Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

E3 2011: Skyrim przede wszystkim dla konsol, PC dostanie port

240 postów w tym temacie

Uaaa to bolało. Będzie pasztet. Niestety nie zajebisty. Chyba trzeba będzie wziąć pada od klocka w ręce i grać, bo co innego pozostaje? Echh, na konsolę tego nie kupię za chiny, TES to pecety kierwa!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:26, Vojtas napisał:

A czytasz w ogóle to, co piszę? Bo mam wrażenie, że nie. Kto jest bezpośrednio odpowiedzialny
za support gry? BioWare czy Nvidia? Przecież napisałem wcześniej: obie firmy powinny
współpracować, by bug usunąć. Na jakim poziomie ma być ta współpraca, to mnie już średnio
obchodzi.


Bioware mogłyby współpracować, gdyby ten błąd występował tylk ow ich grach, a jak wspomniałem, inne tytuły na UE3 też miały problemy (testowałem MoHa i było podobnie).
W przypadku DA2 i błędów ze sterami Bioware już jakoś sobie poradził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:10, Tenebrael napisał:

Tak kompletnie abstrahując od tematu. Nie rozumiem niestety, dlaczego wina za kiepskie
działanie gry na kartach danej firmy (lub danych sterownikach) zwalane jest na producentów
tych kart. Przecież to w gestii developera gier leży, by dostosować swoją grę do istniejącego
sprzętu i dostępnego na ten sprzęt sterownika, a nie odwrotnie.


Ja moze dopisze małą, ale wydaje mi sie wazną rzecz. nvidia/ati tez mają tutaj cos do powiedzenia.
To od ich sterowników praktycznie wszystko zalezy. Jezeli gry robią pod powiedzmy DX11.
To programista uzywa algorytmow w API (DX) ktore sluza do tworzenia tej sceny 3d.
Drivery przemieniają instrukcje i dane z API na informacje do GPU. Im mniej ma do robienia sterownik tym lepiej.
A, ze Programista, nie ma jak ingerować sterownik, a tym bardziej karte. Nie ma mozliwosci tutaj nagrzebac.
Tutaj sie pojawia nvidia i ati. Jezeli cos nie biega tak jak powinno, bo cos nawala akurat na tej linni. Poprawia nvidia i ati, nikt inny.
Dlatego potem pojawiają się sterowniki, ktore cos potrafia jeszcze wykrzesać z kart i gier.
Staszną sytuacją jest, jezeli cos sie psuje :) nvidia skaszaniła wydajnosc na U.E3.
A na ati po 10.4 sypały mi sie gry na Quake Engine 3. Na 11.2 jeszcze sie sypało. Na nowych 11.5 juz działa! :)
Czasem, nie uda sie czegos poprawić, czy naprawić. Badz zjechać z detalami/cos uproscić podczas optymalizacji.
A dopiero wytworcy kart wpadają na genialne pomysły z poprawą sterowników. Badz na odwrot.
Kwestia tylko, co nawala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dlatego te wszystkie uproszczenia... tylko dla mas... tylko dla pieniędzy... Gry to teraz tania i prosta rozrywka, nie pasja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze, że są moderzy.
W dodatku nie wyobrażam sobie gry w TES''y na konsolach, w życiu - na konsoli tracę możliwość modowania gry, a na PC dostaję narzędzia moderskie, ba mogę instalować mody i sam gameplay wydłuża się na setki godzin, nie wspominając już o tym, że to właśnie moderzy połatali Obliviona.
Oby tylko się nie wycwanili i dali modtoola jako DLC za $, to byłoby już przegięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:31, absmak napisał:

Rozumiem, że jak pęknie Ci opona w samochodzie to biegniesz
do producenta samochodu, bo przecież powinni współpracować,
a nie z reklamacją do producenta opony, który wydał trefną serię? ;)


Niestety, to porównanie nie ma przełożenia na tę konkretną sytuację, a to dlatego, że w przypadku opon klient ma od razu jasność, po czyjej stronie leży wina i może uderzać z reklamacją do punktu, gdzie je kupił (czyli do sprzedawcy, nie do producenta). Ja, nie od razu dowiedziałem się, że kaszaniące się gęby to kwestia wadliwego sterownika. Musiałem najpierw trochę pokopać. Gdzie znalazłem rozwiązanie? Na forum BioWare.

<tada.wav>

Ergo BioWare o błędzie wie, ale nie wiem, czy zrobiło cokolwiek, by ów błąd zniknął. Przez zrobiło cokolwiek rozumiem właśnie współpracę z Nvidią, która skutkowałaby usunięciem błędu. Gęby się kaszanią, mnie reszta nie interesuje.

Reasumując: try harder. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:44, Vojtas napisał:

Niestety, to porównanie nie ma przełożenia na tę konkretną sytuację, a to dlatego, że
w przypadku opon klient ma od razu jasność, po czyjej stronie leży wina i może uderzać
z reklamacją do punktu, gdzie je kupił (czyli do sprzedawcy, nie do producenta). Ja,
nie od razu dowiedziałem się, że kaszaniące się gęby to kwestia wadliwego sterownika.
Musiałem najpierw trochę pokopać. Gdzie znalazłem rozwiązanie? Na forum BioWare.


No to ciesze się, że znalazłeś odpowiedź, że to producent GPU dał ciała wypuszczając sterowniki, które psują wszystkie gry na UE 3 (chociaż wcześniej działały) :] Brawo :] Ależ się wszyscy devsi ze wszystkich firm świata musieli z nimi napracować ;)

Dnia 08.06.2011 o 17:44, Vojtas napisał:


<tada.wav>


Raczej <no_nie.wav>

Dnia 08.06.2011 o 17:44, Vojtas napisał:


Ergo BioWare o błędzie wie, ale nie wiem, czy zrobiło cokolwiek, by ów błąd zniknął.
Przez zrobiło cokolwiek rozumiem właśnie współpracę z Nvidią, która skutkowałaby usunięciem
błędu - jak się chce, to można.


Brawo ;) nVidia poprawia sterownik a następnie go testuje, prosząc (bądź nie) o pomoc producenta gry (który ma oczy więc widzi, że sterownik mu grę zepsuł). A mi się wydawało to takie oczywiste :] Cieszę się, że sam do tego wreszcie doszedłeś :] A możesz jeszcze rzucić linkiem? Bioware ma w takim razie plusa, że im się chciało, bo to wcale do ich obowiązków nie należy, a do producenta chipsetu - już tak :]

Dnia 08.06.2011 o 17:44, Vojtas napisał:

Reasumując: try harder. ;D


No własnie, no właśnie Vojtasie :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:10, Tenebrael napisał:

> Nvidia dała definitywnie pupy

Tak kompletnie abstrahując od tematu. Nie rozumiem niestety, dlaczego wina za kiepskie
działanie gry na kartach danej firmy (lub danych sterownikach) zwalane jest na producentów
tych kart. Przecież to w gestii developera gier leży, by dostosować swoją grę do istniejącego
sprzętu i dostępnego na ten sprzęt sterownika, a nie odwrotnie.

Albo inaczej - dlaczego, gdy jakaś gra kiepsko chodzi pod, dajmy na to, Windows XP x64,
to analogicznie, nie obwinia się za to Microsoftu, tylko developera gry? Widzę tu jakąś
niekonsekwencję.

Ale przede wszystkim błąd w założeniach. To dev gier tworzy produkt tak, by chodził na
różnym sprzęcie, i to na nim spoczywa odpowiedzialność za to, jak gra działa na danym
sprzęcie. Podobnie, to na developerze gry spoczywa obowiązek wypuszczenia łatki takiej,
by gra działała dobrze na obecnie najnowszym sterowniku danej karty graficznej.

Owszem, producenci kart graficznych nieraz odwalają robotę za dev''ów, wypuszczając hotfix''y
do swoich sterowników tak, by jak najwięcej gier na danej karcie chodziło (co nie jest
dziwne, bo im więcej gier na nie chodzi, tym lepsza opinia o karcie, a co za tym idzie
- lepsza sprzedaż). Jednak, mimo wszystko, odpowiedzialność za kiepskie działanie gry
na danej karcie i jej najnowszych sterownikach ciąży w pełni na twórcy gry, a nie na
producencie karty - analogicznie jak odpowiedzialność za brak kompatybilności gry X z
systemem Y spoczywa na twórcy GRY, a nie twórcy SYSTEMU.

EDIT:

Albo jeszcze inaczej. Jeśli PKP zleci jakiemuś producentowi wagonów zaprojektowanie i
zbudowanie dla nich wagonu, po czym okaże się, że wagony te nie mogą jeździć po polskich
torach, bo koła ustawione są zbyt szeroko na polskie szyny - to kto ponosi winę: konstruktor
czy ten, kto zakładał szyny? Oczywiście kontruktor, bo to on powinien dostosować swój
produkt do istniejącej infrastruktury, a nie odwrotnie.

Analogiczna sytuacja jest w przypadku gier - to dev gier musi dostosować swój produkt
do dobrego działania na dostępnym sprzęcie i aktualnych sterownikach, a nie producent
tego sprzętu.


Jeżeli gram.pl wysyła mi grę kurierem i gra nie do chodzi na czas, bo kurier jej nie dowiózł w ciągu powiedzmy 48h - to wina gram.pl czy firmy kurierskiej? I tu się zdziwisz - jest to zarówno wina gram.pl (iż wybrał tak beznadziejną firmę kurierską) jak i samej firmy kurierskiej.
A co do tworzenia gier na różnym sprzęcie - nie pisałeś tego poważnie prawda? 12 lat temu można było tak robić, bo były dwie karty graficzne i jedna dźwiękowa, ale nie teraz, gdzie masz miliony kombinacji sprzętu, do tego kilka systemów operacyjnych. To, co chodzi na jednym sprzęcie pod WinXP, wcale nie musi działać pod Win7. I to na pewno nie jest wina devsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:44, Vojtas napisał:

Ergo BioWare o błędzie wie, ale nie wiem, czy zrobiło cokolwiek, by ów błąd zniknął.
Przez zrobiło cokolwiek rozumiem właśnie współpracę z Nvidią, która skutkowałaby usunięciem
błędu. Gęby się kaszanią, mnie reszta nie interesuje.


ALE TO NIE WINA BIOWARE. To nie ich silnik i oni sami nie mieli z tym błędem niz wspólnego. Jak tak bardzo chcesz zwalać winę na developera, to zwal na Epic, bo to oni zrobili ten silnik.

Skoro bug dotyczył wszystkich gier na UE3, to Bioware nie miało tu nic do gadania z nV, bo nie mają takiego dostępu do silnika jak jego twórcy. Rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:52, TobiAlex napisał:

To, co chodzi
na jednym sprzęcie pod WinXP, wcale nie musi działać pod Win7. I to na pewno nie jest
wina devsa.


Jeśli dev określi, że nie działa na XP, to faktycznie nikt nie może mieć pretensji. Jeśli jednak określi, że działa, a nie działa, to wina leży oczywiście po stronie devów. Po to sa tzw. wymagania sprzętowe i listy kompatybilnego sprzętu, aby ubezpieczać 4 litery :] A co do miliona konfiguracji...no cóż, granie na PC od zawsze niosło ryzyko, że "coś nie zadziała" i nadzieje na lepsze sterowniki, dzięki którym zadziała :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 17:57, Henrar napisał:

ALE TO NIE WINA BIOWARE. To nie ich silnik i oni sami nie mieli z tym błędem niz wspólnego.
Jak tak bardzo chcesz zwalać winę na developera, to zwal na Epic, bo to oni zrobili ten
silnik.


Nie mówię, że to wina BioWare. Nvidia zepsuła sterowniki - przyjąłem do wiadomości. Mówię, że zwykłego klienta nie interesuje, czyja to jest wina - interesuje go, by nie było bugów, by dało się grać bez przymrużania oczu, gdy pojawiają się zbliżenia twarzy. Rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uuuu, no to fani PCetowi mają po rzyci. Mnie ta gra przestała już interesować po gameplayu. Trailer ładnie się prezentował, szkoda. Trudno, dobrze, że jeszcze nie wymyślono portów soundtracków... Bo ten brzmi bardzo ładnie, choć nie pasuje klimatycznie do TESów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z resztą, żeby nie było - masz screena, vida ci nie nagram bo za długo by go uploadować na YT w konwersji bezstratnej.

20110608181020

20110608181027

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.06.2011 o 18:10, Pietro87 napisał:


Czy Batman AA chodzi w rozdzielczości FHD / 1920X1080 / 16:9?
grałem wcześniej na 4;3 a myślę o ponownym przejściu gry przed premierą BAC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować