• 0
Johnny_Bravo

Neverwinter Nights 2 - oficjalny temat pomocy technicznej

Pytanie

Witam,

Temat ten został założony z myślą o osobach, które mają problemy z instalacją, uruchomieniem lub działaniem gry Neverwinter Nights 2.

Przed napisaniem posta prosiłbym o sprawdzenie, czy problem nie został już rozwiązany na jednej z poprzednich stron tego tematu lub w naszej bazie pomocy technicznej: http://www.gram.pl/pomoc_lista.asp?g=671

Osoby, które chcą podyskutować o samej grze lub mają problemy z przejściem jakiejś misji zapraszam do tematu "Neverwinter Nights 2": http://www.gram.pl/forum_post.asp?tid=112&u=1510

Z góry informuję, iż wszystkie posty niezwiązane z problemami technicznymi będą usuwane, a użytkownicy je publikujący po otrzymaniu ostrzeżenia zostaną zdegradowani.

Wątek ten będzie wątkiem przypiętym przez tydzień, po tej dacie zostanie on uwolniony. Proszę więc osoby, które nie chcą by temat ten widniał u nich jako podpięty o przetrzymanie tego tygodnia i powstrzymanie się od narzekania:P.

Najnowszy patch do polskiej wersji językowej jest już dostępny i można go pobrać przez aktualizator gry. [M]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2227 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

Kupiłem Gniew Zachira i Wrota Zachodu w jednym zestawie. Zainstalowałem NWN2, dokonałem aktualizacji, potem Gniew Zahira, potem uruchomiłem patcha (wersja 1.22) i na koniec włożyłem płytkę z Wrotami Zachodu. Zauważyłem, że nie jest to obraz a samouruchamiający się plik exe. Wklepałem seriala, coś się zainstalowało i dalej lipa. Wybieram nowa gra, klikam na kampanię NWN2: Wrota Zachodu i wyskakuje taki komunikat: Uwierzytelnianie tego modułu przez NWN 2 nie powiodło się. Proszę przeinstalować moduł dodatkowy.
Dodam tylko, że przeinstalowywałem go kilka razy, instalowałem od nowa całą grę - za każdym razem z takim samym skutkiem. W instrukcji przeczytałem, że w wypadku zainstalowanych dodatków MZ i GZ (a miałem je zainstalowane za pierwszym razem) instalator powinnien "zapytać" o odpowiednie pliki do instalacji (co nie nastapiło) a potem połączyćsię z siecią celem uwierzytelnienia (co też nie nastapiło).
Przyznam, że jestem ta całą sytuacją ściśnieniowany - nie po to wydaję szmal na preordery by mieć takie "kwiaty" z instalacją.
Wdzięczny byłbym za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zainstaluj NWN2, zaktualizuj je do wersji 1.22 hotfix 2, wówczas zainstaluj dodatek Wrota Zachodu.
Po uruchomieniu gry musisz mieć aktywny internet (program antywirusowy nie może blokować gry).
Aktywacja następuje właśnie w tym momencie, w który wyświetla Ci się komunikat. Sugeruje on, iż gra nie ma dostępu do internetu.

Prawidłowa aktywacja nie wyświetla komunikatu - gra przechodzi do ładowania modułu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 02.05.2009 o 19:59, RobeN napisał:

Zainstaluj NWN2, zaktualizuj je do wersji 1.22 hotfix 2, wówczas zainstaluj dodatek Wrota
Zachodu.
Po uruchomieniu gry musisz mieć aktywny internet (program antywirusowy nie może blokować
gry).
Aktywacja następuje właśnie w tym momencie, w który wyświetla Ci się komunikat. Sugeruje
on, iż gra nie ma dostępu do internetu.

Prawidłowa aktywacja nie wyświetla komunikatu - gra przechodzi do ładowania modułu.


Dzięki za odpowiedź. Problem polega na tym, że doszedłem do podobnego wniosku, wyłączyłem program antywirusowy wraz z firewallem, połączenie z internetem mam stałe (10Mbit) i nie mam zielonego pojęcia dlaczego gra nie może się aktywować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

rozumiem, że nikt mi nie pomoże z problemem z nwn pod windows 7 :/ Cieszę się, że nadal jestem w msdnaa bo jak bym musiał kupować windowsa tylko dla 1 gry(jest to jedyna która mi nie działa) to bym się lekko wpienił :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam taka sama sytuacje z WZ jak sakhar. Instalowalem go wielokrotnie łącznie z wyczyszczeniem wszystkiego co dotyczyło nwn 2 i ponownym instalowaniu NWN 2 + MZ + SoZ + patch 1.22 z plyty + WZ. Dalej mam komunikat: Uwierzytelnianie tego modułu przez NWN 2 nie powiodło się. Proszę przeinstalować moduł dodatkowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Spróbuj tylko NWN2+patche dla NWN2 i Wrota Zachodu.
Jeśli się uda, to wówczas doinstaluj resztę dodatków i przeinstaluj Wrota Zachodu.

Sprawa może być jednak związana z programem antywirusowym lub inną aplikacją blokującą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie mogę spatchować Gniewu Zehira.

Autoupdater twierdzi coś takiego:
Twoja wersja gry: 1.20.1541 Polish

Sprawdzanie pinga: nwn2patch.obsidianent.com
Uzyskiwanie informacji o wersji auto-aktualizacji.
Łączenie...nwn2patch.obsidianent.com
Pobieranie nwn2_pc_autopatch.txt
Łączenie...nwn2patch.obsidianent.com
Zlokalizuj plik z patch''emnwn2_pc_polish_config[.txt
Nie można otworzyć pliku z patch''em: nwn2_pc_polish_config[.txt
Uzyskiwanie informacji o uaktualnieniu do gry
Łączenie...nwn2patch.obsidianent.com
Nie można otworzyć pliku z patch''em: /nwn2_pcx2_polish.txt
Pobierz poprawke w postaci "Crtitical Rebuild".
http://www.atarisupport.com
Zrezygnowano z patch''a

Natomiast próbując zainstalować patcha z płytki dostaję komunikat, że nie mam zainstalowanego Gniewu Zehira.
NWN2 mam na dysku D. GZ był instalowany na NWN2 + MZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 01:34, RobeN napisał:

Spróbuj tylko NWN2+patche dla NWN2 i Wrota Zachodu.
Jeśli się uda, to wówczas doinstaluj resztę dodatków i przeinstaluj Wrota Zachodu.

Sprawa może być jednak związana z programem antywirusowym lub inną aplikacją blokującą
grę.


Odinstalowałem w ogóle firewalla i antywira, zainstalowałem tylko NWN 2 + patche + Wrota Zachodu z tym samym skutkiem co opisałem powyżej.
Jeżeli pomoc techniczna nic nie wskóra to będę chciał zwrot kasy - i zastanowię się czy nie złożyć zawiadomienia do UOKiK, że wprowadza się klienta w błąd nie informując o tego typu zabezpieczeniach.
Nie dość, że płacę to jeszcze mam walczyć, by gra się łaskawie uruchomiła?! Takiej szopki to nawet przy instalacji DoW 2 nie było!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

O zabezpieczeniu aktywacji OnLine było wiadomo od samego początku.
Również nadruk na pudełku o tym informuje.

Post Alana Mirandy z Ossian Studios na długo przed premierą gry:
"Hi Everybody,

I wanted to clarify for you what Atari is intending with regard to the 3 activations for MoW. So I’ve consulted with them to get some specific details and prepared a list of clarifications.

Firstly, please note that entering your serial key when installing MoW is NOT the same thing as MoW automatically authenticating with the Atari server in order to activate.

- With 3 activations you can install MoW on 3 different PCs.
- If you reinstall MoW on the same PC with unchanged hardware (see below for details), you can do this an unlimited number of times. You can do this on 3 different PCs.
- If you uninstall MoW and reinstall it, the westgate.key file (generated from the authentication) in your NWN2 folder won''t have been removed, so your new MoW installation will not count as an activation.
- If you uninstall MoW and NWN2 (on the same PC), and then reinstall them, you can either have backed up your westgate.key file (to copy back into your NWN2 folder so MoW doesn''t have to authenticate again) or not backed up the key at all and let MoW authenticate again (in this case, it will detect that this machine has activated before). In either case, this will not count as an activation.
- If you change your RAM or video card (and likely sound card too) and play or install MoW, this will not count as an activation. I don’t have 100% confirmation from Atari on this next part, but I would expect that changing your CPU, motherboard, or hard drive where MoW is installed would count as an activation.
- If you reformat your hard drive and reinstall your OS, NWN2, and MoW, but without changing your hardware configuration, then this “normally” shouldn’t be another activation. I say “normally” because that is the wording that Atari told me.
- Apparently, for some retail games, a user can revoke their usage of it in order to resell it, so that the slate is wiped clean for a new user to install and activate (I think this is termed an “installation reset”). Atari has said that can’t be the case for a digitally-distributed title like MoW.
- If you surpass 3 activations, then you can contact Atari tech support in order to get another activation.

I hope this has helped answer your questions about activations.
- Alan "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 18:27, RobeN napisał:

Patch znajduje się na płycie z grą w katalogu Update.


Co nie zmienia faktu, że nie chce się zainstalować, o czym napisałem w poście wcześniejszym. Uporałem się z tym w sposób toporny.
Narodził się jednak kolejny problem. Dotyczy Wrót Zachodu. Instalator twierdzi, że nie mam zainstalowanego Neverwinter Nights 2. Jakaś kaszanka z tymi instalatorami jest porobiona...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 18:29, G_S_PattoN napisał:

O zabezpieczeniu aktywacji OnLine było wiadomo od samego początku.
Również nadruk na pudełku o tym informuje.

Post Alana Mirandy z Ossian Studios na długo przed premierą gry:
"Hi Everybody,
(...)

Lakoniczny komunikat na pudełku to jedno, a wysyp zgłaszanych problemów to drugie. Chciałem sobie sprawić dodatek i adventure packa, ale po tym co czytam staje to pod dużym znakiem zapytania;/ I nie każdy gracz zna angielski (wtedy bym sobie kupił angielską wersję i oszczędził poślizgów patchowych) i śledzi doniesienia na forach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

O tym, że gra wymaga aktywacji online dowiedziałem się jak otrzymałem zamówione w preorderze pudełko z grą - dopiero wtedy mogłem przeczytać, (co było napisane z tyłu, małymi literkami), że gra wymaga internetu. Na stronie sklepu gram.pl nie było mowy o tego typu zabezpieczeniach.
A przytoczony post z forum ossian studios, wybacz, ale nie ma nic do rzeczy. Nie jest moim obowiązkiem szukać tego typu informacji na tego rodzaju forach. Pomijam już fakt, że np. w Polsce taka aktywacja mogłaby nie być konieczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 19:15, heyboy napisał:

> Patch znajduje się na płycie z grą w katalogu Update.

Co nie zmienia faktu, że nie chce się zainstalować, o czym napisałem w poście wcześniejszym.
Uporałem się z tym w sposób toporny.
Narodził się jednak kolejny problem. Dotyczy Wrót Zachodu. Instalator twierdzi, że nie
mam zainstalowanego Neverwinter Nights 2. Jakaś kaszanka z tymi instalatorami jest porobiona...


Instalujesz dodatek Gniew Zehira.
Uruchamiasz patch z płyty.
Później w okienku NWUpdate klikasz "Aktualizuj" i patch się instaluje.

Jeśli Instalator Wrót Zachodu twierdzi, że nie masz NWN2, to oznacza, iż coś blokuje dostęp do rejestru instalatorowi. Po uruchomieniu instalatora sprawdza on czy jest zainstalowana gra NWN2, w jakiej jest wersji oraz jaki jest zainstalowany dodatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nawet na polskich forach od dawna gorzała dyskusja na temat zabezpieczenia Wrót Zachodu.
To nie był 1 post a setki czy nawet tysiące. Myślę, że spora większość ludzi wiedziała o zabezpieczeniu.
Nawet próbowali przekonać ATARI do zrezygnowania z tego pomysłu. A z drugiej strony - sądząc po ilościach postów nie jest to problem dominujący.
Najlepiej napisać do Pomocy Technicznej. Być może numer seryjny jest wadliwy? Dopuszenie do instalacji to jedno, a aktywacja to drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 19:31, ChrisBgnr napisał:

Lakoniczny komunikat na pudełku to jedno, a wysyp zgłaszanych problemów to drugie.


W przypadku wystąpienia problemu najważniejszym punktem jest sprawdzenie zapory oraz programu antywirusowego. W dalszej kolejności sugerowałbym kontakt z pomocą techniczną. Wszystkie wydania MoW są zabezpieczone w identyczny sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 20:31, RobeN napisał:

Instalujesz dodatek Gniew Zehira.
Uruchamiasz patch z płyty.
Później w okienku NWUpdate klikasz "Aktualizuj" i patch się instaluje.

Jeśli Instalator Wrót Zachodu twierdzi, że nie masz NWN2, to oznacza, iż coś blokuje
dostęp do rejestru instalatorowi. Po uruchomieniu instalatora sprawdza on czy jest zainstalowana
gra NWN2, w jakiej jest wersji oraz jaki jest zainstalowany dodatek.


Z Gniewem Zehira sobie poradziłem, a Wrota jak się nie chciały zainstalować, tak nie chcą. Nawet w trybie czystego bootowania. Uparcie twierdzą, że nie ma NWN 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 21:05, heyboy napisał:

Z Gniewem Zehira sobie poradziłem, a Wrota jak się nie chciały zainstalować, tak nie
chcą. Nawet w trybie czystego bootowania. Uparcie twierdzą, że nie ma NWN 2.


Instalator sprawdza tę ścieżkę w rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Obsidian\NWN 2\Neverwinter => "Version" oraz "Path"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 03.05.2009 o 21:11, RobeN napisał:

Instalator sprawdza tę ścieżkę w rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Obsidian\NWN 2\Neverwinter => "Version" oraz "Path"


Domyślam się, że w kolejności Version, Path sobie sprawdza. Skoro twierdzi, że nie ma NWN 2, a ścieżka jest dobra, to znaczy, że instalator jest skopany, albo to te "magiczne" zabezpieczenia. Innego wyjścia nie widzę. Chyba żeby zainstalować samo NWN 2 i spróbować Wrota, ale póki co nie mam na to ochoty ani czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się