Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Jeszcze jedno: PD są rozdzielane na wszystkich towarzyszy czy wszyscy dostają całe PD w sensie: jest 1000PD i 4 towarzyszy więc każdy dostaje po 1000 czy każdy po 250 PD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2009 o 17:33, Thalanthas napisał:

Jeszcze jedno: PD są rozdzielane na wszystkich towarzyszy czy wszyscy dostają całe PD
w sensie: jest 1000PD i 4 towarzyszy więc każdy dostaje po 1000 czy każdy po 250 PD?

równo dzielone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh,dzisiaj odpaliłem BG i z drużyną 1 levelowych żuczków poszedłem ubić kilka robali(tych z których dało się zrobić pancerz,nazwy nie pamiętam)i spostrzegłem że można tam dobrze podexpić na początku. Wystarczy mieć maga z czarem Uśpienie i wybierać pojedyncze robaki.To+quest na znalezienie zaginionego chłopca dają możliwość zdobycia dużo expa i trochę niezłego ekwipunku już na początku gry.:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2009 o 17:37, Bingolo napisał:

Heh,dzisiaj odpaliłem BG i z drużyną 1 levelowych żuczków poszedłem ubić kilka robali(tych
z których dało się zrobić pancerz,nazwy nie pamiętam)i spostrzegłem że można tam dobrze
podexpić na początku. Wystarczy mieć maga z czarem Uśpienie i wybierać pojedyncze robaki.To+quest
na znalezienie zaginionego chłopca dają możliwość zdobycia dużo expa i trochę niezłego
ekwipunku już na początku gry.:P


Zgadza się, ale to rozwiązanie ma taką wadę, że później idziesz do kopalni w Nashkel i przechodzisz przez nią z palcem w nosie, bo masz za wysoki poziom, żeby koboldy stanowiły jakiekolwiek wyzwanie :P Co oczywiście nie zmienia faktu, że poczyniłeś trafną obserwację, która może Ci się kiedyś przydać. Ankhegi w ogóle dają dużo doświadczenia, a na dodatek jeszcze kasę można zarobić, co nie pozostaje bez znaczenia, zwłaszcza na początku gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2009 o 17:37, Bingolo napisał:

Heh,dzisiaj odpaliłem BG i z drużyną 1 levelowych żuczków poszedłem ubić kilka robali(tych
z których dało się zrobić pancerz,nazwy nie pamiętam)i spostrzegłem że można tam dobrze
podexpić na początku. Wystarczy mieć maga z czarem Uśpienie i wybierać pojedyncze robaki.To+quest
na znalezienie zaginionego chłopca dają możliwość zdobycia dużo expa i trochę niezłego
ekwipunku już na początku gry.:P

Najlepszą lokacją na expienie jes ta z bazyliszkami, na wschód od Beregpostu. Przyłącza się tam ghul, który jest odporny na zmianę w kamień, więc wysyłamy go do ataku, bazyle atakują jego, a my je wykańczamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.01.2009 o 20:44, Asthariel napisał:

Najlepszą lokacją na expienie jes ta z bazyliszkami, na wschód od Beregpostu. Przyłącza
się tam ghul, który jest odporny na zmianę w kamień, więc wysyłamy go do ataku, bazyle
atakują jego, a my je wykańczamy.


Taka dyskusja jest oczywiście bez sensu, bo opinie są całkowicie subiektywne, ale za to daje trochę radości, więc powiem, że dla mnie osobiście lokacją posiadającą najlepsiejszy klimat w jedynce (a nie wiem czy nawet nie w całej sadze) jest Wieża Durlaga. Jak sobie przypominam przechodzenie jej po raz pierwszy, to aż mi się ciepło robi na sercu - ciągłe napięcie, wyszukiwanie pułapek przed zrobieniem niemalże każdego kroku, mnóstwo niespodzianek, itd., itd... :)

Teraz gram w Baldurka znowu, po dłuuuuuugiej przerwie, która sprawiła, że dużo zapomniałem i liczę, że dzięki temu Wieża Durlaga znowu pokaże jaką jest fantastyczną lokacją :)

EDIT: aaaa, już wiem o co Ci chodziło - czytając nieuważnie przeoczyłem "na expienie", co trochę zmieniło mój odbiór Twojej wypowiedzi. Ale jak już się naprodukowałem pisząc tego posta, to niech zostanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siemano mam takie pytanie, jak wyszedlem z kopalni w nashkel wyjsciem w tej dolinie grobowcow to jest ten typ z imieniem na H i ww poradniku pisze ze moge oddac i dostac 900pd sztylet i nie oddac zabijajac jakiegos goscia reventa i dostac 3kpd ale w chodze do tego grobowcca i tam nikogo nie ma tylko grob
edit: pomyliel groby :P niewazne :PP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie założyłem na Jaheirę zbroję paskową, w jej opisie jest, że nie może używać druid więc spodziewałem się, że straci ona możliwość rzucania czarów jednak nic takiego się nie stało. I teraz moje pytanie czy są jakieś negatywne skutki noszenia przez nią zbroi paskowej? A i jeszcze na którym poziomie druid może zamieniać się w zwierzę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2009 o 10:44, Nufiko napisał:

A ja mam takie pytanie założyłem na Jaheirę zbroję paskową, w jej opisie jest, że nie
może używać druid więc spodziewałem się, że straci ona możliwość rzucania czarów jednak
nic takiego się nie stało. I teraz moje pytanie czy są jakieś negatywne skutki noszenia
przez nią zbroi paskowej? A i jeszcze na którym poziomie druid może zamieniać się w zwierzę?


Jaheira jest dwuklasowcem - wojownikiem/druidem, dlatego może nosić lepsze zbroje. Kar do rzucania czarów nie ma, bo to są zaklęcia objawień (zwój kapłański), a nie magii mistycznej (księga czarów). Co do przemiany w zwierzęta to nie pamiętam dokładnie, ale nie prędzej chyba, niż na 5. poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2009 o 11:32, KoLoS napisał:

Jaheira jest dwuklasowcem - wojownikiem/druidem.

Jest wieloklasowcem.

Dnia 28.01.2009 o 11:32, KoLoS napisał:

Kar do rzucania czarów nie ma, bo to są zaklęcia objawień (zwój kapłański)

W BG w ogóle nie ma *kar* do rzucania czarów. Albo możesz, albo nie. Zbroja nie ma wpływu na szansę udania zaklęcia.

Dnia 28.01.2009 o 11:32, KoLoS napisał:

Co do przemiany w zwierzęta to nie pamiętam dokładnie, ale nie prędzej
chyba, niż na 5. poziomie.

Chyba od 7. lvl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.czy ktoś wie jak pokonać Horrory Bitwewne(czy jakoś tak)?strasznie silni są a moje postacie mają po 6 poziomie . proszę o poradę ekspertów xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie z nimi walczysz? Jeśli na najniższym poziomie kopalni w Kniei Otulisko to możesz tej walki uniknąć rozbrajając pułapki (Horrory Bitewne w tej lokacji są przywoływane właśnie przez nie). Horrory Bitewne jako takie nie mają żadnych słabych punktów - są silne fizycznie i jednocześnie posiadają wysoką odporność na magię. Jeśli z nimi walczysz najlepiej najpierw użyj spellcasterów aby przywołać jak największą ilość różnych stworzeń którymi następnie przyblokuj przeciwnika, w czasie gdy Horror będzie masakrował przywołańce Ty zmiękczaj go bronią dystansową (musisz użyć magicznych broni i amunicji) następnie dokończ sprawę wysyłając do walki wręcz zbrojnych. Ponieważ Horrory Bitewne mają wysoką szansę na uniknięcie dowolnego użytego przeciwko nim zaklęcia odradzam atakowanie ich czarami (jeśli już to używaj Magicznego Pocisku z 1 poziomu maga bo ma on największe szanse na zadanie chociażby minimalnych obrażeń) zamiast tego niech Twoi spellcasterzy zajmą się wspomaganiem drużyny czarami wzmacniającymi i ochronnymi. Jeśli nawet ta taktyka nie wystarczy to dodatkowo wzmocnij swoje postacie miksturami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba powrócę do gry w Baldur''s Gate. :)
Tylko mam parę pytań, żeby mnie się fajnie grało:
-czy działa ono na Windowsie Vista?
-czy jest mod poprawiający grafikę? i skąd go pobrać?
-jakie statsy i specjalizacje sobie najlepiej na początku wziąć i jak drużynę rozwijać? bo miałem problem w kopalni Nashkel, za dużo przeciwników było...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 16:51, Kalejdoskop86 napisał:

-czy jest mod poprawiający grafikę? i skąd go pobrać?

Jak masz też bg2 to odpowiedzą jest BGT, umożliwia on granie w jedynkę na silniku dwójki (wraz z jej rozdzielczościami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 21:22, sig. napisał:

Jak masz też bg2 to odpowiedzą jest BGT, umożliwia on granie w jedynkę na silniku dwójki
(wraz z jej rozdzielczościami).

Ja mam sagę Baldur''s Gate, czyli dwójkę też mam. Tylko czy to prawda, że również system D&D będzie - oprócz rozdzielczości - importowany do jedynki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 22:49, Kalejdoskop86 napisał:

Ja mam sagę Baldur''s Gate, czyli dwójkę też mam. Tylko czy to prawda, że również system
D&D będzie - oprócz rozdzielczości - importowany do jedynki?


Tak bo BGT pozwala jedynie na uruchomienie historii z 1 a reszta to pochodzi z 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 22:53, Nufiko napisał:

Tak bo BGT pozwala jedynie na uruchomienie historii z 1 a reszta to pochodzi z 2

A czy to jest jakaś wielka strata? Przy okazji, to według mnie Baldur''s Gate ma gorszą grafikę od Fallouta, a obie są wyświetlane w tej samej rozdzielczości... dla mnie grafa z Wrót Baldura wali po oczach... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 22:49, Kalejdoskop86 napisał:

Ja mam sagę Baldur''s Gate, czyli dwójkę też mam. Tylko czy to prawda, że również system
D&D będzie - oprócz rozdzielczości - importowany do jedynki?


Tak. Zasady będą z bg2, to sie tyczy klas postaci, rzutow, punktow bieglosci, czarow...po prostu jakbys gral w bg2 z wykorzystaniem plansz, zadan itp.

W bg1 zawsze gram z bgt. Mnie po prostu nie wygodnie się gra widząc tak mało. Druga sprawa, to w zasadach z 1 nie ma mojej ulubionej klasy - czarownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 22:55, Kalejdoskop86 napisał:

A czy to jest jakaś wielka strata? Przy okazji, to według mnie Baldur''s Gate ma gorszą
grafikę od Fallouta, a obie są wyświetlane w tej samej rozdzielczości... dla mnie grafa
z Wrót Baldura wali po oczach... :/


Ciężko mi powiedzieć bo w Baldura 2 nie grałem ale z tego co wiem oparty jest on na nowszych zasadach D&D niż 1 a co za tym idzie masz więcej klas i trochę inaczej przebiega rozwój postaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2009 o 23:04, Nufiko napisał:

Ciężko mi powiedzieć bo w Baldura 2 nie grałem ale z tego co wiem oparty jest on na nowszych
zasadach D&D niż 1 a co za tym idzie masz więcej klas i trochę inaczej przebiega rozwój
postaci.

Głównie mnie chodzi, gdzie prościej. Ja podchodziłem do tej gry chyba z pięć razy, nie mogę się przekonać. Historia i klimat jest, ale trudny rozwój postaci, walka do kitu, a od grafiki aż oczy bolą... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować