Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień ze SpellForce 2 - dzień drugi

74 postów w tym temacie

Yeah. Balladyna rulez, ale skoro jest Czas Mrocznych Wojen to musi być i Balladyna. Dobrze, że nie ma Świtezianki. Dla mnie może być i Janko Wodnik jeśli gra będzie działała tak jak powinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patch poprawiający grę będzie dzis pod koniec dnia na gram.pl, prosimy jeszcze o chwile cierpliwosci i z gory przepraszamy za zaistniala sytuacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 10:37, Vesanya napisał:

Patch poprawiający grę będzie dzis pod koniec dnia na gram.pl, prosimy jeszcze o chwile cierpliwosci
i z gory przepraszamy za zaistniala sytuacje.


Nie bardzo "z góry" skoro sytuacja już zaistniała.
Mam nadzieję, że patch umożliwi mi granie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 12:47, Magwisienka napisał:

Prosimy jeszcze o wypowiedź kogos z CDP. Czy to bedzie patch poprawiający czcionke czy wydajnosc?



z tego co wiem na razie poprawi czcionke, za niedlugo osoba ktora robi patcha wypowie sie na forum i udzieli wyczerpujacej informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patch poprawiający problemy z czcionkami jest już gotowy i będzie dostępny do ściągnięcia w ciągu najbliższych minut-godzin. Błąd pochodzi z przygotowanych przez JoWood polskich plików do "patcha 2", które to zostały nam przesłane w ostatnim momencie. Przy testach masterowych problemu na naszych komputerach (i komputerach JoWoodu) nie odnotowaliśmy, wszystko działało poprawnie.

Problem obniżonej wydajności na 99% nie jest związany z lokalizacją - w wypadku tej gry nie został zmieniony system wyświetlania czcionek i/lub tekstów (jak to zrobił MS z DS2), więc w praktyce podmienione zostały tylko teksty z angielskich na polskie i lekko przerobione tablice znaków. JoWood przed produkcją finalnej wersji gry przeprowadził pełen test mastera i nie znalazł żadnych błędów (dotyczących czcionek lub wydajności).

Problem wydajności został zgłoszony JoWoodowi, wkrótce przedstawimy oficjalny komentarz w tej sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

swietnie, poprawka dziala. gdybyscie mogli jeszcze zasygnalizowac jowood problemy z blednym wyswietlaniem grafiki w trybie sli i kartach z dwoma rdzeniami, byloby super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 16:07, tramer napisał:

Patch poprawiający problemy z czcionkami jest już gotowy i będzie dostępny do ściągnięcia w
ciągu najbliższych minut-godzin.


Patch działa poprawnie (przynajmniej na wyższych rozdzielczościach, na niższych nie sprawdzałem.

Dnia 16.08.2006 o 16:07, tramer napisał:

Problem obniżonej wydajności na 99% nie jest związany z lokalizacją - w wypadku tej gry nie
został zmieniony system wyświetlania czcionek i/lub tekstów (jak to zrobił MS z DS2), więc
w praktyce podmienione zostały tylko teksty z angielskich na polskie i lekko przerobione tablice
znaków. JoWood przed produkcją finalnej wersji gry przeprowadził pełen test mastera i nie znalazł
żadnych błędów (dotyczących czcionek lub wydajności).


Najdziwniejsze jest to, że pliki konfiguracyjne podsyłane przez Kodi''ego na forum anglojęzycznym Spellforce2 nie pozwalały na uruchomienie polskiej wersji gry. Gra kładła się w momencie próbu otwarcia ekranu - wątek tutaj: http://spellforce.jowood.com/forum/showthread.php?t=42205

Dnia 16.08.2006 o 16:07, tramer napisał:

Problem wydajności został zgłoszony JoWoodowi, wkrótce przedstawimy oficjalny komentarz w tej
sprawie.


Na forum odesłano nas do polskiego dystrybutora póki co, ale może ktoś coś wymyśli...

Dodatkowa poprawka do pliku \base\data\hwdb.xml dla osób posiadających karty firmy Asus z chipsetami ATI i używające sterowników ze strony ASUS-a:

<gfx>
<vendor ID="0x1002" name="ATI" homepage=" http://www.ati.com">
<adapters>
<adapter points="20" pattern=".*Radeon .*X19...*" />
<adapter points="18" pattern=".*Radeon .*X18...*" />
<adapter points="16" pattern=".*Radeon .*X1[6-7]...*" />
<adapter points="14" pattern=".*Radeon .*X[8-9]...*" />
<adapter points="12" pattern=".*Radeon .*X7...*" />
<adapter points="10" pattern=".*Radeon .*9[7-8]...*" />
<adapter points="8" pattern=".*Radeon .*X1[0-5]...*" />
<adapter points="6" pattern=".*Radeon .*X6...*" />
<adapter points="6" pattern=".*Radeon .*9[5-6]...*" />
<adapter points="4" pattern=".*Radeon .*X[0-5]...*" />
<adapter points="2" pattern=".*Radeon .*8....*" />
<adapter points="1" pattern=".*Radeon .*9[0-4]...*" />
<adapter points="20" pattern=".*ASUS .*X19...*" />
<adapter points="18" pattern=".*ASUS .*X18...*" />
<adapter points="16" pattern=".*ASUS .*X1[6-7]...*" />
<adapter points="14" pattern=".*ASUS .*X[8-9]...*" />
<adapter points="12" pattern=".*ASUS .*X7...*" />
<adapter points="10" pattern=".*ASUS .*9[7-8]...*" />
<adapter points="8" pattern=".*ASUS .*X1[0-5]...*" />
<adapter points="6" pattern=".*ASUS .*X6...*" />
<adapter points="6" pattern=".*ASUS .*9[5-6]...*" />
<adapter points="4" pattern=".*ASUS .*X[0-5]...*" />
<adapter points="2" pattern=".*ASUS .*8....*" />
<adapter points="1" pattern=".*ASUS .*9[0-4]...*" />

</adapters>

Dopiero po dodaniu tego, co zostało pogrubione karty te zostają wykryte poprawnie i ustawienia domyślne są dobierane poprawnie. Pozdrawiam i liczę na szybkie rozwiązanie problemów z wydajnością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. Zastanawia mnie jedna rzecz, bo chyba wszyscy narzekający na wydajność posiadają procesory dwurdzeniowe (a przynajmniej większość z osób). Skąd zdobyć plik WindowsXP-KB896256-v3-x86-PLK.exe (łatka dla polskiej wersji systemu WindowsXP dla komputerów z dwoma rdzeniami). Nie ma jej na stronie M$ do pobrania, jest tylko lakoniczna informacja, że aby ją dostać należy napisać do M$, ale próba przebicia się przez formularz w przypadku wersji systemu OEM kończy się informacją, że pomoc techniczna darmowa nie przysługuje i maila wysłać nie można. Może ktoś wie, gdzie zdobyć tę poprawkę dla polskiej wersji systemu? Może to by rozwiązało problemy? To tylko taki ślepy strzał, ale wart wypróbowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze to w interesie Phenomic lezy, zeby gra dzialala poprawnie na sprzecie, jaki odpowiada wymaganiom sprzetowym lub je przerasta. Inni producenci optymalizujac gre radza sobie z dwurdzeniowymi procesorami (jesli to w ogole one sa przyczyna problemu), a Phenomic nie moze. Trudno, plakac i tupac nie bede, podobnie jak nie zamierzam tak doglebnie mieszac w ustawieniach systemu dla "widzimisie" jednego niedorobionego tytulu. Tym grzebaniem predzej da sie cos rozwalic, niz zmusic SF2 do plynnego dzialania. Ale jestem pelen podziwu dla Twojego uporu w dazeniu do rozwiazania problemu :).

Aha, i cos Ty sie uparl z tym Kodim. Koles z oficjalnego forum ma ksywe Kubi ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 17:52, damianvs napisał:

Aha, i cos Ty sie uparl z tym Kodim. Koles z oficjalnego forum ma ksywe Kubi ;).


A przepraszam... Po prostu mam znajomego o ksywce Todi i Kubi mi się z nim miesza;-) Stąd mi Kodi wyszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam procesora dwurdzeniowego, ale też chciałbym pograć wgierkę na przyzwoitych warunkach. U mnie w logu znajdują się poprawne informacje co do sprzętu ale nadal widzę tylko klatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uff dobrze, ze ja nie mam problemow z optymalizacja, wszystko dziala ladnie i pieknie, fps skacze od 30-50 przy konfiguracji 3 ghz athlon 768 ddr, G-force 6800 GT...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 01:38, Lucas the Great napisał:

Za to że jemu śmiga gra bez problemu? :D


za to że był aż jeden beta-testetr i że grę sprawdzono na jednej (jednej?) konfiguracji - gry na PC to nie gry na konsole ;) aż Wizardry 8 się przypomnia i trochę Dungeon Siege 2... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 22:13, KHRoN napisał:

> Za to że jemu śmiga gra bez problemu? :D

za to że był aż jeden beta-testetr i że grę sprawdzono na jednej (jednej?) konfiguracji - gry
na PC to nie gry na konsole ;) aż Wizardry 8 się przypomnia i trochę Dungeon Siege 2... ;)

Ciekawe wnioski, ale niezgodne z prawdą. Testerów było kilku, kurcze, nie żyjemy już w czasach prowizorki - dla nas (redakcji gram.pl - zakontraktowanych publicystów) screeny i filmy robi jeden z nich (bo po co więcej?).
Wiem z pierwszej ręki, że w wersji testowanej nie było problemów. W PL 1.0.
To z czym walczycie to konflikt w kodzie wywołany patchem - o ile dobrze diagnozuję z tych wszystkich wypowiedzi i z mojej wiedzy informatycznej. Podejrzewam, że w ostatniej fazie zabrakło czasu na pełne testy po patchu, bo premiera była już przesunięta i tak - do tego pewnie patch CD-Projekt dostał z opóźnieniem. Szansa na rozjechanie kodu przez patch jest znikoma, ale nie zerowa. Jeśli mogę pospekulować dalej, to pewnie wynikło to z powodu optymalizacji zrobionej przez autorów (były problemy z oryginalną wersją i niektórymi konfiguracjami sprzętowymi). Paskudny zbieg okoliczności moim zdaniem. Daleki jestem od szukania winnych, choć przez mój tryb pracy, to ja musiałem zjeść tą żabę, bo przecież nie będę siedział i udawał, że mnie nie ma, kiedy ludzie mają kłopoty. Interweniowałem. Poprawiono już dziś część, wkrótce resztę - ale do tego potrzeba nieco współpracy od wydawcy oryginału i autorów.
Tak czy inaczej, uważam że przepraszać nie mam za co. Czyżbym się mylił? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 23:57, Lucas the Great napisał:

Ciekawe wnioski, ale niezgodne z prawdą. Testerów było kilku, kurcze, nie żyjemy już w czasach
prowizorki - dla nas (redakcji gram.pl - zakontraktowanych publicystów) screeny i filmy robi
jeden z nich (bo po co więcej?).
Wiem z pierwszej ręki, że w wersji testowanej nie było problemów. W PL 1.0.


Ponieważ w tej branży pracuje się w dziwnych godzinach, udało mi się właśnie zasięgnąć języka.
Podstawą procedury było jednoczesne, odrębne testowanie na high-end, low-end i standardzie, co przy w miarę symultanicznym spływaniu danych pozwala na natychmiastowe wykrywanie, analizę i weryfikację potencjalnych błędów.
Rozwijając moją tezę zaryzykuję teorię, że na wskutek modyfikacji zawartych w patchu coś się zbiesiło w kodzie i powstał efekt zapętlenia, lub pojawił się swoisty element bez dowiązania - zaleznie od tego program albo mieli jakąś procedurę, albo trafia w pustkę i ponawia wysiłki. Efektem byłby właśnie opisywany przez Was, drodzy Czytelnicy, koszmarny spadek wydajności.
Ponieważ z tego co wiem SF2 ma zaimplementowaną optymalizację pod wykryty sprzęt, a wspominany problem nie dotyczy bynajmniej wszystkich użytkowników, podejrzewam że program wywala się na którejś z takich procedur optymalizujących (dość podstawowej, bo mimo wszystko zbyt wiele jest osób, którym się toto przytrafia). Szczęśliwcy, których karty graficznej (najprawdopodobniej) to nie dotyczy, śmigają dzielnie. W takiej sytuacji przy paskudnym zbiegu okoliczności, problem wypływa - jak teraz - dopiero u użytkowników, co tak na prawdę boli po równi klientów i wydawcę. Taki błąd nie jest łatwy do wykrycia - możliwych konfiguracji sprzętu jest mnóstwo...
Nie zmienia to faktu, że wyszło tragicznie, choć założenie było bardzo szlachetne - integracja kluczowego patcha z grą. Jak zauważyliście, gdy tylko pojawiła się taka możliwość (odpowiednia ilość danych o problemie), prace nad usunięciem błędów ruszyły pełną parą.
To mówiłem prywatnie ja, homo naczelnicus redakcji gram.pl :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować