Zaloguj się, aby obserwować  
Evil_Khan

Risen - nowa gra twórców Gothic

4634 postów w tym temacie

Dnia 01.11.2009 o 23:32, Fun_g_1_2_3 napisał:

Rozumiem że nie byłeś w bibliotece w klasztorze ;-)
W okolicy znajdują się kryształy emitujące pole anty magiczne.
Żeby przejść takie miejsce musisz użyć korby albo broni dystansowej na przycisku.



Byłem w bibliotece, inaczej nie doszedłbym do rozdziału czwartego...

No tak, tyle, że w tamtym miejscu nie ma żadnych przycisków/przełączników. Może napisz jak Ty to rozwiązałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem, i obawiam się, że tym razem jakiś bug :/

Na przedstawionym poniżej zdjęciu widać bramę. Aby ją otworzyć trzeba

Spoiler

użyć dwóch kołowrotów (jeden znajdują się po prawej drugi po lewej) , z tym po prawej sobie poradziłem - przeszedłem po moście nad lawą i ostatecznie doszedłem do kołowrotu, z tym po lewej mam problem, otóż przejście zasłania blok skalny, którego nijak nie idzie przesunąć. Wydaje mi się, że powinien być od razu otwarty bo nie "pasuje" do niego żadna dźwignia...



jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 00:56, Sarturias napisał:

-.- zapomniałem o fotce


Jeśli to miejsce o którym myślę to

Spoiler

sprawdź dobrze jakie popiersia kładziesz na ołtarze. Posiadasz w ekwipunku trzy, z czego jedno jest inne z nazwy i opisu a wygląda jak dwa popiersia sobie identyczne ;)

Sam tak miałem i myślałem, ze to bug. Na szczęście dość szybko mnie oświeciło by sprawdzić co kładę na piedestał ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2009 o 16:38, Master_J napisał:

Świat trochę mały, zbytnie przesycenie go świątyniami i innymi
dungami. Mimo że świat G2 był podobny co do wielkości wydawał mi się o wiele bardziej
ciekawszy niż w risenie.


Ukończyłeś grę na 21 levelu postaci i narzekasz na mały świat, a pewnie połowy nawet nie zwiedziłeś i questów pobocznych też pewnie poza klasztorem nie robiłeś... A na bagnach w ogóle byłeś w 1 rozdziale? Ja grając za pierwszym razem, właśnie magiem i też ominąwszy bagno doprowadziłem postać do 28 lvl... a między 21 a 28 lvl jest straaasznie dużo punktów doświadczenia które cię omineły... Zacznij grać jeszcze raz, od razu idź na bagna, pakuj w pierwszej kolejności w siłę (siła ma największe znaczenie w walce wręcz) a jak już bedziesz miał 100, to wtedy w miecz, albo topór i zobaczysz jak świetnie się gra i rozwala wszystko co się rusza. Ja właśnie tak zacząłem drugą grę i jestem zaskoczony łatwością z jaką siekam wszystkich na około. Jestem pod koniec drugiego rozdziału, mam 18 lvl postaci, siłę 200 i pierwsze pojawiające się jaszczury rozwalam na 2-3 ciosy krótkim mieczem z obsydianu i dopiero zamierzam inwestować w mieczyk, i to tylko po to, żeby długich i dwuręcznych używać.

Sarturias
Widze że masz problem ze spostrzegawczością, ale mogę cię pocieszyć. Nie ty pierwszy na tym forum nie wiedziałeś, jak trafić na górę do świątyni za wodospadem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nahh, to nie bug mnie się wydaje, że jesteś w innym miejscu niż kolega Kakarotto pisze (ale mogę się mylić) jeśli jednak mam rację

Spoiler

to ten sam przycisk który otwiera inne wrota w tej sali otwiera również te, wszystko zależy od tego ile razy go nacisniemy


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 00:55, Sarturias napisał:

Na przedstawionym poniżej zdjęciu widać bramę. Aby ją otworzyć trzeba

Spoiler

użyć dwóch kołowrotów
(jeden znajdują się po prawej drugi po lewej) , z tym po prawej sobie poradziłem - przeszedłem
po moście nad lawą i ostatecznie doszedłem do kołowrotu, z tym po lewej mam problem,
otóż przejście zasłania blok skalny, którego nijak nie idzie przesunąć. Wydaje mi się,
że powinien być od razu otwarty bo nie "pasuje" do niego żadna dźwignia...



Czy to jest ta jaskinia za wodospadem i sala z przyciskiem który otwiera 3 różne skalne drzwi za każdym wciśnięciem?
Jeśli tak to musisz odbyć wędrówkę każdą drogą i użyć 3 korb. Do jednej z nich (most, lawa i kryształy anty magii) nie dostaniesz się bezpośrednio i musisz w nią strzelić z broni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 09:37, Pariah napisał:

nahh, to nie bug mnie się wydaje, że jesteś w innym miejscu niż kolega Kakarotto
pisze (ale mogę się mylić) jeśli jednak mam rację

Spoiler

to ten sam przycisk który otwiera
inne wrota w tej sali otwiera również te, wszystko zależy od tego ile razy go nacisniemy


Pozdrawiam


Próbowałem tym sposobem jednak nic się nie działo. Dla mnie to po prostu bug. Na szczęście wczytałem starszego sejwa i najpierw wszedłem do tego pomieszczenia zanim nacisnąłem cokolwiek ;)

@Kakarotto
Myśleliśmy o dwóch różnych miejscach.

BTW: ukończyłem grę i jestem zawiedziony zakończeniem.

Spoiler

Banalne, prymitywne, nie dające nadziei na sequel.




Przejście gry zajęło mi około 40h - zbierałem co się da, byłem wszędzie. Także uważam, że zaliczyłem grę na stówę, nie licząc tego, że mogę grać inną frakcją. Jednak gra jest tak skonstruowana, a bohater tak wolno się rozwija, że nie widzę sensu "męczyć" się z tym po raz drugi. Mimo to gratuluję Piranhi pomysłu - całkiem ciekawie skonstruowany świat, dużo ciekawych zadań (chociaż mogłoby być ich więcej :D) - a przynajmniej do rozdziału trzeciego...

Sama fabuła jest nieco dziwna. Zwykły człowiek, o którym nic nie wiemy
Spoiler

ma uratować wyspę przed nie wiadomo kim, i nie wiadomo dlaczego nagle atakującym ludzi...

. W tej kwestii raczej słabo.

Przejdę do plusów i minusów; najpierw plusy:
+ mnogość zadań
+ oprawa audiowizualna
+ system walki
+ podziemia, jaskinie i lochy
+ ciekawy świat

minusy:
- kiepska fabuła
- mały świat
- mała ilość uzbrojenia
- wymagająca - łatwo zginąć nawet z dobrą zbroją (
Spoiler

jaszczury jednym ciosem potrafią odebrać nawet 350hp

)
- krótka
- skoki bezimiennego bohatera
- nieprawidłowości, np:
Spoiler

można wyjść z miasta przez mur i wtedy gra się nie wczytuje, ale gdy już spróbuję wyjść przez bramę mam okno loadingu o.O


- bronie dystansowe totalnie spaprane
- zdarzają się bugi

teraz ocena rodem z CD-Action (dlatego, że jest najlepiej skonstruowana):
Grywalność - 8, Wideo - 8, Audio - 7

ocean Risen 7+

Klimat Gothica I i II ciągle pozostaje królem w świecie cRPG ;) Proponuję stworzyć grę, która będzie kopią (identyczną, oczywiście w innym terenie, nie w barierze :P) Gothica lecz zostanie ubrane w nową szatę (graficzną).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 12:56, Sarturias napisał:

Przejście gry zajęło mi około 40h - zbierałem co się da, byłem wszędzie. Także uważam,
że zaliczyłem grę na stówę, nie licząc tego, że mogę grać inną frakcją. Jednak gra jest
tak skonstruowana, a bohater tak wolno się rozwija, że nie widzę sensu "męczyć" się z
tym po raz drugi. Mimo to gratuluję Piranhi pomysłu - całkiem ciekawie skonstruowany
świat, dużo ciekawych zadań (chociaż mogłoby być ich więcej :D) - a przynajmniej do rozdziału
trzeciego...


Męczyć? Czy to nie lekka przesada?
Może i jest mało zadań, ale na rozwój bohatera to raczej nie narzekam. Ja osobiście uważam że teraz jest lepiej niż w Gothic 1 gdzie na koniec grając wojownikiem miałem wyuczone max siły, 4 poziom akrobatyki i wszystko co wojowi potrzebne, a zostało mi jeszcze 120 punktów do wydania. Chyba lepiej mieć mniej i uczyć się na bieżąco niż mieć taki zapas i zrobić jakiegoś super herosa. To jest akurat według mnie zaleta Risena a nie wada.

Dnia 02.11.2009 o 12:56, Sarturias napisał:

Sama fabuła jest nieco dziwna. Zwykły człowiek, o którym nic nie wiemy

Spoiler

ma uratować
wyspę przed nie wiadomo kim, i nie wiadomo dlaczego nagle atakującym ludzi...

. W
tej kwestii raczej słabo.


A fabuła Gothic 1 była lepsza? Jakiś nieznany facet został uwięziony w bardzo ograniczonym świecie, w końcu trafia na tajemnicze bractwo i musi ratować ludzi przed nie wiadomo skąd przybyłym demonem i nie wiadomo dlaczego czepiającego się ludzi. Czyli to pewnie dla ciebie kompletne dno fabularne.

Dnia 02.11.2009 o 12:56, Sarturias napisał:

Klimat Gothica I i II ciągle pozostaje królem w świecie cRPG ;) Proponuję stworzyć grę,
która będzie kopią (identyczną, oczywiście w innym terenie, nie w barierze :P) Gothica
lecz zostanie ubrane w nową szatę (graficzną).


A Risen czym jest? Akcja dzieje się na wyspie (Gothic 1 i 2) z 3 osadami ludzi (znowu Gothic 1 i 2) na której odbywa się walka z dużym zgrupowaniem wroga (i znów Gothic 1 i 2) aby pokonać 1 wielkiego stwora (ciekawe, że znowu jak Gothic 1 i 2), a wszystko odbywa się w pięknej grafice i na nowoczesnym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu doczekałem się swojego risena. :) PRzed chwilką znalazłem ostatnią częśćzłotego miecza, no i teraz stoję przed ważnym wyborem. W jaką broń pakować umiejętności. ;p Pewnie zostanę bandytą bo chcę grać wojownikiem. Co mi polecacie ? I ogólnie umiejętności w które warto pakować. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miecze, miecze i miecze:) Na pierwszy raz polecam miecze:) A tak to alchemia, skradanie się, otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa na max. Wtedy będziesz miał łatwiej. Pilnuj siły - pakuj tylko jak znajdziesz dobrą broń. W topory nie opłaca się bo i tak pod koniec gry będziesz miał topór +6 do walki toporem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale tak patrząc na topory dostępne u kowala to jest toporek brodaty 48 obr. chyba i wymaga tylko 30 siły, a takie mieczie prawie tyle siły co zadają obr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 18:49, Albii napisał:

No ale tak patrząc na topory dostępne u kowala to jest toporek brodaty 48 obr. chyba
i wymaga tylko 30 siły, a takie mieczie prawie tyle siły co zadają obr.

Ale miecze są szybsze, a w dodatku jak je rozwiniesz to będziesz mógł używać dwuręcznych w jednej ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 19:09, conan8 napisał:

... jak je rozwiniesz to będziesz mógł używać dwuręcznych w jednej ręce.

O tym słyszałem, ale czy to znaczy, żę będę mógł tarczy używać ? Bo mi to tak bardziej się wyobrażało jak w G1, że bohater machał jedną ręką bronią dwuręczną. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2009 o 18:44, zajacisko napisał:

Miecze, miecze i miecze:) Na pierwszy raz polecam miecze:) A tak to alchemia, skradanie
się, otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa na max. Wtedy będziesz miał łatwiej. Pilnuj
siły - pakuj tylko jak znajdziesz dobrą broń. W topory nie opłaca się bo i tak pod koniec
gry będziesz miał topór +6 do walki toporem:)


A ja myślę że siła ma większe znaczenie, niż dmg mieczy... mieczy długich z tarczą można używać chyba od 6 poziomu, a do tego czasu trzeba walczyć zwykłym mieczykiem zadającym małe obrażenia... 30 PD zainwestowałem raz w miecz, a potem load i wtedy w siłę i różnica była duuuża. Nawet byłem zaskoczony, że taka duża. Więc cały czas pakowałem w siłę, zaciukałem podstępnie jednego jaszczura, zdobyłem jego miecz i już w pierwszym rozdziale miałem obsydianowy krótki mieczyk który zadawał 50 obrażeń, a z modyfikatorem siły był ich znacznie więcej:)
Nie wiem czy inwestować w skradanie, bo pierścień skradania jest dostępny od samego początku gry, wystarczy mieć łopatę. Jest zakopany po prawej stronie przed wejściem do komendanta Carlosa.
I jeszcze jeden screen z krańca świata;)

20091102233206

20091102233233

20091102233358

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, czy nie dokonałem pałowego rozwiązania, kupiłem miecz dwuręczny co ma 50, albo 40 obr. na trzecim lewelu skilla miecza. Wcześniej latałem ze zwykłym mieczem co zadawał 15 obr. więc różnica duża, tylko ten miec strasznie wolny. :/ Chyba lepiej wczytać wczesniejszego sejva i zainwestować trochę w skilla, i kupić długi mieczyk. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2009 o 14:54, andrev_92 napisał:

Cześć wszystkim. Jestem magiem i szukam runy, która otwiera zamki. Wiecie gdzie mogę
ją znaleźć?

Ona chyba jest u Grygera (czy jak mu tam). Przez długi wiszący most i do końca:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować