Zaloguj się, aby obserwować  
Jakli

Civilization V - Temat ogólny

721 postów w tym temacie

Dnia 24.12.2012 o 02:52, Diabeldan napisał:

Jestem przy koncu gry dluugiej i mam problem, na swoje nieszczescie zbudowalem UN, i
pomimo ze prawie mam spaceship i wygrana kulturalna do tego to przegrywam bo moj glowny
i wlasciwie jedyny liczascy sie konkurent ma az 13 wolnych miast, ciagle je przejmuej
szpiegami i odpowiednim drzewkiem polityki. mam szanse wygrac ale ni emoge wyzwolic cywilizajci
ktore podbilem a mam je kolo siebie az 4, 2 wyzwolilem jakos wczesniej a terz nie mozna,
ani z tych ktore miam marionetek ani ktore mam anektowane ani nawet jak podbije od nowa
miasto ktore bylo anihilowanej cywilizacji tez nie. OD czego taka mozliwosc zalezy? I
dlaczego niektor emiasta ktore sa w sojuszu ze mna tez glosuja na niego??


Wyzwolić miasto możesz tylko wtedy gdy zajmujesz miasto należące do wroga, które wcześniej należało do innej cywilizacji. Jeśli zrobisz tak z miastem cywilizacji zniszczonej możesz tą cywilizację wskrzesić.
Przykład: Egipcjanie zajęli wszystkie miasta Rzymian i zniszczyli ich cywilizację. Zajmując jedno z dawnych miast Rzymu możesz wskrzesić ich cywilizację i tym samym zyskać ich dozgonną wdzięczność.

Analogicznie jest z wolnymi miastami. Wolne miasto przejęte przez wroga można wyzwolić z takim samym efektem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zakupiłem sobie dodatek Bogowie i Królowie (za 17,99 zł kluczyk na Allegro) i zamierzam go potestować dziś w nocy jak przyjdę z kina (Hobbit) :)

Czy oporócz religii i szpiegostwa dodatek zmienia coś istotnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.12.2012 o 14:02, Abi_Dalzim napisał:

jak przyjdę z kina (Hobbit) :)

Również dziś wybieram się na ''Hobbita'' :>

Dnia 28.12.2012 o 14:02, Abi_Dalzim napisał:

Czy oporócz religii i szpiegostwa dodatek zmienia coś istotnego?

Wprowadzono kilka nowych opcji dyplomatycznych związanych ze szpiegostwem i nie tylko - od teraz możesz budować ambasady w innych cywilizacjach, dzielić się spiskami z innymi przywódcami dzięki swojemu aparatowi wywiadowczemu - wszystko to równoznaczne jest knuciom intryg na jeszcze większą skalę.
Poza tym nowe jednostki wprowadzają szereg ciekawych rozwiązań - grając Kartaginą możesz przemierzać wysokie góry na słoniach bojowych, kapery pozwalają na bardziej efektywne zdobywanie miast nadbrzeżnbych, a dzięki możliwości szerzenia religii poprzez misjonarzy mordowanie i plądrowanie bez powodu nie budzi już wyrzutów sumienia (Na stos z heretykami!) :> W dodatku własną religię możesz też nazwać, wybrać ''logo'' i tym podobne.

Poza tym oczywiście dochodzi parę nowych scenariuszy, których osobiście wcale nie gram i kilka nowych cywilizacji z ciekawymi perkami. Pojawiło się też parę błędów, których nie zauważyłem w wersji podstawowej, ale to raczej jednorazowe wybryki Budyki :>

20121228144452

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sobie kupić wczoraj dodatek Gods and Kings, ale zupełnie wypadło mi to z głowy. I bardzo dobrze, bo na Steamie właśnie go przeceniono o 75% :)

Mam też pytanie w związku z samą grą. Kiedy powodzi mi się lepiej niż moim sprzymierzeńcom, ci proszą mnie czasami o wsparcie surowcami czy pieniędzmi nie dając niczego w zamian. Czy ja również mogę wysłać do nich taką prośbę? Opcja "demand" zawsze psuje mi stosunki z daną cywilizacją, a na jednostronną opcję wymiany towarami jakoś nikt nie chcę się zgodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to tylko ja nie umiem grać :) , ale z moich obserwacji wynika że im lepiej powodzi się naszej cywilizacji tym drożej kosztuje nas utrzymanie przyjaznych stosunków. A im większa jest różnica tym większe są żądania surowców w zamian za nic. Ale jeśli to tylko jeden towar luksusowy który mamy na zbyciu to chyba opłaca się w zamian za 30 tur spokoju ze strony żebrzącego upierdliwca:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.12.2012 o 17:34, Sandro napisał:

Mam też pytanie w związku z samą grą. Kiedy powodzi mi się lepiej niż moim sprzymierzeńcom,
ci proszą mnie czasami o wsparcie surowcami czy pieniędzmi nie dając niczego w zamian.
Czy ja również mogę wysłać do nich taką prośbę? Opcja "demand" zawsze psuje mi stosunki
z daną cywilizacją, a na jednostronną opcję wymiany towarami jakoś nikt nie chcę się
zgodzić.

Możesz, tylko że, nie poprzez zakładkę żądań, a poprzez zwykły handel... tak właśnie, jesteś na dobrej drodze:). Oczywiście, będziesz musiał mieć kosmiczne względy u nich lub grać na łatwiejszym poziomie. Daniny tak samo funkcjonały w Civ IV.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2013 o 13:53, petechro napisał:

/.../

No to wygląda na to, że zbyt wcześnie zaczynam swoje kaprysy i żądania :) "Piątka" to mój pierwszy kontakt z serią. Strasznie mi się spodobała i złapała od pierwszych sekund grania. Wzbogacona o dodatek Gods and Kings to już w ogóle świetna sprawa, choć słyszałem dużo głosów, że do Civ4, a nawet i do Civ3, się nie umywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2013 o 16:47, Sandro napisał:

choć słyszałem dużo głosów, że do Civ4, a nawet i do Civ3, się nie umywa.


Do Civ III? To już zwykłe hejterstwo. Civ IV owszem, miała wiele elementów lepszych np. AI czy dyplomację. Tym niemniej w aspekcie wojennym dopiero Civ V zaczęło spełniać moje oczekiwania. Najlepsze innowacje w Civ V to wprowadzenie heksów i zasady "jedno pole = jedna jednostka militarna"; dzięki temu walka zyskała na atrakcyjności i wyeliminowano SoD-y (Stack of Doom = siły ofensywne złożone z wielkiej liczby jednostek, na które nie było sposobu innego niż posiadanie większego stosu). Poza tym Civ V z racji mniejszej liczby jednostek, ma lepszy flow. Natomiast całkowitym krokiem wstecz była decyzja o zrobieniu z gry świecidełka pożerającego absurdalne ilości zasobów komputera.

Co do modów - na dobry początek Civ Nights.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2013 o 15:50, Vojtas napisał:

Tym niemniej w aspekcie wojennym dopiero Civ V zaczęło spełniać moje
oczekiwania.

Racja, wojna nareszcie jest sensowna, wymaga myślenia i nie męczy.

Dnia 06.01.2013 o 15:50, Vojtas napisał:

Natomiast całkowitym krokiem wstecz była decyzja o
zrobieniu z gry świecidełka pożerającego absurdalne ilości zasobów komputera.

Też racja. Gra mi się wczytuje tyle, że czasem mam wrażenie, że tura faktycznie trwa pół wieku.

Swoją drogą, mam dziwny problem- kupiłem niedawno na Steamie Gods&Kings i nie mam teraz animacji przywódców. A kiedy chce coś zmienić w opcjach, to maksymalny poziom tego ustawienia to "średni". Ktoś wie, jak temu zaradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.01.2013 o 21:19, Madoc napisał:

Swoją drogą, mam dziwny problem- kupiłem niedawno na Steamie Gods&Kings i nie mam teraz
animacji przywódców. A kiedy chce coś zmienić w opcjach, to maksymalny poziom tego ustawienia
to "średni". Ktoś wie, jak temu zaradzić?


Ja mam inny problem , od jakiegoś czasu nie udaje mi się odpalić gry z Direct X 10 & 11 (zalecane). Zdaje się kolejne łatki trochę namieszały. Nie żeby to przeszkadzało, ale to dziwne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w opisie tych mappacków typu Mediterrean, Mesopotamia itp. stoi, że można je grać z historycznymi cywilizacjami albo losowymi. Ok, losowe to żaden problem, ale jak zmusić grę do odpalenia historycznych inaczej, niż poprzez ich ręczne ustawienie? Zagrałem na próbę Mediterrean Hiszpanią. Mnie wywaliło gdzieś w okolice Szwajcarii, a po ziemiach hiszpańskich radosnie biegali Celtowie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie się teraz nie chciało, ponieważ zacząłem doceniać uroki losowego rozmieszczania, ale (i tu znów wspomogę się Civ 4) w czwórce i kolonizacji potrafiłem tak ustawić kolejność graczy we grze własnej, że ich rozmieszczenie było niemalże zgodne z geografią na mapach earth i large hemisphere.
Jeżeli o to Ci chodzi, to myślę, że tu jest tak samo, ale jak każdy śmiertelnik mogę się mylić;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W civV jedyną możliwością jest chyba sztywne ustalenie położenia poszczególnych cywilizacji przy pomocy edytora map i rozegranie mapy jako własnego scenariusza.
Jeśli mapa z oznaczonymi miejscami startu cywilizacji zostanie rozegrana tylko jako mapa, to co prawda cywilizacje pojawią się w określonych miejscach , ale już to która gdzie i tak będzie losowe.
Mappacków nie mam, więc może tam jest trochę inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem tego na scenariuszach, ale w modach opcję historycznego rozmieszczenia włącza się na ekranie przygotowania rozgrywki. Tam gdzie masz te belki - wybór cywilizacji, typ mapy, wielkość mapy, szybkość rozgrywki. Przy typie mapy powinien być punkcik do zaznaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa pytania:
1) Czy z gry usunięto opcję ustawienia ile surowców ma być na mapie (przy rozpoczynaniu nowej gry) czy też mi się coś myli z którąś z wcześniejszych Cywilizacji?
2) Czy bonusy otrzymywane podczas eksploracji starożytnych ruin są zależne jedynie od poziomu trudności czy też jest jakieś ograniczenie które uniemożliwia zdobycie tego samego bonusu 2x z rzędu (to znaczy można go zdobyć ponownie ale dopiero po uprzednim zdobyciu innych bonusów z 1 lub więcej innych ruin)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.02.2013 o 20:48, Karharot napisał:

Dwa pytania:
1) Czy z gry usunięto opcję ustawienia ile surowców ma być na mapie (przy rozpoczynaniu
nowej gry) czy też mi się coś myli z którąś z wcześniejszych Cywilizacji?


Nie usunięto. Masz wiele opcji do wyboru. Od posuchy, po kompletne zatrzęsienie.

Dnia 12.02.2013 o 20:48, Karharot napisał:

2) Czy bonusy otrzymywane podczas eksploracji starożytnych ruin są zależne jedynie od
poziomu trudności czy też jest jakieś ograniczenie które uniemożliwia zdobycie tego samego
bonusu 2x z rzędu (to znaczy można go zdobyć ponownie ale dopiero po uprzednim zdobyciu
innych bonusów z 1 lub więcej innych ruin)?


Bonus z ruin jest generowany losowo na początku rozgrywki. Nie zauważyłem, żeby poziom trudności miał na to jakikolwiek wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że wprowadzanie niektórych cywilizacji do gry gwarantuje wielokrotne wybuchy wojen. Grając z Ghandim czy Napoleonem można liczyć na względny spokój, ale jeżeli obok zaczynają budować się Celtowie czy Niemcy, od razu trzeba stawiać armię na nogi, bo ci zawsze atakują jak leci. Teoretycznie ma to sens, ale z drugiej strony rozgrywka staje się przez to nieco przewidywalna. Na szczęście nie jest tak, że mamy do wyboru 4 cywilizacje na krzyż więc można kombinować z sąsiadami do woli :)

Ostatnio miałem taką sytuację, że stolica nie przyjmowała żadnych elementów programu Apollo. Wjeżdżając nimi do miasta nie miałem opcji dodania ich do konstrukcji, przez co wokół mojej "bazy" stało bezczynnie niemal 10 ciężarówek z gotowymi podzespołami do zwycięstwa technologicznego, a mimo to nie mogłem z tym nic zrobić, przez co w rezultacie przegrałem. Bug czy coś przeoczyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 00:18, Sandro napisał:

się przez to nieco przewidywalna. Na szczęście nie jest tak, że mamy do wyboru 4 cywilizacje
na krzyż więc można kombinować z sąsiadami do woli :)


Własna gra - > ustawienia zaawansowane - > losowe usposobienie.

Dnia 13.02.2013 o 00:18, Sandro napisał:

przegrałem. Bug czy coś przeoczyłem?


Dawno nie grałem, ale chyba bug. Nawet mi się wydaje, że nie trzeba w stolicy tego budować. Ogólnie na dobrą sprawę to już nawet dokładnie nie pamiętam jak wygląda zwycięstwo naukowe ;) W każdym razie współczuję zmarnowanych na grę godzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2013 o 00:34, Sad_Statue napisał:

Własna gra - > ustawienia zaawansowane - > losowe usposobienie.

O, to z pewnością przedłuży żywotność gry :)

Dnia 13.02.2013 o 00:34, Sad_Statue napisał:

W każdym razie współczuję zmarnowanych na grę godzin.

To już szło w całe dni. Ale i tak czułem się moralnym zwycięzcą. Na szczęście byłą to zwykła potyczka, a nie żadna kampania więc w sumie niewiele przez to straciłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować