Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nadchodzi Rise of the Rakghouls, czyli Star Wars: The Old Republic 1.1. Są szczegóły i zwiastun

23 postów w tym temacie

Patryk Nowicki

BioWare już niespełna miesiąc po premierze wyposaży Star Wars: The Old Republic w nową zawartość. Przybliżamy szczegóły na temat Rise of the Rakghouls i pokazujemy zwiastun.

Przeczytaj cały tekst "Nadchodzi Rise of the Rakghouls, czyli Star Wars: The Old Republic 1.1. Są szczegóły i zwiastun" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja nie wiem co za piecyk ma Myszasty. Mam kompa kupionego parę miesięcy temu za 2400zł (2100zł piecyk + achievement w postaci mandatu 300zł) i SWTOR śmiga na maksymalnych detalach (fakt że tekstury siedzą na minimum ale co zrobisz).
AA mam. W prosty sposób. Panel kontrolny ATI i tam można sobie dla SWTOR włączyć co chcemy.

Widać miałem tzw "szczęśliwą konfigurację" czyli taką która nie sypie się przy warzone i innych miejscach. 2 flashpointy na pewno nie skłonią mnie do odnowienia abonamentu. Ale jak tak dalej pójdzie to za kilka miesięcy mój najemnik może znowu zapoluje na niczego nie świadomych jedi.

Chętnie zobaczę log z patcha na 17 stycznia. Ciekawe czy poprawią co gorsze błędy. Ciekawy również jestem kiedy pojawi się jakiś sensowny content. Uruchomienie legacy będzie mile widziane ale na nic się zda jeżeli nie dorzucą czegoś do roboty w tej grze dla tych co puknęli do mieszkania nr 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że BioWare staje na wysokości zadania, szybko oferując nową zawartość - i to w formie łatki, a nie płatnego dodatku.

Kpina, zamiast naprawiać istotne problemy [jak error 9000] BW naprawia takie bzdury jak możliwość używania emotek w trakcie jazdy taxi czy speederem... śmiech na sali.
Do tego świetni są news mani czy recenzenci którzy w produkt nei grają i nie maja na co dzien styczności ani z oficjalnym forum ani z samą grą.
Snucie domysłów i pisanie poematów o wspaniałym BW i EA majac pojęcie tylko teoretycznie jest najmniej śmieszne ale podobnie było z WoWem, newsy o wspaniałości Blizza który z tego co wiem również mocno lała na sugestię graczy w wielu kwestiach - tu co prawda sam nie grałem w WoWa dalej niż tylko w czasach premiery podstawki, ale brat mój gra do dziś i pamiętam jego bluzgi odnosnie polityki Blizza w przypadku niektórych kwestii, BW nie jest tu lepsze od ogółu, patch 1.1 i jego lista poprawek przy tym jak wielka jest oficjalna i nieoficjalna faktyczna bug-lista jest zwyczajnym żartem. Podobnym żartem jest traktowanie problemu wydajności, który już doczekał się kilku artykułów w niemieckich serwisach jak i we francuskich, kilku stron a facebooku i shitstormu na forum, pobieżnie i wypisywanie chamstwa wobec subskrybentów twierdząc [danymi chyba branymi dosłownie "z dupy" za przeproszeniem] że problem to maja ci co maja cyt "lame computers"... fakt sprzęt stojący na i5tkach i i7kach oraz karty z przedziału gtxów 560 do 590 to faktycznie strasznie lamerski komp, kto by na takim syfie grał pfff.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Z jednej strony to dobrze, że łatka wychodzi tak szybko, że dają nową zawartość, ale z drugiej... Najważniejsze pytanie to czy w jakikolwiek sposób wpłynie ona pozytywnie na wydajność gry? Czy wreszcie będziemy mogli grać normalnie, bez pokazu slajdów, mem leaków i innych "przygód"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko jak wszyscy wiemy BW jest zdolne do wycięcia fragmentu gry tylko po to, by dać/sprzedać graczom coś co powinno być od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to za poziom trudności Heroic? Widziałem Normal, HARD i Nightmare. Poza tym Karagga`s Palace jest w grze, ale posiada AŻ jednego bossa. Nie jest to więc całkowicie nowa Operacja, a jedynie "dopracowanie" obecnej. Swoją drogą, to dodaliby najpierw Red Nova, do którego się odwołują questy, a lokacja najzwyczajniej w świecie jest niedostępna.

Co do balansu, to nie będę się łaskawie wypowiadać przy aktualnych patch notes, bo budzą one co najwyżej uśmiech politowania nad "balansem Bioware". Poczekamy, zobaczymy. Znowu serwerów nie będzie od 9 polskiego czasu do 22, jak miało to miejsce we wtorek po świętach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O i zaczyna się widzę zbędny hejt polegający na gadaniu bzdur aby tylko gadać....
Jak by tak się zainteresować tematem chociaż minimalnie to by było jasne, że PVP dodano na finiszu i obecność jego znikomej formy była wiadoma, więc tu nie było co ciąć - tu nie miało nic być docelowo, dodano na silę i mamy co mamy [z 3 WZ dwa względnie grywalne i jeden który wydajnością zarzyna się jak świnia w ubojni]

A contentu SP jest tyle, że określenie "od pyty" ciężko to opisuje [około 120-140h na jedna klasę aby zakończyć wątek solo i questy poboczne solowe, potem zostają fp/op/h2+h4/wz]

Za co wieszać psy na BW jest ale już takie wciskanie bzdur tylko, żeby gadać jest najmniej niepoważne.


================================

Plus dla myszatego za rzetelność, przynajmniej nie ściemnia jaki to omfg super engine i jaka super graficznie produkcja ze miód i orzeszki.
Do tego w ogóle jaka firma na miły bóg bierze do tak wielkiej produkcji jakiś 3rd party engine, który na dobra sprawę jest dostępny w formie freeware ?!?
Do tego engine który technologicznie jest gdzieś ... dobre 8-9 lat w tył ?
Obsługa jednowątkowości w dobie gdzie core 2 duo to jest niski standard a quady w standardzie i7 i i5 są w sumie chlebem powszednim ci ludzie wzięli silnik graficzny który nie umie nawet 2 rdzeni wykorzystać na full ?
No cyrk i kino, każda firma robiąca gry mmo produkuje przeważnie swój własny engine, aby móc go usprawniać i fixowac na bieżąco i w 100% sprawnie a ci kupują jakiś syf technologicznie uwsteczniony na dzisiejsze standardy - nie jestem w stanie zrozumieć takiego działania niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było niedomówień, uściślę. Kto był na głównym hubie na Flocie doskonale wie, że tam framerate (szczególnie, gdy biega po okolicy 100+ luda) spada o 2/3, czy nawet 3/4. W czasie korzystania z "taksówek" na dużych obszarach bywa podobnie. Tragedii jednak nie ma, zazwyczaj gra trzyma te 35-50 klatek, we wnętrzach dobijając spokojnie do 100 fps. Ustawienia grafy na maksa, jakby ktoś pytał.

I oto mi głównie chodziło podczas rozmowy z Pepsim. Kiedy wyobraziłem sobie bieganie po flocie z włączonym AA... Brrr... Zimny dreszcz mnie przeszedł... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2012 o 22:07, Pietro87 napisał:

Do tego engine który technologicznie jest gdzieś ... dobre 8-9 lat w tył ?
Obsługa jednowątkowości w dobie gdzie core 2 duo to jest niski standard a quady w standardzie
i7 i i5 są w sumie chlebem powszednim ci ludzie wzięli silnik graficzny który nie umie
nawet 2 rdzeni wykorzystać na full ?


Dlatego pewnie są tak drastyczne spadki w hubach, gdzie mnóstwo luda biega, a których policzyć trzeba na jednym, czy półtora rdzenia... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No o to mi się cały czas rozchodziło od moich pierwszych narzekań na wydajność.
W sekcji nazwijmy to "solo" nawet jak dam wsio na max to gra trzyma mi 45-60 klatek na zewnątrz i 60 stałe we wnętrzach [ograniczane v-synciem, pewnie we wnętrzach bije dobrze ponad 100] ale wejdę na flote czy jakiś wz to się robi tragedia, dopiero jak tam wyłączę na low nieszczęsne cienie to jakoś te 25-35 klatek trzyma.

W ogóle cienie... matko bosko jedyno xD
Czemu BW nie umie się nauczyć jak robić w grach cieniowanie... Pamięta ktoś drugiego Neverwintera ? No właśnie...
Pierwsze Da też tu nie grzeszyło zbytnim dopracowaniem [aczkolwiek względem nevera to niebo a ziemia, nie mniej w stolicy potrafiło mi zlecieć z 60 na 35 klatek w 2-3 miejscach jak miałem cienie full], DA2 podobnie potrafiło w kilku miejscach na rynku w stolicy spadać z płynnych 60 na 35-45, aczkolwiek tu BW rokowało pięknie do czasu TORa gdzie znów z cieniami dali ciała.


P.S.
Czy tak po 2-3 h grania tez przed kończeniem sesji łapałeś taki niemiłosierny stuttering podczas poruszania się ? Gdzie klatki nawet na otwartych terenach gdzie normalnie masz 60 klatek potrafiły robić skoki 25-60/20-60 takie 1-2 sekundowe jakby teren się doczytywał bardzo topornie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2012 o 22:21, Pietro87 napisał:

Czy tak po 2-3 h grania tez przed kończeniem sesji łapałeś taki niemiłosierny stuttering
podczas poruszania się ? Gdzie klatki nawet na otwartych terenach gdzie normalnie masz
60 klatek potrafiły robić skoki 25-60/20-60 takie 1-2 sekundowe jakby teren się doczytywał
bardzo topornie ?


Nie. Ale problemy się zdarzają. Zazwyczaj po 4-5 h spędzonych w jednej lokacji, bez wychodzenia z niej, mam tak na oko 50% spadek wydajności. Nie muszę nic robić, wystarczy, że tam stoję i na przykład coś craftuję, albo wysyłam ludzików na misje. Pomaga wtedy tylko restart klienta.

Co ciekawe, problemu nie ma, gdy przynajmniej raz w ciągu 2-3 h wejdę na inną instancję - choćby statek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.01.2012 o 22:30, Myszasty napisał:

Nie. Ale problemy się zdarzają. Zazwyczaj po 4-5 h spędzonych w jednej lokacji, bez wychodzenia
z niej, mam tak na oko 50% spadek wydajności. Nie muszę nic robić, wystarczy, że tam
stoję i na przykład coś craftuję, albo wysyłam ludzików na misje. Pomaga wtedy tylko
restart klienta.


No to u mnie podobnie tylko + okazjonalny stutter.
Najlepszy jest motyw stanąć i gapić się w ścian e obserwując licznik fps który będzie sobie skakał z 60 na 45-50-55 itp xD Istne kuriozum, stoję patrzę w ścianę/podłogę/sufit - klatki jumspinguja sobie wesoło, BW się postarało w tworzeniu anomalii xD]

Dnia 12.01.2012 o 22:30, Myszasty napisał:

Co ciekawe, problemu nie ma, gdy przynajmniej raz w ciągu 2-3 h wejdę na inną instancję
- choćby statek.


Dla mnie działało mieszanie anizotropią, wyłączenie z maxa i powrót do ustawień.
Aczkolwiek zobaczę jeśli kiedyś zabaluję dłużej niż 4h cięgiem [na razie najdłuższe posiedzenie miałem dokładnie 4.15] to przetestuje patent ze statkiem, nie zaszkodzi a pomóc może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na podkręconym do 3,6Ghz Q9450, GF560ti i 4GB ramu narzekam. FPSy się wahają o 30 - 40%, tak jak Mysza wspomina mam także problem ze znaczącymi spadkami wydajności po dłuższej (2 - 3 godziny) rozgrywce. Nie wiem z jakiego sprzętu korzysta Mysza, na moim to nie przeszkadza, bo generalnie nie spada poniżej 35 - 40, ale te znaczące zmiany w fpsach (spadek z 80 do 50 klatek patrząc w ścianę) o czymś świadczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AA to ma każdy chyba wymuszone bo bez niego gra potrafi spaść z wydajnością jeszcze niżej [kolejna zagadka TORa aa na off zmniejsza wydajność]
A problem gry leży właśnie w fakcie, że działa badziewnie na bardzo mocnych kompach, na szrocie natomiast potrafi działać całkiem płynnie.

Ewentualnie - ludzie mają niski standard i nie są w stanie dostrzegać spadków fps [mój kumpel gra na złomie w gry z 10-15 klatkami i uważa to za spoko płynna animacje]

Zerknij na ten vi - jeśli dla ciebie jest spoko i gra działa na nim wydajnie daj znać XD

http://www.youtube.com/watch?v=CV4t3EXYDvI&context=C3b84732ADOEgsToPDskLm8gcv-aoghEGcGEKGGYq1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2012 o 02:37, TobiAlex napisał:

Imeilic BioWare? Niby w jakiej grze? Gdybyś napisał np. UbiSoft to bym jeszcze zrozumiał.


Bez przesady. Do Mass Effectów i Dragon Age''ów miałbym spore zastrzeżenia bo często fragmenty gry WYDAJĄ SIĘ wyrżnięte żywcem.
Lair of the Shadow Broker dajmy na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy dodatek, i do tego tak szybko? Wyśmienicie.
Interesuje mnie poziom Nightmare Operation: Karagga''s Palace to z pewnością będzie wielki wyczyn, ukończyć go. A satysfakcja z tego płynąca będzie ogromna, nie od dziś wiadomo że czym trudniejsze raidy i instancje tym lepiej. Tak było w WoW''ie chociażby, zdobywało się szacunek innych graczy którzy widzieli bardzo rzadkie przedmioty z np. bardzo ciężkiego Raidu 25-os.

Zapowiada się naprawdę ciekawie, cieszę się że płacąc ciężko zarobione pieniądze na abonament otrzymuję coś z czego jestem w pełni zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2012 o 08:50, Reinvented napisał:

Interesuje mnie poziom Nightmare Operation: Karagga''s Palace to z pewnością będzie wielki
wyczyn, ukończyć go. A satysfakcja z tego płynąca będzie ogromna, nie od dziś wiadomo
że czym trudniejsze raidy i instancje tym lepiej.


Jest taki drobny szkopuł: Karagga`s Palace jest w grze ;) Zresztą nie tylko on z operacji - udało mi się też znaleźć Endless Horror. Jako, że nie miałem jeszcze teamu (gildia dobije do 50 leveli w weekend), to na opsy się nie zapuszczałem głębiej i nie wiem dokładnie, jak wygląda sprawa z Hard (nie Heroic) i Nightmare. Z Karagga`s Palace jest to zwykła papka marketingowa: do istniejącej skromnej operacji dodają nowych bossów, a nie całą instancję od podstaw. Widocznie zorientowali się, że graczom idzie wszystko szybciej niż przewidywali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Muszę przyznać, że BioWare staje na wysokości zadania, szybko oferując nową zawartość - i to w formie łatki, a nie płatnego dodatku. "

Taki tylko mały komentarz... Jest to płatny dodatek, gdyż płacimy co dwa miesiące jak za całą nową grę. Płatnym dodatkiem mógłby być jakiś nowy content, typu nowa grywalna rasa "jawa", czy nowa planeta. A ten dodatek to tylko poprawa niektórych błędów i rozszerzenie tego, co już jest i być powinno.

Co do samej gry - fajna :P Gram na laptopie z i7 i przy teksturach wysokiej jakości faktycznie czasami się gra tnie, więc raczej nawet bym sobie głowy (i procesora) włączaniem AA nie zawracał :) Ale jak ktoś ma ''wypaśny'' sprzęt to dlaczego nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować