Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Chrome Engine 4 kontra CryEngine 2 - porównanie

34 postów w tym temacie

Dnia 26.04.2010 o 12:53, shinigami napisał:

Mylisz się, to jest CryEngine 2.


Hmm.. Możliwe. My bad :)
Mogli te screeny choć opisać. A nawet w źródle nie ma dokładniejszego opisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy o czymś ważnym - koszt produkcji silnika CryEngine 2 a koszt produkcji Chrome Engine 4. Gdyby Techland dysponował tą samą kasą co Crytek, Bóg jeden wie jak Chrome Engine 4 wyglądałby teraz.

Btw. skoro mowa już o silnikach. Dla tych co tworzą mody itp. pojawiła się nowa wersja UDK, która m.in. dodaje ciekawy ficzer pozwalający tworzyć budynki w dość prosty sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 13:15, TobiAlex napisał:

Nie zapominajmy o czymś ważnym - koszt produkcji silnika CryEngine 2 a koszt produkcji
Chrome Engine 4. Gdyby Techland dysponował tą samą kasą co Crytek, Bóg jeden wie jak
Chrome Engine 4 wyglądałby teraz.

Btw. skoro mowa już o silnikach. Dla tych co tworzą mody itp. pojawiła się nowa wersja
UDK, która m.in. dodaje ciekawy ficzer pozwalający tworzyć budynki w dość prosty sposób.


Tak ale nie wziąłeś pod uwage ze większość efektów które są uzywane obcnie w grach (albo i nie są), były opracowane przez dzial R&D Crytek. Dokumentacja tych efektów jest dostępna publicznie (czysta matematyka, nawet nie będe udawał, że zrozumiałem więcej niż pare procent ;p). Chrome 4, nie ma absolutnie niczego nowego. Wszystko co tam jest już było w CE2 i 3.
To miło ze w GameDev udostępnia sie takie rzeczy za darmo, aby każdy mógł ich używać. Tak zrobili silnik. Nie, nie wymyślili wszystkiego sami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 12:47, Phobos_s napisał:

Co uświadczysz w grze a co nie to co innego niż to co oferuje silnik. A tu mówimy o możliwościach
silnika.
Skoro nie przeczytałeś to Ci zacytuję:
"• Support for short term combat tactics viewable and editable by level designers
in ChromEd, allowing
customization like setting characters’ actions and behaviors to achieve complex
and sophisticated enemies
tactics.
• The actions that may be taken by the AI include:
• hide behind objects
• Jump out of the hideouts
• Flank
• Infuriate after it’s been shot
• Shoot objects around the player
• Turn over covers and other objects while shooting
• Lean from behind hiding points
• Jump out through windows, above parapets and crates
• Break windows
And many others depending on the situation."


Czytałem wszystko... Uważaj co chcesz. Według mnie AI w Chrome, potrafi jedynie strzelać i przejść z punktu A do punktu B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 13:58, HiddenNick napisał:

Czytałem wszystko... Uważaj co chcesz. Według mnie AI w Chrome, potrafi jedynie strzelać
i przejść z punktu A do punktu B.


Twoja wola :) Nie zmienia to faktu, że AI w C4 jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę najważniejsza w grafice jest animacja. Ta w Crysisie była prawie wzorowa, więc miał świetną grafikę. Więc tak naprawdę grafika w Sniperze będzie zależała mocno od animacji. Ale CryEngine2 jednak bardziej mi się podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CryEngine 2 wygląda ładniej. Ma lepsze oświetlenie oraz bardziej naturalną grafikę, niż Chrome Engine 4, który generuje trochę plastykową grafikę jednak, tak jak to robiła pierwsza wersja CryEngine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2010 o 18:09, Vernio napisał:

CryEngine 2 wygląda ładniej. Ma lepsze oświetlenie oraz bardziej naturalną grafikę, niż
Chrome Engine 4, który generuje trochę plastykową grafikę jednak, tak jak to robiła pierwsza
wersja CryEngine.


IMO również lepszy wydaje się CE2. Na plus można mu zaliczyć jeszcze wodę, bo na pewno jest lepsza niż w Chromie.
No ale jakby nie patrzeć to chłopaki z Techlandu odwalili kawał dobrej roboty, bo mimo wszystko silnik generuje naprawdę ładną grafikę i jest dobrze zoptymalizowany (przynajmniej był w CoJ2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.04.2010 o 08:16, 97NEO22 napisał:

Techland zrobiło świetną robote ale zwóćmy uwage na to że CryEngine ma 2,5 roku...


No to co-zrobili go Niemcy (kraj najdzikszych fanbojów pc) za mega-budżet wrzucając wszystko co się dało wrzucić, nachalnie,żeby nikt wówczas nie mógł w to normalnie zagrać; Żadne polskie studio filmowe wciąż nie stworzyło efektów na miarę holywoodzkich produkcji z początku lat 90, więc te 2,5 roku w przypadku kompleksowego silnika graficznego to nie tragedia; Brawo Techland! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować