Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Legend of Grimrock zmodyfikowane na prośbę niepełnosprawnego fana

29 postów w tym temacie

Mateusz Kołodziejski

Dziś Prima Aprilis, ale ta historia jest prawdziwa a czytając ją raczej nie będzie Wam do śmiechu. Za to na pewno jest bardzo budująca, bo pokazuje, że są jeszcze twórcy, którzy wsłuchują się w głosy fanów. Nawet jeżeli mowa o pojedynczym głosie.

Przeczytaj cały tekst "Legend of Grimrock zmodyfikowane na prośbę niepełnosprawnego fana" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosze nie patrzec na Prima Aprisilis. Historia prawdziwa i byla opisywana m.in. na blogu tworcow i w paru serwisach juz dawno temu.

P.S. Gramie, badzcie bardziej na czasie bo was zepchna z rynku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego zrobiło EA, gdy jakiś niepełnosprawny gracz opowiedział na jakimś forum swoją historię... mniejsza o szczegóły - nie mógł grać w Dead Space 2. Też mu pomogli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli Almost Human są jednak ludźmi :D

@xxAPOSTELxx Wydaje mi się, że były jakieś beta-testy lub demo, nie pamiętam dokładnie, ale wiem, że coś było :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie ilość newsów na temat tej gry na różnych portalach, nie żebym miał coś przeciwko, ale wydawało mi się, że to raczej niszowy tytuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xxAPOSTELxx - czytaj ze zrozumieniem _-_


Genialna sprawa. Panowie przynajmniej dbają o swoich graczy i w moich oczach sporo zyskali. Na samą grę czekam od dłuższego czasu i na pewno ją kupię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie +10 do zaj***i dla tego studia. Takich ludzi własnie branży potrzeba - wsłuchujących się w głosy graczy, choćby te najcichsze. Więcej wzajemnego dbania o siebie, a mnie PR-owych pajaców, którzy rzygają wazeliną na prawo i lewo i tylko gadają o "wsłuchiwaniu się".

Swoją drogą, ciekaw jestem, oc by było, gdyby wydawcą LoG było EA/Acti czy inny branżowy moloch. Domyślam się, że człowiek ów dostałby specjalne DLC z nowym sterowaniem... za "jedyne" 10$.

Madoc - a ile było tego typu gier w ostatnich latach? Ano właśnie. Dlatego też nie ma nic dziwnego w tym, że produkcja ta wzbudza spore zainteresowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 10:58, Madoc napisał:

Dziwi mnie ilość newsów na temat tej gry na różnych portalach, nie żebym miał coś przeciwko,
ale wydawało mi się, że to raczej niszowy tytuł.


Myślę, że akurat w tej konkretnej sprawie nie ma nic dziwnego. W czasach, gdy firmy prześcigają się w hipermegaultrasuperrealistycznej grafice, wypuszczajc przy okazji tytuły trwające średnio tyle, co dwa filmy, pojawia się nagle firma, która ma odwagę "wrócić do przeszłości", inspirując się hitami sprzed 20-25 lat, usprawniając jedynie ich mechanikę (usprawniając, a nie zmieniając!) i dodając oprawę na miarę XXIw.

O tego typu tytułach i firmach, które nie boją się podjąć ryzyka i nie idą ślepo tym samym tropem, co inni, często jest głośno. Popatrz chociażby na MineCraft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 11:14, Tenebrael napisał:

Swoją drogą, ciekaw jestem, oc by było, gdyby wydawcą LoG było EA/Acti czy inny branżowy
moloch. Domyślam się, że człowiek ów dostałby specjalne DLC z nowym sterowaniem... za
"jedyne" 10$.


A ja myślę, że więksi wydawcy zrobiliby podobnie :) tylko by to odpowiednio mocno nagłośnili - ludzie od PR-u by się posikali z radości gdyby mogli w podobny sposób reklamować grę :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 11:22, pawbuk napisał:

A ja myślę, że więksi wydawcy zrobiliby podobnie :) tylko by to odpowiednio mocno nagłośnili
- ludzie od PR-u by się posikali z radości gdyby mogli w podobny sposób reklamować grę
:D


A ja myślę, że nie. Że zrobiliby płatne DLC z takim sterowaniem, a ludzie od PR I TAK by sikali ze szczęścia i piali, jaki to wspaniały "ficzer" dla graczy, za "prawie darmo". Bo weź pod uwagę, że już większe ściemy, dureństwa i większego kalibru żenade można było z ich strony usłyszeć...

EDIT: Jak choćby pieprzenie PR-owców, że konieczność stałęgo połączenia z internetem jest robiona z myślą o dobru graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.joystiq.com/2011/02/07/visceral-games-hears-disabled-gamer-adding-customizable-control - OBOSZE, TO FSZYSKO POKAZÓFKA, A EA ZASYSA

Almost Human - aaaawww, takich to się powinno na rękach nosić. ;_;

Obu studiom należą się kudosy, a w takich momentach nie wychodzą na jaw rzeczywiste różnice pomiędzy nimi, a różnice w stosunkach graczy do owych koncernów i tworców indie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 11:25, Tenebrael napisał:

A ja myślę, że nie. Że zrobiliby płatne DLC z takim sterowaniem, a ludzie od PR I TAK
by sikali ze szczęścia i piali, jaki to wspaniały "ficzer" dla graczy, za "prawie darmo".
Bo weź pod uwagę, że już większe ściemy, dureństwa i większego kalibru żenade można było
z ich strony usłyszeć...

EDIT: Jak choćby pieprzenie PR-owców, że konieczność stałęgo połączenia z internetem
jest robiona z myślą o dobru graczy.


Ja jednak jeszcze wierzę w szczerą chęć pomocy u ludzi :) oczywiście nie wszystkich, bo niektórzy prezesi tych największych wydawców są pozbawieni empatii...ale w studiach produkujących gry wciąż są normalni ludzie, którzy dołożą sobie trochę pracy, ale ułatwią komuś życie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 11:29, Niflheim napisał:

http://www.joystiq.com/2011/02/07/visceral-games-hears-disabled-gamer-adding-customizable-control
- OBOSZE, TO FSZYSKO POKAZÓFKA, A EA ZASYSA

Almost Human - aaaawww, takich to się powinno na rękach nosić. ;_;

Obu studiom należą się kudosy, a w takich momentach nie wychodzą na jaw rzeczywiste różnice
pomiędzy nimi, a różnice w stosunkach graczy do owych koncernów i tworców indie.

Jest pewna różnica pomiędzy dodaniem opcji ułatwiającej osobie niepełnosprawnej korzystanie z gry, a dodaniem opcji, która jest standardem we wszystkim co nie jest gównianym portem z konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 11:29, Niflheim napisał:

Obu studiom należą się kudosy, a w takich momentach nie wychodzą na jaw rzeczywiste różnice
pomiędzy nimi, a różnice w stosunkach graczy do owych koncernów i tworców indie.


Po pierwsze, mocno naciągasz tu sprawę, bo artykuł wyraźnie mówi o ludziach z Visceral Games, EA prawdopodobnie nie miało zielonego pojęcia, co się dzieje.

Po drugie, nie bierzesz poprawki (zapewne dlatego, że popsułoby to skutecznie Twoją teorię) na to, że poza baaaaaardzo odosobnionymi przypadkami, EA wielokrotnie dawało już jasno i wyraźnie do zrozumienia, w jak głębokim poważaniu ma graczy, ich prośby i uwagi. Wielokrotnie również udowadniali, że liczą się dla nich tylko i wyłącznie pieniążki, a nie to, co dzieje się z grami. Doskonałymi przykładami mogą tu być gry takie, jak Hellgate: London czy APB.

W tym pierwszym przypadku nie dali Flagship Studios szansy na to, by dokończyli grę, zmuszając twórców do natychmiastowego wydania gry, co skończyło się wypuszczeniem na rynek wersji beta, a w konsekwencji - "śmiercią" zarówno gry, jak i całego studia. Gdyby EA zostawiło FS więcej czasu, otrzymalibyśmy genialną grę, a tak, dostaliśmy "płatne demo".

Drugi przykład - APB. Sytuacja podobna: po becie gracze informują o niedociągnięciach, o błędach i słabych punktach. EA to wszystko ignoruje i, na przekór wszystkim, wydaje grę. Rezultat - serwery zamknięte po jakimś miesiącu, bo nie ma chętnych do grania w potworka, który miał ogromny potencjał, ale który nie miał szczęścia do wydawcy. Dopiero na wieść o planowanym zbiorowym pozwie ze strony graczy, EA odpowiada, że graczom to zrekompensuje. O ile dobrze pamiętam, skończyło się na tym, że jedynie osoby, które grę zakupiły przez Steam, otrzymały kupon na dowolną grę EA, natomiast reszta mogła jedynie złożyć wyrazy wdzięczności jakże wrażliwym na dobro graczy ludziom z EA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 10:58, Madoc napisał:

Dziwi mnie ilość newsów na temat tej gry na różnych portalach, nie żebym miał coś przeciwko,
ale wydawało mi się, że to raczej niszowy tytuł.

Znaleźli grową latimerię, to budzi jakieś tam zainteresowanie. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować