SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

a trochę się przejechałem

ale jest teraz taki bardzo fajny serwis rowerowawaga.pl, wagi są podawane realne.

Nie wiem w jaki sposób może być podawana waga amora bez oleju - to jak ktoś rozebrał amor? Po co?
Co do różnic w danych katalogowych a rzeczywistą wagą komponentów - istnieje coś takiego jak rozrzut technologiczny i niektórzy producenci podają wagę komponentu o najniższej masie jaki"wyszedł", inni uśrednioną, a jeszcze inni rzeczywistą...
Faktem jest natomiast, że najłatwiej i najszybciej można odchudzić rower na kołach, sama wymiana gum i dętek to około 500g do nawet 700g. Wymiana piast, obręczy i szprych to przy "niewielkich" nakładach około 500g a przy większych nawet kilogram. Na ramie aluminiowej można zaoszczędzić około 300-700g jeśli się przesiądziemy na carbon nawet 1kg... to wszystko niestety kosztuje, zbudowanie/zakup maszyny ważącej poniżej 10kg to 10000zł - może i można zrobić to taniej ale ja mówię o pełnoprawnym ścigancie na którym będzie jeździł 90-100kg amator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 16:16, Budo napisał:

/.../

Powtórzę jeszcze raz: nie ufaj wadze podanej w katalogach, na aukcjach itd. Przy tańszych
rowerach spokojnie można dodać 1-1,5kg.

90% wag jest przekłamanych. Widelce bez rury sterowej, albo bez oleju, albo po prostu
wzięte z kosmosu, od dętek i opon, przez obręcze, koła, ramy, aż po całe rowery wagi
są przekłamywane. Wiem, że tańsze rowery mogą schodzić poniżej 14kg także, co nie zmienia
faktu, że nie należy wierzyć opisom. Do swojego własnego spokojnie kilo musiałem dorzucić
w rzeczywistości jak kupowałem ;]

Nawet czaja się przejechał na tym, składał rower i podejrzewam, że dokładnie policzył
wagę wszystkiego wg danych katalogowych. Po złożeniu rower wyszedł cięższy, a komponenty
dobierał już powiedziałbym całkiem zaje*iste i nie powinno być tam teoretycznie ściem.
Mój brat miał tak samo, a także składał droższy rower. Najbardziej chyba realne wagi
są dla hamulców, przerzutek, korb, manetek itd. Im cięższy komponent, tym większe przewały
na wagach ;]
I to jest zasada, a nie wyjątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 22:39, czaja24 napisał:

Nie wiem w jaki sposób może być podawana waga amora bez oleju - to jak ktoś rozebrał
amor? Po co?


No jak po co, żeby była niższa waga w katalogu oczywiście :)

Dnia 13.06.2010 o 22:39, czaja24 napisał:

Co do różnic w danych katalogowych a rzeczywistą wagą komponentów - istnieje coś takiego
jak rozrzut technologiczny i niektórzy producenci podają wagę komponentu o najniższej
masie jaki"wyszedł", inni uśrednioną, a jeszcze inni rzeczywistą...


Jeszcze inni po prostu oszukują. Ja rozumiem różnicę kilka gramów, ale kilkadziesiąt, czy nawet więcej?

Dnia 13.06.2010 o 22:39, czaja24 napisał:

Faktem jest natomiast, że najłatwiej i najszybciej można odchudzić rower na kołach


No, to prawda. Tym bardziej, że większość tanich rowerów teraz ma w miarę dobry napęd, ramę i amor, natomiast koła to zazwyczaj jakieś byle co i zawsze ciężkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 22:39, czaja24 napisał:

zbudowanie/zakup maszyny ważącej poniżej 10kg to 10000zł - może i można zrobić to
taniej ale ja mówię o pełnoprawnym ścigancie na którym będzie jeździł 90-100kg amator.

czy ja wiem? mój rowerek + pompka + dwa koszyczki + torebka z najpotrzebniejszymi narzędziami < 10kg i na pewno całość 2 lat temu nie kosztowa 10k zł więc i dziś tyle bym za nowy rowerek o wadze <10kg nie zapłacił. a że mój rowerek jest na fabrycznych częściach bez żadnych kół robionych na zamówienie itd. więc pewnie i taki amator (bo sam też jestem amatorem) w wadze jaką podałeś mógłby na nim jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzę wybór padł na authora :) powiem tak między tymi rowerami nie ma zasadniczych różnic w osprzęcie. wiadomo jak chcesz bagażnik, lampki itd. to rower nr.2 a jak ci na takich rzeczach nie zależy to wybierasz między rowerami nr.1 i nr.3. przy czym rower nr.3 z tego co zauważyłem na większe koła bo 28" a rower nr.1 ma 26". poza tym położenie linek jest dla mnie w 1 i 3 niepraktyczne. zresztą rower nr.3 podawałeś już kilka razy więc znasz kontrpropozycje którą podawałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 23:32, Gregario napisał:

> zbudowanie/zakup maszyny ważącej poniżej 10kg to 10000zł - może i można zrobić to
> taniej ale ja mówię o pełnoprawnym ścigancie na którym będzie jeździł 90-100kg amator.

czy ja wiem? mój rowerek + pompka + dwa koszyczki + torebka z najpotrzebniejszymi narzędziami
< 10kg i na pewno całość 2 lat temu nie kosztowa 10k zł więc i dziś tyle bym za nowy
rowerek o wadze <10kg nie zapłacił. a że mój rowerek jest na fabrycznych częściach
bez żadnych kół robionych na zamówienie itd. więc pewnie i taki amator (bo sam też jestem
amatorem) w wadze jaką podałeś mógłby na nim jeździć.


o przepraszam ale ja mówię o rowerze górskim;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2010 o 11:25, The_Deker_10 napisał:

Mój rower prawie że gotowy do sezonu jeszcze tylko koło hamulców muszę zrobić kilka rzeczy
i juz bedzie ok. Do wakacji bedzie jak nowy xD
pozdrawiam !

to się żeś pospieszył... jeśli rower "już" w połowie czerwca gotowy do sezonu ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Na wyższych przyrzutkach zacina mi się łańcuch. Kiedy pedałuje, po jakimś czasie pedały stawiają opór i stoją w miejscu. W czym może być problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2010 o 02:14, Ksar666 napisał:

Jeszcze ostatnio prosba, hehe, moglibyscie ponumerowac mi te trzy rowery od najlepszego
do najgorszego(wiem, ze juz byly)?

wszystkie 3 są bardzo podobne do siebie i znaczących różnic między nimi nie ma. chyba że spojrzy się na tego authora że ma obie przerzutki tej samej klasy a dwa pozostałe mają przednie przerzutki takie "bez nazwy" :) więc przerzutki wskazywały by na authora ale jak mówię są to maszyny podobnej klasy i w takich przypadkach podczas wyboru można kierować się np. wyglądem roweru :)

czaja24
to trzeba było zaznaczyć że tylko o rowerach w teren piszesz :) i a propos odchudzania rowerów właśnie w teren to zawsze mnie śmieszyły rowery z widelcem Lefty. wiesz może jak się on sprawdza podczas jazdy? bo szczerze mówiąc to ja miałbym ograniczone zaufanie do takiego rozwiązania i podczas jazdy myślałbym tylko o tym czy koło mi nie odpadnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.06.2010 o 20:17, Wakizashi napisał:

Mam problem. Na wyższych przyrzutkach zacina mi się łańcuch. Kiedy pedałuje, po jakimś
czasie pedały stawiają opór i stoją w miejscu. W czym może być problem?

pewnie łańcuch się o coś blokuje np. o przerzutkę przednią i taką opcję bym obstawiał po tym co napisałeś. mógłby jeszcze blokować się spadając z kasety ale aby do tego doprowadzić musiałbyś trochę przedobrzyć przy regulacji tylnej przerzutki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym rowerze?
Giant Boulder. http://www.centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleProduktu.aspx?id=005084&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Planuję w wakacje kupić rower górski, chciałbym, żeby był dobry, choć jakiś superwymagający nie jestem :) Tak do 1500zł to maks, kolega ma Gianta Rocka i dobrze mi się na nim jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 16.06.2010 o 01:15, Gregario napisał:

to trzeba było zaznaczyć że tylko o rowerach w teren piszesz :) i a propos odchudzania
rowerów właśnie w teren to zawsze mnie śmieszyły rowery z widelcem Lefty. wiesz może
jak się on sprawdza podczas jazdy? bo szczerze mówiąc to ja miałbym ograniczone zaufanie
do takiego rozwiązania i podczas jazdy myślałbym tylko o tym czy koło mi nie odpadnie
:)


raczej nie odpadnie, jeżeli chodzi o kombinację właściwości takich jak: kultura pracy, skuteczność, waga... Lefty jest bardzo dobrym widelcem. Moim zdaniem jest za mało sztywny w trakcie hamowania (koło ucieka pod ramę i traci przyczepność) ale i tak jest sztywniejszy niż "zwykłe" widelce np epicon, raidon czy może nawet Tora, oraz wyczynowe widelce poprzedniej generacji np SID z goleniami 28mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Niedawno właśnie kolegom radziliśmy parę rowerów, więc przejrzyj temat kilka stron wstecz, bo nie chce mi się pisać znowu. Nie bierz tego Gianta- jego zaleta to niezła rama, ale słaba reszta, jak to z tańszymi giantami. Poszukaj czegoś innego, np. Krossa, albo Schwinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2010 o 17:02, kedzior141 napisał:

Co myślicie o tym rowerze?
Giant Boulder. http://www.centrumrowerowe.pl/Pages/DetaleProduktu.aspx?id=005084&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Planuję w wakacje kupić rower górski, chciałbym, żeby był dobry, choć jakiś superwymagający
nie jestem :) Tak do 1500zł to maks, kolega ma Gianta Rocka i dobrze mi się na nim jeździ.

Jak masz ochote to bierz, jeśli jeździsz, tak jak ja, czyli 20km dziennie max, tak nad jeziorko, od czasu do czasu gdzieś po lasach, to myśle, że nie zauważysz, że osprzęt jest "niskiej" klasy. Mam Gianta Escapera, i dla mnie, czyli laika, to jest bardzo dobry sprzęt, któremu moge zarzucić jedynie rozregulowanie przerzutek, ale nie robiłem przy nim nic przez 3 lata, no poza czyszczeniem (niezbyt dokładnym) zębatek, łańcucha i oliwieniem ich. Ogólnie nie katuje go, ale zdarzało się kilka razy mocno go wyeksploatować, a ostatnio nawet dłuższe jeżdżenie ok.63km(wiem, wiem, dla was speców to mało), to rower nawet się nie spocił. Lekki i nieźle wyglądający, do tego aluminium, a no i siodło, na krótki wypad okej, przy dłuższej jeździe można narzekać, ale to chyba normalka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2010 o 17:02, kedzior141 napisał:

Co myślicie o tym rowerze?


Za tą cenę nie warto. Znajdziesz wiele różnych lepszych modeli w tej klasie cenowej. Przejrzyj parę ostatnich stron tego wątku chociażby. Polecam również artykuł http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=40&art=3887

bartog -->> Zanim doradzisz to zwróć uwagę na cenę tego roweru. Tu nie chodzi czy odczuje wielką różnicę czy nie. Za tą cene po prostu jest to zakup nieopłacalny. Równie dobrze mógłby kupić rower za 800zł i tez nie zauważy różnicy w porównaniu do tego prezentowanego. Więc po co przepłacać? Zakup bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2010 o 19:48, HumanGhost napisał:

bartog -->> Zanim doradzisz to zwróć uwagę na cenę tego roweru. Tu nie chodzi czy
odczuje wielką różnicę czy nie. Za tą cene po prostu jest to zakup nieopłacalny. Równie
dobrze mógłby kupić rower za 800zł i tez nie zauważy różnicy w porównaniu do tego prezentowanego.
Więc po co przepłacać? Zakup bez sensu.

Ja zauważyłeś nie zauważy różnicy, jakby nie patrzeć, to jest to paradoks, bo nie będzie miał porównania z towarem za 800 złotych. Jak go stać, to czemu nie? A że osprzęt lepszy, tzn. nowszy gdzie indziej za niższą cenę to okej. Chodziło mi o to, że nawet jakby przepłacił, to co? Nie odczuje różnicy. BTW. co racja, to racja, Giant winduje ceny w piździec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się