Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ładniejsza fryzura Lary dzięki AMD TressFX

26 postów w tym temacie

Na moim 560Ti działa. Problem w tym, że pewnie przez brak optymalizacji zżera jakieś 20-25 fps... Wyłączyłem, choć naprawdę wygląda to fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 15:18, Myszasty napisał:

Na moim 560Ti działa. Problem w tym, że pewnie przez brak optymalizacji zżera jakieś
20-25 fps... Wyłączyłem, choć naprawdę wygląda to fajnie.


Fajny bajer ale grzywka nadal przyklejona do czoła jest gdy Lara wisi w kokonie na początku ;/ , do tego włosy skakają jak szalone nawet gdy nic nie robimy. Normalnie kobiecie tak fryz nie buja na boki xD
Ciekawe czy pan Gerwant też się tej opcji doczeka ^^
Działa na moim laptopie z Radeonem 6770 ale strasznie muli, brat kupił ostatnio Radeona 7750 więc u niego nie powinno zacinać.
Wkurza mnie natomiast to że spełniam spokojnie rekomendowane a i tak muszę grzebać w opcjach i zmniejszać by było płynniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Włosy faktycznie wyglądają ładnie, ale ich animacja jest strasznie nienaturalna. Zachowują się jak jakby były z pajęczyny. Nawet podczas zwykłego chodu podskakują i falują jakby targał nimi silny wiatr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Drogi autorze nVidia już 3 lata temu pokazała ten filmik a także pokazała demo techniczne
> którym można się pobawić

Drogi czytelniku, właśnie z dema o którym mówisz pochodzi filmik który załączyłem do newsa. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2013 o 15:05, Michapod napisał:

Drogi autorze nVidia już 3 lata temu pokazała ten filmik a także pokazała demo techniczne
którym można się pobawić

I co z tego, że pokazali, skoro nikt tego wcześniej w grze nie zaimplementował? AMD wygrało wyścig, bo to ich technologia została po raz pierwszy wykorzystana komercyjnie w grze. Sorry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie dość czapek udających fryzury na głowie bohaterów

^^ Bez przesady - od dawien dawna włosy bohaterów w grach wygladają przynajmniej przyzwoicie.

Technologia przygotowana została w oparciu Graphics Core Next, w związku z czym realistycznie wyglądającymi włosami bez dramatycznych spadków liczby klatek na sekundę cieszyć oczy będą mogli posiadacze kart graficznych z serii Radeon HD 7000

^^ Typowe zagranie na rynku PC aby zagonić konsumentów do sklepu, po nową karcioszkę, "bo stara już nie wyrabia" ;-). Nic nowego, nawet oburzony nie jestem, raczej przyzwyczajony do tego - Intel, AMD, Nvidia - typowe brudne zagrywki i próba wmówienia konsumentom, że na "słabszym sprzecie się nie da". Akurat w tym wypadku (zresztą w kilku innych też) kłamstwo wychodzi szybko na jaw - filmik Nvidii z podobnym efektem (ktoś tam napisał, że sprzed trzech lat) na kartach (o ile dobrze wyczytalem) z serii GF200, czyli już dość starawych.


Co do samej technologii - postęp widać, choć wow nie było. To ewolucja nie rewolucja, szczęki z ziemi nie zbieram, korporacyjny bełkot pomijam, jestem na niego uodporniony. Oczywiście włosy wygladają całkiem naturalnie, lepiej z tym efektem niż bez niego....

... tyle, że nie bardzo pasują do tej gry (o tym za moment). Druga sprawa to typowe choroby wieku dziecięcego - ruszają się nienaturalnie, jakby były naelektryzowane, cały czas wygładają tak samo - w jednym z filmików jest sekwencja jak Lara je moczy w jakiejś jaskini, po wyjściu z wody są suchutkie, czyściutkie i świecące :)

Co do tego, że nie pasują do gry - screeny porównawcze w newsie: wystarczy spojrzeć. Na jednym ze screenów bez tego efektu widzimy brudną, zakrwawioną, przepoconą Larę z takimiż włosami. To są kudły - nieumyte, posklejane, przepocone, jakby lekko sfilcowane ( może chce dredy sobie zrobić ?), widać i po dziewuszcze i po jej włosach, że lekko nie było ;-). Ten sam screen obok, tylko z właczonym tym cudownym efektem - Lara tak samo brudna i sponiewierana, tylko włoski jak z salonu fryzjerskiego - świeżo umyte i pewnie trwała zrobiona do kompletu ;-) Rzuca się to w oczy, bo jest nienaturalne - nie pasuje do miejsca/kontekstu/sytuacji ;-) Także nie dramatyzowalbym jeśli ktoś musi to wyłączyć, bo klatki dramatycznie spadają (pewnie prikaz dla Nixxes był jasny - "ma to być płynne na Radkach 7xxx, ni mniej ni więcej chłopaki - zróbcie jak trzeba, a forsa popłynie wartkim strumieniem ;-))

ps. Jakby ktoś myślał, że tylko na AMD się uwziąłem, to w razie co mogę podać podobnie brudne zagrywki Nvidii - nie ma żadnego problemu ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że wprowadzone wkrótce to będzie w bijatykach np Tekken 7 na next gen (wersja na PS3 nie posiada super włosów Lary ;D jakby ktoś chciał zapytać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No proszę... Kolejny kamyczek do konsolowego ogródka?:) W każdym razie biorąc pod uwagę postep i taniejące komponenty, widzę tu przyszłość;) Im bardziej realistyczne efekty tym będzie fajniej to wyglądało:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Drogi czytelniku, właśnie z dema o którym mówisz pochodzi filmik który załączyłem do
> newsa. :)
Wiem że filmik jest z dema, ale bardziej się odnosiłem do treści newsa z której wynika że nvidia pokazała tylko filmik i nic więcej, żadnej złośliwości w tym nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem tylko na filmie i mocno razi w oczy nienaturalny cień, który rzucają oraz zbyt duży "niewidzialny kontur" Lary, który opływają. Jeżeli naprawdę zżera 20-25 fpsów, jak pisał ktoś wcześnie, to raczej zbędny feature.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że wprowadzone wkrótce to będzie w bijatykach np Tekken 7 na next gen (wersja
> na PS3 nie posiada super włosów Lary ;D jakby ktoś chciał zapytać).

Nie ma? to jak mozna grac w taka niedorobiona wersje?:P
Oczywiscie jaja sobie robie bo to zbedny (chociaz ciekawy) feature.
Jestem zdania ze takie "dodatki" powinny byc tworzone tak by dzialaly na kazdym sprzecie niezaleznie od tego czy jest to karta nvidii/amd,PC/PS3/X360.
Nie sadze tez by bylo duzo ludzi ktorzy widzac to powiedza "cholera, mialem zamiar kupic karte nvidii ale to zrobilo na mnie tak duze wrazenie ze ide w amd", no chyba ze maja duzy nadmiar gotowki:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Technologia przygotowana została w oparciu Graphics Core Next, w związku z czym realistycznie
> wyglądającymi włosami bez dramatycznych spadków liczby klatek na sekundę cieszyć oczy
> będą mogli posiadacze kart graficznych z serii Radeon HD 7000

>
> ^^ Typowe zagranie na rynku PC aby zagonić konsumentów do sklepu, po nową karcioszkę,
> "bo stara już nie wyrabia" ;-). Nic nowego, nawet oburzony nie jestem, raczej przyzwyczajony
> do tego - Intel, AMD, Nvidia - typowe brudne zagrywki i próba wmówienia konsumentom,
> że na "słabszym sprzecie się nie da". Akurat w tym wypadku (zresztą w kilku innych też)
> kłamstwo wychodzi szybko na jaw - filmik Nvidii z podobnym efektem (ktoś tam napisał,
> że sprzed trzech lat) na kartach (o ile dobrze wyczytalem) z serii GF200, czyli już dość
> starawych.

Film, z podobnym efektem - brak implementacji w jakiejkolwiek grze. Co więcej - opierający się na całkowicie innym algorytmie i liczony w inny sposób. Nie rozumiesz w ogóle problemu od strony programistycznej, ale zarzucasz im wciskanie kitu.

> Także nie dramatyzowalbym jeśli ktoś musi to
> wyłączyć, bo klatki dramatycznie spadają (pewnie prikaz dla Nixxes był jasny - "ma to
> być płynne na Radkach 7xxx, ni mniej ni więcej chłopaki - zróbcie jak trzeba, a forsa
> popłynie wartkim strumieniem ;-))

Nie masz na ten temat potrzebnej wiedzy - TressFX napisane jest pod architekturę GCN, a że z niej korzystają Radeony obecne i te, które znajdą się w konsolach, to nie dziwne, że na nich działa to dobrze. Ogólnie jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to odpalić na każdej karcie ze wsparciem DirectCompute. Tyle, że większość starszych kart (i nowszych w przypadku Nvidii) jest słaba w GPGPU, więc chodzi to jak chodzi. Twoja "pseudo" wnikliwa analiza niewiele ma więc wspólnego z rzeczywistością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 05.03.2013 o 18:07, BlindObserver napisał:


> Film, z podobnym efektem - brak implementacji w jakiejkolwiek grze. Co więcej - opierający

Dnia 05.03.2013 o 18:07, BlindObserver napisał:

się na całkowicie innym algorytmie i liczony w inny sposób. Nie rozumiesz w ogóle problemu
od strony programistycznej, ale zarzucasz im wciskanie kitu.


Lol :D Człowieku, ale co mnie, jako konsumenta ma obchodzić jak to jest liczone i na jakim oparte algorytmie ? W dupie to mam głęboko :) Stwierdzam prosty fakt - wygląda to bardzo podobnie, z tą różnicą, że raz działa na słabszym sprzęcie, a raz dużo mocniejszym. Efekt jest ten sam.

^^ Nie ma sensu się nad tym roztkliwiać. Jak (w grze) rozwala Ci się ściana (na ten przykład), cegiełki się fajnie rozsypują, to uśmiechasz się, że fajny efekt, czy pierwsze co robisz to się zastanawiasz, czy to havok, physx, euphoria, a może jeszcze inny silnik fizyki ? Jak jedziesz autem to też rozmyślasz, o mam diesla, wlałem do baku ON, ciekawe czy przy silniku benzynowym i benzynie też bym pojechał i byłoby tak samo fajnie ;-) ?

Nie robię żadnej analizy, bo mam to gdzieś - stwierdzam prosty fakt: Nvidia osiągnęła podobny efekt na dużo slabszym sprzęcie. A jak to się stało, to mam na to wywalone, dlatego daruj sobie jakieś dalsze przytyki, bo na kilometr mi tu zajeżdża obroną krawaciarzy z AMD ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować