Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Zmiany w aktualizacji 1.2
===============

Niektóre poprawki błędów będą miały efekt tylko po ponownym rozpoczęciu mapy w zapisanej kampanii.


Nowe elementy:

- Rozszerzone opisy budynków na mapach.
- Atak wręcz wykonywany podczas przytrzymania klawisza CTRL.
- Dodano klawisz szybkiego dostępu (R) do wywołania ekranu zakupu jednostek z każdego miejsca interfejsu miasta.
- Wszystkie stworzenia mają nowy status (Zasięg), opisujący odległość, na której atak jest zmniejszany o połowę.
- Nowa opcja graficzna: Tryb Kamery.
- Nowy interfejs zakończenia walki.
- Tryb pojedynku w Hot-Seat.
- Ranking najlepszych.
- Nowe mapy: ''Ostatnia nadzieja'' i ''Wojna światów''.

Poprawki błędów:

- Multiplayer powinien działać poprawnie.
- Gra nie powinna już wychodzić do pulpitu po wielokrotnym użyciu komendy Alt+Tab.
- Poprawiono błędy w tekstach (opisy, cele itd).
- Zbalansowano mapy: ''Podbój'', ''Atak'', ''Inwazja'', ''Kultyści'', ''Triumwirat'', ''Opór'', ''Wyspa na własność''.
- AI nie może już najmować bohaterów Przystani na mapie ''Upadek króla''.
- Powiększono obszar na mapie ''Upadek króla'' będący celem Godryka w zadaniu ‘Wyślij Godryka do Nikolaja’.
- Na mapie ''Kultyści'' zadanie ‘Zdobądź miasto w ciągu tygodnia’ nie znika już z listy po zakończeniu.
- Na mapie ''Kuszenie'', jeśli wrogi Czarodziej patrolujący rzekę zostanie zabity, cel ''Unikaj patroli wroga'' nie zostanie automatycznie zaliczony.
- Poprawiono jeden z celów na mapie ''Uchodźcy''.
- Na mapie ''Przełęcz Smoka'' cel ''Pokonaj wszystkich'' został określony dokładniej.
- Na mapie ''Triumwirat'', po walce Zehira z Markalem, nie pojawia się już informacja ''Przegrałeś''.
- Na mapie ''Marsz'' bohater Grawl może już odwiedzić czerwony namiot klucznika.
- Na mapie ''Wyzwolenie'' AI nie może już nająć bohatera Narxesa.
- Na mapie ''Sojusz'' użycie czaru Natychmiastowa Podróż nie powoduje już błędów skryptu.
- Na mapie ''Dyplomata'' przegrana z AI Szybkiej Walki powoduje niepowodzenie w zakończeniu misji.
- Na mapie ''Podstęp Maahira'' AI nie może już wejść w posiadanie żadnego z artefaktów niezbędnych do zakończenia misji.
- Na mapie ''Uchodźcy'' naprawiono potencjalny problem z ukończeniem głównego zadania.
- Na mapie ''Oferta Raelaga'' gra nie zawiesza się już, gdy Izabela lub Markal przegrają walkę ze stworzeniami neutralnymi.
- Mapa ''Szmaragdowe Smoki'' może już zostać rozegrana po wczytaniu zapisanej gry.
- Na mapie ''Uchodźcy'' naprawiono potencjalny problem z uzyskaniem artefaktu Naszyjnika z Zębów Smoka.
- Czarne Smoki mogą być teraz leczone przez Namioty Pierwszej Pomocy.
- Model Shadii został poprawiony.
- Po użyciu Bramy klon nie będzie już normalnym stworzeniem.
- Nieprawidłowa wiadomość interfejsu ''Plotek'' została poprawiona.
- Gra odnawia teraz listę sesji w lobby po tym, jak gracz odłączył się od sesji.
- Poprawiono nieosiągalny Kamień Wiedzy na mapie ''Kraina wygnańców''.
- Poprawiono nieaktywowaną scenkę dialogową na mapie ''Łza dla Ossira''.
- Magowie i Arcymagowie używają już swej zdolności strzału prawidłowo.
- Brama działa już na pojedynczego Rogatego Nadzorcę.
- Informacje o kolejce tur są już prawidłowo wyświetlane na pasku.
- Poprawiono wygląd modeli budynków.
- Gdy Archanioł zginie od czaru ''Szkodliwy dotyk'', nie pozostaje już zawieszony nad polem walki.
- Czas w trybie ograniczenia czasu jest teraz wyświetlany.
- Teksty nie są już duplikowane w czacie po opuszczeniu walki.
- Mapa-układanka w Podziemiu działa już prawidłowo.
- Problem z nieprawidłowym położeniem kamery nad jednym z trawiastych obszarów został naprawiony.
- Gracz nie może już zdobyć jednocześnie 2 poziomów tej samej zdolności podczas zdobycia kolejnego poziomu doświadczenia.
- Przywołane stworzenia nie są już wykazywane w statystykach zakończonej walki.
- Czas jest już wyświetlany na ikonie w Bitwie dynamicznej.
- Opis ''Czar odparty'' pojawia się już w prawidłowym miejscu.
- Na mapie ''Zdrada'' nie ukazuje się już informacja podczas zbliżania do garnizonu.
- Wampiry i Wampirzy Lordowie nie odzyskują już zdrowia podczas atakowania Nieumarłych.
- Bohaterom poruszającym się z potrójną prędkością towarzyszy prawidłowy dźwięk.
- Lethos będzie prawidłowo używał czaru Rozkład.
- Kursor łatwiej jest teraz zblizyć do obiektów.
- Użytkownik nie może teraz podsłuchać oponentów za pomocą Monolitu.
- Bohater znajdujący się w garnizonie miasta Przystani otrzymuje teraz cotygodniowy bonus do ruchu dzięki Stajniom.
- Zmieniono opis Sfinksa.
- Gracz rozpoczynający grę z opcją Dowolny Bohater nie może otrzymać bohatera wybranego już przez innego gracza.
- W grze wieloosobowej, gdy jeden z graczy rozłączy się w trakcie wczytywania mapy, inni gracze będą mogli mimo to rozpocząć sesję.
- Informacja pojawiająca się po przegranej walce dla stworzeń opętanych została poprawiona.
- Bohater opuszczający miasto nie powraca już do niego natychmiastowo, jak to się czasem zdarzało.
- Roziskrzona Fontanna dodaje prawidłowo 2 punkty szczęścia.
- Obiekty na mapie mają już prawidłowe okna informacji.
- Poprawiono opis Cichego Prześladowcy.
- Bohater Sinitar ma teraz prawidłowo opisany czar Katalizator.
- Hydra z Głębin może teraz całkowicie zregenerować zdrowie.
- Poprawiono błąd w opisie Bożka Fortuny.
- Czar ''Osłabienie'' ma teraz prawidłowy opis.
- Bohater nie może już pobierać wojska od sojuszników.
- Animacje na mapie nie są już przyspieszane wraz ze zwiększeniem prędkości bohatera.
- Sformatowano tekst w interfejsie ''Rytualnego lochu''.
- Pełna zdolność do walki na dystans Zwiadowców i Zabójców jest sprzeczna z faktami.
- Problem ze stworzeniami, których modele nakładają się na ruiny fortyfikacji w trakcie oblężenia, został poprawiony.
- Nagolenniki ze Smoczych Kości dają premię do inicjatywy stworzeniom walczącym w zwarciu.
- Poprawiono przewidywanie obrażeń.
- Poprawiono błąd w działaniu czaru ''Szał''.
- Poprawiono błąd w działaniu czaru ''Hipnoza''.
- Poprawiono wiele mniejszych błędów i defektów.


4. Znane problemy
===============

- Wyłączenie opcji synchronizacji pionowej w opcjach sterownika graficznego może spowodować przerywanie animacji w Mieście podczas obracania kamery.
- Wczytywanie zapisanej gry z innej wersji językowej może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie czcionek i tekstur.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 10:31, gloody napisał:

Ma ktoś jakiś sposób na przejście trzeciej misji kampanii demonów? Męczę się z tym elifckim
bohaterem już wiele godzin i końca nie widac. Już raz mi się prawie udało, ale to była głównie
głupota komputera. Jakieś porady?


to ultratrudna mapka - nie wiem jak na innych poziomach, ale na ''ciezki'' po prostu wydawala sie niemozliwa do ukonczenia.

w kazdym razie ja poradzilem sobie tak (poz. ciezki) - przez pierwszy miesiac max rozbudowa inferno + zdobycie wszystkich kopalni z dolnej czesci mapy
poczatek 2 m-ca (wtedy dopiero zaczyna ujawniac sie Gilraen) - zdobywam pomaranczowy namiot - (zeby miec wiecej armii) oraz dopiero wtedy pierwsze (na dole) miasto elfow - zostaje uruchomiony quest z druidami i przyrost elfow na mapie - zjawia sie takze Gilraen i Vilraen.
I tu juz podobnie jak pisal poprzednik - po prostu ganiam sie od miasta do miasta - tak zeby mnie nie dopadli - odbijam przejete kopalnie - wykupuje wojska ze zdobytych miast elfow i inferno - ELFY nigdy nie wyjda poza granice efliego panstwa - ani nawet na droge do tej bramy juz po stronie elfow.
I teraz uwaga: Gilraen jest praktywnie nie do pokonania na poziomie ciezkim - po prostu ma tak ogromna armie, ze wieki zajeloby zgromadzenie armii godnej przeciwnika. Ale.... Gilraen ciagle przekladal sobie armie z Vilraenem. Przewaznie robil to jak wlazl do miasta, wtedy oddalwal armie Vilraenowi, zeby np. tamten kogos dopadl lub zdobyl miasto itd. I wlasnie trzeba wyczaic taki moment na Gilraena bez mocnej armii. Ja go wlasnie tak dopadlem jak siedzial w miescie. Pozniej juz jest prosto. Dalej sie ganiamy z Vilraenem. W ogole go nie atakujemy. (nie mamy szans). w miedzy czasie robimy quest z druidami - przyrost elfow zostaje zatrzymany. Gdy dwa miasta beda nasze - Vilraen schowa sie w trzecim. I teraz sprawa dosyc prosta - trzeba umiejetnie sie oddalic od jakiegos miasta - by skusic Vilraena do wyjscia z miasta w celu odbicia samotnego, opuszczonego miasta. Agrael skutecznie rozwijany do biegania po mapie w dwoch poprzednich wyscigowych mapach - nie bedzie mial problemu zeby zgarnac trzecie miasto gdy tylko villraen sie nieco oddali.

BTW: koncze kampanie inferno, gram na poziomie ciezkim. I jedynie trzecia mapa jest taka trudna. Reszta jest dosyc prosta. Niektore mniej lub bardziej czasochlonne ale w miare latwe do przejscia. Ale trzecia mapa jest bardzo trudna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

" - Tryb pojedynku w Hot-Seat" --- yeah! Najbardziej sie z tego ciesze, to na co czekalem :) Bedzie mozna teraz sobie porzeznic z bracholem w dueliku na jednym kompie ;)

Ale brak jednego elementu mnie martwi...: nie dodano ikonki "wait" w trybie walki :( I dalej trza bedzie siegac lapa do "W", szkoda. Myslslem, ze to byl w sumie powazny brak i ludzie sie na niego troszke skarzyli, ale jednak niewielu osobom to widocznie ptrzeszkadza. Byc moze w 1.3 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, w końcu ukończę tę cholerną misję "Uchodźcy". A już myslałem, że nigdy nie naprawią tego błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 11:35, marcinrenew napisał:

Po użyciu Bramy klon nie będzie już normalnym stworzeniem - o co z tym chodzi? ze co teraz
bedzie duchem? wczesniej byl przeciez przyzwanym, czy o czyms nie wiem


po prostu w h5 nie bylo graficznie przedstawione, ktory to klon a ktory oryginal.
w h3 od razu wiadomo ktory to klon i wiadomo ze zginie od pierwszego uderzenia.
w h5 mozna bylo sie niemilo pomylic :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 11:47, moonman napisał:

> Po użyciu Bramy klon nie będzie już normalnym stworzeniem - o co z tym chodzi? ze co teraz

> bedzie duchem? wczesniej byl przeciez przyzwanym, czy o czyms nie wiem

po prostu w h5 nie bylo graficznie przedstawione, ktory to klon a ktory oryginal.
w h3 od razu wiadomo ktory to klon i wiadomo ze zginie od pierwszego uderzenia.
w h5 mozna bylo sie niemilo pomylic :P


ad up. sorry. napialem o czarze klonowanie. nie mam pojecia o co chodzi z brama... moze tez jakos to bedzie uwidocznione graficznie a nie tylko mrugajace ikonki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NIE DODALI EDYTORA MAP :/ CZYLI CO MAM CZEKAĆ DO SIERPNIA?!!!! CO ZA NĘDZA ONI NIE ROZUMIEJĄ ŻE NIE KTÓRZY TAK JAK NP JA NIE GRAJĄ W KAMPANIĘ ANI W SCENARIUSZE W GRZE TYLKO GRAJĄ WYŁACZNIE NA SWOICH MAPACH!!!!!!! hrhrhrh -.- dajcie sznur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 12:02, diff napisał:

NIE DODALI EDYTORA MAP :/ CZYLI CO MAM CZEKAĆ DO SIERPNIA?!!!! CO ZA NĘDZA ONI NIE ROZUMIEJĄ
ŻE NIE KTÓRZY TAK JAK NP JA NIE GRAJĄ W KAMPANIĘ ANI W SCENARIUSZE W GRZE TYLKO GRAJĄ WYŁACZNIE
NA SWOICH MAPACH!!!!!!! hrhrhrh -.- dajcie sznur


hrhrhrhr.. rozumiem Twoje oburzenie, ale czemu jest odpowiedzia na mojego posta :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 12:03, moonman napisał:

> NIE DODALI EDYTORA MAP :/ CZYLI CO MAM CZEKAĆ DO SIERPNIA?!!!! CO ZA NĘDZA ONI NIE ROZUMIEJĄ

> ŻE NIE KTÓRZY TAK JAK NP JA NIE GRAJĄ W KAMPANIĘ ANI W SCENARIUSZE W GRZE TYLKO GRAJĄ
WYŁACZNIE
> NA SWOICH MAPACH!!!!!!! hrhrhrh -.- dajcie sznur

hrhrhrhr.. rozumiem Twoje oburzenie, ale czemu jest odpowiedzia na mojego posta

''
[KURCZĘ] EDYTOR MIAŁ BYĆ W TYM PATCHU CO ZA OSZUŚCI KRĘTACZE ŁAZĘGI ZAFAJDANE MAM WAS W [PUPIE] HEROS POLECIAŁ ZA OKNO - [A TRAFIŁ W KOGOŚ JAK W TYCH KOMEDIACH?:)]

[ZMODEROWANE]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, poproszę moda o interwencje.

Co do meritum sprawy - nigdzie nie było napisane, że edytor będzie dołączony do tego patcha, nigdy też tego nie zapowiadano. Były informacje o połowie lipca, ale podawano je nieoficjalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A cóż to takiego?
- Użytkownik nie może teraz podsłuchać oponentów za pomocą Monolitu.
- Pełna zdolność do walki na dystans Zwiadowców i Zabójców jest sprzeczna z faktami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 12:33, ktosik napisał:

A cóż to takiego?
- Użytkownik nie może teraz podsłuchać oponentów za pomocą Monolitu.
- Pełna zdolność do walki na dystans Zwiadowców i Zabójców jest sprzeczna z faktami.


sam się zastanawiałem, nie mam zielonego pojęcia, bo nie miałem nigdy raportu o "podsłuchiwaniu" oponentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 12:33, ktosik napisał:

A cóż to takiego?
- Użytkownik nie może teraz podsłuchać oponentów za pomocą Monolitu.
- Pełna zdolność do walki na dystans Zwiadowców i Zabójców jest sprzeczna z faktami.


ad.1 Pomimo że miałeś nie odkryte powiedzmy 3/4 mapy i znajdowały się w nich monolity, to słyszałeś jak wróg przez nie się teleportował, nie widząc ani ich ani teleportującego się bohatera.
ad.2 Tutaj nie wiem o co chodzi, przecież wyraźnie było napisane w opisie tych jednostek że są skuteczne tylko w walce na małą odległość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2006 o 12:39, bartearab napisał:

Na jakiej karcie graficznej najlepiej chodzi homm5??? Prosze o pomoc


2 karty GeForce 7950 GTX polączone SLI :) 1024 MB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować