Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Star Wars: The Old Republic przetrwa dekady? Na to liczy BioWare

73 postów w tym temacie

Nie chce być złym prorokiem ale sądzę że już po pół roku zaczną zmniejszać ilość serwerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wy chyba czegoś nie rozumiecie :-D

Jeżeli TOR sprzeda się w 2 milionach egzemplarzy co jest całkiem możliwe to zauważcie że ściągając 50 euro za każdy egzemplarz, zwróci im się 100 milionów na starcie.
Te 300 milionów wymyśliła prasa. EA nawet mówiła że gra tyle nie kosztowała.
Nawet ktoś policzył że biorąc pod uwagę obecną sprzedaż. jest całkiem możliwe że TOR wystartuje z czystym kontem. Znaczy sama sprzedaż spłaci development gry.

Co do samej gry to powiem tyle. Jeżeli WOW was odrzucił to do TOR nawet się nie zbliżajcie. Ta sama mechanika, to samo sterowanie. Wszystko to samo. Jest w zasadzie 2 różnice między WOW a TOR.

1. TOR ma sporo questów które mają cutscenki i dialogi. Jak gra single player. O wiele lepsze podejście niż ściana tekstu która ma usprawiedliwić zadanie "zabij 10 pająków".
2. Mają Space Invaders :-) Znaczy te sekwencje ze statkiem. Jak ktoś nie wie o co chodzi to niech zagra w Clone Wars Adventures. http://www.youtube.com/watch?v=5x31yl4eF-Y To samo tylko ładniej zrobione. Nie mniej zabawne.

To tyle. Powiem wam że zaliczyłem /facepalm w momencie jak zobaczyłem Rycerza Jedi który rzuca na siebie kolorowe buffy jak jakiś elf.
Jeżeli ktoś myślał że przynajmniej nie będzie zadań w stylu "zabij 10 pająków" to się grubo myli. Są i jest ich dużo (zabij 10 świń jako jedi - przykład z filmiku) dużo. Tylko BW troszkę je ukryło. Znaczy do zadania z historią która mówi że coś tam trzeba zrobić w ładnym dialogu masz "misje bonusowe". Znaczy idąc do celu po drodze będą świnie. Więc możesz iść i zabić ich 10 żeby zaliczyć dodatkowego bonusowego questa. Więc wiele się nie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Przecież nawet World of Warcraft nie wytrzymał i po "zaledwie" (i tak jest to chyba absolutny rekord, a już na pewno wśród tych MMO z ogromną bazą odbiorców) ośmiu latach choć po części się przebranżowił." - że co? Chyba nie chodzi o darmowe granie do 20 lvl? Od ZAWSZE był darmowy trial z ograniczeniami, trwający 10 dni, i po tych 10 dniach można było założyć kolejny, potem kolejny itp. Teraz po prostu gra się na jednym, ale narzucony w trialu 20 lvl cap osiąga się tak czy ianczej w maks 5 godzin... Gdzie tu F2P?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans od czasów world of warcraft żadna gra nie odniosła większego sukcesu więc czemu ma się to udać Star Wars: The Old Republic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to pierwsza gra mmo Bioware a jako ze ostatnio słyną tylko z paserstwa i partactwa (chociażby najnowsza afera z preorderami SWTOR) Osobiście wierze ze się przejada, nie w dniu premiery, ale po roku/dwóch. SWTOR bazuje na systemie ktory juz sie mocno utarl w grach mmo i tak owe powoli starają się odchodzić od niego, te którym się nie udało przeszły na F2P. Argumenty o silnym zarysie fabularnym? pff, w mmo nie gra sie dla fabuly, po miesiącu ludzie będą wymiotować juz ta ich "fabuła"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

Wy chyba czegoś nie rozumiecie :-D

Jeżeli TOR sprzeda się w 2 milionach egzemplarzy co jest całkiem możliwe to zauważcie
że ściągając 50 euro za każdy egzemplarz, zwróci im się 100 milionów na starcie.
Te 300 milionów wymyśliła prasa. EA nawet mówiła że gra tyle nie kosztowała.
Nawet ktoś policzył że biorąc pod uwagę obecną sprzedaż. jest całkiem możliwe że TOR
wystartuje z czystym kontem. Znaczy sama sprzedaż spłaci development gry.

Co do samej gry to powiem tyle. Jeżeli WOW was odrzucił to do TOR nawet się nie zbliżajcie.
Ta sama mechanika, to samo sterowanie. Wszystko to samo. Jest w zasadzie 2 różnice między
WOW a TOR.

1. TOR ma sporo questów które mają cutscenki i dialogi. Jak gra single player. O wiele
lepsze podejście niż ściana tekstu która ma usprawiedliwić zadanie "zabij 10 pająków".
2. Mają Space Invaders :-) Znaczy te sekwencje ze statkiem. Jak ktoś nie wie o co chodzi
to niech zagra w Clone Wars Adventures. http://www.youtube.com/watch?v=5x31yl4eF-Y To
samo tylko ładniej zrobione. Nie mniej zabawne.

To tyle. Powiem wam że zaliczyłem /facepalm w momencie jak zobaczyłem Rycerza Jedi który
rzuca na siebie kolorowe buffy jak jakiś elf.
Jeżeli ktoś myślał że przynajmniej nie będzie zadań w stylu "zabij 10 pająków" to się
grubo myli. Są i jest ich dużo (zabij 10 świń jako jedi - przykład z filmiku) dużo. Tylko
BW troszkę je ukryło. Znaczy do zadania z historią która mówi że coś tam trzeba zrobić
w ładnym dialogu masz "misje bonusowe". Znaczy idąc do celu po drodze będą świnie. Więc
możesz iść i zabić ich 10 żeby zaliczyć dodatkowego bonusowego questa. Więc wiele się
nie zmieniło.


tylko z tych 50 Euro wydawca dostanie góra 25 bo zapłacić za produkcje opakowań , marża dla sklepów i największy wydatek to VAT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyjdzie w tym samym czasie Diablo 3 i pozamiatane ;D odbierze mesę kientów w tym np. mnie bo mam dylemat, rozważam zakup pudła i pogrania miesiąc bo SW kussssiiiii.... Lecz jak wyjdzie w ty samym czasie albo w krótkim odstępie D3 to przykro mi ;P

Warhammer tez był mocną marką i co zrobiło z nim EA :( Jedyna nadzieje BioWare że nie ugięło się przed batem EA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 09:54, RobsonAmbro napisał:

Wyjdzie w tym samym czasie Diablo 3 i pozamiatane ;D odbierze mesę kientów w tym np.
mnie bo mam dylemat, rozważam zakup pudła i pogrania miesiąc bo SW kussssiiiii.... Lecz
jak wyjdzie w ty samym czasie albo w krótkim odstępie D3 to przykro mi ;P

Warhammer tez był mocną marką i co zrobiło z nim EA :( Jedyna nadzieje BioWare że nie
ugięło się przed batem EA.


To że Diablo 3 I SW tor wyjdą w tym samym czasie jest prawdopodobne bo Bobby Kotick bardzo chce zabrać EA tłuste dolary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marketingowy bełkot z tymi dekadami, przecież za 10 lat będziemy mieli już inne standardy, a najprawdopodobniej i technologię, a wszelkie wchodzące teraz tytuły będą starymi przeżytkami, od których ludzie będą odchodzić do nowej młodej konkurencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

Wy chyba czegoś nie rozumiecie :-D

Jeżeli TOR sprzeda się w 2 milionach egzemplarzy co jest całkiem możliwe to zauważcie
że ściągając 50 euro za każdy egzemplarz, zwróci im się 100 milionów na starcie.
Te 300 milionów wymyśliła prasa. EA nawet mówiła że gra tyle nie kosztowała.
Nawet ktoś policzył że biorąc pod uwagę obecną sprzedaż. jest całkiem możliwe że TOR
wystartuje z czystym kontem. Znaczy sama sprzedaż spłaci development gry.


Nawet jeżeli 300 milionów to wymysł prasy, nadal prawdopodobną sumą jest tak koło 150m. Do tego dojdzie (a właściwie już zaczął dochodzić) koszt marketingu, bo sztuczny hype i reklamy same się nie zrobią. Natomiast jak już ktoś zauważył, nie cała kasa z pudełek trafi do rączek EA. Poza tym startowa sprzedaż nowego MMO w wysokości 2m jest mało realna.

Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

Co do samej gry to powiem tyle. Jeżeli WOW was odrzucił to do TOR nawet się nie zbliżajcie.
Ta sama mechanika, to samo sterowanie. Wszystko to samo. Jest w zasadzie 2 różnice między
WOW a TOR.

1. TOR ma sporo questów które mają cutscenki i dialogi. Jak gra single player. O wiele
lepsze podejście niż ściana tekstu która ma usprawiedliwić zadanie "zabij 10 pająków".


Miał byś rację, gdyby nie chodziło o Bioware. Niestety kanadyjczycy uparli się, żeby do gry wcisnąć swoje dwa flagowe elementy, epickie wybory i romanse. Mamy więc dialogi w kółku, z których nic nie wynika (mamy dla przykładu takie wybory: "Let''s go" "We have to hurry" i "There is no time". Decyzje tak skonstruowane, żeby na końcu i tak wyszło na to samo. Na koniec flirtowanie tak subtelne, jak Isabela w Dragon Age 2. Dwa wyroby w kółku to flirt, trzecia opcja sprowadza się do spławienia.

Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

2. Mają Space Invaders :-) Znaczy te sekwencje ze statkiem. Jak ktoś nie wie o co chodzi
to niech zagra w Clone Wars Adventures. http://www.youtube.com/watch?v=5x31yl4eF-Y To
samo tylko ładniej zrobione. Nie mniej zabawne.


W praktyce jest to upierdliwe strzelanie z działka, rodem z pierwszego KOTORa. Z tego co słyszałem, niewiele lepiej zrobione.

Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

To tyle. Powiem wam że zaliczyłem /facepalm w momencie jak zobaczyłem Rycerza Jedi który
rzuca na siebie kolorowe buffy jak jakiś elf.


Ja zaliczyłem facepalma, widząc na jednym z filmików Rycerza Jedi używającego techniki z Naruto.

Dnia 26.07.2011 o 07:35, dariuszp napisał:

Jeżeli ktoś myślał że przynajmniej nie będzie zadań w stylu "zabij 10 pająków" to się
grubo myli. Są i jest ich dużo (zabij 10 świń jako jedi - przykład z filmiku) dużo. Tylko
BW troszkę je ukryło. Znaczy do zadania z historią która mówi że coś tam trzeba zrobić
w ładnym dialogu masz "misje bonusowe". Znaczy idąc do celu po drodze będą świnie. Więc
możesz iść i zabić ich 10 żeby zaliczyć dodatkowego bonusowego questa. Więc wiele się
nie zmieniło.


Bioware twierdzi, że rewolucją jest to, iż części tych questów nie musisz brać od NPC''a, tylko dostajesz je w locie i nagrodę dostajesz natychmiast po wykonaniu. Biofani uważają natomiast, że questy typu "zabij 15 droidów" to nie to samo co zadania w WoW''ie, bo z pewnością będą miały wpływ na dalszy ciąg gry, będą istotne fabularne i w żadnym razie nie są grindem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2011 o 23:46, dark_master napisał:

Dragon Age II?

DA2 nie jest wcale wtopą. Wg różnych danych sprzedaż dwójki idzie lepiej niż jedynki, więc dla formalnie wszystko jest ok.

Dnia 25.07.2011 o 23:46, dark_master napisał:

..albo odwaracając twoją logikę - nie mają do pokazania absolutnie nic, a gadki o tym,
że chcą rozwijać grę przez dekady, to zwykły blef

To bez sensu bo jeżeli jest to czysty blef, to będzie to w momencie premiery bardzo szybko sprawdzone.

Dnia 25.07.2011 o 23:46, dark_master napisał:

lub -co gorsza- usprawiedliwianie się, że może i na początku będzie bieda, ale zostańcie z nami i płaćcie, bo mamy plan rozwoju na lata i opłaca się nam ufać.

Być może te gadki o perspektywie czasowej mają sens bo nikt nie rzuci się na coś, co zaraz ma zniknąć.
Po drugie z tego co doczytałem to wynikałoby iż taka lokacja jak Cytadela z ME1 byłaby wg skali o której mówią "pomniejszym światem" (tym do zadań pobocznych). I tu nie mam powodu im nie wierzyć. Dzisiaj wygenerowanie ogromnych lokacji powiązanych ze sobą można wykonać automatycznie. A ludzie mogą tylko dopieszczać detale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tło fabularne =/= fabuła. Endgame może być jak najbardziej dobry także po zdobyciu najwyższego poziomu, co udowodnił WoW. Ale przecież nie będzie dobry, ta gra w ogóle go nie ma. Skąd o tym wiesz? Ach, no tak, przechodzimy do następnego akapitu.

Podziwiam Twoją zdolność przewidywania, gry jeszcze nie ma, jest tylko kilkuminutowy filmik, ale Ty i tak wiesz, że PvP jest gówniane. I te drętwe animacje i brak elementów innych jak fabuła... No jasnowidz jak nic. A może po prostu jakiś ukryty fanatyk WoW czy może antyfanatyk SW? ;)

Badziewie w kolekcjonerce? Cena samej kolekcjonerki jest dostosowana do rynku zachodniego, a sama figurka Malgusa, którego już podobni Tobie ludzie nazywają Vaderem bez hełmu (ach ta złośliwość ;) ) wygląda całkiem dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 10:30, Olamagato napisał:

> Dragon Age II?
DA2 nie jest wcale wtopą. Wg różnych danych sprzedaż dwójki idzie lepiej niż jedynki,
więc dla formalnie wszystko jest ok.


Jedyne znane mi, w miarę wiarygodne dane są z vgchartz. Wg. nich DA sprzedało się lepiej w ciągu 10 tygodni, niż DA2 do dzisiaj. I jest to różnica rzędu miliona, sumaryczne wg. rzeczonej stronki DA sprzedało ponad 3,5m, a sequel koło 1,6. Jeżeli są jakieś inne źródła, nie pochodzące od EA/Bioware, chętnie rzucę na nie okiem, bo temat mnie ciekawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie posty jak okiem sięgnąć mówią, że ta gra będzie do dupy lub szybko zniknie. Aż tak nienawidzicie gry, która nawet nie jest jeszcze dostępna na rynku? Gry, która jest teraz dopracowywana? Boże ludzie, TOR jeszcze nie wyszedł, a wy już mówicie, że zaraz przejdzie na F2P. Skąd to wiecie? Skąd możecie mieć jakiekolwiek pojęcie jaka ta gra będzie? WOW na samym początku też nie był najlepszym tytułem ale z czasem patch za patchem stawał się coraz lepszy i co? Stał się F2P? Gratuluje Polskiej społeczności takiej postawy, nic dziwnego że nas nie cierpią w innych krajach.

Ja wierzę że ta gra będzie dobra i oby przetrwała jak najdłużej. WOW przy niej bowiem jest jak Simsy, które na początku są fajne ale ostatecznie zaczynasz robić w kółko to samo. I w dodatku każą sobie płacić za to błędne koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 10:38, Crask napisał:

Jedyne znane mi, w miarę wiarygodne dane są z vgchartz. Wg. nich DA sprzedało się lepiej
w ciągu 10 tygodni, niż DA2 do dzisiaj. I jest to różnica rzędu miliona, sumaryczne wg.
rzeczonej stronki DA sprzedało ponad 3,5m, a sequel koło 1,6. Jeżeli są jakieś inne źródła,
nie pochodzące od EA/Bioware, chętnie rzucę na nie okiem, bo temat mnie ciekawi.

Nawet gdyby DA2 sprzedało się lepiej od DA:O byłoby to związane raczej z popularnością jedynki niż khem, jakością dwójki.
@Sgt_Martin: a Ty widzę w grę już grałeś i wiesz, że nie będzie ciągłego grindu, nie będzie błędnego koła tak jak w WoWie i 99% innych MMO. Jasne.
Poza tym - za grę odpowiada EA, które już odnosiło ogromne "sukcesy" na rynku MMORPG. Kij z APB, ale Warhammera im nie daruję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu przeraza mnie jakie niedoinformowanie jest w sprawie WoW''a. To nie jest przebranzowienie nawet po czesci, zdjecie limitu czasowego z triala takim nie jest, do 20 lvl mozna robic jedynie wbijanie 20 lvl. Rownie dobrze w GW moglby byc trial w ktorym jest samouczek, 1 lvl tylko, i dac to za friko na zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 11:04, Sgt_Martin napisał:

Prawie wszystkie posty jak okiem sięgnąć mówią, że ta gra będzie do dupy lub szybko zniknie.
Aż tak nienawidzicie gry, która nawet nie jest jeszcze dostępna na rynku? Gry, która
jest teraz dopracowywana? Boże ludzie, TOR jeszcze nie wyszedł, a wy już mówicie, że
zaraz przejdzie na F2P. Skąd to wiecie? Skąd możecie mieć jakiekolwiek pojęcie jaka ta
gra będzie? WOW na samym początku też nie był najlepszym tytułem ale z czasem patch za
patchem stawał się coraz lepszy i co? Stał się F2P? Gratuluje Polskiej społeczności takiej
postawy, nic dziwnego że nas nie cierpią w innych krajach.

Ja wierzę że ta gra będzie dobra i oby przetrwała jak najdłużej. WOW przy niej bowiem
jest jak Simsy, które na początku są fajne ale ostatecznie zaczynasz robić w kółko to
samo. I w dodatku każą sobie płacić za to błędne koło.


Coś Ci nie wyszło. Gra nie będzie do dupy. To będzie solidny MMO jakich wiele na rynku. Dokładnie tak. Jakich wiele.
Fakt że przez misje fabularne nie będziesz się czuł jak byś robił w kółko to samo. Dlatego na ogół trzymałem się od themeparków. Preferuje czyste sandboxy. Nie mniej jednak na TOR się skusiłem i złożyłem pre-order.
Co do WOW i F2P to zaszła jakaś pomyłka u tego kto to powiedział. WoW miał zawsze trial do 20lvl. Ot po prostu zdjęli limit czasowy z triala przy okazji E3 i zapowiedzi TOR. Blizzard ciągle to robi.
Nie zdziwcie się dodatku albo czegoś innego do WoW''a w dniu premiery albo zaraz przed premierą TOR :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować