Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

SOMA najprawdopodobniej w 1080p i 30 FPS

21 postów w tym temacie

No trochę mało satysfakcjonujące bo nie ma 4k, ale z drugiej strony też dobrze bo nie muszę lecieć po nowy telewizor do sklepu i czekać na nową generacje konsol :D
Dalej nie czytajcie tych wypocin bo nie będzie nic ciekawego.
A co do klatek to jestem na to MEGA odporny, serio kiedy przechodzę z BF 4 do Destiny (60 i 30 klatek) nawet nie widzę różnicy, przypominam sobie o tym "strasznym spadku" płynności dopiero kiedy znajomi się kotłują na imprezie(czat głosowy PS4) jak to źle tam nie wygląda po przesiadce. Raz mi się tylko zdarzyło jak zablokowałem na chwilę Killzona na 30 by sprawdzić jak to wygląd, ponarzekałem 3 minuty, potem jakieś nooby zaczęły do mnie strzelać i rzuciłem się w wir akcji na jakieś 2 godziny zapominając o tych strasznych FPS-ach. Przypomniałem sobie dopiero grzebiąc w ustawieniach xD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze.
Jak to się mówi: "Psy szczekają, karawana jedzie dalej".
Byle na końcu ukazała się dobra gra.
A jak będzie słaba, to wtedy będzie można ponarzekać.
Jestem optymistą i liczę na dobrą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli doświadczenie dzięki temu będzie trzymało 30 FPS stałe to nie ma różnicy. Najbardziej odczuwalne by było jakby zostawili 60FPS i miało spadki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znów problem ze stworzeniem gry w 60 fps ? Notka dla devów - Czas napisać do Sony i MS o większe wsparcie techniczne dla swoich konsol, albo zaprzestaną jakichkolwiek prób tworzenia gier na konsole, skoro się nie da na obecnych złomach nowej generacji wycisnąć więcej, niż za poprzedniej :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet, gdyby był tam Titan i najnowsze i7, wciąż powstawałyby gry w 30 klatkach na sekundę. Trzeba być naprawdę opornym, by tego prostego faktu nie zrozumieć. Taki jest i był urok zamkniętych systemów - 30FPS pozwala na osiągnięcie większej jakości grafiki kosztem 60FPS. To nie ma nic wspólnego z mocą PS4/XBO. Prosty dowód, może zrozumiesz - sprawdź, jaki framerate ma większość gier na słabsze WiiU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Znów problem ze stworzeniem gry w 60 fps ? Notka dla devów - Czas napisać do Sony i MS
> o większe wsparcie techniczne dla swoich konsol, albo zaprzestaną jakichkolwiek prób
> tworzenia gier na konsole, skoro się nie da na obecnych złomach nowej generacji wycisnąć
> więcej, niż za poprzedniej :o

A Sony i Microsoft nie odpowiedzą, więc deweloperzy porzucą rynki, które potrafią przynosić milionowe dochody i na każdej z konsol sprzedawać się lepiej niż na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 16:01, Henrar napisał:

30FPS pozwala na osiągnięcie większej jakości grafiki kosztem
60FPS. To nie ma nic wspólnego z mocą PS4/XBO.


Gdyby to jeszcze było stałe 30fps, albo z minimalnymi spadkami raz na jakiś czas to nie byłoby problemu. Na poprzedniej generacji (zwłaszcza na PS3) rzadkością było, kiedy gra działała w 28-30fps. Zamiast tego było przeważnie 20-28fps. Płynnością nazywali to jedynie zatwardziali i śmiejący się jak głupi do sera konsolowcy. Jestem pewny, że za rok, albo za dwa lata na nowej generacji będzie dokładnie to samo. Właściwie to już się dzieje - na początku wydawanie gier 1080p/60fps, a teraz powracanie do starego szajsu, czyli 30fps i najlepiej 900p. Zobaczycie, minie rok i frame rate rodem z AC:Unity stanie się codziennością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 21:31, SplitGrave napisał:

- na początku wydawanie gier 1080p/60fps,

Radzę sprawdzić, bo się zdziwisz. Większość gier na PS4/XBO na premierę 60FPS właśnie nie miała.
>a teraz powracanie do starego szajsu, czyli

Dnia 08.01.2015 o 21:31, SplitGrave napisał:

30fps i najlepiej 900p.

Gier na PS4 w 900p jest tyle, że policzysz je dosłownie na palcach jednej ręki: Unity, BF4, UFC, Watch Dogs i Killzone Shadow Fall w multiplayerze (tylko, że w MP jest wyższy framerate, o czym ludzie często zapominają). To wszystko.

Dnia 08.01.2015 o 21:31, SplitGrave napisał:

Na poprzedniej generacji (zwłaszcza na PS3) rzadkością było, kiedy gra działała w 28-30fps. Zamiast tego było
przeważnie 20-28fps.

Większą część czasu? Przesadzasz. Tak miały albo skopane technicznie porty (np. RDR) albo gry pokroju GTAV, które wyciskały ostatnie soki z konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 21:44, Henrar napisał:

Radzę sprawdzić, bo się zdziwisz. Większość gier na PS4/XBO na premierę 60FPS właśnie
nie miała.

Nie mówię o grach wydanych równo na premierę, ale np. o takim The Last Of US Remastered, Metro Redux, Wolfenstein, Battlefield 4, Sniper Elite itp. Tam w 90% było 1080p i 60fps.

Dnia 08.01.2015 o 21:44, Henrar napisał:

Gier na PS4 w 900p jest tyle, że policzysz je dosłownie na palcach jednej ręki: Unity,
BF4, UFC, Watch Dogs i Killzone Shadow Fall w multiplayerze (tylko, że w MP jest wyższy
framerate, o czym ludzie często zapominają). To wszystko

Rozdzielczość na PS4 (i głównie na PS4) może i nie zaliczyła aż takiego spadku, ale frame rate tak. Bo 30fps (nawet w samochodówkach, co jest wg mnie śmieszne) zaczyna być standardem.

Dnia 08.01.2015 o 21:44, Henrar napisał:

Większą część czasu? Przesadzasz. Tak miały albo skopane technicznie porty (np. RDR)
albo gry pokroju GTAV, które wyciskały ostatnie soki z konsoli.

Niestety taka jest prawda. Nie licząc jakichś niszowych gier, wszystkie "duże" tytuły mają frame rate znacznie poniżej 30.

https://www.youtube.com/watch?v=YwD2ty2UfBM
https://www.youtube.com/watch?v=63kF6CbMvgo
https://www.youtube.com/watch?v=Mx2f5eDeMJQ

Więcej testów jest na https://www.youtube.com/user/DigitalFoundry/videos i z tego jasno wynika, że mało która gra ze starej generacji działa choćby w tych 28-30fps.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 22:04, SplitGrave napisał:

Nie mówię o grach wydanych równo na premierę, ale np. o takim The Last Of US Remastered,
Metro Redux, Wolfenstein, Battlefield 4, Sniper Elite itp. Tam w 90% było 1080p i 60fps.

Z czego:
TLoU to port z poprzedniej generacji, Metro też. BF4 na PS4 w 1080p nie chodzi (czyżbyś się nie zorientował, że jest w 900p? ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dlaczego nie wspomnisz o Watch Dogs, Infamousie, Ryse, Sunset Overdrive, Alien Isolation, AC: Black Flag,Destiny, Killer Instinct, NFS Rivals, Thefie, Tomb Raiderze (wersja XBO) i parunastu innych tytułach, które 60FPS widziały tylko w PCtowych wersjach lub wcale?

Dnia 08.01.2015 o 22:04, SplitGrave napisał:

Rozdzielczość na PS4 (i głównie na PS4) może i nie zaliczyła aż takiego spadku, ale frame
rate tak. Bo 30fps (nawet w samochodówkach, co jest wg mnie śmieszne) zaczyna być standardem.

Z prostej przyczyny - jakość grafiki. Na statycznych screenach i reklamach telewizyjnych wysokiego framerate''u nie sprzedasz. Dlatego też DriveClub wygląda tak:
https://mediacru.sh/ZUkRHOwzMjN_/frame

Dnia 08.01.2015 o 22:04, SplitGrave napisał:

Niestety taka jest prawda. Nie licząc jakichś niszowych gier, wszystkie "duże" tytuły
mają frame rate znacznie poniżej 30.

https://www.youtube.com/watch?v=YwD2ty2UfBM

Crysis, czyli gra, która o wiele nowsze i mocniejsze od konsol PCty wciągała bez przepity a Ty chcesz, by gra na konsoli z 2005 (Xbox360)/2006 (PS3) leciała w 30FPS...

Dnia 08.01.2015 o 22:04, SplitGrave napisał:

Świetnie, pokazałeś trzy filmy z serii, która znana jest tego, że nawet mocne PCty dobija. Zrozum, one mają niski framerate, bo wyciskają wszystko ze sprzętu. Zobacz teraz Killzone''a 3 i sprawdź jego framerate. Prawie perfekcyjne 30FPS. Z innych dużych AAA, które praktycznie zawsze mają te 28-30FPS? Ot, chociażby Dead Space 1 i Dead Space 2.
Poza tym, oni wszyscy jako developerzy mieli wybór. Mogli grafikę bardziej okroić i mieć 30FPS w większości przypadków. Mogli, nie zrobili tego. Dlaczego? Bo normalnego konsumenta, który chce sobie tylko pograć framerate nie obchodzi. Dla niego liczy się grafika w sensownym budżecie (czyli cena konsoli). Stąd też takie a nie inne wyniki. Konsole mają jedną specyfikację i ona się w obrębie generacji nie ulepsza i jako developer musisz iść na kompromis. Im szybciej gracze to zrozumieją, tym lepiej. Dla reszty zostają PCty.

Dnia 08.01.2015 o 22:04, SplitGrave napisał:

Więcej testów jest na https://www.youtube.com/user/DigitalFoundry/videos i z tego jasno
wynika, że mało która gra ze starej generacji działa choćby w tych 28-30fps.

Jak się patrzy tylko na wersje na PS3, to tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, zrozumcie że na hd 7790(xone) i 7850(ps4) nie da się zrobić gry w 60 fps na 1080p. Te karty są już po prostu za słabe aby zachować sensowny poziom detali i 60 fps w 1080p. Chyba że chcecie mieć grafikę sprzed 2-3 lat no to okej. Co do somy - 30 fps będzie okej w takiej grze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

> Nie mówię o grach wydanych równo na premierę, ale np. o takim The Last Of US Remastered,

> Metro Redux, Wolfenstein, Battlefield 4, Sniper Elite itp. Tam w 90% było 1080p
i 60fps.
Z czego:
TLoU to port z poprzedniej generacji, Metro też. BF4 na PS4 w 1080p nie chodzi (czyżbyś
się nie zorientował, że jest w 900p? ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Czyżbyś znowu nie doczytał tego, co napisałem? Bo po pierwsze mówię głównie o ilości klatek (60), a po drugie napisałem, że w wymienionych przeze mnie grach 90% było w 1080p/60fps.

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

o Watch Dogs, Infamousie, Ryse, Sunset Overdrive, Alien Isolation, AC: Black Flag,Destiny,
Killer Instinct, NFS Rivals, Thefie, Tomb Raiderze (wersja XBO) i parunastu innych tytułach,
które 60FPS widziały tylko w PCtowych wersjach lub wcale?

Od partaczy z Ubisoftu nie spodziewałbym się jakiejkolwiek gry, która działa w 1080p/60fps, więc AC i Watch Dogs pomijam. Ryse to exclusive na xboxa (zresztą 26fps w tej grze to nagminne powtarzająca się sytuacja), NFS to już w ogóle kpina, że nawet w śmiesznej samchodówce serwują 30fps. W resztę nie grałem. Metro Redux, TLOU Remastered, Wolfenstein The New Order pokazują, że jakoś można zrobić grę w full hd i z 60 klatkami.

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

Z prostej przyczyny - jakość grafiki. Na statycznych screenach i reklamach telewizyjnych
wysokiego framerate''u nie sprzedasz. Dlatego też DriveClub wygląda tak:
https://mediacru.sh/ZUkRHOwzMjN_/frame

Przecież wiem, tyle że w niektórych grach (szczególnie strzelanki z 1 osoby i wyścigówki) nieco gorsza grafika i 60fps byłoby 10 razy lepszym wyborem, niż 30 fps i parę popierdółek graficznych.

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

Crysis, czyli gra, która o wiele nowsze i mocniejsze od konsol PCty wciągała bez przepity
a Ty chcesz, by gra na konsoli z 2005 (Xbox360)/2006 (PS3) leciała w 30FPS...

A co mnie to obchodzi z którego roku jest gra? Kupuję konsolę po to, żeby była ona zoptymalizowana chociaż do tych marnych 30fpsów. Crysis 1 jest z 2007 roku i na konsolach działa jak ostatnie gówno. Crysis 2 i 3 to samo. I gadaniem, że to wina dobrej grafiki, czy innych bzdetów można usprawiedliwić każą spieprzoną optymalizację na konsolę działającą w 16-24fps (tak jak crysis 1)

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

Świetnie, pokazałeś trzy filmy z serii, która znana jest tego, że nawet mocne PCty dobija.

Akurat dlatego podałem linka do reszty filmów z testem frame rate. GTA IV, Saints Row, Dead Rising 2 i wiele innych. Te wszystkie gry działają dennie na ps3 i nieco lepiej na xboxie 360.

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

Zrozum, one mają niski framerate, bo wyciskają wszystko ze sprzętu.

I co z tego? Takim gadaniem można tłumaczyć każdy crap optymalizacyjny. Chciałbyś w niedalekiej przyszłości fascynować się piękną grafiką przy 20fpsach?

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

Poza tym, oni wszyscy jako developerzy mieli wybór. Mogli grafikę bardziej okroić i mieć
30FPS w większości przypadków. Mogli, nie zrobili tego. Dlaczego? Bo normalnego konsumenta,
który chce sobie tylko pograć framerate nie obchodzi.

No nie wiem, czy zdrowych na umyśle osób nie obchodzi to, że gra jest praktycznie niegrywalna, bo tym właśnie jest rozgrywka w 18-24fps. No chyba, że ktoś siedzi 5 metrów od telewizora nie większego niż 32 cale.
Dla niego liczy się grafika w sensownym

Dnia 08.01.2015 o 23:59, Henrar napisał:

budżecie (czyli cena konsoli). Stąd też takie a nie inne wyniki. Konsole mają jedną specyfikację
i ona się w obrębie generacji nie ulepsza i jako developer musisz iść na kompromis. Im
szybciej gracze to zrozumieją, tym lepiej.

Aha, czyli im lemingi szybciej zrozumieją, że dostając niegrywalne produkcje lub takie na pograniczu płynności mają siedzieć cicho i pokiwać bezmyślnie głowami, zdając sobie sprawę, że tak ma być. Dobrze, że podczas premiery xboxa one ludzie nie podzielali twojego rozumowania, bo mielibyśmy "konsolo-TV", które musi być non-stop online, mieć włączoną kamerkę i nie można kupować do niego używanych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 22:39, SplitGrave napisał:

Aha, czyli im lemingi szybciej zrozumieją, że dostając niegrywalne produkcje lub takie
na pograniczu płynności mają siedzieć cicho i pokiwać bezmyślnie głowami, zdając sobie
sprawę, że tak ma być. Dobrze, że podczas premiery xboxa one ludzie nie podzielali twojego
rozumowania, bo mielibyśmy "konsolo-TV", które musi być non-stop online, mieć włączoną
kamerkę i nie można kupować do niego używanych gier.


Dawno nie widziałem głupszej nadinterpretacji. To, że ktoś siłą rzeczy nie zamierza odrzucać od siebie pewnych faktów nie czyni go lemingiem, ale jest już raczej za późno, by tobie to wytłumaczyć :(
https://www.youtube.com/watch?v=eXJh9ut2hrc
Poświęć cenne dwadzieścia sześć minut, trzydzieści dwie sekundy swojego życia na obejrzenie i zrozumienie tego materiału wideo. Mimo iż nie zgadzam się całkowicie z TB, to przede wszystkim sam początek filmu wyjaśnia(słowami dewelopera)czemu 30FPS na konsolach jest powszechnie stosowane. Swoją drogą wyciśnięcie wszystkiego z danej konsoli wcale nie musi oznaczać, że deweloper leci w kulki z płynnością co teoretycznie ma prowadzić do żałośnie słabego frameratu z świetną(jak na możliwości konsoli)grafiką. Tutaj przywołuje Drive Club, który nawet po aktualizacji dodającej zaawansowane efekty pogodowe nawet nie śmie spaść poniżej stałej linii 30 FPS. Następny przykład, to m.in. Infamous First Light, który chodzi 12% płynniej niż Second Son co wskazuje na fakt, że pierwszą rzeczą, który twórcy chcieli po świetnej grafice była płynna rozgrywka. Nawet demo przepięknego Uncharted 4 dosłownie raz spadło o JEDNĄ klatkę na sekundę i to podczas scenki przerywnikowej kończącej całe demo. Czyli da się :>

Swoją drogą, gdyby Henrar wykazywał rzekomą postawę leminga(wg. ogólnie przyjętej, a nie twojej definicji rzecz jasna), to nie krytykowałby MS m.in. na łamach polygamii czy też gramu i już dawno miałby zakupionego XONE. Problem w tym, że nie ma. Aha i swoją drogą taka czy też inna postawa na premierze konsoli nic by nie dała, bo cała afera miała miejsce w czerwcu po i w trakcie E3, ale po co komu wiedza przy komentowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Film obejrzę wieczorem, a póki co:

Dnia 10.01.2015 o 10:39, Ksywiarz napisał:

Tutaj przywołuje
Drive Club, który nawet po aktualizacji dodającej zaawansowane efekty pogodowe nawet
nie śmie spaść poniżej stałej linii 30 FPS. Następny przykład, to m.in. Infamobeus First
Light, który chodzi 12% płynniej niż Second Son co wskazuje na fakt, że pierwszą rzeczą,
który twórcy chcieli po świetnej grafice była płynna rozgrywka. Nawet demo przepięknego
Uncharted 4 dosłownie raz spadło o JEDNĄ klatkę na sekundę i to podczas scenki przerywnikowej
kończącej całe demo. Czyli da się :>

No własnie, ty mówisz tutaj o grach, które mają mniej więcej stałe 30fps, a w przypadku Infamousa nawet więcej. A mnie chodzi o wydawanie gier, które po pierwsze są shooterami z 1 osoby, więc płynność liczy się tam dwukrotnie, a po drugie działają one w ilośći fpsa, która jest żartem. Wszystkie Crysisy, Metro, FarCry 3 i 4 na starych generacjach mają frame rate znacznie poniżej 30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na partactwo w stylu AC:Unity jest prosta metoda- omijać szerokim łukiem. Konsole nie potrafią się bronić przed chorymi deadline''ami tudzież idiotycznymi decyzjami na szczeblu wydawniczym, które dopuszczają nieukończony produkt do sprzedaży. Jeśli cokolwiek zabije ten sprzęt w ciągu najbliższych lat to nie przepaść do średniej klasy komputera do gier a właśnie traktowanie konsoli jako typowego, średniej klasy komputera do gier.

Dużo zależy więc od community, nasze opinie są mniej warte niż realne zyski, które generujemy;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2015 o 15:55, kodi24 napisał:

Dużo zależy więc od community, nasze opinie są mniej warte niż realne zyski, które generujemy;

Ta i tutaj pojawia się problem od którego community to zależy.

I dlatego wierzę, że na konsolach to obecnie może być tylko gorzej. Bo jeśli chodzi o społeczność konsol ogólnie jak się patrzy to bez jaj. Jak widzę obrońców Destiny albo AC:U ta to konsolowcy zasługują tylko na takie wtopy jak te dwie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ludziom nie przeszkadzają wybrakowane gry- ich sprawa. Oni nie będą płakać, kiedy pomyłki w stylu Unity staną się normą. Z reszta to nie dotyczy tylko konsolowej społeczności, choć wielu osobom wygodniej tak myśleć;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2015 o 20:04, kodi24 napisał:

Jeśli ludziom nie przeszkadzają wybrakowane gry- ich sprawa. Oni nie będą płakać, kiedy
pomyłki w stylu Unity staną się normą. Z reszta to nie dotyczy tylko konsolowej społeczności,
choć wielu osobom wygodniej tak myśleć;

Ja nie twierdzę że jest odwrotnie ale jakby nie patrzeć to właściwie ta społeczność utwierdza w przekonaniu większe studia że wszyscy potencjalni klienci to idioci nie ważne jaka platforma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować