Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Opcja płacenia za mody do Skyrima wycofana z Steam Workshop

39 postów w tym temacie

Gorzej jak jacyś cwaniacy uważają siebie za twórców sweetfx+reshade+ENB i chcieli sprzedawać swoje presety - chyba nie muszę wspominać że prawdziwi twórcy byli zaiste totalnie wkur!@# na proceder.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cale szczescie bo juz wznosilem wojenne okrzyki plemienia Awruk.

Prawda jest taka ze cala sprawa z platnymi modami jest bardzo sliska z mojego punktu widzenia. Cala idea robienia modow byla taka ze gracze robia je dla graczy oraz ze sa darmowe. W momencie gdy mod staje sie platny to juz bardziej jak dodatek. W dodatku kto mialby placic komu i co najwazniejsze ile? jedne mody bazuja na drugich. Nawet jesli ktos zrobil moda kiedys i inna osoba za jego zgoda rozwijala tego moda to pewnie ten pierwszy tworca rowniez bedzie chcial dostac swoja dzialke. W dodatku czemu Valve mialoby otrzymac prawa do moda? A co z tworcami gry?

Jeden tworca moda placi drugiemu a tamten 3ciemu i wszyscy placa valve i tworcom gry do ktorej mod powstal? Jeden wielki totalny chaos....

Prawo nie moze dzialac wstecz zatem mody juz udostepnione za darmo nie moga byc pozniej sprzedawane bo to jest jedno wielkie wiadomo co....

Moze idea byla dobra ale z mojego punktu widzenia kasa zabija ducha, innymi slowy gdy pieniadze wejda w gre, sama gra schodzi na drugi plan :P

Reasumujac jestem przeciwny platnym modom od tego sa dodatki z ktorych istnieniem jako elementu branzy sie zgadzam oraz dlc, ktorym mowie stanowcze nie, chociazby dlatego ze kilka lat po premierze nie wiem jaka wersje gry kupic aby miala wszystkie dlc. Przyklad ME Trilogy... Niby trylogia i niema wszystkich dlc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to "zjawisko" tylko pokazało, jak brak jakiejkolwiek kontroli, zasad i wpuszczenie pieniądza pokazuje, że jednak wszystkie granice znikają i zaczyna panować anarchia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Prawo nie moze dzialac wstecz zatem mody juz udostepnione za darmo nie moga byc pozniej
> sprzedawane bo to jest jedno wielkie wiadomo co....
To nie ma nic wspólnego z prawem. Poza tym to, że ktoś oferował jakiś produkt za darmo nie znaczy, że nie może go nagle zacząć oferować za opłatą. Jeśli się zastanowisz, to znajdziesz dziesiątki przykładów na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybrali chyba najgorszą grę do testowania tej funkcji. Każdy, kto siedzi w temacie to wie, że środowisko moderskie i fani modów TESów to fanatycy. To się nie mogło dobrze skończyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jednak się tak przestawił ?
> Nie wbijałem tam później, bo na samym starcie dali znać, że zostają darmowi więc uznałem,
> ze trzymają z ta stroną sceny która na workshop nie idzie [ale to ciekawe, ze na początku
> powiedział A a potem B, nie liczył się, że się tym strasznie spali w oczach społeczności
> ?]. Tak czy siak - dzięki za info.

Generalnie autor SkyUI był jakby to powiedzieć... odcięty od rzeczywistości, stwierdził, że nie sądził, że to wywoła taki odzew. Z drugiej strony to troszkę bardziej skomplikowane, wersja 4.1 pozostała na nexusie i jest ciągle darmowa, Schlangster powiedział, że nie planowali updatu mimo, że wiedzieli, że jest jeszcze trochę do dopracowania jeśli chodzi o crafting menu i pomniejsze zmiany. Update do 5.0 nie miał nigdy powstać, a powstał w końcu jedynie dlatego, że miał przynieść jakiś zysk. I tak wersja 5.0 była płatna na workshopie, a wersja 4.1 pozostała na nexusie. To jak ludzie gnoją twórców SkyUI trochę wykracza poza granice dobrego smaku, dodatkowo wielu ludzi uważa wręcz, że moderzy mają niemal obowiązek dać im moda za darmo co jest już śmieszne, bo to jedynie dobra wola twórcy, że coś komuś daje, to jest praca i włożone w to godziny. Gracze zachowują się jak rozpieszczone dzieci, Valve z Bethesdą narobiły bałaganu, a najbardziej ucierpieli na tym wszystkim moderzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze problem lezy w sposobie implementacji nowej idei.
Osobiscie jestem przeciwny czemus takiemu ale jesli juz to nalezalo wprowadzic to inaczej.
Wprowadzac takie nowosci nalezy w nowych gracha nie juz istniejacych i nie w starych juz wydanych modach lecz nowych. Ponadto warto by sie zastanowic nad dobrowolna dotacja tworcy moda na zasadzie mod mi sie podobal wiec wplacam ci pewna sume bo uwazam ze zasluzyles i chce cie wesprzec.
Napewno zanazlo by sie mase ciekawych pomyslow jak to zrobic.

Ciezko przezylem wiadomosc ze bede musial zaplacic mase pieniedzy za sciagniecie modow z ktorych korzystalem jakis czas temu, jesli postanowie ponownie pograc w Skyrima bo nie oszukujmy sie, ta gra bez modow wydaje sie naga :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 13:51, Afgncap napisał:

> Jednak się tak przestawił ?
> Nie wbijałem tam później, bo na samym starcie dali znać, że zostają darmowi więc
uznałem,
> ze trzymają z ta stroną sceny która na workshop nie idzie [ale to ciekawe, ze na
początku
> powiedział A a potem B, nie liczył się, że się tym strasznie spali w oczach społeczności

> ?]. Tak czy siak - dzięki za info.

Generalnie autor SkyUI był jakby to powiedzieć... odcięty od rzeczywistości, stwierdził,
że nie sądził, że to wywoła taki odzew. Z drugiej strony to troszkę bardziej skomplikowane,
wersja 4.1 pozostała na nexusie i jest ciągle darmowa, Schlangster powiedział, że nie
planowali updatu mimo, że wiedzieli, że jest jeszcze trochę do dopracowania jeśli chodzi
o crafting menu i pomniejsze zmiany. Update do 5.0 nie miał nigdy powstać, a powstał
w końcu jedynie dlatego, że miał przynieść jakiś zysk. I tak wersja 5.0 była płatna na
workshopie, a wersja 4.1 pozostała na nexusie. To jak ludzie gnoją twórców SkyUI trochę
wykracza poza granice dobrego smaku, dodatkowo wielu ludzi uważa wręcz, że moderzy mają
niemal obowiązek dać im moda za darmo co jest już śmieszne, bo to jedynie dobra wola
twórcy, że coś komuś daje, to jest praca i włożone w to godziny. Gracze zachowują się
jak rozpieszczone dzieci, Valve z Bethesdą narobiły bałaganu, a najbardziej ucierpieli
na tym wszystkim moderzy.


Rzeczywiscie sam uwazam ze jesli ktos robi moda i zdecydowal sie go udostepnic ludziom to powinien dac nam go za darmo, w koncu zawsze tak bylo ze mody byly darmowe bo gracze robiacy je nie mieli praw do gry na podstawie ktorej je robili. Tworcy gier pozwalali im modyfikowac swoje gry bo wiedzieli ze A tworcy modow nie dostana za nie kasy ergo tworcy gry nie ucierpia pienieznie a B nowy mod sciagnie starych i nowych gracz do ich gry na jeszcze troche dluzej. Dzisiaj sytuacja sie odwraca spowodu tego iz powstajace mody sa wieksze i lepiej dopracowane niz same gry na podstawie ktorych powstaly i czesto gracze kupuja gre dla modow a nie samej gry. Tworcy gier zauwazaja ten nowy trend i chca cos z tego miec tak samo jak moderzy...

Przykladami gier ktore dostaja nowej jakosci przy uzyciu modow sa Skyrim oraz Mount & Blade....

Bez watpienia chec zarobienia na stworzeniu moda jest dla mnie tak samo zrozumiala jak to ze sie nie zgadzam na placenie za mody. Owszem mody sa lepsze i wieksze niz cale gry i tworcy zasluguja by im zaplacic ale nigdy tak nie bylo i jako ktos wychowany w czasach gdy zjawisko dlc nie istnialo nie zgodze sie nigdy na placenie za mody oraz dlc :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 10:09, Zekzt napisał:

Zadyma pokazała też które ekipy moderskie stracą i to stracą dużo.

Nie pamietam kto, ale czytalem o kolesiu u ktorego domagali sie od jakiegos czasu update''ow do jego moga, a ten nic nie robil dopoki nie pojawilo sie info o platnych modach ;).

Platne mody na pewno wroca, ale mysle, ze taka zmiana powinna byc przdyskutowana ze spolecznoscia wczesniej (albo chocicaz z tworcami modow), bo biorac pod uwage ilosc skarg, to z tym moglo byc slabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, mimo że sam jestem modderem od lat (nie wiem czy już z 8 nie będzie), to potępiam branie jakichkolwiek pieniędzy za mody, a już w szczególności za mody do TESów czy Falloutów, które zawsze były darmowe, a ludzie robili je dla własnej przyjemności. Jeśli ktoś robi moda od początku z myślą, żeby go sprzedać, to proszę bardzo, ale na tym rynku by się nie przebił, nawet jakby pracował nad nim całymi dniami i zrobił coś naprawdę dobrego. Zmarnowałby tyle czasu, a zarobił na tym cały ****. Już nawet nie mówię o tym, że Bethesda/Valve chciwie i po chamsku chcieli wziąć dla siebie 75% zysków. Jeśli ktoś coś robi za darmo, jako hobby, dla własnej przyjemności itd. i nagle miałby za to pobierać pobierać opłaty, to w większości przypadków temu komuś by się szybko odechciało dalej to robić, szczególnie przy niskich zarobkach. Żeby idea płatnych modów przeszła, musiałaby być ona od samego początku gry (FO4 albo TES6), a Bethesda/Valve nie powinni brać dla siebie więcej niż 25%, ale i tak by została kupa darmowych modów. Jakiś spory, darmowy mod zabiłby inne dobre, płatne mody. Przykład - jakby mod do FNV, a mianowicie Project Nevada była darmowa, a reszta podobnych modów była płatna, to większość ludzi by na nie nawet nie patrzyła i została przy PN. Tak samo z modami na tekstury czy pogodę. Jakby wszystkie były płatne, to ludzie mogliby się zastanawiać, a tak to pójdą za darmowymi albo powstanie wszystkim bardzo dobrze znane piractwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można potępiać branie pieniędzy za mody, ale warto też zrozumieć twórcę moda, który może już mieć normalną pracę rodzinę itd. i może wydać update za opłatą, jednocześnie wcześniejszej wersji nie ściągając. Tak czy siak to już kwestia tego jak kto do tego podchodzi, ale mimo to nie wiem czy grożenie śmiercią, gwałtem, czy torturami moderowi i jego rodzinie za to, że chciał trochę grosza za swoją pracę jest na miejscu. Tłumaczenie, że zawsze było darmowe też jakoś do mnie nie trafia. Sam zajmuje się tłumaczeniami od kilku miesięcy, a więc bazuje na czyjejś pracy i tylko przekładam ją na inny język, czy to znaczy, że mam swoją pracę każdemu udostępnić za darmo? To, że moder coś co robi w wolnym czasie, dlatego, że go to pasjonuje i udostępnia to potem innym jest godne pochwały, jeśli ma możliwość prawną wzięcia za to pieniędzy to ma do tego pełne prawo, bo to jego własność i jego praca. To ludzie będą głosować portfelem. Problem w tym, że zaimplementowano system, który nie chroni kompletnie osoby wydającej pieniądze i nie daje tak naprawdę zarobić moderowi to jest jedna wielka kpina. Nie to, że jakiś bogu ducha winny programista chciałby zwrot za pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2015 o 15:18, Afgncap napisał:

Oczywiście, że można potępiać branie pieniędzy za mody, ale warto też zrozumieć twórcę
moda, który może już mieć normalną pracę rodzinę itd. i może wydać update za opłatą,
jednocześnie wcześniejszej wersji nie ściągając.

No bo wcześniej nie miał tej pracy ani rodziny, proszę cię.

dla mnie cała sprawa to obrzydliwe szukanie frajerów przez Beth, gdzie pod płaszczykiem "zarobku za pracę" chcą mieć zysk z czegoś, co było poza ich kontrolą, a przy okazji pewno i oszczędzić na samodzielnym "projektowaniu" DLC w stylu zbroi dla konia. Nic nie robią (bo nawet udostępnienie narzedzi to sprawa dyskusyjna - raz, że sami przy tworzeniu z nich korzystają, dwa, i tak potem muszą powstawać fanowskie edytory skryptów), a kasa płynie.Przycisk donate zawsze był jedyną uczciwą formą rozliczania się za czyjś czas.

Ciekawe tylko, czy w takim razie Beth nie spróbuje zarżnąć nexusa przy swoim następnym Failoucie wprowadzając np przymus workshopu, bo ciężko mi sobie wyobrazić jak inaczej weryfikowanoby który mod jest czyj i czy ktoś się nie podszywa. Zwłaszcza że z nexusa swoich 45% by nie mieli.
Tak czy srak, scenę moderską już do pewnego stopnia zarżnęli, bo już widzę jak moderzy nadal tak chętnie będą wymieniać się między sobą swoimi dokonaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często to właśnie młodzi, studenci lub nawet młodsi zajmują się modowaniem gry choć oczywiście nie jest to żadna reguła. W każdym razie modowaniem zajmują się ludzie mający czas na modowanie, a sam mod zostaje porzucony kiedy tego czasu lub środków zaczyna brakować z jakiegoś powodu. Twórca Falskaar miał 19 lat teraz pracuje dla bungie i wątpie czy znalazłby w tej chwili czas na stworzenie czegoś podobnego, twórca Nexusa założył go mając 14 lat. Nigdzie też nie chwaliłem Valve ani Bethesdy ani nie prosiłem o zrozumienie ich, a o zrozumienie moderów. Napisałem też, że pomysł szczytny, ale w tej formie i z tym procentem nie miał prawa się udać. Dlatego tu czytanie ze zrozumieniem się kłania. I dalej będę uważać, że każdy twórca, artysta, projektant, każdy kto tworzy coś sam ma prawo domagać się pieniędzy za swoją pracę bez bycia szykanowanym, bez gróźb, cyberataków i całego tego syfu. Można za to modera nie lubić, ale nikt nie ma prawa oczekiwać wręcz wymuszać na kimś oddanie swojej pracy za darmo. Tak utarło się, że mody są darmowe i tak jest, ale jak ktoś nie chce dać swojego moda za darmo to to wyłącznie jego wybór. Jak chce za to pieniądze i się z tym nie zgadzasz to głosuj portfelem. Cała akcja, która teraz wynikła, wynikła właśnie z najgorszej możliwej implementacji, a nie z samej idei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie zgadzam się z Panem (nie wiem czy to nie przesada z tą formą grzecznościową, brzmi dziwnie), kotlecik5. Zresztą podziwiam Pana za modyfikację do NV, której dotąd nie zainstalowałem, ale którą widziałem nie tak dawno temu omawianą bodaj przez redaktora Myszastego na Gramie. Kawał dobrej roboty.

A jeśli chodzi o Skyrim - sprawa jest znacznie prostsza niż wielu się wydaje. Już jakiś czas temu w Workshopie i na Nexusie bodaj również ukazał się mod ze zbrojami dla koni. Skyrim to niebezpieczna kraina...

Bethesda nie mogła wytrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem? Na szczęście nie zabrało to tyle czasu co wycofanie się z domu aukcyjnego w D3 Blizzardowi. Hwała i cześć za rozum społeczności... która wpłynęła na molocha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarobili by.
Załóż sobie hipotetycznie, że cofamy się do premiery Skyrima a Beth ogłasza, że mody można monetyzować.
Teraz zobacz sobie jak dobrze sprzedają się gówniane małe DLC, ot chociażby takie ze skinami czy drobnym nowym ekwipunkiem.
Przyrównaj do tego topowe mody do skyrima, niektóre dające naprawdę świetny content, jak chociażby wspominane SkyUI, Immersive Armors, Immersive Weapons, Falskar, The Dance of Death itp itd.
Content tych modów jest wart zapłacenia za nie, ich autorzy dorobili sobie przez lata całkiem nieźle na dotacjach i nawet to pokazuje, że ludzie by zapłacili.
Zapłacili ale na uczciwych zasadach nie wstecznie.
Mogę się założyć, ze przy premierze kolejnego TESa płatne mody wrócą.

Sam jako moder mam identyczne podejście do własnych modyfikacji - nie zamierzałem i nie zamierzam ich monetyzować. Mam przycisk donate i nic więcej mi nie potrzeba.

Ale trzeba być imho lekko oderwanym od rzeczywistości, żeby twierdzić, ze mody do Skyrima by się nie sprzedawały. Obecnie się nie sprzedały bo wielki V zwyczajnie chciało nas wstecznie wydymać i na całe szczęście społeczność się nie dała [tak jak daje się robić w konia na małych DLC typu "zbroja dla konia"]. Kolejny TES pokaże, jak dobrze się sprzedadzą mody do niego [moim zdaniem nexusa i produkcji darmowych nie wygryzie to z rynku, ale przyjmie się na tyle dobrze, ze się na workshopie taka "moda na płatne mody" utrzyma]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować