menu_0 kC
bind speech_menu_1 kZ
bind use_bandage kRBRACKET
bind use_medkit kLBRACKET
cam_inert 0.
cam_slide_inert 0.25
cl_cod_pickup_mode 1
cl_dynamiccrosshair on
g_always_run on
g_autopickup on
g_backrun on
g_corpsenum 10
g_eventdelay 0
g_game_difficulty gd_stalker
hud_crosshair on
hud_crosshair_dist off
mm_mm_net_srv_dedicated off
mm_net_con_publicserver off
mm_net_con_spectator 20
mm_net_con_spectator_on off
mm_net_srv_gamemode st_deathmatch
mm_net_srv_maxplayers 32
mm_net_srv_name BLACKBOX
mm_net_srv_reinforcement_type 1
mm_net_weather_rateofchange 1.
mouse_invert off
mouse_sens 0.32
net_cl_icurvesize 0
net_cl_icurvetype 0
net_cl_interpolation 0.
net_cl_log_data off
net_cl_pending_lim 3
net_cl_update_rate 30
net_dedicated_sleep 5
net_sv_log_data off
net_sv_pending_lim 3
net_sv_update_rate 30
ph_frequency 75.00000
ph_iterations 24
r1_dlights on
r1_dlights_clip 10.
r1_glows_per_frame 16
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u -1.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 1.4
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.7
r2_ls_bloom_speed 100.
r2_ls_bloom_threshold 0.001
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.5
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 0.
r2_parallax_h 0.04
r2_slight_fade 0.05
r2_ssa_lod_a 96.
r2_ssa_lod_b 64.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details off
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 0.5
r2_sun_lumscale_hemi 1.
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 0.75
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias -3.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 1.
r2_tonemap_amount 0.7
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 0.6
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 2.
r__detail_density 0.44
r__geometry_lod 1.2
r__supersample 4
r__tf_aniso 12
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.2
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync off
rs_vis_distance 1.
snd_acceleration on
snd_cache_size 32
snd_efx on
snd_targets 24
snd_volume_eff 0.8
snd_volume_music 1.
sv_anomalies_enabled 1
sv_anomalies_length 3
sv_artefact_respawn_delta 30
sv_artefact_stay_time 3
sv_artefacts_count 10
sv_auto_team_balance 0
sv_auto_team_swap 1
sv_bearercantsprint 1
sv_client_reconnect_time 60
sv_console_update_rate 1
sv_dedicated_server_update_rate 100
sv_dmgblockindicator 1
sv_dmgblocktime 0
sv_forcerespawn 0
sv_fraglimit 10
sv_friendly_indicators 0
sv_friendly_names 0
sv_friendlyfire 1.
sv_hail_to_winner_time 7000
sv_pda_hunt 1
sv_pending_wait_time 10000
sv_reinforcement_time 0
sv_remove_corpse 1
sv_remove_weapon 1
sv_returnplayers 1
sv_rpoint_freeze_time 0
sv_shieldedbases 1
sv_spectr_firsteye 1
sv_spectr_freefly 0
sv_spectr_freelook 1
sv_spectr_lookat 1
sv_spectr_teamcamera 1
sv_statistic_collect 1
sv_statistic_save_auto 0
sv_timelimit 0
sv_vote_enabled 1
sv_vote_participants 0
sv_vote_quota 0.51
sv_vote_time 1.
sv_warm_up 0
texture_lod 2
vid_mode 1024x768

dla tych co jeszcze mają problemy dalej proponuję: znalezc odpowiednią linijkę wykasowac wszystko w dół i wklejic to :

ph_frequency 85.00000
ph_iterations 16
r1_dlights on
r1_dlights_clip 35.
r1_glows_per_frame 8
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u -1.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 64.
r1_ssa_lod_b 48.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.800000,0.500000,0.000000
r2_aa_kernel 0.5
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 1.
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.7
r2_ls_bloom_kernel_g 4.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.63
r2_ls_bloom_speed 75.
r2_ls_bloom_threshold 0.08
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.5
r2_ls_ssm_kernel 0.7
r2_mblur 1.
r2_parallax_h 0.04
r2_slight_fade 0.1
r2_ssa_lod_a 48.
r2_ssa_lod_b 32.
r2_sun off
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias 0.00001
r2_sun_depth_near_scale 1.
r2_sun_details off
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.
r2_sun_lumscale_amb 0.3
r2_sun_lumscale_hemi 1.1
r2_sun_near 12.
r2_sun_near_border 0.75
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias -0.01
r2_sun_tsm_proj 0.3
r2_tf_mipbias 0.
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 1.
r2_tonemap_amount 0.7
r2_tonemap_lowlum 0.0001
r2_tonemap_middlegray 0.6
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.5
r2em 0.
r__detail_density 0.44
r__geometry_lod 1.
r__supersample 4
r__tf_aniso 4
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.2
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync off
rs_vis_distance 1.5
snd_acceleration on
snd_cache_size 32
snd_efx on
snd_targets 24
snd_volume_eff 0.8
snd_volume_music 1.
sv_anomalies_enabled 1
sv_anomalies_length 3
sv_artefact_respawn_delta 30
sv_artefact_stay_time 3
sv_artefacts_count 10
sv_auto_team_balance 0
sv_auto_team_swap 1
sv_bearercantsprint 1
sv_client_reconnect_time 60
sv_console_update_rate 1
sv_dedicated_server_update_rate 100
sv_dmgblockindicator 1
sv_dmgblocktime 0
sv_forcerespawn 0
sv_fraglimit 10
sv_friendly_indicators 0
sv_friendly_names 0
sv_friendlyfire 1.
sv_hail_to_winner_time 7000
sv_pda_hunt 1
sv_pending_wait_time 10000
sv_reinforcement_time 0
sv_remove_corpse 1
sv_remove_weapon 1
sv_returnplayers 1
sv_rpoint_freeze_time 0
sv_shieldedbases 1
sv_spectr_firsteye 1
sv_spectr_freefly 0
sv_spectr_freelook 1
sv_spectr_lookat 1
sv_spectr_teamcamera 1
sv_statistic_collect 1
sv_statistic_save_auto 0
sv_timelimit 0
sv_vote_enabled 1
sv_vote_participants 0
sv_vote_quota 0.51
sv_vote_time 1.
sv_warm_up 0
texture_lod 2
vid_mode 1024x768

teraz otworzyc wiersz polecen ( skrót do stalkera) i dodac [spacja] -noprefetch
by wyglodało tak: C:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe -noprefetch

wiekszości powinno pomóc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A i owszem. Nazwać kogoś złodziejem jest łatwo, ale oczywiście trzeba to udowodnić. Pamiętajmy, że Stalker miał światowa premierę już 20 marca a w dzisiejszych czasach nietrudno kupić coś za granicą. Na pewno są osoby, które grają na egzemplarzach zagranicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak ktoś miał grę 12h po premierze w USA?
Normalne to jest?
Co więcej, to nie jego gra ale kolegi który prawdopodobnie musiał mieć ją jeszcze wcześniej :))

Pograłem więcej, im dalej tym łatwiej. Artefakty idiotycznie leżą na środku dróg i pól, npce przechodzą koło nich. Starczy podnieść i podać. Biznes jak biznes. Fabuła jest taka... jakby jej nie było. Skrawki informacji które w ogóle nic nie wnoszą i jakoś to nie wciąga. Sposób przedstawienia po prostu jest kiepski. Handel z npckami to pomyłka bo poza kiełbaską czy bandażem to nie mają w ogóle nic. Nawet amunicji. Broni im też nie idzie opchnąć, zresztą po co im, nie? Kupują tylko artefakty i apteczki/bandaże/kiełbasę. Jak chcemy zarabiać na sprzęcie to trzeba biegać przez całe mapy nosząc bronie do handlarzy. Bawi? Nie, wspominałem już o ciągłym respawnie przeciwników? Będzie o tym później.
Po zdobyciu kałasza gra zrobiła się prosta, heady się strzela wszędzie i wszystkim. Z lunetą jest jeszcze łatwiej i chociaż bronie nie mają 100% celności to jednak wystarczą 3-4 strzały w okolice głowy aby cel padł. Kolejne bronie są po prostu lepsze od starszych. Nie ma czegoś takiego, że to strzela szybciej, a to celniej. Mamy kałasza, lepszego kałasza, jeszcze lepszego kałasza itp :/ Nędza. Pistoletów w ogóle szkoda używać, zasięg i celność są straszne. Aby zmienić ze strzelby na karabin trzeba wejść do plecaka i zmienić ręcznie bo nie można wykorzystać slotu na super pistolet. Zaskoczyło to mnie, że chociaż wielkością takie mp5 pasuje w slot na pistolet to jednak nie wsadzimy tego tam ;| Chyba 5 razy próbowałem nie mogąc uwierzyć.
Zwiedzanie sensu nie ma, bo zwiedzać nie ma co. Dalsze lokacje zamknięte i trzeba pchać fabułę. Losowe zadania do bólu schematyczne i szybko się nudzą. Poza tym, gra cierpi na strzałkowy problem Obliviona. Lecimy za strzałką i wracamy... bądź pojawia się inna strzałka... itp
Powodzenia wszystkim którym tam brakuje samochodów, anomalie są tak częste, że używając motoru (czyt. sprintując) łatwo w coś wpaść.
Zbroje zużywają się zbyt szybko co jeszcze bardziej ogranicza chęć odkrywania terenu, który i tak nie ma sensu odkrywać. Wejdziemy w ciężko dostępny fragment mapy tylko po to aby dowiedzieć się, że tam nic nie ma. Drażni respawn przeciwników, ale od czego jest nasz mały motor. Biegamy tu i tam. Szybko okazuje się, że z pieniędzmi nie ma co robić więc hurtem się kupuje amunicje. Apteczek, bandaży i wszystkiego jest tak pełno, że aż szkoda to zbierać bo udźwig malutki.
Często gra się metodą save/load bo nie do końca wiadomo skąd do nas strzelają. Metodą prób i błędów trzeba się dowiadywać. Po wgraniu zapisu gry AI przeciwników ciekawie się resetuje i czasem sobie stoją w miejscu, bądź przestają nas widzieć.
Lepsze niż GOD mode.
Na to wygląda, że przeciwnicy mają nieskończoność amunicji bo jak się schowamy za czymś to będą strzelać i strzelać i podchodzić strzelając aż zabiją. My na taki komfort pozwolić sobie nie możemy.
Bawi natomiast AI przeciwników, starają się zachodzić od boku/tyłu zamiast stać i tylko strzelać, to fajne ale bywa problematyczne bo są momenty gdzie naprawdę nie wiemy skąd strzelają i szuka się tylko błysku karabinów bądź patrzy na trajektoria pocisków. Z początku to może bawić ale po paru dłuższych chwilach wracamy do metody save/load o czym wspomniałem wyżej.
Tyle marudzenie, gra dobra ale wybitna nie jest. Wciąga ale momentami drażni.
Z początku zachowanie mutantów jest naprawdę fajne, kundle w grupie atakują, samotnie uciekają ale już po chwili zdaje się, że nie mogą nas niczym zaskoczyć.
Gra czasami potrafi zmrozić krew w żyłach przez klimat i napięcie."Coś może zaraz wyskoczy..." - szkoda, że nie wyskakuje.
Klimat, chyba tylko tyle zostało z zapowiedzi.
Jak widzicie, mam mieszane uczucia.
Dalej nie widzę, jakiegoś uber trudnego systemu strzelania. Heady lecą tuzinami, ale po prostu z mniejszych odległości niż w innych grach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2007 o 13:57, Be-Yacz napisał:

już tylko 28 egzemplarzy EK stalkera :)

I bardzo dobrze. Im mniej egzemplarzy jest wydanych tym lepiej. Wtedy "Edycja Kolekcjonerska" ma swoje potwierdzenie, a nie jak w innych przypadkach, że naprodukują tysiące i potem leży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dostałem edycje standardową i muszę przyznać, że się fajnie zdziwiłem plastikowe opakowanie, plus dodatkowe grubsze, mapa zony, instrukcja, nawet 1 naklejkę miałem w zestawie :E

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kilka fotek z mojego Stalkerka :) ... ależ jestem zdruzgotany i oszołomiony .. tyle lat kazano nam czekać ...
a i edycja kolekcjonerska z autografem samego : Michała Kicińskiego !

jestem zachwycony ... idę grać ... warto było czekać koleżanki i koledzy !

20070411140732

20070411140741

20070411140752

20070411140801

20070411140823

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2007 o 13:56, Selv napisał:

A jak ktoś miał grę 12h po premierze w USA?


Tylko gdzie jest powiedziane, że kolega w Polsce mieszka? ;-)

Dnia 11.04.2007 o 13:56, Selv napisał:

Pograłem więcej, im dalej tym łatwiej. /ciach/


Hmm kurcze, troche mnie zniechęciłes tym opisem. Na jakim poziomie trudności grasz? Fabuła jest kiepska w końcu czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmodyfikowales plik exe (najprawdopodobniej wgrywajac cracka) (po kiego CI crack do wersji oryginalnej?

zainstaluj gre jeszcze raz i nie instaluj crackow - nie bedziesz mial problemow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2007 o 13:36, wszyscytg napisał:

mały "tweak guide" dla początkujących/potrzebujących/nie wiedzących co i jak
ZRÓBCIE KOPIE ZAPASOWĄ!!!


A w czym to pomaga? gra szybciej dziala lepsza grafika??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie szybciej dziala :)
mozesz wrzucic do wyszukiwarki fraze user.ltx i znajdziesz kilka postow z ktorych mozesz wziac sobie wlasnie konfiguracje poprawiona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.04.2007 o 14:13, Sycylius napisał:

Mam problem:/.Otóz podczas instalacj patcha 1.0(...)1 wyskakuje mi taki błąd.NIe mam pojęcia
oco chodzi a chcial bym zacząc gre na poprawionej wersj prosze o jak najszybszą odpowiedz


hmm, pokazuje jakoby exe sie nie zgadzał (suma kontrolna), jakby scrackowany, proponuje zrobic, co napisali, zainstaluj gre jeszcze raz, ewentualnie sciagnij jeszcze raz patcha,moze jest uszkodzony, wersje worldwide oczywiscie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie tej kwestii, czemu podaje mi w zamówieniu, że zamówienie zostanie wysłane kiedy wszystkie produkty będą dostępne, skoro STALKER jest dostępny w dużej ilości?

20070411142134

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować