Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

A poza tym akurat mining możesz dobić do 290 na materiałach, bo smelting teraz daje bardzo przyzwoicie skillupy. Oczywiście są momenty, w których trzeba polegać na smeltowaniu na zielonym, ale koniecznie trzeba wykopać tylko trochę thorium na te ostatnie 10. Skinning i herbalism jest za to lipny, owszem. Między innymi dlatego ich nie biorę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2008 o 18:22, Corvin 0451 napisał:

A poza tym akurat mining możesz dobić do 290 na materiałach, bo smelting teraz daje bardzo
przyzwoicie skillupy.


To by się zupełnie mijało z celem, gdyż:

1) Na AH BARDZO RZADKO można znaleźć wystarczająco dużo "Ore" każdego typu

2) Ceny są często tak wysokie, że szybko z profesji, na której powinno się zarabiać (i do tego przecież się ją bierze), zrobi się z tego profesja, w której dniami/tygodniami będziesz odrabiać straty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2008 o 17:46, Sth`Devilish napisał:

Już widzę te lokacje początkowe przepełnione DK i ... niemalże puste Plaguelands
i Aucherus (tak się nazywała ta siedziba DK, tak?).

Dokładnie, ta wersja Scarlet Enclave, którą już od obecnego patcha można oglądać to tak naprawdę nie ta sama strefa. W tej normalnej wersji budynki należące do Scarlet Crusade są zniszczone, a cała lokacja to jedynie ruiny, natomiast w wersji startowej dla DK są one niezniszczone i pełne żołnierzy Scarlet Crusade (w wyniku quest chaina Rycerze Śmierci, jeszcze pod rozkazami Plagi, niszczą te miejsca). Swoją drogą takie samo rozwiązanie zostanie zastosowane np. w jednym z questów Battle for Undercity (do wykonania także przez Alliance, jedynie z innej perspektywy, ale kończą się tak samo), gdzie Undercity, w którym postać gracza i npc walczą jest jedynie kopią tego prawdziwego.

Tak więc tak czy inaczej Scarlet Enclave pozostanie puste. Poza tym o ile dobrze mi wiadomo, to w zinstancjowanej wersji nie spotkasz DK z przeciwnej strony konfliktu. Sam Acherus to natomiast nie strefa, a jedynie ta latające nekropolia (do której tylko DK będą mieli wstęp przez czar Death Gate, inne klasy nie będą mogły tam wejść).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem. Mnie chodzi o szybkie i skuteczne doprowadzenie nowej postaci do pożądanego stanu. O to, że można przygotować materiały PRZED wydaniem Wratha i od razu to wszystko zesmeltować. Powerleveling, a czy to kosztuje jakieś pieniądze to nieważne, bo złoto to ja mam. Ze skinningiem i herbalismem nie mógłbym tak zrobić, bo muszę osobiście jeździć po niskich lokacjach marnując czas, który zamierzam przeznaczyć na levelowanie. Znaczy teraz mam kasę i czas, a po wyjściu Wratha czasu już nie będę miał. Dlatego mining jest OK, a te dwa pozostałe gathering skille nie. Zresztą ja też kupowałem tylko to co w miarę sensownie kosztowało, a resztę sam wykopałem, bo teraz to i tak nie mam co robić.

Edit: Co do dostępności, to może super nie jest, ale jak się zaczęło dwa miesiące temu to spokojnie dało się wszystko do tej pory kupić. A tak to, cóż "You are not prepared" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie będzie tak jak z Illidanem czy Kaelem - moimi ulubionymi bohaterami - co wg. mnie było tragiczne... Z togo co wiem Arthas ''prowadzi cię'' przez 70-80 dungeony oraz questy, i zajmuje większe miejsce w fabule niż jak w BC siedzenie sobie w TK/BT, i dawanie kilku epiców. Na pewno będzie można z nim walczyć, jak wydadzą patch 3.3, ale ja bym się spodziewał też jakiś zwrotów akcji, czegoś czym nas Blizzard zaskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2008 o 18:52, Czedwik napisał:

Swoją drogą takie samo rozwiązanie
zostanie zastosowane np. w jednym z questów Battle for Undercity (do wykonania także
przez Alliance, jedynie z innej perspektywy, ale kończą się tak samo), gdzie Undercity,
w którym postać gracza i npc walczą jest jedynie kopią tego prawdziwego.


Właśnie widziałem to niedawno na YT. Właściwie to liczyłem na to w formie jednorazowego eventu, no ale cóż... Ciekawe czy będzie to pierwsza misja typu co-op w WoWie, bo zdaje się że na tym filmiku widziałem zarówno Horde jak i Alliance. Narazie wiem tylko, że raczej nie będzie to w tradycyjnej formie dungeonu, bo dropów zdaje się tam nie być, za to nagrody za quest są niezłe.

Co do opustoszałych lokacji, to miałem oczywiście na myśli DK grindujących mining/herbalism/skinning zamiast levelować. Wiem, że Scarlet Enclave ma swoje dwie wersje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Questa robiłem w becie zaraz po tym jak go wprowadzili w patchu, ale wątpię żeby się cokolwiek w tej kwestii zmieniło.

[UWAGA - SPOILERY]

Zasadniczo w fabule questa chodzi też o konflikt między przymierzem i hordą. Wszystko zaczyna się od eventu pod Wrathgate (pewnie większość z was zna już ten filmik). Tam ginie Bolvar, za sprawą Putressa. Król Stormwind widzi w hordzie winowajców śmierci Bolvara, oraz zdrajców nowo powstałego sojuszu. Po tym wydarzeniu, gracz udaje się najpierw do Warsong Hold poinformować Saurfanga o śmierci jego syna, a następnie odpowiada na wezwanie Thralla.

Przed i w Orgrimmarze koczują nieumarli ocaleli po zdradzie Varimathrasa. W samym mieście handel został wstrzymany. Udajemy się do Thralla, od niego dowiadujemy się o tym co wydarzyło się w Undercity. Thrallowi w Orgrimmarze towarzyszy Sylvanas. W pewnym momencie pojawia się Jaina, informując Thralla o tym że alliance szykuje się do wojny z hordą. Thrall z pomocą Sylvanas tłumaczy Jainie co się wydarzyło, ta odchodząc obiecuje że spróbuje powstrzymać króla Stormwind.

W Undercity rozpoczyna się walka. Przebieg walki pewnie wszyscy już znają z filmików. Kluczowym elementem są wydarzenia po samym pokonaniu Varimathrasa (dla hordy). Sylvanas chce odszukać w mieście Putressa i również zgładzić go za zdradę. W tym momencie do jej sali przybywa król Stormwind wraz z jego oddziałem. Mówi że pokonał już Putressa, oraz że następnymi celami będzie Thrall i Sylvanas. Rozpoczyna się walka. W pewnym momencie pojawia się Jaina która za pomocą magii powstrzymuje walkę, oraz teleportuje się zabierając z sobą króla i jego oddział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc, dużo się tam dzieje :) Ale mi chodziło bardziej o techniczne kwestie, tzn jak ten quest wygląda w praktyce. Czy koczujący Forsaken w Orgrimmarze i rozmowa Thralla z Jaina to także część instancji stworzonej specjalnie na potrzeby tego questa? Rozumiem, że w normalnym świecie gry Orgrimmar i Undercity pozostają niezmienione (po za zapewne brakiem Varimathrasa u boku Sylvanas)? I czy Alliance walcza tam z Horda, czy działają wspólnie? Czy w instancji można spotkać również graczy przeciwnej frakcji, czy też zostają oni zastąpieni jakimiś NPC?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwałbym tego instancją, chociaż w trakcie robienia questa nie zobaczysz żadnego z graczy którzy nie wykonują tego questa w danej chwili.

Bardziej tu pasuje coś, co roboczo nazywało się u Blizza fazami (phase). W Northrendzie jest to wykorzystywane wielokrotnie. W takim Storm Peaks czy Icecrown świat wokół gracza zmienia się, wraz z progressem w questach. Gdy jesteś na pewnym etapie questa i znajdujesz się w pod-strefie związanej z tym etapem, będziesz widział tam wyłącznie graczy którzy również są na tym etapie. Żeby zobaczyć graczy znajdujących się na innym etapie questa, musicie obaj znaleźć się poza pod-strefą powiązaną z jakimś etapem. Podejrzewam że w przypadku tego questa jest podobnie. Gdy teleportujesz się do UC/Orgrimmaru, masz ten sam splash screen co normalnie. Prawdopodobnie gdybyś odszedł dostatecznie daleko od Orgrimmaru, poza strefę powiązaną z questem, znalazłbyś się znowu w zwykłym Kalimdorze.

Porównałbym ten world instancing czy phasing z czymś w stylu przejścia między światem żywych a światem duchów. Gdy znajdujesz się w świecie duchów, nie widzisz innych graczy/NPC, natomiast możesz zobaczyć inne duchy (nawet duchy NPC czasem).

Po ukończeniu questa wszystko wraca do normy, z tym że oczywiście z UC znika Varimathras. Z tego co się orientuję, tu już nie ma żadnego world instancingu - po prostu graczy po ukończeniu questa nie widzą już Varimathrasa.

Zastanawia mnie tylko jedno - jak Varimathras zachowuje się teraz w przypadku raidu Alliance na UC i co się dzieje gdy w raidzie masz część graczy która ukończyła quest, oraz część która jeszcze go nie ukończyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak się ów system sprawuje w praktyce? Bo z tego jak to brzmi, to mam obawy co do tego czy dałoby radę znaleźć ludzi do questów w kilka miesięcy po premierze, nie mówiąc o wątpliwościach związanych z ewentualnym pomaganiem komuś jako "high lvl" w tym quescie. Już wystarczająco skomplikowana jest w grze mechanika zwykłych group questów, gdzie większość stanowi część "chain questa" i przez co często są problemy ze znalezieniem graczy do grupy, nie mówiąc o licznych powtarzających się problemach z tego typu questami w instancjach (ile razy zdarzało się wam robić Durnholde normal na darmo, bo ktoś za szybko kliknął i uwolnił Thralla zanim oddałeś quest?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2008 o 23:27, Michal256 napisał:

Zastanawia mnie tylko jedno - jak Varimathras zachowuje się teraz w przypadku raidu Alliance
na UC i co się dzieje gdy w raidzie masz część graczy która ukończyła quest, oraz część
która jeszcze go nie ukończyła.

Stoi w miejscu, macha skrzydełkami, jest nietargetowalny i do walki nie włącza się w ogóle. Więc wątpie, by na 80 coś się miało zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Questa możesz zrobić samemu. Nie jest jakiś szczególnie skomplikowany, większość mobków wybijają na luzie NPCe. Ciężko jest też zginąć mając buffa od Thralla. Lockiem to ja tam po prostu ustawiałem się w jakimś miejscu gdzie zbierało się najwięcej mobów i spamowałem hellfire :P
Jest to coś w stylu usprawnionego questa na Onyxie w SW. Niby był potrzebny raid aby ukończyć tego questa, w praktyce Bolvar sam wszystkie smoki wybił. W przypadku eventu w UC, nie musisz się przynajmniej obawiać że po wejściu w combat zaraz coś cię zabije.

Event w UC zaczyna się samoczynnie. Nie wiem czy musi być obecny jakikolwiek gracz że quest się zaczął, ale myślę że powinien być taki wymóg. Po prostu po teleportowaniu się do UC, widzisz odliczanie czasu do rozpoczęcia bitwy. Od Vol''Jina bierzesz questa i czekasz na Thralla. Może też się zdarzyć, że po wejściu do UC walka już się zaczęła. Wtedy po prostu bierzesz questa od Vol''Jina i dołączasz do grupy (quest zalicza w podobny sposób co ten daily na gaszenie płomieni w trakcie hallow''s end).

Pozostałe questy związane z fazami również są do zrobienia solo. A przynajmniej jak już pojawia się jakiś grupowy, powinno dać się go zrobić z graczami którzy ukończyli go już wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2008 o 09:05, Rangarog napisał:

Mam takie pytanie, na którym lvl''u pet huntera dostaje pierwszy talent point ?


20. A potem co 4 levele: 24, 28, 32...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2008 o 09:39, Rangarog napisał:

Ok, dzięki, a dalej trzeba łapac zwierzaki żeby nauczyc się skilli ?


Nie, pet dostaje nowe lvle skilli automatycznie, gdy dostanie odpowiedni poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok teraz wszystko ładnie idzie jeżeli chodzi o transfer pomiędzy kontami;) jedyne co musiałem zrobić to upgrade drugiego konta do tbc. Tylko teraz mnie właśnie zastanawia czy jeżeli miałbym podane złe nazwisko to wyskoczyło by mi, że konto docelowe nie spełnia warunków czy może przejdzie wszystko ok, ale moge za parę dni dostać bana. Jeżeli ktoś się orientuje to prosiłbym o dokładną odpowiedź;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eee.. tam... ja nie widze problemów z profkami dk, zwłaszcza typu zbierackiego gdzie wystarczy pojeździć sobie i pozbierać troche gratów. Mysle żę to nie byłoby dobre rozwiązanie żeby dać dk juz rozwinięte skile, bo dużo pracy to nie kosztuje a i trzebaby zrobić jakiś "system" do wybierania profesji od razu przy zakładaniu postaci tylko na potrzeby dk. Ktoś tu jescze pytał o kase z jaką będzie startował dk... 100g... to ja czuje żę 99% tych dk powstawałaby tylko po to żeby zebrać te kase wysłać na maina i usunąc postać ;) potem następnego ii... no chyba że nie będzie tam skrzynaczek pocztowych ;] ale z tego co wiem to troche tych pieniędzy dk zarobi na q jeszce przed opuszczeniem nubzone więc i może znajdzie się miejsce na kilka roślinek i rud metali +kilka zwierzat futerkowych i problem profesji byłby rozwiązany. imho- jak zawsze... ;P

ps: dk i tak brakować nie będzie więc jakby ktoś zrezygnował to... nic by się nie stało (teraz jescze te hordy zawiedzionych retri... meh ;P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2008 o 13:05, SoieR napisał:

Ktoś tu jescze pytał o kase z jaką będzie startował dk... 100g... to ja czuje żę 99%
tych dk powstawałaby tylko po to żeby zebrać te kase wysłać na maina i usunąc postać
;) potem następnego ii... no chyba że nie będzie tam skrzynaczek pocztowych ;] ale z
tego co wiem to troche tych pieniędzy dk zarobi na q jeszce przed opuszczeniem nubzone
więc i może znajdzie się miejsce na kilka roślinek i rud metali +kilka zwierzat futerkowych
i problem profesji byłby rozwiązany. imho- jak zawsze... ;P


Z tego co wiem to jak tworzysz DK to na początek masz kilka srebra. Później dopiero po skończeniu wszystkich questów i wyjściu z instancji początkowej będziesz miał 50-100g (nie jestem pewien ile dokładnie).
No i nie zapominaj, że na początku jesteś w instancji, która jest oddzielona od reszty świata, więc zapomnieć można o przesyłaniu golda. Dopiero jak skończysz robić te wszystkie questy i stamtąd wyjdziesz będziesz miał dostęp do AH/maila etc.
W dodatku jeszcze zrobienie tych questów i wyjście z instancji trochę trwa (3 godziny ?). Więc robienie DK tylko dla tych 50-100g aby je przesłać do maina mija się z celem... bo więcej zarobisz w normalny sposób przez czas potrzebny na wyjście Death Knightem do świata zewnętrznego, niż z jego questów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się