Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ars Technica: Bałagan w pecetowej wersji Bulletstorma

42 postów w tym temacie

Dnia 24.02.2011 o 14:41, Grator napisał:

"Na poziomie menu gry nie można ponadto używać myszki."

Co za bzdura. Oczywiście że można.
Proszę poprawić artykuł, a nie wprowadzać ludzi w błąd i dodatkowo psuć opinię o grze.


Potwierdzam, mycha działała od samego początku, a reszta ''zarzutów'' z artykułu to szukanie dziury w całym moim zdaniem. Gierka jest bardzo fajna :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 13:40, Principes napisał:

> nie bardzo rozumie? koleś narzeka że Bulletstorma ciężko się hakuje ? czegoś chyba
nie
> zrozumiałem...

Sęk w tym, że aby zdobyć dostęp do opcji, które powinny być łatwo edytowalne, trzeba
łamać zabezpieczenie plików...
Czy tak ciężko było zaimplementować możliwość zmiany FOV czy wyłączenie akceleracji myszy/ograniczeń
klatek?...


Na zwiększonym FOV grają tylko lamy :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyłapanie, sam nie miałem niestety okazji (jeszcze, ale już niedługo, mniam) tego sprawdzić, dlatego musiałem zawierzyć słowom cytowanego przeze mnie pana. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 14:55, palpatine napisał:

Czepialstwo gość uprawia. Nie ma konsoli ? A kto powiedział, że powinna być ? Co to,
jakiś standard ?

no na pc to zawsze była dopóki nie zaczęła sie era zrobienia z PC konsoli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 14:26, Numenpl napisał:

na większości gier na ue3.0 60 fps to nie problem, BS to problem że to maks natomiast
na większosci configach nie trzyma nawet 30 fps i to jest problemem(i ja to pisze o tych
co graja w crysisa warhead w dx 10 na 1080p).obsługa myszy w menu na pc to obowiązek
a nie coś niezwykłego np ut3 menu ja sobie nie wyobrażam bez myszki. Te super szyfrowania
ponoć były przyczyną dla ktorej np. THQ zrezynował z GFWL w retribution. Akurat to nie
jest dziwne że tą a nie inną grę bo gra na sprawdzonym silniku UE 3.0 i takie jaja. (black
ops to przynajmniej configa można zrobić). Dodatkowym atutem tego jest to że gra może
i PCF ale widnieje tam logo EPIC - czyli twórców silnika.


Zgadzam się że UE3 jest jednym z najlepszych (jeśli chodzi o skalowanie się do danej konfiguracji) engine''ów i jeśli czasem nie może wyciągnąć nawet 30fps jest to problem.
Ciągle jednak nie mogę się zgodzić że ograniczenie do 60fps jest probleme.
Mysz w menu głównym jest obsługiwana, nie ma jej tylko w menu upgrade''u broni, nie widzę też potrzeby jej obsługi gdyż menu jest tak banalnie do opanowania że zaliczanie tego do minusów jest wręcz śmieszne.
Pliki w Morrowind''zie nie były szyfrowane.
Szyfrowanie plików w grach GfWL na pewno nie bierze się z samego faktu zrobienia na złość graczowi a raczej tego by nikt w nich nie grzebał ze względu na informacje jakie są tam zawarte, nie jest wykluczone że można w nich zmienić jakieś informacje które mogą przez serwery zostać wykryte jako próba cheatowania i zarobić przez bana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tymi fps mi chodzilo o to ze blokada na 60 fps no problem ale skoro na high endzie sa problemy ze stałymi 30 fps.
Gow,batman AA z gfwl moge edytowac no to nie widze powodow dlaczego tak zrobili w BS.
dla ciebie moze szybkie bez myszki ale dla niektorych nie wygodne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 14:29, mronoth napisał:

jak ktos gra na konsoli to nie ma wyboru, nic nie poradzi na to ze gra chodzi w 20-30fps,
na pc za to nie powinno byc takich ograniczen, jak ktos ma monitor lcd/crt, czy telewizor
ktory moze wyswietlic wiecej niz 60fps to czemu nie? ludzkie oko widzi jeszcze roznice
powyzej 60 fps


Może i widzi ale czy grać w 60fps się nie da albo czy powyżej 60fps coś tak na prawdę zyskujesz?
Do pełnej płynności gry czy filmu wymagane jest niecałe 25fps i o ile powyżej tej liczby zyskujesz na "prędkości" o tyle powyżej 60fps tak na prawdę już nie zyskujesz kompletnie nic.

Dnia 24.02.2011 o 14:29, mronoth napisał:

mysle, ze zaszyfrowane pliki konfiguracyjne sa warte wspomnienia, takiej glupoty to jeszcze
nikt nie zrobil, ktos napisal narzedzie, zeby sobie z tym poradzic wiec teraz to nie
jest problem, ale po co oni chcieli ukryc je na pc to ja nie wiem, chyba zapomnieli,
ze wiele ustawien tych konsolowych portow zwyczajnie nie odpowiada czesci graczy na pc


Myślę że szyfrowanie plików w grach GfWL nie jest wprowadzone dla zrobienia na złość graczowi a raczej by zapobiec grzebania w nich dla dobra gracza, możliwe że zawierają jakieś dane które mogą być przez serwery błędnie zinterpretowane jako próba cheatowania i zbanowaniu danego klucza.
Nie jest wykluczone też że po prostu MS się zabezpieczył przed głupimi graczami którzy grzebią w plikach a później gra im nie działa i piszą do supportu że coś jest nie tak, kretynów na świecie nie brakuje, zresztą z wieloma tego typu osobami miałem w życiu do czynienia i wcale przyjemne to nie jest gdy glupek wmawia ci że ma rację mimo że ewidentnie jest to jego wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 15:28, Numenpl napisał:

z tymi fps mi chodzilo o to ze blokada na 60 fps no problem ale skoro na high endzie
sa problemy ze stałymi 30 fps.
Gow,batman AA z gfwl moge edytowac no to nie widze powodow dlaczego tak zrobili w BS.
dla ciebie moze szybkie bez myszki ale dla niektorych nie wygodne.


To fakt.
Może właśnie dlatego co napisałem wyżej MS zaczął wymagać szyfrowania plików, nie wiemy ile osób pisze że im gra nie działa po edycji plików konfiguracyjnych, moze to być metoda na zabezpieczenie się przed plagą maili do supportu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 15:33, Jarden napisał:

Do pełnej płynności gry czy filmu wymagane jest niecałe 25fps

ta pelna plynnosc przy 25fps jest jednak watpliwa, wiadomo 60 fps miec to jest super ekstra, ale jednak 100fps > 60fps wizualnie jak dla mnie ;), nie bede sie tu klocil na ten temat bo to kwestia subiektywna, niektorzy nie widza roznicy miedzy 30, a 60 fps wiec nie ma sensu sie klocic, tu akurat i tak maly problem, ze jest ograniczenie do 60fps, gorzej jak w grze pc jest ograniczenie do 30fps i nie ma zadnych plikow konfiguracyjnych jak np. split/second czy star wars force unleashed :/

Dnia 24.02.2011 o 15:33, Jarden napisał:

i o ile powyżej tej liczby
zyskujesz na "prędkości" o tyle powyżej 60fps tak na prawdę już nie zyskujesz kompletnie
nic.

zgodze sie tylko na monitorze 60hz :), jak ktos jest w stanie to zauwazyc to zyskuje na plynnosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 16:40, mronoth napisał:

zgodze sie tylko na monitorze 60hz :), jak ktos jest w stanie to zauwazyc to zyskuje
na plynnosci

Powiedz mi, oglądałeś kiedyś jakiś film? Niezły pokaz slajdów, co nie? Ohh, było płynnie, no patrz, a on miał 24 tylko FPS! Owszem czasami mozna stierdzić chwilowe spadki płynności przy 30FPS, ale te 30FPS to jestśrednia całej projekcji, natomiast te chwile spadków płynności to znak, że momentami masz ponizej 24 klatek. Zapewniam Cię, że pomiędzy chwilowymi 30 a 60 FPS nie zobaczysz żadnej różnicy na żadnym monitorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezu kochany, a w ilu grach ustawienia są bardzo rozbudowane, Ustawiasz maks lub średnie gdy na więcej Cię nie stać i tyle. Ilu graczy sprawdza czy anizotropia jest ustawiona na 15 czy 16?? Maks to maks. Na Ps3 czy X360 ludzie żyją bez jakichkolwiek tego typu ustawień... Tak więc artykuł może ukazujący prawdę ale prawdę tak istotną jak to iż średnia temperatura tego roku była trzy czwarte stopnia wyższa niż w ubiegłym. Ktoś się przejmie a większość oleje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 17:00, hans_olo napisał:

Powiedz mi, oglądałeś kiedyś jakiś film? Niezły pokaz slajdów, co nie? Ohh, było płynnie,
no patrz, a on miał 24 tylko FPS!

tak ogladalem, to zobacz sobie fragment filmu 25fps, koniecznie ogladaj powiekszony na caly ekran:

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm (kliknij 3ci obrazek)

to nie jest plynny ruch, akurat tu nie ma motion blur ktory stosuja w filmach ale to i tak by niewiele dalo, po prostu zalezy wszystko od ujecia, takich ujec w filmach sie unika, co najwyzej masz ruszajace sie konczyny na ekranie do tego rozmazane zeby ukryc niski fps (zobacz obrazki na tej stronie powyzej) a jak kamera sie przesuwa po krajobrazie to bardzo wolno zeby starczyly te 24fps, filmow i gier szczegolnie szybciejszych jak fpsy czy wyscigi nie da sie porownac bo w filmach nie ma takich szybkich ruchow na calym ekranie a w grach nie ma takiego motion blura jak robia na filmach, widziales w filmie jakies szybko przesuwajace sie krajobrazy czy jakies szybkie ruchy kamera? nie bo by to beznadziejnie wygladalo na 24fps, do ujec filmowych z motion blurem tyle wystarcza a do gry nie, przynajmniej mi nie XD

Dnia 24.02.2011 o 17:00, hans_olo napisał:

Zapewniam Cię, że pomiędzy chwilowymi
30 a 60 FPS nie zobaczysz żadnej różnicy na żadnym monitorze.

w grze zobacze roznice, szczegolnie w strzelance jak bulletstorm czy wyscigach, ale ty nie musisz jej widziec :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 17:00, hans_olo napisał:

Powiedz mi, oglądałeś kiedyś jakiś film? Niezły pokaz slajdów, co nie? Ohh, było płynnie,
no patrz, a on miał 24 tylko FPS! Owszem czasami mozna stierdzić chwilowe spadki płynności
przy 30FPS, ale te 30FPS to jestśrednia całej projekcji, natomiast te chwile spadków
płynności to znak, że momentami masz ponizej 24 klatek. Zapewniam Cię, że pomiędzy chwilowymi
30 a 60 FPS nie zobaczysz żadnej różnicy na żadnym monitorze.

No a może jednak jest różnica między filmem a grą co? Może w filmie ruch jest rozmyty, a na grach często ostry (ostatnio szczególnie na konsolach wprowadza się wszelkie blury aby płynność ruchu zwiększyć, AA również dużo tu pomaga)? To są dwa różne typy obrazu i nie porównywałbym ich i argumentował, że skoro: "tu wydaje mi się płynnie to tam też musi". Tak swoją drogą ciekawe po co producenci telewizorów stosują technologię 100 Hz, skoro obraz TV ma 50 Hz, a to zaledwie 25 pełnych klatek na sekundę. Może po to aby obraz mógł być bardziej płynny i jednocześnie ostry?

I zapewniam Cię, że zobaczysz podczas ruchu różnicę między 30, a 60 fps. Szczególnie jeśli jesteś graczem pctowym (bo wtedy Twój wzrok jest generalnie przyzwyczajony do oglądania obrazu o wyższej częstotliości).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki, nie bardzo wiem co to FOV, w temacie techniki/grafiki jestem laikiem, a w komentarzach się o tym wspomina:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 17:49, Ezio napisał:

Sorki, nie bardzo wiem co to FOV, w temacie techniki/grafiki jestem laikiem, a w komentarzach
się o tym wspomina:)


FOV - Field of View. Kąt widzenia. Co on daje? Zmianę szybkości poruszania się postaci czy gry.
W takich grach jak Unreal Tournament wynosił 90 (gra była dynamiczna, jeśli grałeś to wiesz o czym mówię), w konsolowych FPSach wynosi ok. 55, czyli już tak dynamicznie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w grze grając na słabszym sprzęcie (przykładowo) będę miał do wyboru tylko opcję low i medium? Coś na wzór najnowszych gierek z DX11? Czy po prostu jest cos takiego jak low i high a medium można sobie ustawić grzebiąc w plikach o.O ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 17:58, SpecShadow napisał:

FOV - Field of View. Kąt widzenia. Co on daje? Zmianę szybkości poruszania się postaci
czy gry.
W takich grach jak Unreal Tournament wynosił 90 (gra była dynamiczna, jeśli grałeś to
wiesz o czym mówię), w konsolowych FPSach wynosi ok. 55, czyli już tak dynamicznie nie
jest.

Dzięki. Grałem w UT, i rzeczywiście było szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2011 o 17:49, Ezio napisał:

Sorki, nie bardzo wiem co to FOV, w temacie techniki/grafiki jestem laikiem, a w komentarzach
się o tym wspomina:)

jak juz ktos wspomnial to zmiana katu/pola widzenia, po prostu wiecej widac na raz, a ze zmienia to szybkosc poruszania sie postaci czy gry? nie bardzo rozumiem, gra chodzi tak samo szybko wg mnie :)

tu masz to pokazane dla roznych wartosci 85 i 120 (tu troche wysoko jak na moj gust) jak to wyglada w praktyce:
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/02/bulletstorm-and-you-how-to-get-it-playing-nice-with-your-pc.ars

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować