Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Star Wars: The Old Republic sprzedane w dwóch milionach sztuk

28 postów w tym temacie

Czy ta gra ma jakieś demo czy trial? Chętnie bym spróbował, ale jestem zapalonym graczem fantasy cRPG, WoWa i innych tradycyjnych rozwiązań. Nie wiem, czy mi się spodoba takie kosmiczne MMORPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą małą ilością błędów to bym się zastanowił. Po miesięcznym doświadczeniu z tą grą jakoś mogę śmiało stwierdzić że tam nie ma nic co by nie miało błędu.

1. Czat nadal potrafi nie działać w różnych sytuacjach. Było sporo tematów o tym w dziale customer service.
2. UI użytkownika potrafi się zamrozić. Nie mówiąc o całej toporności tego rozwiązania. Najlepszy przykład to crafting gdzie w momencie jak twój pet wraca z misji to zamyka Ci okienka niezależnie od tego co właśnie robiłeś.
3. Naprawili błąd zwany "ability delay" a przynajmniej tak ludzie myśleli. Nie wiem czy ostatni patch "naprawił poprawkę" albo problem nadal występuje i ludzie dalej się wkurzają
4. Exploity exploity exploity. Rozwalono PVP, rozwalono ekonomię a rollbacku nie ma. I tak kto skorzystał z błędów przy patchu 1.1 to się cieszy a cała reszta musi ich gonić stosując inne sztuczki. Sporo tego.
5. Konwersacje się sypią dość często. Mojemu koledze w ich trakcie tekstury skaczą. Inny nie widzi hologramów. Sporo tego.
6. Wygrane na WZ się nie zliczają do daily/weekly przez co utrudnione jest PVP w grze i psuje całą zabawę w dość dużym stopniu.
7. Agent nadal przypakowany. Można nim zabić 1vs1 każdą inną klasę.
8. Ostatnio znajomy mnie pyta na skype czy wiem co zrobić jak się postać zaklinuje a unstuck nie działa. Się okazało że jego stop wylądowały w podłożu po tym jak skoczył. Jest niby w ruchu więc żadne teleporty itp nie działały a skok do warzone wracał go w to samo miejsce. Po 6 dniach customer support mu pomógł.
9. Bloodworthy w tej chwili ma najazd speed i wall hacków w Ilum i WZ. Nie wiem jak inne serwery.
10. Niektóre umiejętności są popsute nadal (nie wchodzą)
11. Bawiąc się w bezużyteczny crafting (jeszcze nie udało mi się zrobić przedmiotu który by mi się przydał) zauważyłem że kompani dają złe komunikaty tego że im się udało lub nie a czasami zadanie które to powinno dać powiedzmy 50 punktów do ciemnej strony mocy daje 0.0000234235 do jasne :P I później taki cyrk zostaje w panelu.

Mogę tak długo a grałem niecały miesiąc.
Co do 1.7mln subskrybentów to chciał bym to zobaczyć. Jest 200 serwerów. To jakieś 8500 ludzi na serwer. Załóżmy że ludzie są leniwi i tylko 10% z nich gra. To nadal 850 ludzi na serwer. O godzinie 20 na tygodniu 2 dni temu na Ilum było 2 osoby. Nar Shada (lvl 20) - 20 osób. Gdzie te 850 ludzi ? A gdzie tu do 8500 ? Chyba że niektóre serwery mają po 20.000 grających ludzi :|

Ja tam życzę TOR wszystkiego dobrego. W marcu myślę spróbować ponownie jak pokażą Legacy system i kilka innych drobiazgów. Bioware skupiło się na VA do śmieciowatych misji tak bardzo że zapomnieli o całej reszcie wg mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konkretne błędy (np. ostatni przeciwnik w Eternity Vault - bugfest) TORa wychodzą dopiero na 50tce, ale i tak gra się naprawdę dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2012 o 11:55, Pioruns napisał:

Czy ta gra ma jakieś demo czy trial? Chętnie bym spróbował, ale jestem zapalonym graczem
fantasy cRPG, WoWa i innych tradycyjnych rozwiązań. Nie wiem, czy mi się spodoba takie
kosmiczne MMORPG.


Jak na razie nie ma takiej możliwości. Możesz:
1. Sprawdzić Gameplay''e lub Let''s Play''e na YouTube (Ja bynajmniej tak zrobiłem przed kupnem gry) i wtedy zakupić grę.
2. Lub po prostu zakupić grę, i spróbować 30 darmowych dni gry wliczonych w jej cenę. (Jeśli posiadasz kartę kredytową)

Co do tematu, nie jestem zdziwiony tym że zostało sprzedane dwa miliony szt. Old Republic to zdecydowanie dobra gra i chyba żaden fan Gwiezdnych Wojen nie powinien przejść obok niej obojętnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2012 o 12:15, Reinvented napisał:

bynajmniej tak zrobiłem przed
kupnem gry)


Ugh... Bynajmniej się tak nie używa. Mój brat po miesiącu dał sobie spokój, mówił, że gra ma fajne pomysły
z dialogami i prowadzeniem fabuły, jednakże sama gra za bardzo przypomina stary model MMO - pasek umiejętności
i tylko klikamy tę, która akurat nie ma cooldowna. Meh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Dariuszp:
1. - Osobiście nigdy nie trafiłem na żaden problem z chatem poza sporadycznym ''przenoszeniem'' części wiadomości do następnej.
2. - Błąd został naprawiony, od ponad dwóch tygodni nie spotkałem się z blokującym się UI, wcześniej miałem średnio raz dziennie. Wyskakujący na chama crafting rzeczywiście jest denerwujący.
3. - Nie spotkałem się (marauder).
4. - Na moim serwerze (Arkanian Legacy) mamy raptem dwie osoby na poziomie Battlemaster, obie znam osobiście, doszły do tego w jak najbardziej legalny sposób, głównie przez Warzone, więc błąd jest raczej zależny od serwera (tak, czytałem o tym na forum, temat był swojego czasu oblegany)
5. - Nigdy nie spotkałem się z błędami w konwersacjach ani o takowych nie słyszałem (poza znikającym mieczem, jak również raz trafiłem na moment zastrzelenia wroga... palcem ;) )
6. - Racja, zdarza się dosyć często, aczkolwiek jeżeli chcesz na PvP zaistnieć to prawdopodobnie dziennie robisz więcej WZ niż wymaga daily, w związku z czym prędzej czy później wszystko będzie cacy :)
7. - Nigdy nie zabił mnie żaden agent/smuggler (operative MIAŁ mocny burst, ale został zmniejszony o bodajże 20% ostatnio, wcześniej również dało się go przeżyć przy odpowiednim użyciu CC-breaker''a/def CD/med-pack''ów)
8. - Twój znajomy mógł po prostu dać się czemuś zabić ;) Znam ten błąd, czasem bywa denerwujący, ale da się z niego wyjść na dosyć wiele sposobów (przeważnie /stuck działa)
9. - Prawdopodobnie kilka innych serwerów również, u mnie brak.
10. - nie spotkałem (możliwe, że masz rację)
11. - Biochem to chyba jedyna przydatna umiejętność w tej chwili, system craftingu potrzebuje poważnego przebudowania, Twoi podwładni rzeczywiście gadają bzdury, ich kwestie są niezależne od efektu misji, a błąd z dziwnymi liczbami z diplomacy rozbawił mnie do łez... za pierwszym razem. ;)

Tak od siebie - mnie osobiście głównie bolą nieużyteczne craftingi i nienaturalnie długie loading screen''y (mam i7, GTX 580 i 16 giga ramu, a załadowanie planety zajmuje do 40 sekund).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja teraz mam przerwę przez sesje - ale jak się zakończy - lecę odpalić na 2 miechy :) co fajne jest będzie mniej bugów już, becouse co tydzień wychodzi nowa łatka - czasami 2 razy na tydzień :) - osobiście jestem bardzo za - dla mnie WoW skończony - pandami nie mam zamiaru biegać - beznadziejny klimat - a SW klimat trzyma świetny. Wiadomo - każdy lubi to co lubi ^^ ale klimacik SWOTR trzyma świetny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2012 o 12:30, maggit napisał:

Ugh... Bynajmniej się tak nie używa. Mój brat po miesiącu dał sobie spokój, mówił, że
gra ma fajne pomysły
z dialogami i prowadzeniem fabuły, jednakże sama gra za bardzo przypomina stary model
MMO - pasek umiejętności
i tylko klikamy tę, która akurat nie ma cooldowna. Meh.


Powiem tak, system walki? Jak kto woli. Stary system MMO? Okej, mi pasuje. Umiejętności nie odnawiają się też nie wiadomo jak długo aby nie można było ich, nie używać.

Dialogi i prowadzenie fabuły, to z pewnością wielki plus. Można to potraktować jaki bardzo dobry cRPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

@Dariuszp:
1. - Osobiście nigdy nie trafiłem na żaden problem z chatem poza sporadycznym ''przenoszeniem''
części wiadomości do następnej.


U nas zdarzyło się np że ktoś pisał na guild chat i część ludzi to widziała a część nie. Sam to doświadczyłem kiedy mój znajomy coś mi objaśniał. Co któraś wiadomość przepadała. No ale to było ponad 2 tyg temu. Może naprawili.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

3. - Nie spotkałem się (marauder).


Chodzi o sytuację gdy umiejętność uruchamia się z opóźnieniem względem klawisza czy też pasek ładowania nie jest zsynchronizowany z umiejętnością (tzn w rzeczywistości trwa dłużej niż pasek ładowania) przez co albo albo przerwiesz atak albo popsuje Ci się animacja (najmniejszy problem). Błędy niestety nadal występują.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

4. - Na moim serwerze (Arkanian Legacy) mamy raptem dwie osoby na poziomie Battlemaster,
obie znam osobiście, doszły do tego w jak najbardziej legalny sposób, głównie przez Warzone,
więc błąd jest raczej zależny od serwera (tak, czytałem o tym na forum, temat był swojego
czasu oblegany)


No jeżeli nie załapali się na Ilium 1.1 to mogli. Ludzie sobie potrafili podbić valor o 20 punktów czy nawet osiągnąć 60 zanim bug się skończył. I to tylko imperialiści na ogół z uwagi na ich przewagę na serwerach. Skończyło się dosłownie tak że imperium uzyskało ogromną przewagę nad republiką a BW nic z tym nie zrobiło. Poskutkowało to tym że po stronie republiki na moim serwerze prawie nikt nie grał. I tak 99% czasu pograć mogłeś tylko w hutball. Fakt że ostatnio coś się zmieniło bo kolega mówił że hutball doświadcza co drugi warzone.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

5. - Nigdy nie spotkałem się z błędami w konwersacjach ani o takowych nie słyszałem (poza
znikającym mieczem, jak również raz trafiłem na moment zastrzelenia wroga... palcem ;)


Ten był dobry. Mi się najbardziej podobały znikające postacie przy Jedi Knight którym się bawiłem. Kamera na siedzenie czyjeś. Głos się odzywa a tak nikogo nie ma.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

6. - Racja, zdarza się dosyć często, aczkolwiek jeżeli chcesz na PvP zaistnieć to prawdopodobnie
dziennie robisz więcej WZ niż wymaga daily, w związku z czym prędzej czy później wszystko
będzie cacy :)


Ale to czasami śmieszne jest bo zrobiłem 3 warzony. Na daily miałem zapisane 2 wygrane a na weekly 1 gdzie wygraliśmy wszystkie 3. Deczko to wkurzające.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

7. - Nigdy nie zabił mnie żaden agent/smuggler (operative MIAŁ mocny burst, ale został
zmniejszony o bodajże 20% ostatnio, wcześniej również dało się go przeżyć przy odpowiednim
użyciu CC-breaker''a/def CD/med-pack''ów)


Zależy jaki. Sam zrobiłem operative na mele. Na lvl 23 bodajże go podbiłem. Zabawa polegała na tym że:
~ zaczynałem dźgnięciem który odblokowywał taktyczną przewagę
~ drugi atak (bardzo mocny) szedł z tej taktycznej przewagi
~ biegając na około następny atak dostawałeś w plecy
~ leciał stun który Cie unieruchamiał
~ backstab
~ atak
~ atak z taktycznej przewagi
~ flashbank który oślepiał Cie
~ backstab
~ atak
~ atak z taktycznej przewagi
Do tego momentu jeżeli nie przerwałeś ogłuszenia to jesteś gdzieś koło 10-20% HP albo jesteś martwy gdzie ja oberwałem tylko odrobinę. Dobić Cie to nie problem.
Dodatkowo ciekawostka - ucieczka + krycie sprawia że jesteś przez 15s całkowicie nie do wykrycia. W tym momencie podchodzę do Ciebie i zaczynam zabawę od nowa zanim się wyleczysz czy coś. A jak bym dozbierał sprzęt PVP z obrażeniami krytycznymi to dopiero wtedy by była zabawa.
Kolejna ciekawostka - w momencie jak jakaś lasa mnie odepchnie do przywołuję tą małą bombkę i ją detonują oraz rzucam strzałeczkę zatrutą która Cie rani przez jakiś ores czasu (zresztą często od niej zaczynam bo ta nie przerywa krycia się z tego co pamiętam).

Ogólnie agent jest nie do zabicia. Ze znajomym mieliśmy prostą taktykę. Snajper w dogodnym miejscu + ja jako agent. Ja broniłem snajpera lub dobijałem jego ofiary a ten zadawał potężnej obrażenia. Przez 23 lvl i robienie warzone od lvl 10 (przy premierze wszyscy byli mniej i więcej na tym samym lvl) nigdy nie zginąłem w walce 1 vs 1. Agent jest przekozaczony.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

8. - Twój znajomy mógł po prostu dać się czemuś zabić ;) Znam ten błąd, czasem bywa denerwujący,
ale da się z niego wyjść na dosyć wiele sposobów (przeważnie /stuck działa)


Przeważnie. Ja miałem podobnie ale wisiałem w powietrzu w pozycji spadania. Nie mogłem się teleportować bo byłem " w ruchu " a stuck nie działał. Wracał mnie w to samo miejsce. Mi pomógł skok na warzone.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

11. - Biochem to chyba jedyna przydatna umiejętność w tej chwili, system craftingu potrzebuje
poważnego przebudowania, Twoi podwładni rzeczywiście gadają bzdury, ich kwestie są niezależne
od efektu misji, a błąd z dziwnymi liczbami z diplomacy rozbawił mnie do łez... za pierwszym
razem. ;)


Prawda. A i tą nerfia.

Dnia 02.02.2012 o 12:31, Sagittarius1444 napisał:

Tak od siebie - mnie osobiście głównie bolą nieużyteczne craftingi i nienaturalnie długie
loading screen''y (mam i7, GTX 580 i 16 giga ramu, a załadowanie planety zajmuje do 40
sekund).


To najbardziej uderza w ludzi którzy lubią PVP. Przerzucenie się do warzone, spowrotem i znowu do warzone trwa strasznie długo. Paru moich znajomych w momencie jak ma bawić się w WZ to idzie najpierw na swój statek gdzie ładowanie to raptem parę sekund.
Może coś poprawi się bo na razie silnik gry jest jedno wątkowy. Tzn nie korzysta z Twoich rdzeni zbytnio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.02.2012 o 12:30, maggit napisał:

Ugh... Bynajmniej się tak nie używa.



Daj spokój, jak grochem o ścianę już mu 3-4 osoby tłumaczyły jak używać słowa "bynajmniej" i co ono znaczy.
Widać gość chce być "cool-yntelygnetny" a wychodzi jak wychodzi =) [już mu chyba 2 razy Ring5 tłumaczył ze słownikiem, że używa tego słowa w taki sposób, że z marszu na starcie rozmowy robi z siebie kretyna - nie pomogło, szkoda czasu]


A co do samej gry - jak dalej będą robić tak jak robią, to TOR zostanie najszybciej tracącym subskrypcję mmo.
Do tego sprzedaż nie równa się ilości grających.
Można po serwer statusie zobaczyć jak marnie jest w tej materii, darmowy miesiąc się skończył, większość serwerów to light-standard population.

Generalnie TOR jest mocno przeciętny, rewolucji tu żadnej nie ma, ot BW to co zrobiło dobrze i wzorowo to warstwa single player która eliminuje nudny grind poziomów do end-gameu.
Aczkolwiek samego end-gameu praktycznie nie ma. Kilka rajdów i flashpointów na krzyz, człowiek zrobi raz i tyle, potem tylko replay.
Kulawe PVP [ilum - lagi, framedropy, ability delay który dalej istnieje, mniejszy bo mniejszy ale jest] z 3 arenami na krzyż i kulawym open world pvp.
Zbędny crafting - bo obecnie opłaca się zrobić cybertech w którym craftujemy sobie upgradey do statku a następnie go wywalić i zrobić biochem bo cała reszta to tylko ciekawostka nie warta zachodu.


Ale dobra, nie ma co się powtarzać, ja swoje podsumowanie z pierwszego miesiąca z hakiem wrzuciłem na GSa.
Grę oceniłem na całe 6.5/10, bo świetny SP i dobrze zrobiony co-op nie ratuje ani kardynalnych błędów ani zerowego end-gameu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś nie widzi w grze hologramów to niech ustawi antialiasing na "Low" albo go wyłączy. Powinno pomóc.

Z innych błędów. Wcześniej, przed poprawkami zdarzało mi się, że podczas dialogów tekstura towarzysza robiła się czarna. W tej chwili już mnie to nie spotyka, ale czasem podczas dialogów błędnie wyświetlają się oczy postaciom.

Ogólnie rzecz ujmując to wymieniane przez was błędy są typowe dla nowych gier MMO i dotyczy to każdej tego typu produkcji w pierwszych miesiącach od startu. W SWTOR jest jeszcze co poprawiać, ale w porównaniu do innych MMO jest faktycznie mało błędów, a szczególnie tych poważniejszych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, trial by się przydał, uwielbiam SW i chętnie bym przetestował, ale bez tego, póki co marne szanse na zakup. Chociaż czasowo też by ciężko było się ogarnąć aby porządnie pograć w MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne, a mianowicie to, ze gra sie tnie (mam szybki komputer, kolega ma doslownie ten sam problem na innym tez szybkim komputerze) przy wlaczaniu ekwipunku, wsiadaniu na pojazd itp.
Mam abonament do marca i na razie nie planuje przedluzac. Kupie GW2 jak wyjdzie. Star warsy jak dla mnie 7+/10 czyli calkiem dobra gra, ale czegos jej brakuje;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Dariuszp - i właśnie na 15-20% hp zaczyna się zabawa annihilation marauderem :) z biochem w moment wyskakuje na 50% a operative zjeżdżam do tego samego poziomu, a jak wszyscy dobrze wiemy, po burst op ma malutkie szanse.

@ Pietro87 - ToR póki co jednak jest najszybciej rosnącym mmo ;) zobaczymy jak to się rozwinie, osobiście mam jeszcze prawie 2 miesiące subskrypcji wykupione i nie zamierzam odchodzić przed czasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.02.2012 o 14:52, Sagittarius1444 napisał:

@ Pietro87 - ToR póki co jednak jest najszybciej rosnącym mmo ;) zobaczymy jak to się
rozwinie, osobiście mam jeszcze prawie 2 miesiące subskrypcji wykupione i nie zamierzam
odchodzić przed czasem.



Wyniki sprzedaży ilości sztuk nie są równe wynikom przedłużonych subskrypcji, a danych o ilości aktywnych subskrybentów nikt na razie nie podał [i nie poda, po populacji serwerów z premiery a dnia obecnego widać, że ta spadła, odpowiednia strona diagnostyczna pokazująca zaludnienie w formie wykresów tez to potwierdza]

Sam mam jeszcze jakieś 45-50 dni [musiał bym dokładnie sprawdzić] i tez nie zamierzam przedłużać jeśli nic się nie zmieni [a na lepsze się mało zmienia].
Chyba, ze faktycznie będę miał wolną stówkę to kupie jeszcze 2 miechy, żeby zobaczyć co przyniesie system Legacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to dość nieźle sobie gierka radzi. Fajnie, fajnie - znane universum i dobry marketing jak widać potrafią przeskoczyć rozmaite problemy/wady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pietro87, a masz może jakiś link to tych stron diagnostycznych? Rzuciłbym okiem z ciekawości. U mnie na serwerze populacja rośnie każdego dnia. :)

Swoją drogą, ciekawy link przedstawiający statystyki klas i stron konfliktu sprzed 2-3 tygodni: http://www.starwarsmmolevelingguide.com/wp-content/uploads/2011/08/swtor-classes.jpg
ktoś się spodziewał, że imperium jednak jest w mniejszości? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować