Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Słabe wyniki sprzedaży The Secret World; Funcom zamierza skupić się na mniejszych projektach

38 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Od dnia premiery The Secret World na początku lipca gra znalazła zaledwie 200 000 nabywców. Według Funcomu przyczyną słabych wyników sprzedaży były konkurencyjne tytuły i nie zawsze przychylne recenzje.

Przeczytaj cały tekst "Słabe wyniki sprzedaży The Secret World; Funcom zamierza skupić się na mniejszych projektach" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To trochę dziwny argument „sprzedało się słabo bo konkurencja też w tym czasie wydała swoje gry”. Przecież to jest równoznaczne z „zrobiliśmy słabszą grę niż konkurencja więc gracze woleli kupić coś innego”.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do Funcomu w tej sprawie :) Napisałem do nich że jak nie poprawią systemu walki który jest beznadziejny to stracą wielu klientów. Tak też się stało.
Grafika w grze jest dobra, jak na MMO bardzo dobra. Fabuła i misje też nie jest z tym źle. Problem jest z systemem walk, stworzyli coś tak tragicznego jakby nie mieli o tworzeniu gier pojęcia. Dziwne tym bardziej że Age of Conan miał bardzo ciekawy i dobry system walki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna z najbardziej ambitnych gier MMO ostatnich lat (pod względem poziomu skomplikowania fabuły i questów, które często wymagają korzystania z wbudowanej przeglądarki) nie odniosła sukcesu? No proszę. Ciekawe czemu? Może nie dlatego, że konkurencja miała czelność też coś wydać, ale dlatego, że gra była kompletnie pozbawiona jakiegokolwiek marketingu? Praktycznie zero reklam, rozgłosu, a jedyną akcją, o której MOŻE się słyszało, była pseudogierka na facebooku. Nie sądzę, by to wystarczyło.

EA, mające ogromne środki (i doświadczenie) po raz kolejny pokazało, jak w prosty sposób można zabić grę, która miała szansę stać się hitem. A teraz wszyscy razem: DZIĘ-KU-JE-MY! :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejne MMO z logiem EA na pudełku nie wypaliło ? Ciekawe czemu. Marketoidy tak jak w wypadku Tortanica kazały skupić się na fabule i się najwyraźniej ponownie pomyliły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2012 o 07:39, dariuszp napisał:

Kolejne MMO z logiem EA na pudełku nie wypaliło ? Ciekawe czemu. Marketoidy tak jak w
wypadku Tortanica kazały skupić się na fabule i się najwyraźniej ponownie pomyliły.


EA w tym wypadku jest tylko wydawcą pudełek a tym samym wszystko inne ma w d... Podobnie było z Kingdom Amolur. EA nic w tej grze nie pomogło / nie dało żadnej kasy. Widziałeś w ogóle reklamy tej gry?

A sama gra - od początku było wiadomo, że będzie niszowa, bo jest zbyt trudna dla gimbusów, neokidów itp. Ja z gry jestem zadowolony, jest świetna. Spodobała mi się na tyle, że kupiłem lifesuba.

W tym przypadku Funcom stanął na wysokości zadania, zawiodły inne czynniki. Prawda jest taka, że przetrwało Anarchy Online, przetrwał Age of Conan to i przetrwa The Secret World (już niedługo kolejne duże uaktualnienie i kilka nowości). Ja do gry zapraszam i polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że słabo im idzie. Funcom zawsze będzie miał u mnie wielki szacunek za Anarchy Online które imo jest najlepszym MMORPG do dzisiaj. Age of Conan też była bardzo fajne. Nie wiem jak było z innymi ale mnie po prostu zupełnie nie zainteresował setting Secret World. Myślę że to też było sporym problemem. MMORPG jednak dalej najlepiej sprzedają się w świecie fantasy. Szkoda że Funcom nie zdecydował się zrobić czegoś bardziej s-f/cyberpunkowego jak Anarchy Online bo tutaj dalej praktycznie nie ma mocnego MMO w tych klimatach a na pewno więcej ludzi złapało by ten klimat niż Secret World. Albo coś w realiach post apo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za dużo gier wychodzi ostatnimi czasy, człowiek nie ma kiedy ograć standardowych tytułów, a co dopiero MMO.

Niedługo branża zacznie zjadać swój ogon. Podaż gier jest dużo większa od popytu graczy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płatne mmo to lamus. Z resztą to całe Secret World jak każde mmo to jedna papka, robiona według szablonu. Że też, ludzie tego nie widzą i dają śmieszne oceny w każdej innej takiej grze. Tyle było podniecania Riftem, Star Warsem a teraz Secret World. Wszystkie zaraz przejdą na Free to Play. Guild Wars 2 to inna bajka, bo tam nie abonamentu. Więc, mogą się odciąć od świata i to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2012 o 10:38, Galder_Grasfiord napisał:

Failcom znowu udowodnił, że zasługuje na swój przydomek. Tragiczny start gry, do dzisiaj
mnóstwo bugów i nuuda.
Jedyne mmo, które im wyszło to Pets vs Monsters dla dzieci.


Śmierdzi mi degradem, to po pierwsze. Tragiczny start gry? Najlepszy w ciągu ostatnich lat - serwery nie padły, nie było kolejek (daleko nie szukać pad serwerów na head starcie GW2). Mnóstwo bugów do dziś? Tym tekstem udowodniłeś, że wcale ostatnio nie grałeś. Prawda jest taka, że lepiej hejtować niż przyznać się, że był problem z rozwiązaniem trudnych zagadek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2012 o 10:47, vegost napisał:

Płatne mmo to lamus. Z resztą to całe Secret World jak każde mmo to jedna papka, robiona
według szablonu. Że też, ludzie tego nie widzą i dają śmieszne oceny w każdej innej takiej
grze. Tyle było podniecania Riftem, Star Warsem a teraz Secret World. Wszystkie zaraz
przejdą na Free to Play. Guild Wars 2 to inna bajka, bo tam nie abonamentu. Więc, mogą
się odciąć od świata i to wszystko.


Vetos nie grałeś. Ta gra nie ma nic wspólnego z Riftem czy Star Warsem. Gdzie w TSW masz pakę robioną na wzór WoW (te gry, które wymieniłeś takie właśnie są?). Zresztą Rift jest jedną z tych gier, która sobie nieźle poradziła i do F2P jest bardzo daleko. I jeszcze inna sprawa - pokaż mi jedno, DARMOWE mmo! DARMOWE! Nie, że jest ono F2P, bo w końcu prędzej i później i tak będziesz musiał za coś zapłacić, często więcej niż miesięczny abonament! Sam mam znajomych, którzy nie zapłacą abonamentu za Chiny Ludowe a od kilku miesięcy wydają po 130 zł miesięcznie na jakieś diamenty. Hipokryzja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.08.2012 o 10:38, Galder_Grasfiord napisał:

Failcom znowu udowodnił, że zasługuje na swój przydomek. Tragiczny start gry, do dzisiaj
mnóstwo bugów i nuuda.
Jedyne mmo, które im wyszło to Pets vs Monsters dla dzieci.


Prosiliśmy by nie przekręcać nazw firm/produktów/itp - ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować