Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ubisoft zapowiada dodatek do Heroes of Might and Magic V

175 postów w tym temacie

No, takie błędy to zrzędliwy dziadek może gadać. Przecież każda gra ma błędy, a one są straszne no nie, nie da się po prostu grać, bo jedna ikona talentu jest po angielsku! Straszne! W WoWie też są lagi a każdy się tylko czepia ceny, a? Zresztą jak się nie ustrzec błędu przy tak rozbudowanej grze, bo wydaje mi się, że taka jest, a poto są patche, żeby te błędy naprawiać, 1.3 już w drodze. Czepiacie się szczegółów, które na pewno Wam baaardzo przeszkadzają, tja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie bedzie latajacych jednostek ;/;/

@Rafal G - oj troszke poczekasz, bo to dopiero jeszcze na planoe wydawniczym w ubisofcie nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czhy homm5 jest taki dobry. Skończyłem kampanie , pogralem na mapkach skirmiszowych i gra sie skonczyła. Nie ma juz co z nią zrobic.

Kampania jest tak skonstruowana, ze ponowne jej przechodzenie raczej nie ma sensu - w ogóle pierwsza kampania okrutnie mnie nudzila-nic sie praktycznie nie dzialo, chyba tylko w jednej misji mozna bylo sie porzadnie rozbudowac, a zamek byl chyba w ogóle w dwóch mapkach(na 6). Tak zwane "misje jednego człowieka"(misje bez zamku) może i mają swój urok, ale to nie jest turowa przygodówka tylko homm. Pamiętam ze przy okazji homm3 sporo ludzi narzekało że mapki sprowadzają się do tego samego-rozbuduj sie, zabij wszystkich, ale przy okazji piątej odsłony jest dokładnie odwrotnie. Za dużo jest map na których kręcimy się bohaterem po mapce bez zamku i zabijamy jakieś śmieszne ilości porozrzucanych wszedzie potworków. W końcu po coś te zamki w tej grze ktoś wymyślił? A reguła 7 dni bez zamku i przegrwyasz niestety nie obowiązuje.

Poza tym wszedzie są ograniczenia-na każdej mapie kretyńskie limty doświadczenia(kretyńksie, bo często wyskakujące już w połowie zdobywania mapy), pod koniec kampanii nawet limit bohaterów! wyobraźcie sobie latanie między 4ma zamkami po dużej mapie, z podziemiami i ze sporą ilością różnych urodzisk z tylko dwoma bohaterami. kto to wymyslil? bez portalu miejskiego i przywołania jednostek ani rusz, chyba ze ma sie ochote spedzic dzien na bezcelowym lataniu w te i z powrotem.

W ogole wszystkie kampanie byly podobne pod wzgledem budowy- jeżeli już był zamek, to rzadko zdarzaly sie mapki na ktorych mozna miec wiecej niz jeden zamek, a jak juz sie takie zdarzaly, to przewaznie nie było zamku tej rasy, ktorą właśnie prowadzimy. Żeby naprawdę sprawdzić co ta rasa potrafi i jak wyglada jej w pelni rozbudowany zamek trzeba niestety odpalic multiplayera.

Gra ma nieco błędów. te najbardziej kolące w oczy "literówki" to tekst po wyjściu z gildii złodziei "text not found"(tak, opaczowałem grę i zainstalowałem łatke do polonizacji), niekiedy opisy angielskie przedmiotów("+1 to all units speed",itd) i błędne opisy zdolności (ulepszeni chłopi mają na przykład "cios tarczą" podczas gdy takowej nawet nie trzymają w ręcę ).

Poza tym spore wymagania sprzętowe - gdy nie kręcisz kamerą i nie zmieniasz kąta kamery, to możesz tego nawet nie zauważyć, ale na 2x gf6600gt i amd 64 3,2 z 1gb ramu nawet w 1024x768 gra okropnie przycina gdy spojrzysz "na płasko" przez mapkę. I niestety nie ma na to dużego wpływu, jaka rozdziałke,czy detale ustawiszisz, czy masz fsaa i aa , czy nie. Można było to rozwiązać lepiej. Np. wprowadzić lepszy fog of war, dać opcję wyłączenia pixelshaderowych cieni, albo dać opcje "pokazywania jedynie konarów drzew", która już występowała w poprzednich częściach-myślę, że drastycznie zwiększyło by to ilość wyświetlanych klatek na sekundę przy zmianie kąta kamery. No ale zapewne twócy mogą się tłumaczyć tym, że mamy już rok 2006 i każdy może mieć w kompie amd 64 fx i 2x gf7900, jeśli tylko chce. Przy tym trzeba zaznaczyć że sama grafika nie powala. Jest kolorowa i design jednostek i zamków jest bardzo dobry, jednak grze brakuje lepszych modeli(z większa ilościa animacji), mapowania wybojów i efektów dx9 przy czarach, co szczególnie widać przy walce. No i jak dla mnie grafika jest troche zbyt warcraftowa, ale to juz kwestia gustu. Moim zdaniem jeżeli już się sięga po starszy silnik graficzny, można to zrobić troche lepiej.

Wygląd pola walki zmienia się tylko gdy atakujemy zamki i statki. Kiedyś inaczej wyglądały przynajmniej wszelkiego rodzaju skarbce stworów(w zasadzie mialy jedynie inne rozmieszczenie jednostek, ale i to byłoby miłą odmianą). a i inny wygląd pola walki przy atakowaniu garnizonów też byłby mile widziany.

No i kolejna bolączka homm5, czyli mala ilosc artefaktow i czarow. Podczas gry nierzadko zdarza się, że w ekwpiunku ma się po parę egzemplarzy tych samych przedmiotów. Kończąc niektóre mapy miałem nawet po 4,5 te same przedmoioty i to nie chodzi o tylko jeden artefakt, a o pare(i bylem zaypywany kolejnymi niepotrzebnymi przedmiotami za kazdym razem gdy pokonywalem wrogiego bohatera, więc nie mialem wyboru czy chce ten artefakt, czy nie). Żeby było zabawniej w patchu 1.1 nikt chyba nie zauważył, że przy przekazywaniu artefaktów innemu bohaterowi nie da sie przewijać ekwipunku.

Irytującą sprawą jest zbyt mała prędkość przesuwania się paska inicjatywy w czasie walki. Nie raz zdarzyło mi się wydać polecenie czekania łucznikom tylko dlatego, że pasek sie nie zdąrzyl zmienic i myslalem ze wydaje rozkazy komu innemu.

W instrukcji nie ma zbyt wiele opisane. Zamiast solucji w paczce, wolałbym prawdziwy poradnik, który wyjaśniłby jasno co robi każda zdolność, jak działa każdy czar, jakie artefakty mogę znaleźć w grze, itd. Namiastką tego była karta przedstawiające wszystkie jednostki, jednak szkoda, że była zrobiona do jakiejś wczesnej wersji homm5 i sporo jednostek miało zupełnie inne kolory niż w wersji sklepowej.

Multiplayer jest śmiesznie mały ze swoimi 6cioma(chyba tyle ich było) mapkami, w dodatku nie ma opcji sojuszu.

NIE MA EDYTORA!!!

Patrząc na wszystkie błędy które wymieniłem mogło by się wydawać, że to jakaś piracka wersja beta, a nie sklepowe 1.1 i że zabraklo czasu na beta testy, ale jak wiemy było inaczej. Wszystkim, którzy uważają że się czepiam i ze jest to dobra gra, moge jedynie powiedziec, ze gra nie jest zla. Oczywiscie, da sie w homm5 grać, nawet czerpiąc z tego pewną przyjemnosc , jednak gdyby ją usprawnić mogłaby naprawde konkretnie wymiatać i przekonać do siebie wieksza liczbe osob. Jasne, ze jest sporo fajnych patentów i udoskonalen w stosunku do poprzednich czesci(chociaż widać, że autorzy starali się jedynie wyciągnąc z serii najlepsze, sprawdzone rozwiazania), ale niestety gra nie spełniła moich oczekiwań (i z tego co wiem, nie tylko moich).

Wypuszczenie gry bez edytora jest wielką pomyłką i patrząc na listę usprawnien w juz zapowiedzianym dodatku mam wrażenie, że ta gra wciąż nie jest skończona, tylko rzucany nam jest kolejny, zbiorczy, patch, dla niepoznaki z nowym zamkiem, i że nawet po tym patchu gra wciaz nie bedzie skonczona. W końcu jak trudne może być zaimplementowanie w grze edytora? trójwymiarowy grunt, który można było podnosić i opuszczać był już w edytorze do 4tej części, budynki i artefakty kładzie sie i tak z prefabów, więc nie byłby dużo bardziej zaawansowany od tych, które juz widzielismy. W dodatku twórcy gry przy robieniu map też muszą przeciez korzystać z edytora, który to jest po stworzeniu silnika pisany przez programistow, zeby tworcy map mogli sie zająć mapkami.

To w sumie tyle. Nie żałuje jakos specjalnie zakupu hommV, bo wiedzialem co kupuje (no, byc moze sadzilem ze po takich burzliwych betatestach i przesuwaniu dat premiery produkt bedzie doszlifowany...), ale naprawde spodziewalem sie edytora przy dodatku, sądziłem ze go nie dodano w podstawce bo nie starczylo czasu, a teraz okazuje sie, ze to bylo zaplanowane i tworcy beda nam prawdopodobnie serwowac male usprawnienia co 9-10 miesięcy, aby zgarnąć więcej siana. No cóż, pewnie dodatek też kupię, ale mam nadzieję, że nie będzie już robiony pod presją i porzadnie testowany. No i ze bede mogl w przyszlosci skorzystac z dobrodziejstw edytora(praktycznie nieskonczony gameplay, setki fanowskich map i kampanii, mody).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2006 o 12:46, Rafal G napisał:

ponawiam pytanie do CDP: KIEDY BEDZIE MOZNA SKLADAC ZAMOWIENIA????????????? chociaz tak w
przyblizeniu???


Sorry, ale Ubisoft dopiero ogłosił informację o dodatku. Przypuszczam, że rozmowa na temat pre-ordera zacznie się w przyszłym tygodniu i w ciągu następnego tygodnia zostanie on uruchomiony. Mogę się jednak mylić, a informację o uruchomieniu pre-ordera na pewno opublikujemy wystarczająco widoczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że wyjdzie dodatek, bo 15 dodatkowych misji w kampanii to dość dużo, ale trochę się boję tego dodatku. Boję się, że jest troche za wcześnie. A w ogóle brakuje mi czegoś w stylu twierdzy z Heroes III, a najbardziej brakuje mi behemotów. Według mnie Heroes V ma kilka błędów, ale są one niezauważalne w czasie gry. Brak edytora trochę jest denerwujący, ale myślę, że najpóźniej wyjdzie razem z dodatkiem. A nie wiecie przypadkiem czy da się rozdzielać oddziały potworów? Bo nie ma w menu zamku, albo bohatera takiego przycisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2006 o 19:43, ibisz napisał:

Fajnie, że wyjdzie dodatek, bo 15 dodatkowych misji w kampanii to dość dużo, ale trochę się
boję tego dodatku. Boję się, że jest troche za wcześnie. A w ogóle brakuje mi czegoś w stylu
twierdzy z Heroes III, a najbardziej brakuje mi behemotów. Według mnie Heroes V ma kilka błędów,
ale są one niezauważalne w czasie gry. Brak edytora trochę jest denerwujący, ale myślę, że
najpóźniej wyjdzie razem z dodatkiem. A nie wiecie przypadkiem czy da się rozdzielać oddziały
potworów? Bo nie ma w menu zamku, albo bohatera takiego przycisku.

sam bardzo długo szukałem tejże opcji jednak nie znalazłem. nie wiem moze twórcy o zapomnieli o tej jakze pomocnej opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wystarczyło poczytać instrukcję.
Robi się to dokładnie tak samo jak w HoMM I, II, III i IV, czyli trzymając klawisz SHIFT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taaa...fachowo, tylko dlaczego ja wyszły dodatki do IV gdzie było SZEŚĆ bardzo porządnych kampanii, to ludzie marudzili, że to rzut na kasę. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie dodatek, w którym będzie rasa krasnoludów i śnieg to jeszcze tylko będzie brakowało barbarzyńców i szczególnie zamku bagiennego( jak ktoś nie pamięta w H3 był zamek o nazwie cytadela) i terenów bagiennych i gra będzie bardzo podobna do H3. Miejmy nadzieje, że wyjdzie jeszcze conajmniej jeden dodatek dodający jakiś frajny zamek( dobrze, po nowemu zrobiony zamek potworów z bagien i bohaterami jaszczuroludźmi byłby super) bo barbarzyńcy mi się już troche przejedli pio za tym byli by dość podobni do krasnoludów( chociaż chciałbym aby w herosach 5 byli i ci i ci), po za tym jak pamietamy w H4 zapbrakło tylko tak naprawde zamku bagiennego, bo barbarzyńcy byli(chociaż H4 nie umywa się ani do H3 ani do H5) Zobaczymy co zrobią autorzy ale aby dorównać herosom 3 należało by stworzyć oprócz tego nowego conajmniej jeszcze 2 zamki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chciał zobaczyć jednostki u krasnoludów 7 poziomu. Mojim zdaniem jest to ten ognisty dinozaur którego możecie zobaczyć na tym screenie: http://www.the-genies-lamp.com/images/h5_images/expansion/Image22.jpg Sądzę tak ponieważ jest na tym polu bitwy wszystkie siedem rodzajów jednostek a co za tym idzie, powinna byc wśród nich jednostka 7 poziomu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2006 o 14:41, Adam Malysz napisał:

oby niekosztował powyżej 60 zł.


Prawdopodobnie będzie kosztował 79,90 - jak każdy dodatek do porządnej gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już dodatek? Jeszcze się "piąteczką" nie nacieszyłem... Jak doda kilkanaście scenariuszy i jeden zamek, to będę zadowolony. Pozostaje odkładać kasiorke na kupeczke... Kiedyś się uzbiera. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2006 o 14:41, Adam Malysz napisał:

oby niekosztował powyżej 60 zł.


dam sobie reke uciac ze bedzie 59,90:) jak odejmiesz troche wPLN zrobi sie bardzo przyjemnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2006 o 19:42, Rafal G napisał:

> oby niekosztował powyżej 60 zł.

dam sobie reke uciac ze bedzie 59,90:) jak odejmiesz troche wPLN zrobi sie bardzo przyjemnie


jesli bedzie tak jak mowisz, to zakupie :D pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować