Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Chrome Engine 4 kontra CryEngine 2 - porównanie

34 postów w tym temacie

Dnia 26.04.2010 o 10:52, Pomidor napisał:

Jak dla mnie w CryEngine 2 jedynie woda i nierówności (kamienie na drugim screenie) wyglądają
lepiej.


No właśnie te kamienie (czyli górna połowa screena 2) to jest Chorme 4 :)

No ciekawe co CI zrobi z tym Sniperem. Już wcześniej tez mieli super silnik (Lithtech Jupiter EX) i shootery na nim robione to nadal były gierki budżetowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 10:34, HiddenNick napisał:

Weźcie pod uwagę, że w Chrome Engine 4, nie ma żadnego AI, a w CryEngine 2 ten element
był co najmniej bardzo dobry.


Jak to nie ma żadnego AI? To poczytaj np tu: http://www.techland.pl/en/chromeengine4_leaflet.pdf

A CryEngine2 faktycznie był b.dobry: http://www.youtube.com/watch?v=GNRvYqTKqFY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oba prezentują się bardzo dobrze, teraz pozostaje kwestia, który z tych silników bardziej zarżnie mój komputer. Skłaniałbym się ku silnikowi Techlandu, bo u nich zawsze największą bolączką była optymalizacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 11:44, Phobos_s napisał:

A CryEngine2 faktycznie był b.dobry: http://www.youtube.com/watch?v=GNRvYqTKqFY :)

O, wyłapali jakiegoś ciekawego buga.

Nie przesadzaj - to jedne z najlepszych AI dostępnych w grach FPS. Jedyne jego wady ogóle, które nigdy nie zostały naprawione i zawsze występują, to przeciwnicy nie potrafią zlokalizować kierunku, z którego strzela się z wyciszonej broni - zawsze odwracają się plecami i nie mogą jakoś się schować. Poza tą jedną wadą gdyby nie obecność radaru to gracz nie miałby żadnych szans. Działania w grupie, zachodzenie z flanek - takiego poziomu AI nie zaprezentowała inna gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 12:22, hallas napisał:

Nie przesadzaj - to jedne z najlepszych AI dostępnych w grach FPS. Jedyne jego wady ogóle,
które nigdy nie zostały naprawione i zawsze występują, to przeciwnicy nie potrafią zlokalizować
kierunku, z którego strzela się z wyciszonej broni - zawsze odwracają się plecami i nie
mogą jakoś się schować. Poza tą jedną wadą gdyby nie obecność radaru to gracz nie miałby
żadnych szans. Działania w grupie, zachodzenie z flanek - takiego poziomu AI nie zaprezentowała
inna gra.


Ja nie mówię, że AI w CE2 jest złe. To było raczej w formie żartu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 11:44, Phobos_s napisał:

> Weźcie pod uwagę, że w Chrome Engine 4, nie ma żadnego AI, a w CryEngine 2 ten element

> był co najmniej bardzo dobry.

Jak to nie ma żadnego AI? To poczytaj np tu: http://www.techland.pl/en/chromeengine4_leaflet.pdf

A CryEngine2 faktycznie był b.dobry: http://www.youtube.com/watch?v=GNRvYqTKqFY :)


W CoJ, też są błędy: http://www.youtube.com/watch?v=w_AMdhBlzcQ

Poza tym AI to jak dla mnie system, który umożliwia postaciom podejmowanie pewnych akcji w dynamiczny sposób. W CoJ raczej tego nie uświadczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 12:41, HiddenNick napisał:


Czytaj post wyżej.

Dnia 26.04.2010 o 12:41, HiddenNick napisał:

Poza tym AI to jak dla mnie system, który umożliwia postaciom podejmowanie pewnych akcji
w dynamiczny sposób. W CoJ raczej tego nie uświadczysz.


Co uświadczysz w grze a co nie to co innego niż to co oferuje silnik. A tu mówimy o możliwościach silnika.
Skoro nie przeczytałeś to Ci zacytuję:
"• Support for short term combat tactics viewable and editable by level designers in ChromEd, allowing
customization like setting characters’ actions and behaviors to achieve complex and sophisticated enemies
tactics.
• The actions that may be taken by the AI include:
• hide behind objects
• Jump out of the hideouts
• Flank
• Infuriate after it’s been shot
• Shoot objects around the player
• Turn over covers and other objects while shooting
• Lean from behind hiding points
• Jump out through windows, above parapets and crates
• Break windows
And many others depending on the situation."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 11:08, Phobos_s napisał:

> Jak dla mnie w CryEngine 2 jedynie woda i nierówności (kamienie na drugim screenie)
wyglądają
> lepiej.

No właśnie te kamienie (czyli górna połowa screena 2) to jest Chorme 4 :)


Mylisz się, to jest CryEngine 2.

Engine Cryteka nadal wygląda lepiej, po prostu naturalniej. Pomimo tego, że Chrome 4 wygląda naprawdę dobrze, nadal wygląda "plastikowo". Nowy Chrome można porównać do silnika z Far Cry 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi Chrome Engine 4 przypomina "na oko" silnik użyty w Bad Company 2 (Frostbite?). Widać ze stworzono go po to aby robić jak najlepsze tereny zielone i silnik radzi sobie z tym wyśmienicie (chociaż np miasteczko w Call of Juarez Więzy Krwi też nie było złe). Cry Engine 2 przewyższa polski silnik pod względem oświetlenia, dobrze to widać na pierwszym zdjęciu patrząc na niebo i refleksy świetlne na wodzie, mam też wrażenie ze silnik Crytek generuje bardziej realistyczny świat z większą ilością kolorów. Swoją drogą dziwie się że Chrome Engine 4 jest tak mało popularny, skoro ma tak duże możliwości. Techland trzymam za was kciuki!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W nwesie jest błąd. Forged By Chaos powstaje na CryEngine3. Tak tworzyli go na CE2 ale zmienili na najnowszą wersje.

Mnie to tam osobiscie nie rusza. Dużo wazniejsza jest wygoda uzytkowania tego, wbudowane toolsy i wydajnosc pracy. Bo ładne shadery to kazdy programista ze stażem potrafi zrobić (bo R&D documents chociazby dotyczace CE3 są publicznie dostępne, kwestia implemntacji tego u siebie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować