Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie


>>

Dnia 05.04.2008 o 13:48, YahooPL napisał:

Polecam zajrzeć do domu Wielkiej Głowy znajdującym się w dzielnicy Manii. Czeka tam na
Ciebie jedna z orginalniejszych misji. Zajrzyj i zobacz ;)



Chodzi o to z Widelcem? A i ten miecz sobowtóra z Gaju Odbić dobry był czy nie, bo jak zabiłem odbicie to go zapomniałem wziąść :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wczoraj skończyłem wątek główny(bez dodatków). Trochę długo to zajęło bo skasowałem wcześniejszy save :P. No i teraz gram w symbiozie z wampiryzmem :) Wystarczy się pożywić od jakieś śpiącego menela na ulicy i już można śmigać w dzień :D Teraz zajmuję się side questami i KotN.

Co do side questów to mnie zdziwił(zaciekawił?) ten quest w Cheidynhal gdzie trzeba odnaleźć tego malarza. Ten surrealistyczny świat był co najmniej dziwny. Huh "Painted Troll".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 14:17, Pazurex napisał:

Co do side questów to mnie zdziwił(zaciekawił?) ten quest w Cheidynhal gdzie trzeba odnaleźć
tego malarza. Ten surrealistyczny świat był co najmniej dziwny. Huh "Painted Troll".


Quest genialny, aczkolwiek jeśli nie mamy czym walczyć z trollami i mamy mało mikstur leczniczych to pozostaje zrobić swoje i uciekać bo trolle leją dość mocno (a i szybkie są :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 14:17, Pazurex napisał:

Co do side questów to mnie zdziwił(zaciekawił?) ten quest w Cheidynhal gdzie trzeba odnaleźć
tego malarza. Ten surrealistyczny świat był co najmniej dziwny. Huh "Painted Troll".


W Bravil jest w sumie podobny quest tylko, że mamy uratować członka gildii magów ze świata snów, w którym się zgubił. Odnajdujemy tam cząstki jego osobowości. Ogólnie bardzo klimatyczny i fajny quest. Popytaj ludzi w mieście o plotki to na pewno na niego trafisz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te trolle z obrazu to niemiło wspominam, bo nie zauważyłem że dostałem terpentynę i próbowałem ich tłuc tym swoim srebrnym mieczykiem jak miałem 5 poziom :D Skończyło się na tym, że wlazłem na duży głaz i z łuku rozwaliłem wszystkich wrogów (trochę to trwało...). No i superasty jest quest w Mrocznym Bractwie z tymi pięcioma gośćmi w rezydencji... I jeszcze świetny był "Duchy Vitharn" w Shivering Isles".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> trzy z trzech? chyba z dwudziestu trzech ;] o ile nie masz na mysli liczby tych ktorych
> sciagnales...

Noo, raczej o te ściągnięte mi chodziło. ;-) A byłoby tego więcej, gdyby nie to, że nie chcę przesadzać z ilością modów.

@Sarturias

> Quest genialny, aczkolwiek jeśli nie mamy czym walczyć z trollami i mamy mało mikstur
> leczniczych to pozostaje zrobić swoje i uciekać bo trolle leją dość mocno (a i szybkie
> są :P).

E tam, ja po prostu użyłem kostura, który zabrałem goblinowi-szamanowi na samym początku gry, w podziemiach. Inna sprawa, że nie każdy chomikuje takie rzeczy. ;-)

E:
Naturalnie wspaniały system nie zaliczył tego jako odpowiedź na post Trollfa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 14:41, DJ Szlafrok napisał:

Noo, raczej o te ściągnięte mi chodziło. ;-) A byłoby tego więcej, gdyby nie to, że nie
chcę przesadzać z ilością modów.


przesadzac z iloscia? O_o no a co niby masz do stracenia? :]
po prostu zrob kopie swoich obecnych sejwow oraz zapisz jakie mody uzywasz... a pozniej szalej, sciagaj, instaluj, graj i podziwiaj mody na potege ;] jesli bedziesz sie ograniczal, to fajne rzeczy moga cie po prostu ominac ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 17:26, trollf napisał:

przesadzac z iloscia? O_o no a co niby masz do stracenia? :]
po prostu zrob kopie swoich obecnych sejwow oraz zapisz jakie mody uzywasz... a pozniej
szalej, sciagaj, instaluj, graj i podziwiaj mody na potege ;] jesli bedziesz sie ograniczal,
to fajne rzeczy moga cie po prostu ominac ;]


Po raz, że wolę dokładnie poznać jednego moda, aby przejść do drugiego (oczywiście, nie ima się to do takich, które dodają na przykład nowe obrazki podczas wczytywań), a po dwa - po prostu biorę w większości te, które mogą mi się przydać. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Też jakiś czas temu miałem takie podejście aż do momentu, gdy gra nie zaczęła wydawać mi sie brzydka. Polecono mi tutaj jedną stronkę z modami wpływającymi na grafikę i teraz jestem po prostu w szoku po tym, jaką metamorfozę przeszedł Oblivion. Może żeby nie być gołosłownym zaproponuję Ci tu kilka najlepszych, jakie używam. Ich instalacja polega tylko i wyłącznie na skopiowaniu wszystkiego do folderu data. Oczywiście musisz mieć w miarę dobry komp, ale jak grałeś w Gothica 3 to i w Obliviona pograsz.

Niestety podstawą jest Qarl''s Texture Pack, który na 85 % tekstur w grze nakłada przezroczystą teksturę, która daje obłędny efekt. Zajmuje bagatela 1,67 GB ale warto poświęcić czas na jej ściągnięcie. Polecam do tego celu darmowy program FlashGet, w którym będziesz mógł zatrzymywać w dowolnej chwili pobieranie. Najpierw ściągnij podstawę a następnie patch 1.3 do tej modyfikacji:

Qarl''s Texture Pack 3 (wersja 1.0)
http://elderscrolls.filefront.com/file/Qarls_Texture_Pack_3;83706
Patch 1.3
http://elderscrolls.filefront.com/file/Qarls_Texture_Pack_3_Patch1;85429

Unofficial Oblivion Patch (47 MB) – patch poprawiający całą masę błędów graficznych Obliviona.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5296

Improved Trees and Flora 2 (19,9 MB) – modyfikacja bardzo pozytywnie zmieniająca wszelkiego typu roślinność. Kory drzew wyglądają o niebo lepiej a gdzieniegdzie spotkać można nowe roślinki.
http://elderscrolls.filefront.com/file/Improved_Trees_and_Flora_2;85434

Improved doors and flora (16,7 MB) – zmienia wygląd drzwi i niektórych roślinek
http://elderscrolls.filefront.com/file/Improved_doors_and_flora;73815

[ b]Improved Lava Updated (1,4 MB) – zmienia lawę w Oblivionie na inną. Sami oceńcie czy lepszą
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=2623

Koldorns Cave Textures 2 (27,6 MB) Znacznie poprawia wygląd wszelkich jaskiń
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9208

Skingrad Roof Textures (2.4MB) – pewnie wielu z Was zauważyło, że dachy w Skingardzie wyglądają co najmniej źle. Ten mod to poprawia.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5134

Night Sky Fire and Ice (1,8 MB) – zmiana nocnego nieba na dużo bardziej klimatyczne
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=3787

Grape texture change (1 MB) - Mała modyfikacja podmieniająca teksturę kawioru (czy co to tam jest)
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=4195

LBM Weathered Direction Signs (3,3 MG) – Podmienia drogowskazy na trochę inne
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=4165

Improved Bruma (30 MB) – Nowe wcielenie Brumy
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=8954

Improved Chorrol (39 MB) – Jak wyżej tylko, że zmienianym miastem jest Chorrol
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=9500

Reduced LandscapeLOD Textures ( od 1,6 do 31 MB) – Wpływa na jakość odległego terenu w dość znacznym stopniu. Do wyboru różne rozdzielczości tekstur. Dla mocnych konfiguracji przewidziano 2048.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=11441

MTAEVWD (23,8 MB) – Co się kryje pod tą tajemniczą nazwą? Poszerzenie zasięgu widzenia do granic możliwości. UWAGA – mod przeznaczony tylko dla najlepszych konfiguracji (Core2Duo 2.6GHz, 8800GT with 1Gb VRAM, etc.). Nawet przy nich animacja może spaść poniżej 15 klatek na sekundę.
http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id =2420

Illumination Within Revived Optimised (170 KB) – Dodaje światło w oknach w porach nocnych. Ładny efekt.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=6244

* * * * * * * * * * * *

Jeżeli zainteresowałem Cię tematem zmian wizualnych Obliviona to zachęcam do samodzielnego przeszukiwania Internetu w poszukiwaniu ciekawych modyfikacji. Polecam zacząć od lektury tej strony:

http://devnull.devakm.googlepages.com/obliviontextureoverhaul

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 14:21, Sarturias napisał:

> Co do side questów to mnie zdziwił(zaciekawił?) ten quest w Cheidynhal gdzie trzeba
odnaleźć
> tego malarza. Ten surrealistyczny świat był co najmniej dziwny. Huh "Painted Troll".


Quest genialny, aczkolwiek jeśli nie mamy czym walczyć z trollami i mamy mało mikstur
leczniczych to pozostaje zrobić swoje i uciekać bo trolle leją dość mocno (a i szybkie
są :P).



Ja gram łucznikiem(zrobiłem se klase snajper) to z Turpentine co dostałem i z enchantowanym łukiem(własnorecznie za pomoca Sigila) zdejmowałem na 2 strzały(jedna zatruta Repentine, druga nie) :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 17:48, YahooPL napisał:

Niestety podstawą jest Qarl''s Texture Pack, który na 85 % tekstur w grze nakłada przezroczystą teksturę, która daje obłędny efekt.


err, to nie zupelnie tak :]
QTP3 poprawia grafike, gdyz po pierwsze rozdzielszosc tekstur jest tutaj wieksza niz w oryginalnej grze - wiekszosc tekstur w QTP3 jest minimum 4x wieksza, a po drugie kazda tekstura ma poprawiona tzw. normal map, czyli inny rodzaj tekstury odpowiedzialny za ''wypuklosci'' - w porownaniu do oryginalnych, takze jest wieksza, bardziej szczegolowa i o wiekszychm ''kontrascie''
w kilku przypadkach takze w samych obiektach modeli zostala jeszcze wlaczona opcja ''parallax mapping'', ktora to jeszcze dodatkowo zwieksza ''glebie'' tekstur...

co do samego moda to bardziej niz oryginal polecam ta wersje:

Dnia 05.04.2008 o 17:48, YahooPL napisał:

czy li QTP3 Redimized - strata jakosci praktycznie niezauwazalna, a mniejsze obciazenie systemu...

Dnia 05.04.2008 o 17:48, YahooPL napisał:

Unofficial Oblivion Patch (47 MB) – patch poprawiający całą masę błędów
graficznych Obliviona.
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=5296


raczej mase bledow w ogole :] gdyz jest to patch poprawiajacy wiele roznych rzeczy w grze, a nie sama grafike w szczegolnosci - UOP poprawia bledy w teksturach, modelach, wszelkie literowki w ksiazkach, dialogach, czy bugi w questach i innych takich - jednym slowem naprawia wszystko co tylko zostalo wylapane jako bug :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 18:21, trollf napisał:

err, to nie zupelnie tak...


Tak mi się po prostu wydawało. Chciałem to normalnie powiedzieć a Ty od razu wyjeżdżasz z tymi wszystkimi nazwami, które i tak nic nikomu nie mówią ;]

Dnia 05.04.2008 o 18:21, trollf napisał:

co do samego moda to bardziej niz oryginal polecam ta wersje...


Zaskoczę Cię jeśli powiem, że w porównaniu z oryginałem bez modów i tym z modami na moim sprzęcie spadło mi tylko koło pięciu klatek??? Ale jeśli ktoś ma słabszy sprzęt to faktycznie mod dla niego...

Dnia 05.04.2008 o 18:21, trollf napisał:

raczej mase bledow w ogole...


Jak na razie to zauważyłem tylko wygładzone krawędzie bram w alyedzkich ruinach ale możliwe, że coś jeszcze. Poza tym są zdjęcia załączone na stronie, z której się ściąga więc można zobaczyć. Aha i żadnych kolizji z polską wersją również nie zauważyłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy da się jakoś jak w Morrowindzie układać przedmioty na stołach, półkach itd. ? Bo co wybieram coś i daje shift to on zamiast odłożyć to wyrzuca i źle to wygląda :/ Nie da się nic przez to ułożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 18:36, YahooPL napisał:

Tak mi się po prostu wydawało. Chciałem to normalnie powiedzieć a Ty od razu wyjeżdżasz
z tymi wszystkimi nazwami, które i tak nic nikomu nie mówią ;]


tu nie chodzi o to czy, ktos cos rozumie czy nie, ale staralem sie obalic mit ''przezroczystej tekstury'' ;] ^)^

Dnia 05.04.2008 o 18:36, YahooPL napisał:

Zaskoczę Cię jeśli powiem, że w porównaniu z oryginałem bez modów i tym z modami na moim
sprzęcie spadło mi tylko koło pięciu klatek??? Ale jeśli ktoś ma słabszy sprzęt to faktycznie
mod dla niego...


nie zaskoczysz mnie, bo wiadomo im lepszy sprzet tym mniejsza roznica :] ale uwazam, ze 5 klatek to nadal duzo, bo nawet na lepszym sprzecie pozwala na podniesienie ustawien grafiki lub ''zapas'' na dolozenie czegos nowego ;]

Dnia 05.04.2008 o 18:36, YahooPL napisał:

Jak na razie to zauważyłem tylko wygładzone krawędzie bram w alyedzkich ruinach ale możliwe,
że coś jeszcze. Poza tym są zdjęcia załączone na stronie, z której się ściąga więc można
zobaczyć. Aha i żadnych kolizji z polską wersją również nie zauważyłem ;)


te obrazki to tylko wierzcholek gory lodeowej bledow, przeciez nie beda zdjec ksiazek robic z poprawionymi literowkami ;]

co do konfliktow z wersja polska, to wszystko zalezy od tego, w jakiej kolejnosci sie u ciebie ten mod wczytuje oraz plik ze spolszczeniem - jesli UOP jest wczytywany przed polskim esp to spolszczenie te zmiany nadpisuje i roznic raczej nie powinienes zauwazyc, ale jesli UOP wczytuje sie po wersji PL to czesc kasiazek czy dialogow mozesz miec w jezyku angielskim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pomoże? Przypominam sobie, że miałem kiedyś pierścień niewidzialności. Zacząłen grać od nowa, i nie wiem, gdzie on jest. Ktoś wie? Albo ktoś zna na niego kod do konsoli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 18:49, trollf napisał:

tu nie chodzi o to czy, ktos cos rozumie czy nie, ale staralem sie obalic mit ''przezroczystej
tekstury'' ;] ^)^


Ty jesteś jakiś inny ;]
Ja mam po prostu takie odczucie jakby to były przezroczyste tekstury nałożone na te prawdziwe lub sam cień, ale skoro się mylę to trudno. Dla mnie jednak i tak będzie to przezroczysta tekstura i koniec :P

Dnia 05.04.2008 o 18:49, trollf napisał:

nie zaskoczysz mnie, bo wiadomo im lepszy sprzet tym mniejsza roznica :] ale uwazam,
ze 5 klatek to nadal duzo, bo nawet na lepszym sprzecie pozwala na podniesienie ustawien
grafiki lub ''zapas'' na dolozenie czegos nowego ;]


Ekhm... 5 klatek spadku z poziomu 50 do 45. Czasami sięga 30 ale w krytycznych momentach. Jak taki mądry jesteś to może jeszcze mi coś zaproponujesz do dołożenia bo z tych graficnzych to już chyba wszystko włożyłem co się dało (teraz pewnie zagniesz mnie lawiną linków)...

Dnia 05.04.2008 o 18:49, trollf napisał:

te obrazki to tylko wierzcholek gory lodeowej bledow, przeciez nie beda zdjec ksiazek
robic z poprawionymi literowkami ;]


Domyślam się ale z angielskiego jestem słaby więc ze spisu zmian zamieszcoznych na stronie raczej niewiele się dowiedziałem. Coś jeszcze znaczącego poprawia ???

Dnia 05.04.2008 o 18:49, trollf napisał:

co do konfliktow z wersja polska, to wszystko zalezy od tego, w jakiej kolejnosci sie
u ciebie ten mod wczytuje...


No to pewnie dobrze bo czytam wszystkie książki w świecie gry i żadnych angielskich zwrotów nie znalazłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 19:09, YahooPL napisał:

Ty jesteś jakiś inny ;]


No oczywiscie, ze tak :] Przeciez my stoimy po obu stronach drogi - ja tworze modyfikacje, a ty w nie grasz ;]

Dnia 05.04.2008 o 19:09, YahooPL napisał:

Ja mam po prostu takie odczucie jakby to były przezroczyste tekstury nałożone na te prawdziwe
lub sam cień, ale skoro się mylę to trudno. Dla mnie jednak i tak będzie to przezroczysta
tekstura i koniec :P


nich ci tam bedzie :] chociaz akurat te tekstury wplywaja jedynie na odbicia swiatla, same w sobie nie sa przezroczyste, tylko niebiesko-rozowe, jedynie efekt koncowy sprawia takie wrazenie...

Dnia 05.04.2008 o 19:09, YahooPL napisał:

Ekhm... 5 klatek spadku z poziomu 50 do 45. Czasami sięga 30 ale w krytycznych momentach.
Jak taki mądry jesteś to może jeszcze mi coś zaproponujesz do dołożenia bo z tych graficnzych
to już chyba wszystko włożyłem co się dało (teraz pewnie zagniesz mnie lawiną linków)...


gdybym w ogole gral, to pewnie bym cos jeszcze znalazl, ale tak to moge tylko polecic mody z serii Unique Landscapes oraz te, ktore dodaja stworki i dodatkowe NPC do gry... wlasciwie to polecil bym FCOM, ale niekoniecznie muail by sie tobie spodobac, zwlaszcza, ze ilosc zmian jest przytlaczajaca oraz nie jest to mod typu "skopiuj i graj" ;]

Dnia 05.04.2008 o 19:09, YahooPL napisał:

Domyślam się ale z angielskiego jestem słaby więc ze spisu zmian zamieszcoznych na stronie
raczej niewiele się dowiedziałem. Coś jeszcze znaczącego poprawia ???


oprocz wszystkiego co bylo zepsute to juz nic :] gdyz ten mod w zalozeniu nie tyle ma cos poprawiac ile naprawiac ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2008 o 18:29, trollf napisał:

err, czas edycji minal, a zapomnialem dodac, ze jesli ktos ma zainstalowany dodatek Shivering
Isles, to odpowiednikiem QTP3 dla dodatku jest texture pack Bomret''a :]

> http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id=4161


Dzięki wielkie za tego linka - zaraz ściągam;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować