Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Wytłumaczy mi ktoś co znaczy w działaniu w logice ten znak ( Znak 1 ) oraz ten ( Znak 2) ?

PS: Nie chodzi mi o znak koniunkcji, tylko o te kreseczki, odpowiednio przełamaną drugą i tą pionową.

20080908142210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 14:22, Budyn napisał:

Wytłumaczy mi ktoś co znaczy w działaniu w logice ten znak ( Znak 1 ) oraz ten ( Znak
2) ?

PS: Nie chodzi mi o znak koniunkcji, tylko o te kreseczki, odpowiednio przełamaną drugą
i tą pionową.


To akurat nie z logiki, ten znak lewy oznacza nie nie jest dzielnikiem a znak po prawej oznacza jest dzielnikiem. Czyli wyrażenie powinno się odczytać 3 nie jest dzielnikiem 9 lub 2 jest dzielnikiem 11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.09.2008 o 22:15, analfabetka199 napisał:

hej mam problem z matmą, oto moja praca domowa:

1. Oblicz sumę podanych ciągów: (obrazki)

Szczerze, ja nigdy takich ciągów nie robiłem więc nie pomogę.

Dnia 07.09.2008 o 22:15, analfabetka199 napisał:


2. rozwiąż: (2x^2+6)*(-1x/2+4x/8)= -2x^3/2-6x/2+8x^3/8+24x/8=-x^3-3x+x^3+3x=0(Wszystko się skraca)
Mogłem się pomylić więc mnie sprawdź(Pomnóż wszystko, przez siebię i pamiętaj że 2x^2*-1x daje -2x^3 a nie -3x^2, napisałem to bo wiele osób to myli a potem ma problemy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 14:32, Solstheim napisał:

2. rozwiąż: (2x^2+6)*(-1x/2+4x/8)= -2x^3/2-6x/2+8x^3/8+24x/8=-x^3-3x+x^3+3x=0(Wszystko
się skraca)
Mogłem się pomylić więc mnie sprawdź(Pomnóż wszystko, przez siebię i pamiętaj że 2x^2*-1x
daje -2x^3 a nie -3x^2, napisałem to bo wiele osób to myli a potem ma problemy)


Po co? W drugim nawiasie masz (-1/2x +1/2x) co się skraca od razu i mnożysz przez zero. Nie ma sensu wymnażać wszystkiego, jeśli jedno działanie załatwia całe równanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 14:45, pkapis napisał:

> 2. rozwiąż: (2x^2+6)*(-1x/2+4x/8)= -2x^3/2-6x/2+8x^3/8+24x/8=-x^3-3x+x^3+3x=0(Wszystko

> się skraca)
> Mogłem się pomylić więc mnie sprawdź(Pomnóż wszystko, przez siebię i pamiętaj że
2x^2*-1x
> daje -2x^3 a nie -3x^2, napisałem to bo wiele osób to myli a potem ma problemy)


Po co? W drugim nawiasie masz (-1/2x +1/2x) co się skraca od razu i mnożysz przez zero.
Nie ma sensu wymnażać wszystkiego, jeśli jedno działanie załatwia całe równanie.

O widzisz, też prawda. Ja poprostu nie spojrzałem tylko policzyłem "maszynowo". Czyli moje obliczenia są słuszne:). Kolega teraz ma szybki sposób jak to zapisać(1 nawias 0), i wyjaśnienie dlaczego:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok to ja mam taki problem, mam napisać esej na taki temat: Świętoszków wciąż u nas dostatek. Odwołaj się do wniosków ze "Świętoszka" oraz innych dzieł literackich, filmowych i własnych doświadczeń.
I właśnie taka sprawa, że nigdy jeszcze nie pisałem i proszę o porady, jak to napisać, wraz z pomysłami co można w tej pracy napisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 18:54, Piotrbov napisał:

Ok to ja mam taki problem, mam napisać esej na taki temat: Świętoszków wciąż u nas dostatek.
Odwołaj się do wniosków ze "Świętoszka" oraz innych dzieł literackich, filmowych i własnych
doświadczeń.
I właśnie taka sprawa, że nigdy jeszcze nie pisałem i proszę o porady, jak to napisać,
wraz z pomysłami co można w tej pracy napisać.

http://www.bryk.pl/jak_pisa%C4%87/esej.html przyda się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mieszanine 56g wiórków żelaznych i 64g siarki zapalono, dotykajac do niej rozgrzany drut stalowy. czy oba pierwiastki przereaguja calkowicie? wiadomo ze zelazo laczy sie z siarka w stosunku masowym 7:4 ?
**
czy 64g miedzi przereaguje calkowicie z 32g siarki? ile gramów siarczku miedzi otrzmamy z podanej ilości ?

Powinienem to umieć, ale patrzę się na to, i patrzę, i patrzę.. i pustka.. wytłumaczy ktoś? byłbym naprawde szczesliwy (:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 22:15, analfabetka199 napisał:

mógłby ktoś pomóc?

Na początek spójrz na obrazek :)
Żółte linie to wysokości trapezu (przecinają obie podstawy pod kątem prostym). Dzięki takiemu poprowadzeniu wysokości mamy trójkąt prostokątny. Jeśli jeden z kątów trójkąta prostokątnego ma 45 stopni, to drugi musi mieć tyle samo, więc przyprostokątne mają tą samą długość. Mając dwie przyprostokątnej bez problemu można obliczyć długość przeciwprostokątnej, czyli a, które u nas jest ramieniem trapezu.

W drugim przypadku tworzymy zależność:
dł. ramienia małego trapezu (a) ma się do dł. krótszej podstawy małego trapezu (4), tak jak
dł. ramienia dużego trapezu (12) ma się do dł. krótszej podstawy dużego trapezu (x)

x = 12*4/a
A długość dłuższej podstawy jest dwa razy większa niż krótszej.

20080908225316

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś sprawdzić ten układ nierówności ?
Zapomniało mi się trochę i w ogóle nie pamiętam jak to się robiło :P
Coś tam nabazgrałem, ale pewnie nie jest to dobrze. Z resztą, sami zobaczcie :

{ x+2>=0
{ x-3<=1

i rozwiązanie :

{ x>=-2
{ x<= 4

I teraz coś tam zaznaczam na osi, że x znajduje się w przedziale od 2 do 4 włącznie. Czy o to w tym chodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.09.2008 o 15:49, LuQeMaStEr napisał:

I teraz coś tam zaznaczam na osi, że x znajduje się w przedziale od 2 do 4 włącznie.
Czy o to w tym chodzi ?

Po prostu musisz namalować kreskę pionową przechodzącą przez x = -2 i taką samą przechodzącą przez x =4 i ten obszar w środku to jest rozwiązanie tej nierówności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc, myslalem ze jestem dobry z maty, ale to co teraz mamy w liceum mnie rozbraja.
Moglby ktos mi pomoc to rozwiazac?
Powiem ze sa to zadania ze zbiorow(dodawanie, odejmowanie i mnozenie) Te ostatnie potrafie sam zrobic ale najpier trzeba to obliczyc a mnie cos nie wychodzi.

A={x:(x-3)x+6)=0}
B={x:x=3p ^ p e(nalezy) C ^ -6<(badz rowne)p<(badz rowne)3}
Dodam iz jest jeszcze C ale jest latwy wiec sam zrobilem. Zadanie pochodzi ze Zbioru zadan do liceow i technikow klasa 1 wyd.pazdro numer zadania 1.38.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam taki jeden problem z zadaniem z biologii. Oto treść :

" Wpływ wysiłku fizycznego na pracę układu oddechowego można zaobserwować podczas lekcji W-F, kiedy uczniowie biegną na 60 metrów.
Zaplanuj obserwację wpływu wysiłku fizycznego na pracę ukł. oddechowego, podając parametr i sposób prowadzenia informacji. "

Any ideas ? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.09.2008 o 17:33, LuQeMaStEr napisał:

Jeszcze mam taki jeden problem z zadaniem z biologii. Oto treść :

" Wpływ wysiłku fizycznego na pracę układu oddechowego można zaobserwować podczas lekcji
W-F, kiedy uczniowie biegną na 60 metrów.
Zaplanuj obserwację wpływu wysiłku fizycznego na pracę ukł. oddechowego, podając parametr
i sposób prowadzenia informacji. "

Any ideas ? :)

Wydaje mi się, że wystarczy zmierzyć ilość oddechów podczas spokojnego siedzenia, a potem zrobić to samo tylko, że po biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem - poszedłem sobie na bieżnię. Przy okazji zmierzyłem tętno. Wyszło mi tak :

Spoczynek : ilość oddechów na 10 sekund ( przeciętny czas biegu na 60 metrów ) - 6, tętno - 78 - 80.
Bieg ( 20 km/h ) : ilość oddechów na 10 sekund - 13, tętno - 120 - 125.

Tylko teraz muszę się zastanowić jak to ubrać w słowa, bo praca musi być na podstawie wzoru :D
W każdym razie dzięki za podpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij przysłowia:
Lepiej z mądrych zgubić, ......
Głupich nie sieją,.......
Mądry głupiemu........
Poznać głupiego po.......
..... jak głupi do sera.
..... mądrzejsze od kury.

Pomocy! :F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.09.2008 o 18:50, 332 napisał:

Uzupełnij przysłowia:

Lepiej z mądrych zgubić, ...... niż z głupim znaleźć
Głupich nie sieją,....... sami się rodzą
Mądry głupiemu........ ustępuje
Poznać głupiego po....... po czynach jego
..... jak głupi do sera. śmiać się
..... mądrzejsze od kury. jajko
>Pomocy! :F
Doprawdy google nie gryzie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować