Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

Dnia 09.07.2009 o 01:09, KaPe napisał:

"Creative use of game mechanics", jak to mówią.


Już nie przesadzaj, bo nie trzeba być geniuszem żeby na to wpaść. Chyba każdy kto grał lockiem powinien wiedzieć że można utrzymać draina tyłem.

I pamiętaj że ta walka nie opiera się wyłącznie na tym extra booscie DPSa. Z pewnością większa liczba locków pomogła, ale skoro czytałeś taktykę to wiesz że ta walka jest bardziej skomplikowana. Poza tym, jeśli przeczytałeś całą taktykę, to powinieneś też wiedzieć że przy killu, ta gildia i tak miała trochę zapasu (2 disci i jeden death w raidzie). Skoro mieli 5 locków, myślę że śmiało zdjęli by Yogga też z 4-oma lockami. Przy trochę lepszym gearze liczba locków pewnie zejdzie do 3, a to nie jest wygórowana liczba (Naxx 25 easy mode wymagał dwóch priestów). I tak największym problemem w walce było kontrolowanie addów z beaconami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak może pamiętają niektórzy, chciałem wrócić do WoW''a po roku szkolnym, ale jednak postanowiłem sobie odpuścić, gdyż wiedziałem jak to się może skończyć.
Nie mogę w to uwierzyć. Ostatni raz grałem przeszło 5 miesięcy temu, a nadal mam parę razy na tydz. przebłyski, żeby rzucić wszystko i znowu zacząć grać. Niesamowite spustoszenie w moim umyśle, hę? Faktycznie, jedyną wadą tej gry jest jej zbytnia doskonałość. :d
Ach, wzięło mnie o tej porze na wspominki chyba. Odczuwam nostalgię. Poznanie tylu fantastycznych ludzi, wspólne wypady, walka, tyle zabawnych sytuacji... Wiem, że to chore, ale mi gra najbardziej odpowiadała za czasów TBC, obecnie pomimo względnie lepszych pomysłów i klimatu, hmm odpowiadała znacznie mniej. Ale WoW zawsze będzie w moim sercu, jakby to nie zabrzmiało.
A soundtracki do wszystkich trzech odsłon uważam za najlepsze soundtracki w historii multimediów. Przed chwilą znowu słyszałem kawałek z intra do WotLK''a, i coś mnie ostro ścisnęło...
Ech, to może pójdę już spać? ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że czołowe gildie wiedziały jak rozdzielić beacony w P3. Kwestią kluczową jak widać po wypowiedzi Stars jest ubicie go przed trzecim healem, bo wtedy jest już za duży syf na ekranie, by sobie sensownie poradzić. Locki bijące tyłem pozwalają to uzyskać.
Nie kłócę się tu o samego killa Stars, tylko podejście typu "math sux", bo nie uwzględniła obejścia części mechaniki z P3 - w pełni zgodnego z zasadami i nie mającego nic wspólnego z wybrykiem Exodusa. W tak trudnej walce, każde zaoszczędzone sekundy się liczą. Jak mówię, czekam na killa bez bicia tyłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w WoW''ie 2 przerwy, i 2 razy powróciłem ;P jestem fanem władcy pierścieni a to pokazuje Icecrown jest naprawdę bardzo podobne do władcy pierścieni, nie mówiąc już o muzyce w Storm Peaks, proszę się przysłuchać jeżeli oglądałeś władce pierścieni więcej niż raz na pewno spostrzeżesz ze ma dużo wspólnego do tej z władcy. Na dodatek gram z kolega, także jeszcze fajniej (: . Ja za to mam często przebłyski zeby zrobić nowa postać bądź zacząć coś w alliancach ;p ale nie mógłbym porzucić tego co już zrobiłem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja tam uważam że możliwość bicia go tyłem przez locka, także jest elementem mechaniki. W ogóle możliwość obrócenia się podczas channelowania spella jest elementem mechaniki gry. Elementem który istnieje w grze od dawna. Lock może też castować doty (poza immolate) stojąc tyłem. Przy projektowaniu tej walki Blizzard z całą pewnością musiał uwzględnić ten element.

A elementem mechaniki trzeciej fazy jest to, że należy się obrócić gdy ten uderza lunatic gazem. Ta mechanika nikomu nie zabrania DPSowania w tym czasie. Tu chodzi wyłącznie o utrudnienie DPSowania. Gdyby Blizz chciał aby w trakcie tych kilku sekund nikt nie robił DPSa, dodał by jakiegoś reflecta. Ale wtedy rzeczywiście zabicie go mogłoby okazać się matematycznie niemożliwe.

Cały trick polega na utrudnieniu DPSa, nie uniemożliwieniu. Założenie ''nie można dpsować'' trywializuje walkę (i zastosowanie się do tego o wiele ułatwia walkę, dzięki czemu jest ona prostsza na normal mode). Wg taktyki Stars, oni nakłaniają nawet do dpsowania do pierwszego ticku gaze''a (aby nie tracić dpsa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stars maja 265 80 leveli w gildii? I tak swietny teamplay? To chyba moga tylko chinczycy... dla mnie nie jest to niemalze nie do pomyslenia. Bardzo mi tym zaimponowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 14:02, Szw3dzik napisał:

Witam mam pytanie czy posiadanie QuestHelper jest legalne ?


Jak najbardziej tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 14:02, Szw3dzik napisał:

Witam mam pytanie czy posiadanie QuestHelper jest legalne ?

W 100% legalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 13:18, Michal256 napisał:

Przy projektowaniu tej walki Blizzard z całą pewnością musiał uwzględnić
ten element.


Wcale nie musieli. Twórcy nie są wstanie przewidzieć każdej sytuacji i tego co zrobią gracze. Spośród milinów graczy na pewno znajdzie się ktoś kto wymyśli jakiś sposób na który Blizzardowcy by nie wpadli.I to, że lockowie mogą robić DPS tyłem wcale nie musiało być uwzględnione przy projektowaniu.
Poza tym Blizzard nie chce powtórki z przeszłości, gdzie musiałeś mieć w rajdzie 10 postaci tej samej klasy, żeby zabić bossa. Jeżeli jedynym sposobem na zabicie Yoggiego bez keeperów jest branie co najmniej 5 locków to znaczy, że nie jest to "works as intendent".
Nie umniejszam first-killa Stars, bo samo wpadnięcie na pomysł, na który inni nie mogli, jest już samo w sobie sukcesem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tym co unikają MMO champion napiszę co nieco o nowinkach które wprowadzą przyszłe pathe.
Nie licząc nerfa DK(Full T8 BiS geared waliłem max crity ze scourga za 7,5k gdzie teraz w połowie 7,5 troche uldu(ale nie t8, zwykłe epixy z 25) mam crity za 12k), rebalansu innych klas to:
- Fajny nowy bar dla shamana dla totemów, w 1miejscu mamy 5 rysuneczków totemów obok siebie, 4 z nich odpowiadają każdemu z żywiołów i po kliknięciu wybieramy z menu totem nas interesujący, 5 rysuneczko-przycisk odpowiada za totemów zniszczenie.
- W końcu porównywanie itemów, teraz shift+Lewy przycisk na item i widzimy co zyskujemy a co tracimy gdy zalozymy dany item zamiast tego co mamy aktualnie założony(np. -500armor + 10 str - 26crit rating + 40 armor pene).
- Coś a''la quest helper in game, nie wiem jak działa na dłuższa metę , ale generalnie pokazuje nam co i gdzie na mapie.
- Preview talentów, koniec z respecami bo mieliśmy miss click, po włączeniu opcji w opcjach ustawiamy sobie drzewko, a dopiero gdy stwierdzimy że jest ok klikamy accept, jak się pomylimy dajemy reset.
- Nowie Hierloomy[zlote itemy ulatwiające expienie](lub nie, ja nie gram od 3.1.2 może dodali to w jakimś nowym pathu) a w nich, ksiązka do flyingu w northrend(Cold weather flying) którą możemy użyć od 68lvl, kilka nowych broni, armory.
- Naprawdę ładne nowe skiny dla cat/bear formy dla druidów.
- Możliwość trade itemami BoP, między graczami tego samego party przez 2h.
- Nerf JC, dragon''s eye gemy nie są już prismatic teraz należą do red/yellow/blue/ gem''s więc koniec z łatwym uzyskiwaniem socketów do mety, boost innych profesji w tym Inżynieri(Niekiedy boost jest x2 zamiana np z 12crit rating na 24crit itp).
I to narazie z tych ciekawszych.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 16:12, Vaadeer napisał:


- Preview talentów, koniec z respecami bo mieliśmy miss click, po włączeniu opcji w opcjach
ustawiamy sobie drzewko, a dopiero gdy stwierdzimy że jest ok klikamy accept, jak się
pomylimy dajemy reset.

Ale to już było, wystarczyło w menu włączyć opcje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością są sposoby na które Blizz nie wpadł. Ale są to raczej przypadki dotyczące nowych elementów gry (tankowanie Sarthariona voidem, przy czym avoidance petów jest nowością w Lich Kingu), lub bugów (exploit Exodus przy YS), nie starych elementów mechaniki istniejących w grze od początku. Jak już mówiłem - o tym że można channellować spell tyłem powinien wiedzieć każdy lock. Nawet nie tylko lock, bo chyba wiele osób bawiło się kiedyś fishingiem i podczas fishowania obracało postać do tyłu (większość hardcorowych gildii leveluje fishing dla fish feast).

A żeby wpaść na to aby wykorzystać to przy YS? No niesamowity pomysł. Sorry, ale grając lockiem wpadłem na pomysł DPSowania YS tyłem za pierwszym razem gdy wbiłem się do trzeciej fazy. Jest to pomysł absurdalnie oczywisty i szczerze wątpię żeby inne gildie na to nie wpadły. Walka jest po prostu trudna i tyle. Ensidia się poddała, Stars próbowało dalej aż w końcu im się udało. A przecież bardzo dużo czasu poświęcili tej walce.

Jak już wcześniej pisałem - pięć locków z pewnością pomogło, ale wg opisu przy killu gildia wciąż miała trochę zapasu (2 DC, 1 wczesny death, jedna z trudniejszych kombinacji beaconów). Przy lepszym gearze i lepszym wykonaniu, myślę że śmiało będą mogli oni zejść do trzech locków.

Pamiętaj też że trudniejsze końcowe walki zawsze wymagały, wymagają i będą wymagały określonego balansu klasowego. Nie ukończysz tej walki bez locków, ale nie uda Ci się też jej ukończyć bez hunterów, rogali i pewnie innych klas, z uwagi na ich rolę w raidzie. Na pewno pozostanie też faktem że walka będzie prostsza z większą ilością locków. Ale takim samym faktem jest to, że w raidzie dobrze jest mieć szamana dla BL, niż absolutny brak szamanów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o PTR idzie to najciekawszy jest dla mnie kolejny nerf warriora... Execute będzie używać max 30 Rage, a to oznacza, że będzie zadawać o 2660 dmg mniej (przy non-critach!) i na raidach arms/fury warriorzy tym razem będą cierpieć na nadmiar Rage, którego nie ma na co wydać... Kompletnie ich nie rozumiem, dlaczego ciągle nerfią warriora (który obecnie w 1v1 jest już totalnie do niczego, a w 2v2/3v3 jak nigdy są uzależnieni od healera/dispellera), podczas gdy burst damage takich klas jak Death Knight czy Paladin nadal pozwala na zabicie kogoś raptem w parę sekund facerollując klawiaturę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 17:58, Azvar napisał:

Jeśli o PTR idzie to najciekawszy jest dla mnie kolejny nerf warriora...


Przecież warrior to klasa znerfiona już w założeniach. Jako jedyna musi na dzień dobry wygenerować sobie zasoby zanim będzie mogła skorzystać z umiejętności. Jedynie DK ma podobny mechanizm przy runic power, ale ma też runy - o wiele ważniejsze, dostępne od początku i szybko się odnawiające. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2009 o 18:28, pkapis napisał:

> Jeśli o PTR idzie to najciekawszy jest dla mnie kolejny nerf warriora...

Przecież warrior to klasa znerfiona już w założeniach. Jako jedyna musi na dzień dobry
wygenerować sobie zasoby zanim będzie mogła skorzystać z umiejętności. Jedynie DK ma
podobny mechanizm przy runic power, ale ma też runy - o wiele ważniejsze, dostępne od
początku i szybko się odnawiające. :-)


No trafiłeś w sedno... Po za tym DK ma o wiele przyjemniejszy system generacji Runic Power (bo generuje się znacznie szybciej i spada znacznie wolniej poza walką). Założe się, że w następnych patchach usuną jeszcze debuff z Mortal Strike (na które wielu graczy zrzędzi nie wiedząc nawet, że w gruncie rzeczy to jest dobre tylko w grupowym PvP) i zwiększą cooldown na Overpower, no bo w końcu tak nie może być żeby Warrior mógł kogokolwiek sam zabić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generujesz 100 rage co 1.5 sekundy w rajdach? Nie? No to o co jęczysz, na rajdach ograniczenie rage z Execute to buff, nie nerf, 2 x 30 >>> 1 x 100.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się