Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

No i właśnie ukończyłem kampanie Przystani :)). Troche późno, ale nei miałem wiele czasu na granie. Grało sie przyjemnie, ale i tak najbardziej ciągnie mnie do Nekropolis :D. Teraz zobacze jak sie gra Inferno.:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 15:30, isildur-ps napisał:

> Homm 5 w cd-actionie dostał 9+ :)

A ty niby skąd to wiesz jak jeszcze CD-Action z recką Heores nie wyszedł.


No to zajzyj do kiosku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia z HoMM V

Z pasją zagrywam się w herosów od pierwszej części. Każda z części podoba mi się i choć od IV mam więcej uwag nadal jest to jedna z moich ulubionych gier. Mój 12 letni syn podziela to zdanie. Ostatnio grając wymieniliśmy się spostrzeżeniami dot. nowej części.

Na plus:
- powrót do niektórych zasad z czwórki (tygodniowy przyrost jednostek, jednostki poruszają się tylko z bohaterem itp.)
- bardzo fajny pomysł z możliwością przywołania jednostek - kosztem many
- grafika ogólnie na + (kilka wyjątków podam poniżej)
- zdolności specjalne bohaterów
- wydanie kolekcjonerskie na 5+

Na minus:
- brak karawan
- brak przeglądu królestwa
- projekty niektórych jednostek są co najmniej dziwne jeśli nie śmieszne (ulepszony gryf, dżin, gargulce). oczywiście to sprawa gustu, choć nie tylko
- śmieszna ilośc map, masakrycznie mało

Głównie moje uwagi dotyczą frontedu. Jego jakości wykonania i ergonomii. Wykonanie okien i elementów IMO za toporne, zajmują za dużo miejsca. W sprawie ergonomii - przy ekranie marketu aby potwierdzić wymianę surowców na pieniądze trzeba jeździć myszką w prawy dolny róg. Jest to rozwiązane co najmniej tragicznie. W taki sam sposób rozwiązane są szczegóły dot. opisu bohatera przy rekrutacji w tawernie. Brak w niektórych otwierających się oknach przycisków typu [kup wszystko] np. przywołanie jednostek z miasta - zamiast tego obrazka z lewej można by było go umieścić przenieś wszystkie. Tu również, jak i przy podnoszeniu jednostek na wyższy poziom brak rozwiązania częściowego w przypadku gdy cię nie stać na całą operację. Wystarczyło wprowdzić przycisk [możliwe maksimum].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 16:00, ruthra72 napisał:

Moje wrażenia z HoMM V


ja ogolnie uwazam, iz ta gra moze przyniesc naprawde duzo przyjemnosci, jesli ktos ma super sprzet. Na gorszych kartach graficznych lub mniejszej ilosci ramu wszystko chodzi o wiele wolniej przez co gra sie przedluza. W III i IV wlasnie to mi sie podobalo, iz chocby prosta czynnosc przesuwania myszka byla szybka, natomiast w V przy maks szybkosci i tak nie chodzi tak plynnie jak w innych czesciach. Ogolnie Nival przystosowal gre do grania przez neta przez co zniknely wszystkie ,,wyskakujace okienka'''' przy zajmowaniu kopalni, zebraniu zasobow lezacych na ziemi etc. a na ich miejsce weszly malo widoczne prostokaty na gorze ekranu (wogole mnie to nie zachwycilo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 14:04, DiDivor napisał:

Wystarczy zainstalować patch''a 1.1 i możesz grać bez problemu na GeForce 4 MX, a przy drobinie
szczęścia nawet na GeForce 2 MX :)



Niestety instalacja patcha nie pomogla dalej to samo gra sie włącza pkazuje sie intro i menu ale jak klikne kampanie to mi wychodzi z gry i pokazuje błąd :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 16:07, michał26 napisał:

> Moje wrażenia z HoMM V

W III i IV wlasnie to mi sie podobalo, iz chocby prosta czynnosc
przesuwania myszka byla szybka, natomiast w V przy maks szybkosci i tak nie chodzi tak plynnie
jak w innych czesciach.


Mi oczywiście nie chodziło o szybkość przesówania kursora a odległości pomiędzy oknem a przyciskiem potwierdzenia lub wogóle brakiem niektorych przycisków. Teoretycznie nie jest to żaden problem dla osoby projektującej frontend. IMO mimo, iż gra jest bardzo dobra, odnoszę wrażenie że zrobiono ją troszkę po łebkach. Może z braku czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie: czy możecie udostępnić pliki z patcha 1.1, które odpowiadają za funkcjonowanie gry na starszych kartach graficznych? Czy poszła by taka kombinacja, żeby wsadzić je do dema PL, chciałbym zobaczyć czy gierka mi pójdzie na moim GeForce 2MX
pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 08:47, temist napisał:

Moze <MY> po prostu nie rozumiemy co to jest za zabawa wstukać kod na 100 archaniołów
i z nimi łazic po mapie. Nie wiem co tu moze byc zabawnego.


Przecież już raz pisałem. Nie wiesz i pewnie się nie dowiesz. Ja też nie lubię używać kodów. Odczuwam satysfakcję gdy wycisnę z gry ostatnie soki. Lubię mieć świadomość, że ukończyłem dany tytuł bez udziału żadnych wspomagaczy. Mam natomiast brata (15 lat), który uwielbia grać na kodach. Lubi w Heroes V zgniatać wszystko za pomocą tej swojej ''wstukanej'' armii. Jego to bawii. Gry służą do zabawy, nie ma co dobudowywać do nich żadnych filozofii. Najwyższy czas też poszerzyć horyzonty myślowe, to że Ty nie wyobrażasz sobie dobrej zabawy przy kodach nie oznacza, że wszyscy myślą tak samo.

Dnia 13.06.2006 o 08:47, temist napisał:

Natomiast kody są na pewno potrzebne przy testowaniu gry czy danej mapy, scenariusza, kampanii.


Argument taki, że go tylko przez okno wyrzucić:P Gdyby cheat''y były złe lub bezużyteczne to blokowano by je w finalnych wersjach produktu.

Gosu-> ''Te zdanie normlanie smiesznie brzmi ze ja nie umiem sie bawic gra bo traktuje ja jak wyzwanie zamiast wpisac kod na 100 archaniolow....chyba jest czlowieku dokladnie odwrotnie ci co wpisuja kod noe umieja sie bawic gra bo nie krozystaja z tego co gra oferuje lol...smieszne''

W sumie wszystko co napisałem wyżej odnosi się również do cytowanego fragmentu. Chciałem dodać tylko, że nie do końca mnie zrozumiałeś. Ty także bawisz się przy grach tylko w trochę inny sposób niż osoba która notorycznie używa cheat''ów. Nie mi i nie Tobie sądzić który sposób przynosi więcej zabawy bo zależy to od każdego gracza oddzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy gdzieś opisane są umiejętności stworzeń ? Jednostki mają po kilka nowych zdolności , jakich nie bylo w poprzednich częściach . Co oznaczają ? Czy ja mam jakąś ubogą instrukcję ? Gdzie dostać pełną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 17:02, marco777 napisał:

Czy gdzieś opisane są umiejętności stworzeń ? Jednostki mają po kilka nowych zdolności , jakich
nie bylo w poprzednich częściach . Co oznaczają ? Czy ja mam jakąś ubogą instrukcję ? Gdzie
dostać pełną ?



Opis jednostek jest w karcie pomocy podręcznej.:))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, bo ginie w waszej klotni o (nie)slusznosci uzywania kodow :)

Dnia 13.06.2006 o 02:29, vdc napisał:

Hej!

Gram w mapke Dyplomata i nie moge znalezc tego artefaktu (Wisiora jakiegostam), obszukalem
wszystkie trupy, wozy. Nie wiem, w skrzyniach go szukac? Jak sie do niego dobrac?

pozdrawiam

vdc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak pisac to pisac :
MINUSY:

- malo map
- brak opcji "random map"
- z*****y LOCH (gdzie harpie, chimery patrze a tu jakies dziewice no dajcie spokuj)

PLUSY
-wszystko inne


Prosba: Jak jaym chcial zeby do kazdego zamku doszla nowa jednostka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BARDZO WAŻNE.
Prosiłbym o odpowiedź oficjanlnych przedstawicieli CDP. Zauważyłem że można zakupić w sklepie HOMM V z dodatkiem w postaci - GRA KARCIANA. Chodzi mi o to :
1. Czy gra karciana będzie wprowadzona też na rynek (gry rpg, karciane ...) osobno ?
2. Gdzie można przeczytać coś na temat gry karcianej HOMM V - zasady, karty ... ?
3. Czy jest możliwość zamówienia gry karcianej na gram.pl (czy też możliwy jest zakup wersji angielskiej) ?

Jeśli ktoś z forumowiczów jest zaznajomiony z tematem , to proszę o odpowiedź : macgwadky@poczta.onet.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2006 o 16:17, ruthra72 napisał:

> > Moje wrażenia z HoMM V

Dnia 13.06.2006 o 16:17, ruthra72 napisał:


Mi oczywiście nie chodziło o szybkość przesówania kursora a odległości pomiędzy oknem a przyciskiem
potwierdzenia lub wogóle brakiem niektorych przycisków. Teoretycznie nie jest to żaden problem
dla osoby projektującej frontend. IMO mimo, iż gra jest bardzo dobra, odnoszę wrażenie że zrobiono
ją troszkę po łebkach. Może z braku czasu.


rozumiem twoja wczesniejsza wypowiedz, lecz gdyby czas przesuwania kursorem byl naprawde szybki nie zwrocilbys uwagi na taki szczegol jak odleglosc tego czy tamtego przycisku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś kodów? Bo mi coś nie chcą działać.

//============================================================================
// Startup
mainmenu
setvar dev_console_password = schwinge-des-codes


Dobrze wpisałem??


P.S Nie chodzi o to że jestem lama i nie mogę czerkgoś przejśc, na razie nie robię kampanii, mam ochotę trochę poeksperymentować, póki nie dostanę nowej karty a niektóre kody są syte :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

teraz coś z płytką. Próbuję odtworzyć film o tworzeniu gry, ale nic się nie dzieje. Znaczy dzieje się komp mi się wiesza. Co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować