Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gothic 3 bez dostosowania do poziomu gracza

84 postów w tym temacie

Domek

Twórcy Gothica 3 poinformowali, że - inaczej niż w Oblivionie - w ich grze poziom przeciwników i zostawiane przez nich przedmioty nie będą automatycznie dostosowane do doświadczenia postaci gracza. Ten aspekt rozgrywki pozostanie niezmieniony w stosunku do Gothica 2, z jedną drobną różnicą.

Przeczytaj cały tekst "Gothic 3 bez dostosowania do poziomu gracza" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doskonały Oblivion do dość mocne powiedzenie ;) Dostosowanie się potworów, ba nie tylko potworów ale także pułapek i zamków do levelu gracza to tylko jeden z głupszych pomysłów zastosowanych w tej grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie dostosywanie się było też w Final Fantasy 8, w którą to grę miałem przyjemność grać. Zatem z pierwszej ręki wiem, że rozwiązanie tego typu to głupota jakich mało. Stwory nie będące boss''ami, ani nawet w teorii jakieś super-podpakowane po dostaniu się na 80-90lvl nie raz sprawiały problemy, a zawsze zabierały czas. Za to idea dostosowujących się boss''ów nie brzmi już tak debilnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Także ja uważam że jest to dobry pomsył, że zrezygnowali z dostosowania poziomu gracza do poziomów wszystkiego w grze oprócz "postaci kluczowych". Moim zdaniem cały sens Gothica polega na tym, że na poczatku gry możesz napotkać multum przeciwników, których należy omijać, jednak w raz z poziomem postaci poszczególni wrogowie stają się łatwiejsi do pokonania i mamy sadysfakcje, że zabiliśmy potwora, który do tej pory nas zabijał nie dając mozliwości wygranej. Tym bardziej możemy cieszyć się z trofeów przez nich pozostawionych(np. głupio by wyglądało gdyby postać 5 poziomiowa zabijała na początku gry Cieniostfory i Trolle za które w Gothicu 2 dostawało się sporo doświadczenia a i trofea były wartościowe, zapewne jak by zrobili dostosowanie się do poziomu gracza trofea z nich były by marne. Jednak dostosowanie się poziomów niektórych NPC takich jak: Gorn, Diego, Lester, Milten było by wręcz wskazane, gdyż oni toważaszą graczowi w wielu wyprawach a w późniejszych etapach są za słabi aby móc dorównywać wyzwaniom stawianym przed głównym bohaterem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby w "Gothic III" było dostosowywanie przeciwników do poziomu grającego to z czystym sumieniem zrezygnowałbym z gry. Mam nadzieję, że twórcy gier które lubię nie będą robić tak IDIOTYCZNYCH rozwiazań.
Oblivion już skreśliłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie interesuje natomiast jedna rzecz - czy w Myrtanie znajdą się tajemnicze miejsca, jaskinie, skarbce, które będą "naprawdę tajemnicze" i do zdobycia dla ludzi na 1, 5, 10, 20, 30 czy 40 lvl.

Bo mnie to szczerze mówiąc mocno wkurzało w dotychczssowych Gothicach. Mając już wysoki level i niezłą broń wybieram się na eksplorację dotąd trudnodostępnych jaskiń, po czym okazuje się, że ukryty w niej "skarb" to 100 sztuk złota, jakiś mieczyk 30 dmg i pierścień - czasem nawet brać mi się tego nie chce, skoro mam 20 000 złota :].

Niesmak pozostaje i gdy gram kolejny raz w Gothica, aż mnie nudzi zwiedzanie jaskiń Jaszczuroludów w 5 akcie, skoro wg tego samego schematu zabijam kilku ludzi, leczę się 1 miksturą, zbieram "śmieci" i idę dalej. Nie przypominam sobie miejsca za wiele miejsc, które by mogły być prawdziwym wyzwaniem - a już z pewnością takich nie ma, gdy mamy 20lvl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2006 o 12:32, Selv napisał:

Coś za coś, przynajmniej zabawa jest do tego 20lv, w Obku powyżej :P


Dlatego mam nadzieję, że twórcy zmienią to w Gothicu III :].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak jak było to powinno być i jest dobrze:D Jak się nie jest na tyle silnym by zabić jakiegoś bossa to się bije lvlki na słabszych i gra jest wtedy fajniejsza:D Chociaż co mniej wytrwałych pewnie zniechęca, ale wg mnie jest fajniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2006 o 12:22, ASX76 napisał:

Gdyby w "Gothic III" było dostosowywanie przeciwników do poziomu grającego to z czystym sumieniem
zrezygnowałbym z gry. Mam nadzieję, że twórcy gier które lubię nie będą robić tak IDIOTYCZNYCH
rozwiazań.
Oblivion już skreśliłem...


Chcę przypomnieć, że Oblivion stawia głównie na fabułę, questy - a nie walkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że chociaż twórcy Gothica nie wpadli na tak idiotyczny pomysł jak Bethesda, bo wtedy również ich produkt olałbym na dzień dobry. Chociaż kto wie czy nie chcieli zrobić takiego samego systemy, a zbesztanie go w Oblivionie wpłynęło na ostateczną decyzję? Ważne, że będzie dobrze i może znów z czystym sumieniem powiem, że TES to lipa i wolę Gothica - tak było do tej pory. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2006 o 12:37, Backside napisał:

Chcę przypomnieć, że Oblivion stawia głównie na fabułę, questy - a nie walkę.

To mogli książkę napisać a nie grę robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twórcy Obka wcale nie stawiali na fabułe ani questy ale na walke. Jesli było by odwrotnie, czemu gadki postaci sa pisane przez kogoś z podstawówki a walka dopracowana? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pymysł. Gothic 3 ma być dopiero wstepem do Gothic 4, więc uważam, że nie stosowanie wszystkiego naraz jezst świetne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Bo np. gracz ma 3lv. i rozwala smoczego zbacza. Bez sensu! Grałem w 1 i 2 i było dobrze. A czy Oblivion jest taki wspaniały, to lekka przesada. Fakt grafikę ma świetną, lae wolę Gothic:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować