Zaloguj się, aby obserwować  
darth_16

Medieval 2: Total War: Temat Ogólny

5725 postów w tym temacie

Dnia 30.01.2007 o 12:58, macieyo1 napisał:

> > Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
> Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto na raz
uderzają
> trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.
ok, zmienie ustawienia
Ale walcze z jedna armią....

Podejrzewam w takim razie, ze wesołki używają płonących strzał? Zbij efekty i powinno być lepiej - po prostu przy ilości łuków w ich armii twój komp najprawdopodobniej nie wyrabia się z efektem ognia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 12:49, Lucas the Great napisał:

> Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto na raz uderzają
trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.

dziwne jest to, że dzieje sie tak nie zawsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:01, macieyo1 napisał:

> > Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
> Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto na raz
uderzają
> trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.
dziwne jest to, że dzieje sie tak nie zawsze...

Może to zależeć od wielu czynników, po dłuższej grze może sie na przykład przepełnić bufor pamięci, bo program na czas nie zwolni zasobów, możliwe jest też w wypadku Medievala, że AI lekko głupieje i próbuje zmieniać rozkazy, nie wie jak ugryźć przeciwnika (zdarzały mi się sytuacje, gdy część mongolskiej armii dostawała rozkaz wymarszu, zatrzymywała się i tak w kółko, byli zablokowani w algorytmie, dopóki nie zmieniła się sytuacja taktyczna) - do tego dochodzą elementy obciążające w samej mongolskiej armii - koszmarnie dużo jednostek strzelających i konnicy kręcącej kółka - te ostatnie mogą zresztą potencjalnie powodować kolizje w algorytmach ruchu AI. Optymalnie przy słabszym sprzęcie jest zapisać grę przed walką z Mongołami/Tatarami, odładować program, potem załadować z mniejszymi detalami na czas bitwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:00, Lucas the Great napisał:

> > > Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
> > Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto
na raz
> uderzają
> > trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.
> ok, zmienie ustawienia
> Ale walcze z jedna armią....
>
Podejrzewam w takim razie, ze wesołki używają płonących strzał? Zbij efekty i powinno być
lepiej - po prostu przy ilości łuków w ich armii twój komp najprawdopodobniej nie wyrabia się
z efektem ognia.


Zapewniam , że efekty ognia mój PC znosi dobrze,
Jestem na etapie broni palnej i biega tu duzo słoni, prawie bez łuczników...
zwiesza się czasem na początku bitwy lub przy końcu, gdy wygrana w kieszeni...:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:08, Lucas the Great napisał:

> > > Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
> > Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto
na raz
> uderzają
> > trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.
> dziwne jest to, że dzieje sie tak nie zawsze...
Może to zależeć od wielu czynników, po dłuższej grze może sie na przykład przepełnić bufor
pamięci, bo program na czas nie zwolni zasobów, możliwe jest też w wypadku Medievala, że AI
lekko głupieje i próbuje zmieniać rozkazy, nie wie jak ugryźć przeciwnika (zdarzały mi się
sytuacje, gdy część mongolskiej armii dostawała rozkaz wymarszu, zatrzymywała się i tak w kółko,
byli zablokowani w algorytmie, dopóki nie zmieniła się sytuacja taktyczna) - do tego dochodzą
elementy obciążające w samej mongolskiej armii - koszmarnie dużo jednostek strzelających i
konnicy kręcącej kółka - te ostatnie mogą zresztą potencjalnie powodować kolizje w algorytmach
ruchu AI. Optymalnie przy słabszym sprzęcie jest zapisać grę przed walką z Mongołami/Tatarami,
odładować program, potem załadować z mniejszymi detalami na czas bitwy.


OK!
DZX!
spróbuje tak zrobić.
Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:15, macieyo1 napisał:

> > > > Czy wszystkim, zawiesza się gra, hdy walczą z Mongołami?
> > > Nie... ale nawet na mocarnym sprzęcie warto nieco zbić ustawienia, gdy na miasto

> na raz
> > uderzają
> > > trzy mongolskie armie, bo potrafi się nieźle przykroić.
> > ok, zmienie ustawienia
> > Ale walcze z jedna armią....
> >
> Podejrzewam w takim razie, ze wesołki używają płonących strzał? Zbij efekty i powinno
być
> lepiej - po prostu przy ilości łuków w ich armii twój komp najprawdopodobniej nie wyrabia
się
> z efektem ognia.

Zapewniam , że efekty ognia mój PC znosi dobrze,
Jestem na etapie broni palnej i biega tu duzo słoni, prawie bez łuczników...
zwiesza się czasem na początku bitwy lub przy końcu, gdy wygrana w kieszeni...:(

Czyli już Tatarzy, skoro słoniami brykają? Słonie też mają jeden paskudy algorytm, groźny dla wydajności przy większej ilości: ciężko ranne wpadają w szał i zaczynają się poruszać losowo, co też może prowadzić do problemów obliczeniowych kompa - ale to wszystko co powiedziałem jest jedynie analizą potencjalnych problemów, oparta na własnych obserwacjach. Tak czy inaczej zbij ustawienia graficzne, przetrzymasz chyba kilka bitew w gorszej jakości obrazu? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.01.2007 o 13:19, Lucas the Great napisał:

Czyli już Tatarzy, skoro słoniami brykają? Słonie też mają jeden paskudy algorytm, groźny dla
wydajności przy większej ilości: ciężko ranne wpadają w szał i zaczynają się poruszać losowo,
co też może prowadzić do problemów obliczeniowych kompa - ale to wszystko co powiedziałem jest
jedynie analizą potencjalnych problemów, oparta na własnych obserwacjach. Tak czy inaczej zbij
ustawienia graficzne, przetrzymasz chyba kilka bitew w gorszej jakości obrazu? :)


dla mnie te słonie to najgorsze maja na grzbiecie - armaty - kto to wymyślił !!!
już dawno je wywaliłem z gry a co do wydajności to warto wyłączyć
1. cienie - bardzo pomag
2.lśnienie :)
3.trawa + efekty
reszta może zostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:29, scott napisał:


> Czyli już Tatarzy, skoro słoniami brykają? Słonie też mają jeden paskudy algorytm, groźny
dla
> wydajności przy większej ilości: ciężko ranne wpadają w szał i zaczynają się poruszać
losowo,
> co też może prowadzić do problemów obliczeniowych kompa - ale to wszystko co powiedziałem
jest
> jedynie analizą potencjalnych problemów, oparta na własnych obserwacjach. Tak czy inaczej
zbij
> ustawienia graficzne, przetrzymasz chyba kilka bitew w gorszej jakości obrazu? :)

dla mnie te słonie to najgorsze maja na grzbiecie - armaty - kto to wymyślił !!!
już dawno je wywaliłem z gry a co do wydajności to warto wyłączyć
1. cienie - bardzo pomag
2.lśnienie :)
3.trawa + efekty
reszta może zostać



ok
DZX
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:49, macieyo1 napisał:

>
> > Czyli już Tatarzy, skoro słoniami brykają? Słonie też mają jeden paskudy algorytm,
groźny
> dla
> > wydajności przy większej ilości: ciężko ranne wpadają w szał i zaczynają się poruszać

> losowo,
> > co też może prowadzić do problemów obliczeniowych kompa - ale to wszystko co powiedziałem

> jest
> > jedynie analizą potencjalnych problemów, oparta na własnych obserwacjach. Tak czy
inaczej
> zbij
> > ustawienia graficzne, przetrzymasz chyba kilka bitew w gorszej jakości obrazu? :)

>
> dla mnie te słonie to najgorsze maja na grzbiecie - armaty - kto to wymyślił !!!
> już dawno je wywaliłem z gry a co do wydajności to warto wyłączyć
> 1. cienie - bardzo pomag
> 2.lśnienie :)
> 3.trawa + efekty
> reszta może zostać


ok
DZX
:)



Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie.
Czy rozdielczość 1280x1024 mam tez zmniejszyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:51, macieyo1 napisał:


Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie.
Czy rozdielczość 1280x1024 mam tez zmniejszyć?

oj, koniecznie, jeśli masz taką na polu bitwy
ogólnie 1024x768 niewiele pogarsza wrażenia z bitew, a nieźle odciąża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2007 o 13:54, Lucas the Great napisał:

>
> Nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie.
> Czy rozdielczość 1280x1024 mam tez zmniejszyć?
>
oj, koniecznie, jeśli masz taką na polu bitwy
ogólnie 1024x768 niewiele pogarsza wrażenia z bitew, a nieźle odciąża



Dobra:)
Jeszcze raz wielkie dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie ta gra wymiata! jedyne co mnie przeraziło to zajmowane miejsce na HDD (mam 40 GB, miałem 60 ale kolega spalił jeden dysk) wymagania sprzętowe miło mnie zaskoczyły i gdy odpaliłem gierkę, stwierdziłem , że ładuje się szybciej niż Rome. Co do edycji kolekcjonerskiej mam 1 zastrzeżenie : w albumie jest mnóstwo baboli! Ale wykonanie na ogół OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedy wroci do sklepu z nowym nakladem suplement do gry w postaci mapki bo nawet wersji elektronicznej nie da sie do k n pobrac bo wywala ze nie moze znalezc strony ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm o co chodzi w medievalu z tym ze np pisze na poczatku slaba piechota,w pozniejszym okresie bardzo dobra piechota??albo np jak pisze ze anglicy maja bardzo dobrych lucznikow?skad mam wiedziec ktorzy lucznicy sa lepsi przeciez nie ma takiego czegos ze informuje o tym:lucznik atak:20??a jesli chodzi o ta lepsza piechote to w pozniejszych latach dostane nowe jednostki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.01.2007 o 13:20, żyrafa napisał:

hmmm o co chodzi w medievalu z tym ze np pisze na poczatku slaba piechota,w pozniejszym okresie
bardzo dobra piechota??albo np jak pisze ze anglicy maja bardzo dobrych lucznikow?skad mam
wiedziec ktorzy lucznicy sa lepsi przeciez nie ma takiego czegos ze informuje o tym:lucznik
atak:20??a jesli chodzi o ta lepsza piechote to w pozniejszych latach dostane nowe jednostki??


Jak klikniesz prawym przyciskiem na danej jednostce pojawi sie jej karta gdzie masz wlasnie informacje o jej "wartosc" ataku itd. W pozniejszych okresach pojawiaja sie nowe jednostki, np. po wynalezieniu prochu masz wszelkiej masci armaty itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

POMOCY!!!!!

Klikam sobie wielu graczy. Loguje się pisze mi że logowanie się powiodło. klikam na odświerz liste serwerów i NIC!!!! Nie znajduje mi żadnego serwera. Widze rozmowy innych graczy na czacie ale serwerow zadnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry ze dwa posty jeden po drugim. Tamten wyzej do kasacji. Udalo mi sie i widze juz serwery ale jest inny problem za kazdym razem jak probuje na jakis wejsc pisze mi. " POLACZENIE PRZEZ NAT NIEUDANE" wie ktos o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.01.2007 o 16:39, PeCeT99 napisał:

Sorry ze dwa posty jeden po drugim. Tamten wyzej do kasacji. Udalo mi sie i widze juz serwery
ale jest inny problem za kazdym razem jak probuje na jakis wejsc pisze mi. " POLACZENIE PRZEZ
NAT NIEUDANE" wie ktos o co chodzi?

ta, zglos sie z tym do swojego admina...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.02.2007 o 10:34, lord0 napisał:

mozna grac kampanie mongołami ?


narazie niebardzo - może jakiś mod to zmieni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować