Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

[Plotka] Microsoft nie pozwoli na wspólną grę online na PC i Xboxie 360

171 postów w tym temacie

Niezły hardkor się tu dzieje. xD
Nie chcę być tu pożarty przez jakiegoś frustrata, więc się ograniczę do jednego zdania: Wierzę M$. (chociarz raz xD)
===
PrawdziwyFPS -> Czy ty czasem nie jesteś "Magik" Mateusz? (Jeśli jesteś to zrozumiesz aluzję, reszta niestety nie xD)

P.S.: Free Kevin! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna mała plotka, a tyle nerwów...
Zarówno konsolowcy jak i pctowcy nie mają racji. Po pierwsze najlepszy znany obecnie kontroler, to nunchaku z Wii, a po drugie zarówno pad jak i myszka mają swoje zalety.
pad ma świetne analogowe sterowanie ruchem za pomocą (zwykle) lewej gałki, natomiast mysz ma bardzo precyzyjne sterowanie w zakresie 4 cm^2. Idealnym kontrolerem byłoby połączenie tych dwóch cech.
Jakby nie kombinować to klawiaturowy WSAD to jedno z najgorszych możliwych sposobów kontrolowania ruchu. Niewygodny dla ręki, nieergonomiczny do grania, dwustanowy. Po prostu tragedia. To samo można powiedzieć o celowaniu za pomocą gałki pada - ma za małą rozdzielczość i wychylenia, nie można również "resetować" pozycji za pomocą "podniesienia" myszki (wielu graczy nawet nie zdaje sobie sprawy że to robi).
Jednak nie jest tak źle, żeby trzeba było narzekać. Przyczyną kiepskiego celowania padem jest programowa interpretacja danych z gałki analogowej. Wychylenie odpowiada za prędkość kursora w jakimś kierunku, zamiast jak w myszce pozycjonować konkretny punkt z dostępnego zakresu. To akurat łatwo zmienić i wtedy gałka pada jest tak precyzyjna jak starsze myszki sprzed 10 lat - głównie dlatego, że rozdzielczość gałki jest wyraźnie niższa niż współczesnych myszy. Do tego problemem pozostaje nadal sprężyna w gałce, która powoduje opór przy wychyleniu, co powoduje niemal niemożliwość utrzymania gałki nieruchomo w zadanym punkcie. Wystarczy je jednak usunąć (lub bardzo osłabić, albo zamienić na docisk) aby problem zniknął i na padzie dało się celować tak precyzyjnie jak na myszy.
Niestety producenci gier wolą to co jest, ponieważ jest to dla nich wygodne. Gdyby nie to już dawno zarówno na konsolach jak i PC istniałby kontroler, który miałby najlepsze cechy zarówno pada jak i myszki. Klawiatura też ma swoje zalety ponieważ dostęp do ponad 100 dwustanowych klawiszy jednocześnie, to w niektórych grach możliwość nie do pogardzenia.
Tak więc moim zdaniem idealny kontroler miałby lewą gałkę analogową jak z pada, prawą gałkę działającą jak mysz oraz kilkanaście klawiszy zgrupowanych wokół lewego kontrolera i niewielką ilość dla pozostałych palców prawej ręki. Może ktoś w końcu coś takiego zrobi, albo jak nie, to może w końcu sam zrobię taki business ;)

I jeszcze kamyczek do ogródka orgazmoidalnych peanów na cześć klawiatury oraz setek akcji na sekundę w wyćwiczonych rękach....
Jaki w tym sens?
Człowiek może być w sterowaniu dowolną rzeczą szybki jak małpa, ale choćby się dwoił i troił, to nigdy nie dorówna szybkości sterowania bota. To, że ludzie z nimi wygrywają zawdzięczają nie tyle małpiej zręczności ile własnej inteligencji dzięki której z łatwością wyrolują każdy obiekt sterowany przez maszynę. Ale w samej szybkości generowania ruchów człowiek maszynie i tak nie dorówna. Nie ma więc co się spierać czy pecetowiec jest o te 20-100% szybszy od konsolowca, skoro obaj są wolniejsi od bota o 1000%. Jednak obaj myślą o setki razy lepiej od najbardziej wypasionego "myślenia" bota, więc nie ma to większego znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.07.2010 o 23:32, Olamagato napisał:

/ciach/


O i tu zgadzam się w 99% :). 1% na to, że w padzie na Xboxa 360 po długim i "ostrym" używaniu ta sprężyna mocno słabnie, więc jest robiona z zapasem. Co prawda trzeba się na prawdę mocno z nim obchodzić, żeby stało się to szybciej, ale po 2 latach ciągłego używania 1 pada kupiłem 2 i wyraźnie sprężyna była wiele mocniejsza. Teraz używam sobie tego 2 od roku i jeszcze sprężyna jest mocniejsza. Z resztą się w zupełności zgadzam.

Życzę miłej gry każdemu na tym co lubi.
Dobranoc.

A no i jeszcze PrawdziwyFPS, w takim razie, jeśli to prawda co on piszę, czyli to, że stworzył konto "przypadkiem". To jeszcze raz przepraszam Crew_900, mimo wszystko dziwnie to wszystko "pachnie", ale nie lubię teorii spiskowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lol, właściwie to kilka lat temu jak grałem po równo na PC i konsoli i nie byłem wprawiony w padzie, a przynajmniej nie w strzelankach, to uważałem mychę za królową precyzji. A dzisiaj, na X360, mimo że nie uważam się za pro gracza, to w Halo 3 headshoty bardzo często i w biegu potrafię wypłacić. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nakarmimy frustrata. :D

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

że te nunchaku z wi nada się dla prograczy z Korei w SC/WC3 co już jest po prostu HEREZJĄ.

Religijny fanatyk! Terrorysta (taki z CSa)! :D
"Herezja" to argument ludzi nie mających argumentów, i fanatyków. I prowadzi do nienawiści i zniszczenia (np. stosu).

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

> Jakby nie kombinować to klawiaturowy WSAD to jedno z najgorszych możliwych sposobów
kontrolowania
> ruchu. Niewygodny dla ręki, nieergonomiczny do grania, dwustanowy. Po prostu tragedia.

Tragedią jest to co tu wymyślasz: coś ty palił jak to pisałeś ? Zastanów się chłopie
co ty piszesz bo każdy gracz z PC jak to czyta to pada ze śmiechu.

Eee, po wielu latach grania w FPSy na PC i następnie - zmianie na konsole, zgadzam się z Olem. Zresztą jeszcze jak siedziałem głównie na PC to mi się ten WSAD dziwny wydawał przez dłuuuuugi czas. Właściwie to nigdy się nie przyzwyczaiłem w pełni, co się udało w przypadku pada. WSAD jest niewygodny i nienaturalny.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

I tu kolejne brednie: ty nie zdajesz sobie sprawy po prostu jak ogromne są techniczne
różnice. Nawet nie patrzysz na mechanikę poruszania się, nie widziałeś jak ktoś macha
myszką przez pół biurka i trafia kolesia w stopę. Nie patrzysz bo nigdy nie grałeś w
wymagające gry i nawet nie widziałeś jak celują najlepsi pecetowcy.

Zastanawiam się - co ty widziałeś niby? Czysta ciekawość.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Na żadnym panie nigdy nie będzie możliwe tak samo precyzyjne celowanie jak na myszce
i żadne twoje wymysły tego nie zmienią. Zrób sobie 2 obroty wokół własnej osi na padzie
to może zrozumiesz. Na myszce można je robić i jednocześnie trafiać kolesi w oko w czasie
10x mniejszym niż pad z nawet największą ustawianą czułością.

Jeżeli chodzi o trafienie w piksel - niech ci będzie. Jeżeli chodzi o cross-platformową grę - nieprawda. :D

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Jak się nazywa ta kraina do której odleciałeś pisząc takie idiotyzmy ?

Jak się nazywa kraina w której nakarmili cię taką nienawiścią, brakiem zrozumienia i zabrali poczucie bezpieczeństwa?

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Producenci gier wiedzą, że nic nie przebije klawy. Dlatego można podłączyć je do konsoli
wraz z myszkami.

Producenci gier wiedzą, że nic nie przebije pada. Dlatego można podłączyć je do komputera. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Brednie. Gdyby tak było to najlepsi topowi gracze FPS na turniejach graliby za pomocą
tego szajsu bo chcieliby wygrać setki tysięcy dolarów.

Niestety brednie to ty opowiadasz. Topowych graczy jest na całym świecie kilka tysięcy, może nawet jest to liczba zawyżona. Ile mogą łącznie na tych swoich super wypasionych mychach i klawiaturach zarobić? Może milion rocznie, może 5 milionów $ licząc wszystkie wydumane pule nagród. Natomiast producenci na tych głupich padach do konsol oraz "zwykłych" myszkach zarabiają kwoty idące w ciężkie miliardy $. Prawda jest taka, że tzw. wyczynowy e-sport, to malutka nisza. Nisza mniejsza od kwoty reklam idących na głupie proszki do prania.
Taka jest prawda.
A Ci siedzący i tłukący dzień w dzień gracze to po 10-20 latach ruiny człowieka ze zdrowiem późnego sześćdziesięciolatka.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że te nunchaku z wi nada się dla prograczy z Korei w SC/WC3 co już jest po prostu HEREZJĄ.

Masz bardzo ograniczone pojęcie o tym jak mogą się rozwijać gry oraz kontrolery do nich. Powiedziałbym nawet, że prymitywne. Nie napisałem że są to kontrolery najlepsze do specyficznych strzelanek, ale to że dają najwięcej zabawy. A to oznacza, że dla graczy są najlepsze. Dla GRACZY, nie dla trenujących swoje szajby dla pieniędzy. :)

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

W FPS nie ma i nie będzie lepszego kontrolera niż myszka.

Chyba, że znikną gry FPS...
A to jest prawdopodobne bo może i niektórzy zatrzymają się w rozwoju na zręcznościówkach polegających na robieniu nerwowych mikroruchów, albo jak to opisałeś wycieraniu myszy na polu 30x30 cm - ale coś mi się widzi, że większość może woleć zabawę polegającą na strzelaniu z biodra, kiedy strzela się z biodra lub takie możliwe do wykonania zabawy jak bieganie z hełmem po prawdziwym obszarze mając przed oczami wyrysowaną przez komputer przestrzeń 3D. Przy tym paintball to byłby dziecinny pikuś, a Twoje ukochane FPS po prostu zabawą dla inwalidów (nie obrażając oczywiście inwalidów).

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Powtarzam w FPS a nie w FPS dla paraolimpiady.

Niestety jest duża szansa, że to właśnie zawody FPS będą wpisane w program paraolimpiad. :D

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Ma sterowanie analogowe ale jest to takie same jak sterowanie klawiaturą i wciśniecie
przycisku "Biegnij" lub bieganie cały czas i wciskanie przycisku "Idź"

Niestety kolejny raz zwykłe bzdury. Lewą gałką pada możesz kontrolować zarówno kierunek, obrót jak i szybkość przemieszczania się. Nie ma większego problemu w błyskawicznej zmianie kierunku i jednocześnie przejście z wolnego chodu w szybki bieg oraz każdy stan pośredni. Na klawiaturze jest pod tym względem bardzo nędznie.
Oczywiście widać to dopiero na widoku z trzeciej osoby. Ci chodzący zawsze na w pierwszej po prostu tego nie są w stanie dojrzeć tak samo jak świnia nie zobaczy nieba. ;)

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Nie ma na świecie gry FPS, w której istnieje podział na np: 10 stopni szybkości chodzenia

Pewnie, że nie ma ponieważ jak już pisałem klawiatura ma wyłącznie dwa stany.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

W żadnym wypadku cyfrowe sterowanie klawiaturą nie jest gorsze od analogowego trzymania gałki na jednej pozycji, by po chwili przesunąć
ją bardziej do przodu. Dlaczego ? Bo my mamy 200 klawiszy i wciskając SHIFT/CTRL mamy
taką samą szybkość jak ktoś kto przesuwa gałkę analogowym padzie.

Bo widzisz. Dla Ciebie liczy się tylko szybkość. I to szybkość wciskania klawiszy. No sorry, ale dla mnie to nie jest gra, tylko harówka. Jak chcę się mentalnie upierniczyć, to sobie włączam symulator lotu, w którym też mam 400 klawiszy z jakąś przypisaną do nich akcją. Ale to już się kończy bo nawet producenci samolotów zrozumieli, że komuś coś się popierniczyło, a takie sterowanie to horror. Dokładnie do tego samego wystarczy przecież jeden joy i trochę bardziej sensowny panel informacyjno-przełączający.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

poproszę dowody fizyczne, że gracz nie potrafi tak szybko wcisnąć przycisku jak przesunąć gałkę do przodu.

Oczywiście, że graczowi w FPS do niczego nie jest potrzebne analogowe przyspieszenie lub opóźnienie ruchu, skoro ma do dyspozycji tak prymitywną grę, która nie uwzględnia adrenaliny oraz efektu zmęczenia postaci. Gdyby gry FPS, które znasz oferowały takie opcje, to musiałbyś balansować szybkością biegu tak aby na krótkim odsłoniętym odcinku biec maksymalnie szybko, a w pozostałych tak aby być jeszcze zdolnym do podniesienia broni. Na dodatek gdyby to wszystko zależało od chwilowego ciężaru jaki postać niesie, to klawiaturą mógłbyś się co najwyżej podetrzeć, albo używać po kilka klawiszy w każdym kierunku ruchu, co i tak nie dorastałoby do pięt systemowi analogowemu. Analogowemu oczywiście umownie bo w praktyce najwygodniej jest używać wartości zdigitalizowanych.
Twój świat determinują prymitywne, przestarzałe gry i to niestety rzutuje na Twoje postrzeganie.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Tragedią jest to co tu wymyślasz: coś ty palił jak to pisałeś ? Zastanów się chłopie
co ty piszesz bo każdy gracz z PC jak to czyta to pada ze śmiechu.

Nie każdy, nie każdy gracz jest graczem z PC i nie każdy gracz ma tak ograniczone pole widzenia jak Twoje.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Po pierwsze: wsad jest przesunięciem kombinacji klawiszy "edsf" a to z kolei jest ergonomicznym
ułożeniem ręki na klawiaturze, jakiego używa KAŻDA maszyno-pisarka na tej ziemi.

Maszyna do pisania została wymyślona 300 lat wcześniej jako maszyna zecerska gdy o ergonomii nikt na świecie nie miał większego pojęcia. Obecna klawiatura wywodzi się od konstrukcji mechanicznej, której ograniczenia wymusiły taki, a nie inny układ klawiszy oraz ułożenie rąk.
Gdyby klawiatura była taka ergonomiczna, to skąd te wszystkie łamane klawiatury, półokragłe, skąd klawiatury Dvoraka?
Jak myślisz dlaczego najszybsza maszynistka na świecie zrobiła rekord Guinessa wyłacznie na klawiaturze Dvoraka?
I jak myślisz, czy najlepsi gracze FPS są w stanie pobić jej 20 znaków na sekundę przez ponad godzinę?
I o czym to miałoby świadczyć? Że maszynistka jest lepsza w naciskaniu klawiszy od topowych graczy FPS?
Czy szybkie naciskanie klawiszy o czymś świadczy?

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Nie, z najlepszej możliwiej ergonomii jaka może być na klawiaturze osiągnięta.

Coś mi się zdaje, że nie rozumiesz pojęcia "ergonomia".
Polecam choćby wiki.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Już nie wspomnę, że wielu graczy korzysta właśnie z edsf/rfdg
bo daje więcej klawiszy dostępnych po obu stronach klawiatury.

No fajnie, tylko wynika to wyłącznie z ograniczeń wielu takich gier. Można zrobić świetnego FPSa bazując na 2 sterownikach analogowych i 2-4 przyciskach na pozostałe palce. Więcej nie potrzeba. Kiedy palce muszą szukać klawisza do wciśnięcia, to zwyczajnie tracą czas. Nic nie przebije sytuacji w której gra jest tak dobrze zaprojektowana, że używa wszystkich 10 palców, z tego część do sterowania analogowego.
Jesteś na straconej pozycji z tą obroną klawiatury ponieważ w drugiej ręce masz świetny przykład jak doskonale działa układ analogowy w postaci myszki.
Przed erą myszki granie na PC, to był dosłownie koszmar. Może ty tego nie zaznałeś, ale ja tak. I wtedy z tego właśnie powodu komputerem do gier była Amiga oraz Atarynki. Dlatego na pecety wychodziły głównie powolne strategie. Do jakichkolwiek sensownych gier bez joya nawet się nie podchodziło.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Dwu stanowy ? Ok wytłumacz mi to:
Poruszanie do przodu - g
Poruszanie w prawo - h
Poruszanie w lewo - f
Poruszanie do tyłu -d

Niestety nie rozumiesz pojęcia. Dwustanowy oznacza, że klawisz ma tylko dwa cyfrowe stany - wciśnięty i puszczony. Nie ma znaczenia z jakim skokiem i na jakiej wysokości - są to i tak tylko dwa stany.
A ten przypisania klawiszy, które podałeś nadają się dla jednej ręki, ale jest to nadal tylko prymitywne dostosowanie rąk do istniejącej klawiatury, a nie odwrotnie.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

GDZIE TU WIDAĆ 2 STANY ?

4 klawisze po 2 stany daje łącznie stanów kilkanaście, ale w analogu możesz tych stanów mieć kilka tysięcy - gdybyś potrafił je wykorzystać. Na przykład myszka ma liczbę stanów równą mniej więcej ilości pikseli zwielokrotnioną o liczbę możliwych kombinacji jej klawiszy.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Ja widzę, że ZAWSZE mogę zmienić z poruszania do przodu na poruszanie
do tyłu i nie muszę czekać na to aż mi kciuk przeleci z lewa na prawo

No pewnie, a głowa, to się obraca o 180 stopni w niemierzalnym czasie, albo potrafisz biec i nagle biec w przeciwną stronę lub w poprzek? Niestety wykorzystanie klawiatury do sterowania, to prymitywne dopasowanie kiepskiego urządzenia do potrzeb, a w rezultacie ograniczenie potrzeb w grach FPS wyłącznie do możliwości klawiatury.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

i nawet nie muszę czekać na puszczenie lewo, żeby wcisnąć prawo i poruszać się w prawo z wciśniętymi
JEDNOCZENIE KLAWISZAMI. GDZIE TWÓJ MÓZG WIDZI TO JAKIEŚ DWA STANY ?

Może wróć do szkoły...? Rozumienie tekstu najwyraźniej niedomaga.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Tragedia ? Klawiatura jest używana w najbardziej wymagających grach na tej ziemi

Mylisz się, do gier z ograniczonym sterowaniem. Czego te gry wymagają? Zręczności? Pewnie tak. Tyle, że to nie gry mają coś wymagać. To gracze mają czegoś od gier wymagać. I praktyka dowodzi, że wymagają jednak czegoś więcej.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

to FPS, czy to RTS, Stepmanie i inne cuda a ty mi piszesz ze jest dwustanowa ? Chłopie obudź się.

Chłopie poczytaj trochę. Cokolwiek, byle nie listingi frapsów. :)

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Anie jeżeli chodzi o sterowanie w grach FPS to jest tak samo wydajna jak analogowy pad
a czasami nawet lepsza.

Tak, ale większość najbardziej istotnego sterowania obsługuje super analogowa mysz.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

>natomiast mysz ma bardzo precyzyjne sterowanie w zakresie 4 cm^2.
Ma bardzo precyzyjne sterowanie W KAŻDYM ZAKRESIE.

Zaczynam podejrzewać, że w sprawach myszek też wielu rzeczy nie rozumiesz.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Myślisz, że każdy gracz na PC gra robiąc 5 cm na 360-stopniowy obrót ? Gracze C-S''a mają czułości ustawioną na ponad 30 cm na jeden obrót wokół własnej osi. Masz pojęcie jaka to jest nieporównywalnie większa
precyzja w porównaniu do pada?

Precyzja jest, ale nic Mi po niej jeżeli muszą wywalać rękę na pół metra w każdą stronę.
To nie jest przyjemne.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

I tu kolejne brednie: ty nie zdajesz sobie sprawy po prostu jak ogromne są techniczne
różnice. Nawet nie patrzysz na mechanikę poruszania się, nie widziałeś jak ktoś macha
myszką przez pół biurka i trafia kolesia w stopę.

Po co ma to robić jeżeli gra oferuje mu teleobiektyw?
Zamiast machać ręką przez pół biurka wolę sobie pomachać nunchaku i jeszcze trochę mieć z tego radochy. Bo z tarzania myszy po blacie do wałkowania ciasta nic fajnego mi się nie kojarzy. :)

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Nie patrzysz bo nigdy nie grałeś w wymagające gry i nawet nie widziałeś jak celują najlepsi pecetowcy.

Z zasady nie gram w "wymagające" gry po których dostaje się Repetitive Strain Injury.
Wolę pozostać w zdrowiu i albo niewyczynowo pograć na pececie, albo na kanapie lub w fotelu.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Na żadnym panie nigdy nie będzie możliwe tak samo precyzyjne celowanie jak na myszce
i żadne twoje wymysły tego nie zmienią.

Wiesz to jak coś jest precyzyjne zależy mniej więcej od kolesi takich jak ja. Bo każde sterowania można tak wyskalować aby nawet najsprawniejszy gracz nie był w stanie go obsłużyć i odwrotnie.
Co ci po 30 cm kiedy można wyskalować kontroler dający rozpiętość półtora metra ramion i równą snajperowi w rzeczywistości?

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Zrób sobie 2 obroty wokół własnej osi na padzie to może zrozumiesz. Na myszce można je robić i jednocześnie
trafiać kolesi w oko w czasie 10x mniejszym niż pad z nawet największą ustawianą czułością.

To tylko kwestia rozdzielczości urządzenia i stopniowania sterowania palcami, które też jest ograniczone. Poza tym prawdopodobnie nic nie jest szybsze niż oko, a kontroler bazujący na jego wychyleniu i tak pobiłby myszkę na łopatki.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Jak się nazywa ta kraina do której odleciałeś pisząc takie idiotyzmy?

A do jakiej ty krainy nigdy nie *trafiłeś*?

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

Producenci gier wiedzą, że nic nie przebije klawy. Dlatego można podłączyć je do konsoli
wraz z myszkami.

Podobnie jak pady, joye, nunchaku, maty i wszystko co przyjdzie do głowy można podłączyć do peceta.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

A co to wogóle ma do rzeczy ja się pytam ? Dyskusja jest o tym czy można tasakiem i siekierą
wyćwiczyć się tak, żeby dało się przeprowadzić operację chirurgiczną

Dyskusja jest o tym czy da się zbudować taką siekierkę, żeby z 5 km trafiać gościa między 2 i 3 żebro.
I dlaczego niektórzy uważają, że jedyne narzędzie chirurgiczne jakie w życiu zobaczyli jest najlepsze i nigdy nie powstanie lepsze.

Dnia 24.07.2010 o 00:19, PrawdziwyFPS11 napisał:

a nie o tym czy maszyna reaguje szybciej niż człowiek.

Mogę Ci zaprogramować w dowolnej grze takie sterowanie, że dowolny posiadacz prymitywnego pada będzie rozbijał głowę Twoje postaci zanim zdążysz zorientować się o co chodzi.
I to właśnie musisz zrozumieć. Można zaprojektować sterownik, którego jedyną funkcją będzie przyciśnięcie klawisza, a seria z dowolnej broni natychmiast trafi najbardziej zagrażającego przeciwnika.
Tylko po co skoro jest z tego tyle samo zabawy ile z majtania łapą po połowie biurka. :)

I zrozum, że pisałem o najlepszym kontrolerze, a nie o takim w którym kilku kolesi jest najszybszych. Cokolwiek to oznacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście grałem w strzelanki trochę na padzie... i powiem szczerze.
jeśli gra jest zrobiona pod pada, będzie się w to lepiej grało na padzie niż na myszce - Gearsy chociażby. A grałem w 1 część na PC i na klawie i na padzie...
Zaś na odwrót... mycha - przykład... Q3. Quake jest o tyle specyficzną grą, że wymaga precyzji[szczególnie w CPMA], stąd na padzie w to... szczerze, nie dałoby się grać. Co do trudności gier... ja nie gram jakoś super w Q, ale... potrafię podstawowe triki zrobić w stylu rocket jumpów czy odbijania się od ścian, czy jakieś tam strafe jumpy... Nie jest to trudne, w QL grają też nubki, które włażą do gry by sobie pograć 4fun. A że potem poziom się zwiększa? Że gra więcej od nas wymaga gdy dłużej gramy? To jest naturalne.

W GoW gra się lepiej na padzie, ale jakby odpowiednio wyważyć grę, to dałoby się grać równo i na padzie i na klawie+myszce. Ale to wymaga trochę czasu, stąd taki projekt... hmmm...raczej będzie ciężko z jego realizacją ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że jest to jak narazie tylko plotka;) A co do samego projektu myślę, że nie jest zły, aczkolwiek pomysł z podpinaniem myszek do konsol i padów do kompów- jak najbardziej poroniony- mało kto pójdzie na taki układ ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co chetniej wybierane FPSy spojne dla konsol i PC to glownie CoDy i Battlefieldy i imo moglaby byc opcja wspolnej gry, bo tu mechanika gry jest w zasadzie podobna; Oczywiscie FPSy dojzewaly na PC i ich stricte sieciowe odmiany maja swoje wymagania, ale to nie jest cos co konsolowcow specjalnie pociaga w dobie w/w tytulow; A zatem musialaby to byc taka wlasnie gra jak np. BC lub BC 2, gdzie sprawnosc kontrolera to ledwie polowa sukcesu. BTW ja nie mialbym ani czasu, ani checi uczyc sie 2 lata samego poruszania w grze- przez ten czas nauczylbym poruszania sie dwojke wlasnych dzieci, wiec nie jaralbym sie tym tak bardzo- dla niektorych tacy ludzie to mistrzowie swiata, dla mnie to tak zwani "white-tan people" :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bzdury pleciesz, dla Ciebie Q3 i tym podobne to apex a dla mnie dziadowa gra dla nerdow, kompletnie bez wyrazu, nastawiona maksymalnie na skill ale z biedna otoczka, ktora dla mnie jest szalenie istotna. Wiem, ze te puste mapy sluza dobrej widocznosci, ale ja wybieram klimat. Nie popadaj w skrajnosci bo nie wszyscy graja tylko i wylacznie "na powaznie"- ja gram glownie dla przyjemnosci, rzadziej dla statsow- BC oraz MW daja mi mase frajdy na tym polu i nie ma to nic wspolnego z ukrywaniem sie -ogarnij sie. To tylko osobiste preferencje, przestan rznac niewiadomo kogo i na sile uswiadamiac innych co jest pro a co nie bo g..... to kogo obchodzi- kazdy i tak pojdzie robic swoje. O roztrzaskane pady sie nie martw, bo nie wszyscy gracze sa takimi furiatami jak slynni na YT gracze w CSa, ktorzy tluka swoje przedpotopowe pc na glowach mlodszego rodzenstwa. I nie wyskakuj juz wiecej z tymi off-topami bo to robota moderatorow i nikt nie bedzie sie ograniczal do spelniania Twoich warunkow co do prowadzenia dyskusji;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PS: o tym co dzialoby sie gdyby zcalic serwery MW czy BC mozna sobie gdybac, dopoki takiej opcji nie ma. Ja chetnie bym zagral, z ciekawosci i dla samej swiadomosci gry z mocniejszym przeciwnikiem, bo to wlasnie byloby dla mnie frajda. Nie mowie tu o hardcorowej rywalizacji, bo nie wszyscy koncza powieszeni na kablu od kontrolera gier po otrzymaniu jednego head shota, gry to imo zabawa, nie zrodlo frustracji. Dlatego wali mnie ile razy bym polegl- wazne ze bylby fun. A gdybym dostawal za bardzo przelaczylbym na konsola vs konsola i wszystko;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2010 o 17:50, PrawdziwyFPS11 napisał:

PRAWDZIWEGO FPS''a KTÓRY WYKORZYSTUJE
MOŻLIWOŚCI MYSZKI


To ja też dorzucę własny warunek - gra ma również wykorzystywać wszystkie możliwości pada.

Byłoby naprawdę zabawnie, biorąc pod płynną zmianę nacisku spustów i gałek analogowych :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować