Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Windows 8 obsłuży gry z Xboksa 360?!

100 postów w tym temacie

Również nie wierzę. Na zasadzie- wydali Gears of War na pc i skończyło się tak że część ludzi nie kupiła dwójki bo... czekała/czeka na wer. pc... GTA IV wydano na pc i od razu część ludków nie kupuje RDR na konsole bo- czeka na pc. Niedawna zapowiedź LA Noire utwierdza ludków w takim nastawieniu.

Jak dla mnie to byłby strzał we własną stopę na podobnej zasadzie jak wyżej- jeśli przyzwyczają ludzi do grania w gry z konsoli na pc, to jak później wytłumaczą przeciętnemu amerykańcowi że w gry z x360 owszem może grać na pc, a już z x1080- nie może...?
Wielu ludzi nie kupi wtedy x1080, bo pomyśli sobie "skoro w gry z x360 gram na pc, to poczekam 2-3 lata i również w gry z x1080 pogram..." Szczególnie że 2-3 lata i tak będzie minimum trwało zrobienie gry next gen, i przez ten czas pojawi się może z 3 godne uwagi tytuły. Więc część ludzi zamiast kupić konsolę będzie czekać, tak jak dziś czekają na RDR pc...
Dla mnie więc- bzdura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.07.2011 o 10:26, wojcio102 napisał:

Jak dla mnie to mogą wprowadzić usługę pozwalającą uruchamiać gry z Xbox''a 360, aczkolwiek
sam Windows8 będzie przez to pewne bardzo drogi :/
Pewnie będzie coś na zasadzie: Home(podstawowe działanie), Professional(kilka mniejszych
dodatków), Ultimate(wszystko z poprzednich + gry z X360)

Takie funkcjonalności raczej powinny się znaleźć w wersji Home. Żaden użytkownik przy zdrowych zmysłach nie kupi wersji Ultimate tylko po to, żeby sobie pograć w gry z X360, zwłaszcza jeśli będzie to wymagało bardzo mocnego PC. Wówczas lepiej będzie kupić po prostu X360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pewnie chodzi o gry Arcade, więc nie ma się co napalać. Już teraz istnieją takie narzędzia, żeby te "małe" gierki chodziły na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takiego czegoś pewnie żaden gracz nie miał nawet w marzeniach...^^ (e tam i tak pewnie fake)
ale to i tak wygląda za bardzo soczyście....
ehhh pożyczyłbym gry od kumpla który ma xboxa, tak tylko żeby on się zapytał
"od kiedy ty masz xboxa?"
nie mam....
"eee?"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Wydaje mi się że jest to kolejna bajeczka, ale jeśli jest jest prawdziwa trudno będzie im dotrzeć do wszystkich odbiorców. O kompatybilności mowa, jeżeli to spier***ą to gówno se pogramy (Microsoft może WSZYSTKO) a przecież większość z nasz niema SuPer KOMPUTERÓw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę to bez sensu dla M$, moim zdaniem to głupie plotki :P Moim zdaniem takie posunięcie sprawiłoby, że sprzedaliby mniej X360, nie wiem, czy im to się opłaca :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^ sprobuje wyjasnic, prawdopodobnie miales do czynienia tylko z jezykami java/c# i stad ten pomysl

Dnia 12.07.2011 o 06:43, Tenebrael napisał:

Jednak ja widzę jeszcze drugą, inną możliwość. Zauważcie, że zamiast
emulacji, można (chyba, profesjonalnym programistą nie jestem) też ugryźć to od drugiej
strony, i zrobić interpretację.

nie mozna, bo gry na pc/konsole nie sa pisane w jezykach typu java/c#, na plycie z gra na pc/konsole masz kod maszynowy, tzn przeznaczony na okreslone urzadzenie/architekture (musialbys tam miec kod posredni jak w java/c#), nie ma potrzeby interpretowania/kompilowania na docelowym urzadzeniu bo i po co skoro celem jest jedna architektura/system, poza tym gdyby ktos tak zrobil wieksza gre to dzialalaby bardzo wolno nie tylko na pc ale przede wszystkim na konsolach, wyobraz sobie, ze konsola musi skompilowac gre przed uruchomieniem :D, albo tlumaczyc kod posredni na maszynowy, cofnelibysmy sie o 10 lat z grafika itd, gry sie pisze glownie w c++ a tam nie ma takich jajec, nie ma wirtualnej maszyny, interpreterow itd

Dnia 12.07.2011 o 06:43, Tenebrael napisał:

Na podobnej zasadzie działają kompilatory - analizują
program w języku, w którym go napisałeś i, wedle określonych algorytmów, zamieniają go
na program "strawny" dla komputera.

jak wyzej

Dnia 12.07.2011 o 06:43, Tenebrael napisał:

Możliwe, że tutaj mogłoby to działać na podobnej
zasadzie - PC nie emulowałby samego Xklocka, ale zawierałby interpreter, "tłumaczący"
kod napisany pod X360 na taki, który możliwy jest do obsłużenia przez PC.

to sie da zrobic tylko emulacja, na plytce z gra na xbox360 jest kod maszynowy, ktory zostal juz skompilowany pod procesor powerpc (na ps3 pod jeszcze inny procesor), a nie x86, teraz trzebaby to tlumaczyc w locie co bardzo spowolni dzialanie gry, nie sadze zeby obecne komputery byly w stanie to zrobic w 30fps

Dnia 12.07.2011 o 06:43, Tenebrael napisał:

Od razu mówię: programowanie liznąłem ledwie troszeczkę, więc możliwe, że plotę takie
farmazony, że szkoda gadać. Jednak uważam, ze jest to jednak jakaś opcja.

musieliby zaczac pisac gry inaczej niz do tej pory, awykonalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To by była "wspaniała" nowość...
Ale po kolei :

Win8 emuluje gry z x360 -> Emulacja jak wiadomo jest zaawansowanym procesem , Komp za 4 koła kupowany 3.5 roku temu w końcu dawał radę emulować gry z ps2, zakładam tu, że znając jakość MS do "przenoszenia" czegokolwiek z konsoli na PC do emulacji x360 potrzeba by było kompa na dziś dzień za dobre 5-7 kafli -> Twórcy przestali by robić gry na PC, robili by tylko tytuły na konsole, bo blaszak i tak obsłuży multiplatformowce idące na x360 więc po co sobie robić dodatkowe koszta i dupę zawracać-> Cena takiego np Assasin Creed 4 [hipotetycznego] wynosiła by koło 200+ zł w dniu premiery dla pctowca, jak by chciał pograć -> do tego trzeba dodać oczywiste problemy z emulacja, limit klatek na 30fps, standard rozdzielczości na 720p, domniemywać tez można, że problemy z wydajnością, kompatybilnością i stabilnością mieli byśmy jak w banku.

Podziwiam wszystkich za ich zajebisty tok rozumowania skoro się tak na ta opcję napalają i wierzą ślepo, że jeśli by się pojawiła [w co ja osobiście wątpię bardzo] to dalej studia robiły by normalne porty lub wersje swoich gier na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Emulacja PS2 jest taka ponieważ jest to inżynieria wsteczna.
Całkowicie inaczej wygląda produkt tworzony z dostępem do źródeł, poleceń etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A emulacja x360 który jest na dziś dzień technologicznie 100 lat za murzynami [porównując komponenty i moc obliczeniową xa i przeciętnego gamingowego pieca za około 2.5-3 kafle] to nie będzie inżynieria wsteczna... zlituj się...

Bardzo bym chciał, żeby to wypaliło w 100% i gry tworzone na xa chodziły na sprzęcie z przed 2-3 lat [na którym jak by nie patrzeć chodzą dobrze zrobione porty w 60 klatkach czyli w 30 fps więcej niż produkt docelowy] nie mniej nie wierze w taką kompetencję MSu do stworzenia stabilnego dobrego emulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie inżynieria wsteczna, polecam zapoznanie się z definicją. 90% gier z xboxa chodzi JUZ TERAZ na PC i co ciekawe, było tak od samej premiery tej konsoli. Wszystko za zamkniętymi drzwiami studiów developerskich. Nie mamy jeszcze zielonego pojęcia na jakiej zasadzie ta emulacja będzie ona możliwa, jeśli w ogóle. Stawiałbym na doskonale zoptymalizowana maszyne wirtualna. Dawno dawno temu na konferencji MS (2008 albo 2009) w Poznaniu przedstawiono rozwiązanie wirtualizacji praktycznie bez spadku wydajności. Z tego co wiem, Onlive korzysta z podobnego rozwiązania aby zmniejszyć liczbę potrzebnych PC.
Przypomnę, że podczas developingu FF13 jeden z devów stwierdził, że mają działająca wersje pod PC bo tam gra powstawała. Zaowocowało to zresztą plotką o tym, że FF13 ukaże się również na PC.

Sama emulacja jest jak najbardziej możliwa sprzętowo, kwestia optymalizacji, problemem będzie jedynie kasa która straci MS promując takie rozwiązanie. Odbiło by się to zbyt negatywnie na marce Xbox którą MS stara się wypromować. Windowsy sprzedadzą się i tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tej polityki wcale nie pojmuje :D . Chcą robić Emulacje z Xboxa 360 na PC gdzie niby już by się gier na osobne PC nie robiły a zarzekają się że wydadzą X720.. Nic z tego nie rozumiem xD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cloud Gaming na zasadzie zastosowanej w Onlive w Polsce by nie przeszedł, nie z naszymi cenami internetu [do stabilnego grania trzeba minimum te 50mb, co kosztuje już koło stówy miesięcznie, jak by nie patrzeć przeciętni userzy sobie na to nie pozwolą, a jak dobrze pamiętam w np UPC net 120mb + telefon + telewizja w pakiecie, bo tak opłaca się suma summarum najtaniej kosztuje koło 300zł na miesiąc], bo tu przeciętny użytkownik ciągle siedzi na necie 1-8mb [zależnie od lokalizacji i możliwości technologicznych łączy]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o sam Cloud Gaming ale to w jaki sposób on jest rozwiązany na serwerach Onlive, całkiem sprawne przydzielanie zasobów, uważam, że dałoby się to wykorzystać w domu aby stworzyć środowisko dla gier z X-a ale to już inny temat.
Przy produkcji systemu operacyjnego nie myśli się o "Polsce", myśli się o 5 latach w przód i następcy ;)
edit:
swoją drogą, CG jest jedynym rozwiązaniem które mogłoby zadziałać + mogliby to zgrać z Windows Mobile 7/8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzał w dychę moim skromnym zdaniem. MS zdecydowanie nie docenia swojej drugie konsoli - PC :). Komputery ma więcej osób, niż wszystkich konsol razem wziętych. Działający emulator, zintegrowany z Win8 to byłoby dobre posunięcie, ekspansja Kincecta na PC. To na prawdę ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować