Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft przygląda się poczynaniom Valve z "ogromnym zainteresowaniem"

27 postów w tym temacie

Boi się co wyniknie ze SteamOS i jak to wpłynie na rozwój otwartych systemów operacyjnych, które w przyszłości będą mogły stanowić realną konkurencje dla Win. W dodatku AMD zapowiedziało pracę nad otwartym API konkurencyjnym dla DirectX co może jeszcze bardziej namieszać w branży. Może być ciekawie jeżeli chodzi granie na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"...z potężnymi CPU i GPU. "
Czyli jak rozumiem zapotrzebowanie na sprzęt będący ulepszonym PC (niesprzętowo) oznacza większe zapotrzebowanie ich zdaniem na konsolę? Brzmi logicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tia, microsoft przygląda się uważnie bo co myślą o graniu na pc pokazali przy okazji gfwl a teraz granie na pc zamiast zgodnie z ich oczekiwaniami umrzeć wchodzi na ich poletko (niekoniecznie za sprawą valve bo to tylko jeden z objawów zmian rynku)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2013 o 20:08, fenr1r napisał:

Boi się co wyniknie ze SteamOS i jak to wpłynie na rozwój otwartych systemów operacyjnych,
które w przyszłości będą mogły stanowić realną konkurencje dla Win. W dodatku AMD zapowiedziało
pracę nad otwartym API konkurencyjnym dla DirectX co może jeszcze bardziej namieszać
w branży. Może być ciekawie jeżeli chodzi granie na PC.


Poważnie z tym API? I teraz ma niby być DX, OpenGL i jakiś AMD-szajs? :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2013 o 20:08, fenr1r napisał:

Może być ciekawie jeżeli chodzi granie na PC.

Albo zrobi się parada zamkniętych technologii i będzie bajzel nie granie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> http://www.google.com/url?q=http://www.anandtech.com/show/7371/understanding-amds-mantle-a-lowlevel-graphics-api-for-gcn&sa=U&ei=JzJHUt-MBujn4QSF-oDYDw&ved=0CCEQFjAD&sig2=meqD8-Ugc2inRwV6eGG6-A&usg=AFQjCNGU43aW9NtBIcAfoTHM80qR-HsrOw
>
> To cos przypomina "konsolowe" API ;) Dla wlascicieli nowych Radkow to chyba dobre wiesci
> :)

3Dfx miało Glide i patrz jak skończyli ;]. Za duzo dostawców sprzętu jest na PC aby zacząć bawić się w lo-lewelowe API działające z jednym producentem. Nie widze tego IMO. Kompatybilność zwana opengl i directx już raz wygrała ;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2013 o 23:26, Zgreed66 napisał:

> Może być ciekawie jeżeli chodzi granie na PC.
Albo zrobi się parada zamkniętych technologii i będzie bajzel nie granie.


Na razie to zamknięty jest Win i DX. Wiadomo, że Microsoft nie ma zamiaru wspierać gamingu na PC bo mają swoją konsole. Im więcej nowych technologii i konkurenci tym lepie. Osobiście mam szczerą nadzieję, że Valve uda sięzrobić z Linuksa system do grania, bo konkurencja na poziomie systemów operacyjnych i graficznych API jest w tej chwili pecetowym graczom potrzebna jak powietrze. Niestety ale w tej chwili jeżeli chodzi o o ten segment to mamy monopol Microsoftu. Zarówno Valve jak i AMD zapowiada otwartość swoich technologii, więc można mieć nadzieję, że coś w tym temacie się jednak ruszy. Bo tak naprawdę kolejne DX nic nowego tak na dobrą sprawę nie wnoszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

Na razie to zamknięty jest Win i DX.

DX pozwala na to, aby gry na kartach nvdii, czy ati, czy jakiegokolwiek innego producenta poprawnie (Intel ja mu się drivery za chce zrobić, s3, matrox, cokolwiek).
OpenGL niby otwarty był, a to nisza. Więc...

Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

Wiadomo, że Microsoft nie ma zamiaru wspierać gamingu na PC bo mają swoją konsole.

Wbrew pozorom MS zrobił dużo dla gamingu na PC.

Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

Im więcej nowych technologii i konkurenci tym lepiej.

W tym wypadku więcej problemów, więc nie wiem czy tak lepiej.

Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

mam szczerą nadzieję, że Valve uda sięzrobić z Linuksa system do grania, bo konkurencja
na poziomie systemów operacyjnych i graficznych API jest w tej chwili pecetowym graczom
potrzebna jak powietrze.

Chyba nie wiesz co to oznacza w praktyce. Już ludzie narzekają, że muszą używać dwóch programów jak steam.
Teraz niech nvidia wypali ze swoim low lvl api. Linux niech wyskoczy z OpenGL. To będą cyrki jak w latach 90.

Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

Zarówno Valve jak i AMD zapowiada otwartość swoich technologii,

Jakby AMD tak chciało otwartych technologii to by napisali normalne drivery pod OpenGL, o linuxie już nie mówię :D

Dnia 29.09.2013 o 01:06, fenr1r napisał:

można mieć nadzieję, że coś w tym temacie się jednak ruszy. Bo tak naprawdę kolejne DX
nic nowego tak na dobrą sprawę nie wnoszą.

To ich wykorzystanie nic nie wnosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Wniosek jest jeden.Im więcej platform do gier tym gorzej dla graczy.
No. Nie od dziś wiadomo, że zdrowa konkurencja zarzyna rynek a nic tak nie robi dobrze klientom jak stary, dobry monopol.

Sarkazm, jak by co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

M$ chyba bardziej myśli -a co jak SteamOS jest poczatkiem naszego konca?

Bo w sumie mam windowsa bo na windosa są gry. Jeżeli steam zrobil by linuxową platforme do grania nie wyklczone ze gry mogly by chodzić lepiej tym bardziej ze ja np mam 2GB RAM a ile mi pochłania sam windows.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2013 o 00:11, hydzior napisał:

3Dfx miało Glide i patrz jak skończyli ;].

Glide było zamkniętym API. nVidia może wziąć sobie Mantle i robić z nim, co chce, bo to otwarty standard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 29.09.2013 o 06:14, Zgreed66 napisał:

> Wiadomo, że Microsoft nie ma zamiaru wspierać gamingu na PC bo mają swoją konsole.
Wbrew pozorom MS zrobił dużo dla gamingu na PC.


Tzn. co? GfWL i to że nowe wersje DX wymagają instalacji najnowszego windowsa?

Dnia 29.09.2013 o 06:14, Zgreed66 napisał:

Chyba nie wiesz co to oznacza w praktyce. Już ludzie narzekają, że muszą używać dwóch
programów jak steam.


Zawsze się znajdą ludzie, którzy będą marudzić. Jeżeli pojawia się możliwość wzrostu wydajności w grach tylko przez stosowanie specjalnego systemu operacyjnego, to pozostaje się tylko cieszyć. Już sama informacja o tym jest pozytywna bo podejrzewam, że MS będzie chciał wykonać jakiś ruch ze swojej strony, żeby SteamOS nie stał się atrakcyjną alternatywą dla graczy PC, użytkowników Windows, oraz konsolowców. Jeżeli SteamOS się uda, to można się spodziewać wzrostu użytkowników systemów linuksowych, jak również rozwoju samego systemu. W przyszłości możemy mieć do czynienia z powstaniem realnej konkurencji dla Windowsa i produktów MS nie tylko w segmencie gier, ale w ogóle rozwoju systemów operacyjnych. Fakt jest taki, że MS w tej chwili nie musi się starać i może sobie pozwolić na takie wynalazki jak Win8 i Metro, bo trzyma monopol na rynku.

Dnia 29.09.2013 o 06:14, Zgreed66 napisał:

> Zarówno Valve jak i AMD zapowiada otwartość swoich technologii,
Jakby AMD tak chciało otwartych technologii to by napisali normalne drivery pod OpenGL,
o linuxie już nie mówię :D


Nie wiem jak AMD, ale nVidia ostatnio otworzyła się na współpracę z użytkownikami Linuksa. Przegrali w segmencie konsol i najgorszą rzeczą jaką mogliby teraz zrobić to olać SteamOS.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

Tzn. co? GfWL i to że nowe wersje DX wymagają instalacji najnowszego windowsa?

Z linuxem jest to samo, a nawet jeszcze lepiej. Ile razy w ciągu 15lat pozmieniały się dystrybucje?
Mając kartę różnych producentów gry chodzą w zasadzie bez problemów. O OGL nie ma co mówić.
Wystarczy regularna premiera jakiegoś tytułu (id tech koronnym przykładem). Zaczyna się płacz.
Kupujesz GeForce -> chodzi. Kupujesz AMD chodzi. Wejdziesz na linuxa i już zaczynają się jaja.
Do widzenia. Albo coś nie działa, albo coś się glitchuje. Już sama instalacja czegokolwiek co nie jest w repozytoriach to droga przez mękę.

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

Zawsze się znajdą ludzie, którzy będą marudzić. Jeżeli pojawia się możliwość wzrostu
wydajności w grach tylko przez stosowanie specjalnego systemu operacyjnego, to pozostaje
się tylko cieszyć.

To nie jest tylko zastosowanie systemu operacyjnego.
Tylko napisanie gry na 2-3 API na sam PC! To jest czas to, są pieniądze. To jest jeszcze większa masa problemów kompatybilnościowych. Już widzę jak kupuję 2 kompy i trzymam 2OSy na dysku (na obu kompach) bo coś chodzi lepiej tu, a inne tam. A na jeszcze innym w ogóle się sypie. O tym ludzie zapomnieli bo mają wszystko na jednym, dopracowanym API wraz z systemem od lat.

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

Już sama informacja o tym jest pozytywna bo podejrzewam, że MS będzie
chciał wykonać jakiś ruch ze swojej strony, żeby SteamOS nie stał się atrakcyjną alternatywą
dla graczy PC, użytkowników Windows, oraz konsolowców.

To najpierw SteamOS musi zrobić "coś", aby gry AAA były na to robione na "pc" i nie sprawiały problemów (z samą obsługą systemu włącznie) oprócz tego chodziły sprawnie.

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

Jeżeli SteamOS się uda, to można się spodziewać wzrostu użytkowników systemów linuksowych

Linuxy to tak przyjazne systemy, ze jak dla mnie skończy jako system analogiczny do tego z konsoli. Srsly. Czyli będzie steamem "stand alone".

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

jak również rozwoju samego systemu.

Windows ma to już praktycznie za sobą. Odpalasz, działa. Nie ma kombinowania.
Jak chcesz coś zainstalować np mumbla na Magei, to cuduj panie, szukaj repozytoriów i kumaj czego coś nie działa. Jak SteamOS wygra, to wygra jako jedna dystrybucja. Nie ma innej drogi jak dla mnie. Dokładnie tak jak z konkretną wersją windowsa. 98->XP>Win7.

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

W przyszłości możemy mieć do czynienia z powstaniem realnej konkurencji dla Windowsa i produktów MS nie
tylko w segmencie gier, ale w ogóle rozwoju systemów operacyjnych.

Zapytaj się siebie. Czemu linuks od lat jest tam gdzie jest.
Nie jest przyjazny dla mnie, już nie mówią o typowym casualu.

Dnia 29.09.2013 o 12:24, fenr1r napisał:

Fakt jest taki, że MS w tej chwili nie musi się starać i może sobie pozwolić na takie
wynalazki jak Win8 i Metro, bo trzyma monopol na rynku.

Mylisz się konkurencja to zakłada wprost. Szukanie nowych rozwiązań to jest wynik konkurencji.
Czasem lepsze, czasem gorsze. Nie wszystko musi się podobać każdemu.
Mi się podoba i jestem uj zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wystąpiło tutaj małe nieporozumienie. Nie musisz mi tłumaczyć, że Linuks w obecnym stanie do grania się nie nadaje i jest nieprzyjazny dla przeciętnego użytkownika, bo doskonale sobie zdaje z tego sprawę. Natomiast chodzi o to, co może przynieść w przyszłym roku SteamOS.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

Z linuxem jest to samo, a nawet jeszcze lepiej. Ile razy w ciągu 15lat pozmieniały się
dystrybucje?
Mając kartę różnych producentów gry chodzą w zasadzie bez problemów. O OGL nie ma co
mówić.
Wystarczy regularna premiera jakiegoś tytułu (id tech koronnym przykładem). Zaczyna się
płacz.
Kupujesz GeForce -> chodzi. Kupujesz AMD chodzi. Wejdziesz na linuxa i już zaczynają
się jaja.
Do widzenia. Albo coś nie działa, albo coś się glitchuje. Już sama instalacja czegokolwiek
co nie jest w repozytoriach to droga przez mękę.


Tylko w jaki sposób jest to argument na rzecz MS? Gry na Win są i działają bo jest to obecnie wiodący system na PC i wszyscy producenci programują z myślą o nim. Jeżeli Valve twierdzi, że gry na Linuksie mogą działać 10% (czy tam nawet do 30%, bo już dokładnie nie pamiętam) lepiej, no to coś jednak na rzeczy musi być.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

To nie jest tylko zastosowanie systemu operacyjnego.
Tylko napisanie gry na 2-3 API na sam PC! To jest czas to, są pieniądze. To jest jeszcze
większa masa problemów kompatybilnościowych. Już widzę jak kupuję 2 kompy i trzymam 2OSy
na dysku (na obu kompach) bo coś chodzi lepiej tu, a inne tam. A na jeszcze innym w ogóle
się sypie. O tym ludzie zapomnieli bo mają wszystko na jednym, dopracowanym API wraz
z systemem od lat.


Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie nie będzie problemem zainstalowanie drugiego systemu pod gry, jeżeli będzie prosty w obsłudze i będę miał możliwość zainstalowania innych programów do rozrywki, internetu i będzie to w miarę proste.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

To najpierw SteamOS musi zrobić "coś", aby gry AAA były na to robione na "pc" i nie sprawiały
problemów (z samą obsługą systemu włącznie) oprócz tego chodziły sprawnie.


Wydaje mi się, że Valve doskonale sobie z tego zdaję sprawę. Ponadto za Valve stoi sporo talentu i pieniędzy, więc mają możliwości, żeby to osiągnąć.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

Jak SteamOS wygra, to wygra jako jedna dystrybucja. Nie ma
innej drogi jak dla mnie. Dokładnie tak jak z konkretną wersją windowsa. 98->XP>Win7.


A dlaczego w ten sposób? SteamOS ma być otwarty, zatem można się spodziewać transfseru technologii między innymi dystrybucjami Linuksa, oraz dystrybucji opartych na samym SteamOS.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

Zapytaj się siebie. Czemu linuks od lat jest tam gdzie jest.


Bo nikt jak do tej pory nie wpompował wystarczająco dużo pieniędzy w jego rozwój (przynajmniej jeżeli chodzi o granie)?

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

Nie jest przyjazny dla mnie, już nie mówią o typowym casualu.


Założeniem standardu SteamBox (czy jak to się teraz nazywa) jest to, żeby użytkownik mógł sobie to postawić w salonie i podłączyć do telewizora. Jeżeli tak ma być, to system musi być prosty w obsłudze. Nie trudniejszy od Win, a najlepiej tak łatwy jak konsola. Zauważ, że sprzęt z zainstalowanym SteamOS będzie musiał konkurować nie tylko z Windowsem, ale również z tradycyjnymi konsolami oraz wynalazkami typu VitaTV.

SteamOS i sprzęt w tym standardzie musi być prosty żeby był atrakcyjny dla masowego konsumenta. Tylko taki konsument przyciągnie wydawców i producentów gier, a za tym inwestycje i pieniądze.

MS może znaleźć się w dziwnej sytuacji, gdzie będzie musiał konkurować z segmentem konsol i jednocześnie segmentem PC. Przy czym MS jak do tej pory nie był zbytnio zainteresowany tym drugim, ponieważ główny dochód z branży gier uzyskuje dzięki Xboxowi. Rozwój rynku gier na PC jest dla nich raczej niekorzystny, bo tak naprawdę nie mają z tego żadnych pieniędzy.

Dnia 29.09.2013 o 13:03, Zgreed66 napisał:

Mylisz się konkurencja to zakłada wprost. Szukanie nowych rozwiązań to jest wynik konkurencji.
Czasem lepsze, czasem gorsze. Nie wszystko musi się podobać każdemu.
Mi się podoba i jestem uj zadowolony.


Przecież nie ma żadnej konkurencji w tej chwili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować