Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Phil Harrison z Microsoftu: gigaflopy i megaflopy się nie liczą

16 postów w tym temacie

Pierwszy Xbox nie zjadał PS2 na śniadanie, choć był od konsoli Sony mocniejszy.... ale tylko jakieś 10%, a dodatkowo developerzy robili na bibliotekach DirectX, architekturze x86 (Pentium 3 + GeForce).
To GameCube odjeżdżał od konkurencji (porównajcie sobie choćby RE4 na GC i PS2 - naprawdę przepaść), ale z racji ultra restrykcyjnej polityki certyfikacji Nintendo, potwornie skomplikowanych narzędzi developerskich i mniej pojemnych nośników danych cały potencjał został zaprzepaszczony.

W przypadku XO/PS4 sprawa wygląda inaczej: x86, podobne układy APU (choć oba mocno modyfikowane) od AMD, BD etc.
Problem dla MS pojawia się gdy mówimy o narzędziach developerskich (wszyscy developerzy podkreślają, że SONY jest tym razem znacznie do przodu, a MS swój niskopoziomowy DirecX 11.2 po prostu schrzanił), zarządzaniu zasobami (PS4 było od początku projektowane do GPGPU, wykorzystania hUMA, a to wszystko przy pomocy prostszej architektury i GDDR5, gdy MS postawił na multitasking i odciążanie APU dodatkowymi układami, czy dodatkową, oddzielną kością ESRAM) i czystej mocy obliczeniowej (GPU jest po prostu znacznie mocniejsze).

Powoli zaczyna się mówić, że XO nie jest w stanie uciągnąć natywnego 1080p i raczej będziemy mieli tytuły upscalowane z 900p. Nawet Forza5 - która jest w 1080p i 60fps - musiała pożegnać się z dynamicznym oświetleniem, bogatymi detalami otoczenia, zmiennymi warunkami oświetleniowymi, pogodowymi, by podołać 1080p (Driveclub dlatego jest w 30 fps - wykorzystuje znacznie bardziej zaawansowane efekty i oświetlenie). Ryse będzie w 900p, a Kiler Instinct w 720p (upscalowany do 1080p)

Co gorsza, BF4 na XO ma działać w 720p ze zmniejszonymi efektami (PS4 ma działać albo w 1080p albo 900p), by uciągnąć grę w 60 fps z 64 graczami:
http://www.dualshockers.com/2013/09/29/xbox-one-retail-version-of-battlefield-4-will-still-run-at-720p-60-fps-ea-representative-confirms/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tego, że gry są najważniejsze to nie ma dyskusji.
Coś jednak jest na rzeczy, po co zaczyna dyskusję?
Wyjdą konsole, każdy wybierze to co lubi i tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu dali ciała...podkręcaja co moga , niestety pewnie niewiele to da.PS4 według mnie jest duzo lepszym system do grania a co do gier to wcale nie maja lepszych , oglądałem te mega hity i szału nie ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pierwszy Xbox nie zjadał PS2 na śniadanie, choć był od konsoli Sony mocniejszy.... ale
> tylko jakieś 10%, a dodatkowo developerzy robili na bibliotekach DirectX, architekturze
> x86 (Pentium 3 + GeForce).
> To GameCube odjeżdżał od konkurencji (porównajcie sobie choćby RE4 na GC i PS2 - naprawdę
> przepaść), ale z racji ultra restrykcyjnej polityki certyfikacji Nintendo, potwornie
> skomplikowanych narzędzi developerskich i mniej pojemnych nośników danych cały potencjał
> został zaprzepaszczony.
>
> W przypadku XO/PS4 sprawa wygląda inaczej: x86, podobne układy APU (choć oba mocno modyfikowane)
> od AMD, BD etc.
> Problem dla MS pojawia się gdy mówimy o narzędziach developerskich (wszyscy developerzy
> podkreślają, że SONY jest tym razem znacznie do przodu, a MS swój niskopoziomowy DirecX
> 11.2 po prostu schrzanił), zarządzaniu zasobami (PS4 było od początku projektowane do
> GPGPU, wykorzystania hUMA, a to wszystko przy pomocy prostszej architektury i GDDR5,
> gdy MS postawił na multitasking i odciążanie APU dodatkowymi układami, czy dodatkową,
> oddzielną kością ESRAM) i czystej mocy obliczeniowej (GPU jest po prostu znacznie mocniejsze).
>
> Powoli zaczyna się mówić, że XO nie jest w stanie uciągnąć natywnego 1080p i raczej będziemy
> mieli tytuły upscalowane z 900p. Nawet Forza5 - która jest w 1080p i 60fps - musiała
> pożegnać się z dynamicznym oświetleniem, bogatymi detalami otoczenia, zmiennymi warunkami
> oświetleniowymi, pogodowymi, by podołać 1080p (Driveclub dlatego jest w 30 fps - wykorzystuje
> znacznie bardziej zaawansowane efekty i oświetlenie). Ryse będzie w 900p, a Kiler Instinct
> w 720p (upscalowany do 1080p)
>
> Co gorsza, BF4 na XO ma działać w 720p ze zmniejszonymi efektami (PS4 ma działać albo
> w 1080p albo 900p), by uciągnąć grę w 60 fps z 64 graczami:
> http://www.dualshockers.com/2013/09/29/xbox-one-retail-version-of-battlefield-4-will-still-run-at-720p-60-fps-ea-representative-confirms/


Widać,że Mark Cerny nie w ciemię bity i na dodatek mówił prawdę o tym,że PS4 jest bardziej developer friendly...
Pytanie jak to się przełoży na produkcje od "third party"...bo jak dla mnie to nijak.
I tak będą tworzone gry na obie konsole, i pewnie nawet będą podobne.
To wszystko zależy od producentów wewnętrznych...z mojej perspektywy sony ma ciekawsze exclusive, które ogólnie w obu przypadkach są i tak średnio interesujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> DyrmanXXX. Pierwszy Xbox nie zjadał PS2 na śniadanie, choć był od konsoli Sony mocniejszy.... ale
> tylko jakieś 10%, a dodatkowo developerzy robili na bibliotekach DirectX, architekturze
> x86 (Pentium 3 + GeForce).
> To GameCube odjeżdżał od konkurencji (porównajcie sobie choćby RE4 na GC i PS2 - naprawdę
> przepaść), ale z racji ultra restrykcyjnej polityki certyfikacji Nintendo, potwornie
> skomplikowanych narzędzi developerskich i mniej pojemnych nośników danych cały potencjał
> został zaprzepaszczony.
>

Owszem ale pierwszy xbox zjadał ps2 na śniadanie ( i nie było to twoje wyimaginowane 10%). Także i gamecube''a. Xbox miał mocny CPU i mega mocarny GPU z programowalnymi shaderami o których ps2 i gamecube mogły tylko marzyć. Pomijam także to, że klocek miał najwięcej dostępnej pamięci RAM. Dooma3 na konsolach sony i gamecube nigdy byś nie zobaczył. Nie tylko ze względu na performance ale też z powodów technicznych (shadery, pamięć). Gadasz głupoty w tym temacie.

Co do ps4 i x0. Obydwie konsole są za słabe na 1080p z dobrymi wizualiami i obydwie konsole będą miały batka4 w 720p w 60 fps z umiarkowanymi detalami. Nowe konsole są mocno za słabe i bardzo szybko się wypalą. Architektura x86 jest znana od dziesiątków lat, tak samo jak GCN w GPU od kilku. Nie ma co na nowo odkrywać czy poznawać w sprzęcie. Jest to pierwsza w historii generacja która jest aż tak budżetowa. Takie są fakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pierwszy Xbox nie zjadał PS2 na śniadanie, choć był od konsoli Sony mocniejszy.... ale
> tylko jakieś 10%, a dodatkowo developerzy robili na bibliotekach DirectX, architekturze
> x86 (Pentium 3 + GeForce).
> To GameCube odjeżdżał od konkurencji (porównajcie sobie choćby RE4 na GC i PS2 - naprawdę
> przepaść), ale z racji ultra restrykcyjnej polityki certyfikacji Nintendo, potwornie
> skomplikowanych narzędzi developerskich i mniej pojemnych nośników danych cały potencjał
> został zaprzepaszczony.
>
> W przypadku XO/PS4 sprawa wygląda inaczej: x86, podobne układy APU (choć oba mocno modyfikowane)
> od AMD, BD etc.
> Problem dla MS pojawia się gdy mówimy o narzędziach developerskich (wszyscy developerzy
> podkreślają, że SONY jest tym razem znacznie do przodu, a MS swój niskopoziomowy DirecX
> 11.2 po prostu schrzanił), zarządzaniu zasobami (PS4 było od początku projektowane do
> GPGPU, wykorzystania hUMA, a to wszystko przy pomocy prostszej architektury i GDDR5,
> gdy MS postawił na multitasking i odciążanie APU dodatkowymi układami, czy dodatkową,
> oddzielną kością ESRAM) i czystej mocy obliczeniowej (GPU jest po prostu znacznie mocniejsze).
>
> Powoli zaczyna się mówić, że XO nie jest w stanie uciągnąć natywnego 1080p i raczej będziemy
> mieli tytuły upscalowane z 900p. Nawet Forza5 - która jest w 1080p i 60fps - musiała
> pożegnać się z dynamicznym oświetleniem, bogatymi detalami otoczenia, zmiennymi warunkami
> oświetleniowymi, pogodowymi, by podołać 1080p (Driveclub dlatego jest w 30 fps - wykorzystuje
> znacznie bardziej zaawansowane efekty i oświetlenie). Ryse będzie w 900p, a Kiler Instinct
> w 720p (upscalowany do 1080p)
>
> Co gorsza, BF4 na XO ma działać w 720p ze zmniejszonymi efektami (PS4 ma działać albo
> w 1080p albo 900p), by uciągnąć grę w 60 fps z 64 graczami:
> http://www.dualshockers.com/2013/09/29/xbox-one-retail-version-of-battlefield-4-will-still-run-at-720p-60-fps-ea-representative-confirms/

Xbox lepszy od PS2 tylko o 10%? LOL to chyba widziałeś i grałeś na innej konsoli. Porównaj sobie Splinter Cella Chaos Theory z PS2 a Xboxa to zobaczysz swoje "10 procent". To była przepaść graficzna! I praktycznie każda multiplatforma wyglądała lepiej na Xie, nie wspominając o exach jak Halo 2 czy Conker. Mam xboxa do dziś i miałem też długo PS2 i widziałem ogromną różnicę. Co prawda pod koniec na PS2 wyszły takie tytuły jak God of War 2 czy MGS3 i były naprawdę ładne. Ale to na Xboxa wychodziły gry jak Doom3, Half Life2, czy Morrowind dla których PS2 była po prostu za słaba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem o czym jest tu dyskusja (poza roztrząsaniem zamierzchłej historii >.>). O porównaniu nowych konsol będziemy mogli mówić dopiero gdy obie znajdą się na naszym rynku i będziemy mogli sami sprawdzić gry, osiągi i dodatkowe usługi jakie ich producenci oferują. A to, jak wszyscy chyba już wiemy, nie grozi nam to jeszcze przynajmniej przez rok. Chyba jedyną szansą MS jest zapowiadana seria classics z grami za 69 pln i utrzymanie potencjalnych klientów przy x360 do czasu wydania u nas One. Zobaczymy czy naszym rodzimym graczom będzie się chciało tyle czekać, skoro PS4 ma zawitać do nas w ostatnich dniach listopada...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>
> Powoli zaczyna się mówić, że XO nie jest w stanie uciągnąć natywnego 1080p i raczej będziemy
> mieli tytuły upscalowane z 900p. Nawet Forza5 - która jest w 1080p i 60fps - musiała
> pożegnać się z dynamicznym oświetleniem, bogatymi detalami otoczenia, zmiennymi warunkami
> oświetleniowymi, pogodowymi, by podołać 1080p (Driveclub dlatego jest w 30 fps - wykorzystuje
> znacznie bardziej zaawansowane efekty i oświetlenie). Ryse będzie w 900p, a Kiler Instinct
> w 720p (upscalowany do 1080p)
>
> Co gorsza, BF4 na XO ma działać w 720p ze zmniejszonymi efektami (PS4 ma działać albo
> w 1080p albo 900p), by uciągnąć grę w 60 fps z 64 graczami:
> http://www.dualshockers.com/2013/09/29/xbox-one-retail-version-of-battlefield-4-will-still-run-at-720p-60-fps-ea-representative-confirms/

To kiepsko. Jeżeli chodzi o PC to coraz częściej mówi się o 120 FPS na 120Hz monitorach. Powoli małymi kroczkami zbliża się 4k. Oczywiście w tej chwili nie ma sprzętu, który by pociągnął taką rozdzielczość na maksymalnych detalach, ale z doniesień wynika, że obraz w tym standardzie jest fantastyczny. Można podejrzewać, że za kilka lat przepaść między konsolami a PC będzie jeszcze większa niż dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2013 o 15:19, wszyscyklamia napisał:

Zobaczymy czy naszym rodzimym graczom będzie się chciało tyle czekać, skoro PS4 ma zawitać do nas w ostatnich dniach listopada...


Każdy zainteresowany XBone sobie poradzi, kupno konsoli choćby za granicą to naprawdę nie problem, nie mówiąc już o osobach które takie konsole będą sprowadzać do kraju. Dostępność i wsparcie dla innych usług to zupełnie inna bajka.

Generalnie ''nowa'' generacja poza oczywistymi zmianami w architekturze nie błyszczy - szczególnie w świetle ostatnich informacji. Skuszą się zapewne wyznawcy jednego czy drugiego obozu, reszta poczeka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica polega na tym, że gracze nie dają się karmić odpicowanymi trailerami z youtube, więc ocenę czy xbox ma lepszy lineup lepiej chyba zostawić do czasów premier. Poza tym nawet najlepszy gameplay zostanie zniszczony, jeżeli gra będzie działać w 20fpsach i mieć problemy z optymalizacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnosze wrazenie, iz niektorym wydaje sie, ze wspolistnienie nowych technologii i konsol zawsze bedzie skutkowalo tym samym, jak gdyby to pierwsze rozwijalo sie jednostajnie, zawsze w tym samym tempie i za kazdym razem z jednakowym skutkiem. Przy 5 czy 6-letnich cyklach produkcyjnych to niemozliwe. Trzeba by ten okres skrocic, najlepiej do 3-4 lat (albo i lepiej- 2 lat), ale to sie nie uda. W miedzyczasie technologia musialaby taniec w okrutnym tempie. A tak sie nie dzieje, zapotrzebowanie na wysokiej klasy podzespoly jest mizerne, kroluja sredniaki, ktore wymienia sie raz na dwa, trzy lata i wlasnie tutaj toczy sie najwieksza bitwa o klienta. Z czego zatem, jak nie wlasnie z takiego hardware''u ulepisz atrakcyjna cenowo i wydajnosciowo platforme? No wlasnie, tylko potem nie miej pretensji, ze po kilku latach ledwie dyszy;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2013 o 15:50, DeithWX napisał:

Poza tym nawet najlepszy gameplay zostanie zniszczony, jeżeli gra będzie działać w 20fpsach i
mieć problemy z optymalizacją.

Wtedy potną detale, przecież to oczywistość ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2013 o 15:29, Shinigami napisał:

> Zobaczymy czy naszym rodzimym graczom będzie się chciało tyle czekać, skoro PS4
ma zawitać do nas w ostatnich dniach listopada...

Każdy zainteresowany XBone sobie poradzi, kupno konsoli choćby za granicą to naprawdę
nie problem, nie mówiąc już o osobach które takie konsole będą sprowadzać do kraju. Dostępność
i wsparcie dla innych usług to zupełnie inna bajka.


Tyle że do niewygody i marży pośredników dojdzie jeszcze konieczność rejestrowania się (pewnie niezbyt legalnego;) jako zagraniczny użytkownik, bo wątpię aby legalnie nabyte tytuły dało się odpalić bez weryfikacji w Live.
Jedną sprawą jest lubić markę i napalać się na xbox''owe tytuły (całkiem słusznie moim zdaniem bo parę wygląda fajnie na trailerach), a zupełnie inna dawać się traktować jak obywatele drugiej kategorii i jeszcze za to słono przepłacać (w euro albo funtach).
Okażcie trochę szacunku do samych siebie xbox''owcy i kupujcie... pecety! XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harrison wspomina też, że ocenianie możliwości konsoli przed jej premierą nie ma większego sensu.

Gdyby to X1 był mocniejszy to by piał co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować