Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Dnia 18.03.2014 o 11:03, Numenpl napisał:

Wbrew pozorom to chyba najłatwiejsza misja jaką możesz dostać od tej rady. Jedyny moment
w którym ta misja może się wymagać trudna to pojawienie się po 2 miesiącach. Jak wyjdzie
po 4-6 miesiącach to teoretycznie powinieneś mieć sprzęt i ludzi by zrobić istną demolkę
tam.


Ta misja jest dosyć łatwa jak pojawi się w momencie w którym masz już przynajmniej ludzi wyposażonych w skeleton suitsy, żeby migiem spieprzać na haku + względnie już ktoś ma jakiś gene mod, pierwsze lasery.
Osobiście na moje dwa podejścia do classica raz poszła gładko, ale raz straciłem tam dosyć dobrze już wyposażonego i podexpionego supporta [a grałem z opcja która sprawia, ze tracisz sprzęt z martwym wojakiem]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.03.2014 o 23:09, Volvox napisał:

A jak sobie poradziłeś z misją w Nowej Funlandii (ta z wielorybem)? Ja ledwo ledwo mimo
że tylko normal ;) (pamiętaj żeby użyć opcji spoilera coby nie wyjawić szczegółów misji
:)


Miałem to szczęście, że pierwszą misję przeszedłem na normal.

Na classic walczyłem tam 3 razy i 2 pierwsze podejścia to utrata wszystkich ludzi (brak broni laserowej).
Za 3 razem zmieniłem całą strategię gry, lecąc na badania a nie warsztaty/satelity, miałem już wtedy lasery:

Spoiler

Zostawiłem na dachu snajpera, w pobliżu 2 członków a do podłożenia bomby wysłałem 2 ludzi. Zaraz po uzbrojeniu ci co uzbrajali uciekali bez oglądania się za siebie a pozostali eliminowali wroga. Jak się zrobiło zbyt gorąco bo zaczęło brakować czasu na ewakuację to wszyscy naraz zaczęli biec, a hryzanteny pomimo, że mnie doganiały to nie miały już ruchu na zadanie ataku. Uciekałem przez środek domu, tak by nie zaszła mnie hryzantena po lewej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2014 o 13:18, Pietro87 napisał:

http://sklep.gram.pl/pc/xcom-enemy-unknown-wydanie-kompletne.shtml

Czy to wydanie zawiera też wszystkie DLCki ? [Slingshot, Elite Soldier Pack itp]

Znajomy szuka wydania które miało by full pakiet, a ja nie wiem czy takie w ogóle istnieje.

Na muve.pl napisali iż zawiera również pakiety DLC, ale nie wiadomo czy wszystkie, bo ich nie wyszczególnili.
Najlepiej napisz maila dla pewności, ale podejrzewam że są to wszystkie dodatki.

PS. Można poczekać na wiosnobranie na muve. Będzie pewnie za dwa tygodnie, i na bank wrzucą taniej X-coma. Zawsze do tej pory tak było z grami od 2k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2014 o 13:21, Darkstar181 napisał:

PS. Można poczekać na wiosnobranie na muve. Będzie pewnie za dwa tygodnie, i na bank
wrzucą taniej X-coma. Zawsze do tej pory tak było z grami od 2k


Dzięki za tipa, dam kumplowi znać i rzucę tez zapytanie co by miał 100% pewność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest kompletne wydanie, czyli posiada wszystkie dodatki.

"The new bundle comes with XCOM: Enemy Unknown, XCOM: Enemy Within, the Elite Soldier DLC, Slingshot DLC and Second Wave DLC"

Ostatni dodatek przyszedł z którymś z patchów do Xcoma, dlatego nie wymieniają go na liście DLC do kupienia na stronie sklepu na Steam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sobie dwa dni temu, że pofarmię pozostałe archivementy. Trochę było trudno na Classicu z czteroosobową drużyną (nie wolno wykupić ulepszenia w szkole oficerskiej zwiększającej liczbę ludzi w drużynie), ale jakoś dało radę.

Zostały mi tylko 3 acziki:
"Nie ma odwrotu" - Przejdź grę w trybie Ironman na klasycznym lub niemożliwym poziomie trudności.
Jakoś zawsze się zniechęcam w połowie rozgrywki na Ironmanie.

"Nasz największy sukces" - Przejdź grę na niemożliwym poziomie trudności.
Raz próbowałem, ale wydaje mi się, że gra strasznie oszukuje (ja nie trafiam z 90% szans, a ufok ma 25 i wali krytyka).

"Światowiec" - Wygraj grę ze wszystkich pięciu lokacji początkowych.
Tu już jestem coraz bliżej, bo zostało mi chyba tylko USA :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko, bo w koncu gra complete za 40 złociszy na Steam...

Średnio mi się podoba dodatek enemy within. Mam wrażenie że nie chciałbym grać ze zmodyfikowanymi żołnierzami którzy wyglądają komicznie (pomijam fakt że pewnie mało który zgodziłby się wszczepić mu protezy).
W dodatek można spokojnie grać bez dokonywania modyfikacji na żołnierzach ?
I czy sam dodatek powoduje że np. niektóre dodatkowe misje z podstawki są zastępowane ?

Mam wrażenie że przesadzili w nim nieco z tą fantastyką... coś takiego jak przy Silent Storm. Kilmat zajefajny dopóki nie napotykamy się na te kroczące mechy. Tutaj to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2014 o 11:06, Darkstar181 napisał:

Średnio mi się podoba dodatek enemy within. Mam wrażenie że nie chciałbym grać ze zmodyfikowanymi

Dodatek jest znakomity i sporo miesza w rozgrywce. Dzięki ulepszeniom z Odlewni można teraz żołnierzowu dać np. apteczkę oraz granat lub inny przedmiot, modyfikacje genetyczne radykalnie zmieniają sposó prowdzenia walki lub zwiadu (ach, mimetic skin ;D), mechy to niesamowite tanki, które potrafią sporo brać na klatę.

Jeżlei chodzi o misje z podstawki to nie są one zamieniane, ale dodane jest sporo nowych, w tym jeden spory wątek z pewną panią. Jest dużo nowych map, ufo potrafi rozbić się też w mieście, a nie tylko w lesie.

Ogólnie rzecz biorąc, to polecam dodatek z całego serca, bo wnosi ogrom zabawy i nowych rzeczy do tej i tak wspaniałej gry.

--> Boguslav4
To jest pełnoprawny dodatek, nie jakieś bzdurne DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2014 o 11:23, Abi_Dalzim napisał:

Dodatek jest znakomity i sporo miesza w rozgrywce. Dzięki ulepszeniom z Odlewni można
teraz żołnierzowu dać np. apteczkę oraz granat lub inny przedmiot, modyfikacje
genetyczne radykalnie zmieniają sposó prowdzenia walki lub zwiadu (ach, mimetic skin
;D), mechy to niesamowite tanki, które potrafią sporo brać na klatę.

Zdaje sobie sprawe że są potężni ale wolałbym klasycznych żołnierz a nie jakieś chimery. Rozumiem że ulepszenia są opcjonalne, i da rade grać bez nich ? Jeśli tak to super, ograniczę się do drobnych modyfikacji genetycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2014 o 11:28, Darkstar181 napisał:

Rozumiem że ulepszenia są opcjonalne, i da rade grać bez nich ?

Oczywiście, że się da, ale czy warto? ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2014 o 11:28, Darkstar181 napisał:

Zdaje sobie sprawe że są potężni ale wolałbym klasycznych żołnierz a nie jakieś chimery.
Rozumiem że ulepszenia są opcjonalne, i da rade grać bez nich ? Jeśli tak to super, ograniczę
się do drobnych modyfikacji genetycznych.

No masz parę opcji gry jeśli chodzi o dobór drużyny

1) Tradycja XCOM:EU - czyli zwykli żołnierze bez MEC''a/SHIV/Gene mods. Jedyne ulepszenia z foundry które trzeba im dać to te od sprzętu(slot, zwiększenia kryta snajperki itp. ), bo w EW to jest najtrudniejszy sposób gry

2) Tradycja XCOM:EU v2 - czyli dodać SHIV''a tutaj wtedy w EW dodatkowo dochodzą ulepszenia dla MEC''a odpowiedzialne za HP oraz Movement. SHIV wtedy staje się doskonałą alternatywą dla niego i pod wieloma względami jest o wiele lepszą opcją(nie panikują, nie mogą być atakowane atakami PSI, koszt surowców i kasy jest o wiele mniejszy, niezła wytrzymałość, hover i alloy dają miłe opcje taktyczne, mają współczynnik DEF lepszy niż MEC).

potem pod kątem EW możesz wybrać jedną dodatkową opcję

1) Opcja XCOM:EW v1 - czyli dodajesz MEC''a w na początku oraz w bardzo późnej grze(pod warunkiem że są uber ulepszeni, bo inaczej to kaplica totalna). W mid game aż tacy dobrzy nie są, trzeba mieć co najmniej 2. I są cholernie drodzy w produkcji, badaniach oraz levelowaniu. Miłym dodatkiem jest pasywny buff od poprzedniej klasy żołnierza.

2) Opcja XCOM:EW v2 - czyli MEC i SHIV ONLY - duże koszty= duży firepower.

3) Opcja XCOM:EW v3 - dodanie Gene mods służy jako korekta twoich żołnierzy. Za pomocą tego możesz znacznie poprawić wartość bojową. Nawet największą fajtłapę w twojej drużynie idzie zamienić w przyzwoitego zabójcę oraz jak masz 3 dobrze znane opcje z Second Wave włączone to idzie stworzyć terminatorów jakich mało. Najlepsza opcja jak zaczynasz w SA.

4) Opcja XCOM:EWv4 - miks wszystkiego jak ci się podoba.

tak to u mnie wygląda na classicu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2014 o 12:02, Abi_Dalzim napisał:

> Rozumiem że ulepszenia są opcjonalne, i da rade grać bez nich ?
Oczywiście, że się da, ale czy warto? ;D


Transhumanista się znalazł!

Pamiętam, z jakiegoś powodu miałem straszne obiekcje przed stapianiem moich dzielnych żołnierzy ze stalą i zamiast robić jakichkolwiek MECów do końca gry tachałem wszędzie SHIVy. Już dostatecznie źle się czułem dając niektórym neural damping!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przechodzę grę po raz kolejny (wziąłem się w końcu za classic, normal już mnie nudził) i mam wrażenie (którego w podstawce nie miałem), że gra mnie oszukuje... Gram z włączoną opcją resetowania RNG po wczytaniu zapisu. Zrobiłem save tuż przed strzałem, cel to "zombie", broń to RKM, szansa trafienia 79%, szansa na krytyka 55%. Wyniki 10 prób:

- pudło
- pudło
- pudło
- trafienie, 1HP
- pudło
- pudło
- trafienie, 2HP
- pudło
- pudło
- trafienie, 1HP

Ja rozumiem losowość, ale to jest po prostu śmieszne! 3 trafienia (z mizernym skutkiem, tak na marginesie) przy 79% szansy?

Zdziwiło mnie też trochę tempo gry. Miałem wrażenie, że Marathon sprawi, że wszystko rozciągnie się w czasie, tymczasem tu już po niecałych 2 miesiącach gry (dokładnie 1 miesiąc i 17 dni) pojawia mi się Terror Site. Ok, w normalnej grze jest to zrozumiałe, ale czy w Marathon wszystko nie miało trwać trochę dłużej? Sądziłem, że random events również będą pojawiały się po dłuższym czasie... O_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2014 o 10:32, Ring5 napisał:

Ja rozumiem losowość, ale to jest po prostu śmieszne! 3 trafienia (z mizernym skutkiem,
tak na marginesie) przy 79% szansy?


Generalnie AI ma tendencje do oszukiwania na wyższych poziomach, ot taki urok strony "mechanicznej" XCOMa. Dlatego jedni ten tytuł kochają a inni nienawidzą, taki szpil bez podziału na graczy pośrednich :)

Dnia 29.06.2014 o 10:32, Ring5 napisał:

Zdziwiło mnie też trochę tempo gry. /ciach/


Niektóre wydarzenia i eventy są niestety z góry rozplanowane i nie da się ich odwlec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2014 o 16:22, Pietro87 napisał:

Generalnie AI ma tendencje do oszukiwania na wyższych poziomach, ot taki urok strony
"mechanicznej" XCOMa.


I to mnie troszkę irytuje. Na niższych poziomach trudności gra potrafi być wyzwaniem i bez oszukiwania, natomiast Classic i Impossible to lekkie przegięcie. Rozumiem wyższy poziom trudności, bo np. ufoki są bardziej wytrzymałe/jest ich więcej/wykazują się zdolnościami taktycznymi (częstsze korzystanie z Suppression itp), a nie dlatego, że gra bierze RNG i od każdego wyniku odejmuje, powiedzmy, 50% :(

Dnia 29.06.2014 o 16:22, Pietro87 napisał:

Dlatego jedni ten tytuł kochają a inni nienawidzą, taki szpil bez podziału na graczy pośrednich :)


To ja do tych pierwszych się zaliczam i nadal mam nadzieję (choć powoli zaczyna ona przygasać), że w końcu wezmą się za Terror from the Deep :(

Dnia 29.06.2014 o 16:22, Pietro87 napisał:

Niektóre wydarzenia i eventy są niestety z góry rozplanowane i nie da się ich odwlec.


No właśnie widzę, że zarówno zawartość Slingshot Pack, jak i EW, zaczyna się zawsze w tych samych momentach, niezależnie od tego, czy gra się na Maratonie, czy nie. Lekko mnie to wpieniło, bo grając normalnie w tych momentach miałem już przynajmniej Laser Rifle, a tu lipa, nadal z podstawowymi giwerami kończyłem ewakuację triadziaka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2014 o 13:29, Ring5 napisał:

To ja do tych pierwszych się zaliczam i nadal mam nadzieję (choć powoli zaczyna ona przygasać),
że w końcu wezmą się za Terror from the Deep :(


Oj tak. Też bym chętnie na tym cudnym silniku zobaczył podwodne głębiny [bo co jak co, engine nie jakiś wybitny, ale odpowiednio zmodowany, podbity sweet fxem i w HD naprawdę cieszy oko, przynajmniej moje :)]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co w podstawowej broni jest złego -> bierzesz Reaper rounds i po sprawie. Wtedy jedynie musisz wybadać laser weapons oraz Heavy lasers dla pistoletu laserowego, MEC''a, Shiv''a oraz interceptora/firestorma. Bo tak na classicu jak masz reaper rounds broń laserowa nie jest aż takim priorytetem(ba nawet wtedy bardziej się opłaca przechwytywać obcych i od razu w broń plazmową) nawet pod względem produkcji bo EXALT będą cię w nią zaopatrywać w hurtowych ilościach.


Od niedawna zacząłem grać wersję pod EW moda "Long War" i fajnie się gra (sporo się zmieniło od pierwszej wersji XD) jak obcykam zacznę na classicu grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować