Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Warren Spector: Skupianie się na grafice i walce nudzi mnie

33 postów w tym temacie

Nie chodzi o to, żeby zrobić grę prawie bez walki i powiedzieć "o to jest dobra gra, bo nie ma w niej walki". Chodzi o to, żeby wszystko było na poziomie. Jeżeli budżet jest mocno ograniczony to trzeba po prostu dobrze rozłożyć środki, tak żeby nie wydać całej kasy na super silnik i zastępy grafików, a scenariusz i dialogi napisać na kolanie.

Można zrobić grę z dobrą grafiką, muzyką, walką, fabułą i dialogami. I nawet może się dobrze sprzedać, czego przykładem był choćby Metal Gear Solid (zwłaszcza 3), czy Wiedźmin.

Problem w tym, że większości graczy którzy nie śledzą przeszłych gier wydawców, trendów w ich pracy itd. ciężko może być ocenić wartość fabularną gry zanim ją kupi i w nią zagra (nawet znawcy gamingu mogą się czasem nabrać). Natomiast super grafika i epickie walki świetnie się prezentują na trailerach i przedpremierowych pokazach gry i sprawiają że gra się sprzedaje lepiej.

Ale jednak jestem dobrej myśli, społeczność graczy gwałtownie rośnie, a wczorajsi nowicjusze jutro będą wymagającymi znawcami, którzy będą już wiele zagrywek marketingowych wyłapywać. Wystarczy żeby grupa ta była wystarczająco duża by stworzyć niszę i nawet jeżeli będzie to mniejszość to gry będą zawsze dla niej produkowane, choćby dlatego że w pewnym momencie zrobienie kolejnego FPSa na zatłoczonym choć dużym rynku może się opłacić mniej niż porządnego RPGa dla mniejszej ale bardziej "wygłodniałej" grupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ME2 to walka.
DA:O to walka na każdym kroku.
Wiedźmin dokładnie to samo
Gothici to IMO sieczki (jedynka ujdzie)
Fallouta 1 można było przejść nie oddając ani jednego strzału, w dwójce obowiązkowa była tylko jedna walka, ale od trójki liczy się praktycznie tylko walka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że TES Skyrim taki właśnie będzie, czyli bez rewolucji co do grafy (ale na pewno fizyka havok musi zniknąć:P) ale za to w whooj fabuły, podrzędnych zadań, i żeby zadania miały wpływ na to co się dzieje do okoła tak jak to miało miejsce w Mass Effect`ach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Moglibyśmy tworzyć gry, w których rozmowa byłaby tak samo wciągająca, jak walka.
Wyobraziłem sobie reakcję dzieciaków z np. Gametrailers na taką wypowiedź.

Mam nadzieję że będzie miał okazję skończyć ten swój projekt "duchowego następcy" Deus Exa. Ale na razie Disney.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę się z nim zgadzam, a trochę nie. Są gry, takie jak RDR, gdzie dużą część zajmuje walka i grafika, ale jednocześnie postacie, rozmowy i fabuła są ciekawe.
Jeśli jest się mistrzem, trzeba rozwijać wszystko. Jeśli nie, więcej pracy warto przyłożyć do fabuły i ciekawego świata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może by pan Spencer sięgnął dalej niż po reklamowane hity to by znalazł coś ciekawego. Choć tak naprawdę to i tak tylko PRowska zagrywka, żeby się graczom przypodobać i połechtać ich ambicję bycia elitą. Jest wiele świetnych gier w których ani walka, ani grafika nie jest najważniejsza trzeba tylko chwilę poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2011 o 17:37, mr-nadol napisał:

Chętnie zobaczę coś co stworzy i będzie się zgadzało z tym, co mówi.


Bardzo proszę. Nie ma fajerwerków, a grafika jest schludna lecz nie brzydka. Walka jest tu dodatkiem, a priorytet to fabuła, łamigłówki z wykorzystaniem "brush: paint and thinner".
http://www.youtube.com/watch?v=JJ3EtuY1lOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Jarden
> Ja bym tam chętnie zagrał w Torment 2 na Infinity Engine, ale fakt że pewnie byłbym jednym z niewielu.

Torment używał IE, co prawda trochę zmodyfikowanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2011 o 11:22, Grrruby napisał:

Mam nadzieję że TES Skyrim taki właśnie będzie, czyli bez rewolucji co do grafy (ale na pewno fizyka havok musi > zniknąć:P) ale za to w whooj fabuły, podrzędnych zadań, i żeby zadania miały wpływ na to co się dzieje do okoła > tak jak to miało miejsce w Mass Effect`ach


Żebyś się nie zdziwił. Już dawno chwalili się, że tworzą grę na super pięknym silniku więc fabuły to tu się nie spodziewaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować