Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Dnia 09.12.2010 o 20:09, Kuban11 napisał:

Wie ktoś gdzie znajdę cechy stylu romańskiego i gotyckiego? Nie chodzi mi o architekturę
bo to właśnie można znaleźć wszędzie, tylko o ogólne cechy np prostota, odrealnienie
itp.

U wujka google. Wystarczy dobrze poszukać, a nie włączać pierwszy link od góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2010 o 20:54, tylor2 napisał:

U wujka google. Wystarczy dobrze poszukać, a nie włączać pierwszy link od góry.

Wyobraź sobie że sprawdziłem 10 pierwszych linków od góry i nigdzie nie ma tego czego szukam. Może mnie oświecisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2010 o 21:06, Kuban11 napisał:

> U wujka google. Wystarczy dobrze poszukać, a nie włączać pierwszy link od góry.

Wyobraź sobie że sprawdziłem 10 pierwszych linków od góry i nigdzie nie ma tego czego
szukam. Może mnie oświecisz?

12 sec szukania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że na forum cienko z czytaniem ze zrozumieniem. Czy naprawdę tak trudno przeczytać mojego 1 posta w którym napisałem że nie chodzi mi o architekturę? Zresztą już sam sobie poradzę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, proszę o pomoc z matematyki. Muszę zrobić parę zadań na kartkówkę w poniedziałek :
- Basia jest młodsza od Eweliny o 3 lata, a Agnieszka jest starsza od Basi o 7 lat. W sumie mają 46 lat. Ile lat będzie miała każda z dziewcząt za 10 lat ?
- Pan Krzysztof ma 62 lata. W wieku 30 lat został ojcem. Za ile lat jego syn i on będą mieli 104 lata ?
- Suma trzech kolejnych licz parzystych równa się 49. Jakie to liczby ?
- Ile wody należy dolać do 2 litrów 30 % napoju truskawkowego, aby otrzymać 20 % napoju truskawkowego ?

Proszę o rozwiązanie tych zadań jeżeli ktoś miałby ochotę, jak najszybciej - jest to dział Równania i Nierówności !
Pozdrawiam ! Z góry dzięki za pomoc ;] Włącznie z obliczeniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2010 o 22:18, Kuban11 napisał:

Widzę, że na forum cienko z czytaniem ze zrozumieniem. Czy naprawdę tak trudno przeczytać
mojego 1 posta w którym napisałem że nie chodzi mi o architekturę? Zresztą już sam sobie
poradzę...


A o czym ty chciałeś pisać opisując opisując te style? bo chyba nie o literaturze...

styl romański
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka_roma%C5%84ska

styl gotycki
http://pl.wikipedia.org/wiki/Gotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 20:10, sliski_wojtas napisał:

- Basia jest młodsza od Eweliny o 3 lata, a Agnieszka jest starsza od Basi o 7 lat. W
sumie mają 46 lat. Ile lat będzie miała każda z dziewcząt za 10 lat ?

Basia-x
Ewelina-y
Agnieszka- z
x +3 = y (Basia jest 3 lata młodsza od Eweliny)
x+7 = z (Basia jest 7 lat młodsza od Agnieszki)
x+y+z= 46 (tyle lat mają w sumie)
No i po prostu rozwiązujesz taki układ. Ten jeszcze rozwiążę, ale w dalszych radź sobie sam :)
Tu wystarczy po prostu z do trzeciego równania wstawić "y" z pierwszego równania i "z" z drugiego równania. Dostajemy:
x+x+3 + x+7 = 46
3x= 36
x=12
y=x+3=15
z=x+7=19. No i masz

Dnia 11.12.2010 o 20:10, sliski_wojtas napisał:

- Pan Krzysztof ma 62 lata. W wieku 30 lat został ojcem. Za ile lat jego syn i on będą
mieli 104 lata ?

Można tak samo jak wyżej, albo po prostu- wiek_syna = wiek_ojca-30. Czyli pytanie brzmi:
kiedy wiek_ojca + wiek_ojca -30 = 104. Czyli 2wiek_ojca = 134, czyli wiek_ojca = 67. No to jak teraz ma 62 lata, no to za 5 lat on będzie miał 67, syn 37, czyli łącznie będzie 104 lata.

Dnia 11.12.2010 o 20:10, sliski_wojtas napisał:

- Suma trzech kolejnych licz parzystych równa się 49. Jakie to liczby ?

Suma trzech liczb parzystych nie może być liczbą nieparzystą.

Dnia 11.12.2010 o 20:10, sliski_wojtas napisał:

- Ile wody należy dolać do 2 litrów 30 % napoju truskawkowego, aby otrzymać 20 % napoju
truskawkowego ?

No to najprościej obliczyć, ile jest "napoju w napoju", czyli ile w początkowej ilości jest tego koncentratu czy jak to się tam zwie. Skoro jest 2 litry 30% napoju truskawkowego, to znaczy że zawiera on 0,6l "koncentratu". I teraz zastanawiamy się ile wody, trzeba dolać, żeby owe 0,6 l stało się 20% całości. No to to już jak tam lubisz robić, mi zawsze pomagało mnożenie na krzyż:

0,6 ---------- 20%
x--------------100%

Czyli x= 0,6 *(100/20) = 3,0 l
Czyli trzeba do 2 litrów dolać jeszcze litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 21:14, sliski_wojtas napisał:

Dzięki, a w tym zadaniu to była liczba parzysta 48 (sorry moja pomyłka) ;DD

No to robisz
x+(x+2) + (x+4)=48
3x = 42
x= 14.

Tak trzeba robić zadania z tego działu. Każdą informację przedstawić jako równanie, dostać układ równań i go rozwiązać. Powodzenia na kartkówce- mnie czekają kolokwia z całek i z homomorfizmów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 21:22, Erton napisał:

Tak trzeba robić zadania z tego działu. Każdą informację przedstawić jako równanie, dostać
układ równań i go rozwiązać. Powodzenia na kartkówce- mnie czekają kolokwia z całek i
z homomorfizmów :/


Ja właśnie w piątek miałem kolosa z całek nieoznaczonych i z Maclaurina ( lub jakoś tak ), ogólnie to nie poszło mi źle z 66% powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 21:44, Piotrbov napisał:

Ja właśnie w piątek miałem kolosa z całek nieoznaczonych i z Maclaurina ( lub jakoś tak
), ogólnie to nie poszło mi źle z 66% powinno być.

Wierzę w Ciebie :)

Ja mam istny burdel na kółkach. Przedwczoraj miałem kolokwium z algebry (45 minut na 8 przykładów- zdążyłem zrobić 4 i napocząć piąty), w środę czeka mnie właśnie kolokwium z całek (Taylor, badanie funkcji, całki nieoznaczone z wymiernymi), w czwartek z logiki (jakaś istna masakra- grupy cykliczne, homomorfizmy, ideały i pierścienie), do tego na środę Parser na informatykę (który jest porąbany jak lato z Radiem zwłaszcza, że aplikacja, w której mamy ją napisać, lubi się zapętlać w normalnych sytuacjach), na szczęście już zrobiony, ale nieprzetestowany, a w przyszły poniedziałek kolokwium z tejże informatyki. A w międzyczasie jeszcze zdaję CAE (w środę były pisemne, jutro mam ustny). Po prostu masakra- jadę już na oparach. Dobrze, że wcześniej napisałem mój wypasiony kalkulator macierzowy, bo bym nie wyrobił. Ale są i pozytywy- od początku października schudłem już 11 kilogramów! Co prawda nie wiem, czy to zdrowe, ale tyle schudnąć cały czas siedząc przed kompem to nawet dieta dr Dukana nie potrafi. Chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widząc to jakie masz przedmioty mniemam że jesteś na informatyce. Tak chociaż maja na informatyce przedmioty, że mają algebrę i logikę oddzielnie, ja mam je wspólnie ;). A gdzie w ogóle studiujesz?

Powodzenia przy całkach. Jak chcesz to mogę ci podać, to co miałem na ostatnim kolosie. A i z czego miałeś kolos z algebry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

a cóż studiujesz?
Jestem po FCE dzisiaj, jakaś masakra, Use stokroć cięższy od tego co robiłem na co dzień.
CAE zdajesz jako papier na przyszłość/dla przyjemności/po prostu po co ;>?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 22:46, Piotrbov napisał:

Widząc to jakie masz przedmioty mniemam że jesteś na informatyce. Tak chociaż maja na
informatyce przedmioty, że mają algebrę i logikę oddzielnie, ja mam je wspólnie ;). A
gdzie w ogóle studiujesz?

Elektronika na PW. Ale kierunek informatyka. A co do algebry i logiki, to mam wykłady z nich w piątek o 8 algebra, o 10 logika. Po jakimś czasie ludzie z nudy i niewyspania po ścianach chodzą. A tematy są takie, że jak teraz próbuję nadrobić logikę przed kolokwium, to czuję się jakbym czytał chińską instrukcję obsługi depilatora.

Dnia 11.12.2010 o 22:46, Piotrbov napisał:

Powodzenia przy całkach. Jak chcesz to mogę ci podać, to co miałem na ostatnim kolosie.

E, nasz gość jest dość specyficzny (jak odpowiadasz przy tablicy to jest "Pan za wolno te całki liczy- już nie będzie plusa", jak się dłużej niż sekundę zastanawiasz nad jakąś całką) i zadania też ma specyficzne. Niby nie bardzo trudne, ale się przyczepi do każdej pierdoły (nawet do założeń twierdzenia de ''Hospitala, które wypisałem 2 słowa inaczej niż w definicji), więc styl jest dużo ważniejszy niż ewentualna poprawność wyniku. Wszystkie założenia, tezy, odpowiedzi, wyjaśnienia no i oczywiście arcyważne dziedziny.

Dnia 11.12.2010 o 22:46, Piotrbov napisał:

A i z czego miałeś kolos z algebry?

Przekształcenia liniowe,bazy i macierze przejścia. No i były 2 zadania (po 4 przykłady). Sprawdziłem, czy macierz jest bazą, wyznaczyłem macierz przejścia, znalazłem współrzędne wektora i wyznaczyłem macierz przekształcenia. Jeszcze zdążyłem w drugim zadaniu wybrać, które z 2 przekształceń jest liniowe i 45 minut się skończyło. I jak ja nie lubię tłumaczeń prowadzących "Ja bym to zrobiła w 45 minut", bo aż mi się nóż otwiera. No ale cóż poradzić. O ile nic nie porąbałem przy odwracaniu macierzy, to nie powinno być bardzo źle :/

Także CAE+kolos+program+kolos+kolos- wszystko w 8 dni. Ogień! Także jakbyś chciał kiedyś wyrywać laski na Parsery wyrażeń arytmetycznych, to służę swoim wypasionym programem. A teraz wracam do całek- same się nie policzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O sorry, nie zauważyłem tego posta, a już nie mogę edytować

Dnia 11.12.2010 o 22:57, NikiNicoo napisał:

a cóż studiujesz?

jw, Elektronika na PW.

Dnia 11.12.2010 o 22:57, NikiNicoo napisał:

Jestem po FCE dzisiaj, jakaś masakra, Use stokroć cięższy od tego co robiłem na co dzień.
CAE zdajesz jako papier na przyszłość/dla przyjemności/po prostu po co ;>?

No Use of English zawsze jest hardkorem, a jego poziom na CAE w stosunku do FCE to wiesz jak trudniejszy jest. Połowę jakoś tam wiedziałem, połowę zaznaczyłem na zasadzie "no raczej to", reszta to strzały. No ale cóż- takie są słówka, że i za następne 10 lat ich bym nie znał.

A w ogóle to CAE to było ciężkie. Od 9 do 15 z krótkimi przerwami, bez żadnego bufetu, a na sam koniec był listening o greckiej mitologii, wedle której, i tu się trzymaj, ptaszki pocierały patyczki celem uzyskania cynamonu. I teraz wyobraź sobie usłyszeć coś takiego po 5,5 godzinach maksymalnego wysiłku intelektualnego w dusznej sali. Wtedy uznałem, że mam dość. Jeszcze jutro speaking i później jak to mówią, mam na to wy***ane. A teraz idę na całki- matematyczne igraszki w sobotni wieczór to jest to!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2010 o 23:08, Erton napisał:

E, nasz gość jest dość specyficzny (jak odpowiadasz przy tablicy to jest "Pan za wolno
te całki liczy- już nie będzie plusa", jak się dłużej niż sekundę zastanawiasz nad jakąś
całką) i zadania też ma specyficzne.


Niech zgadnę, taki podstarzały gościu ( prawie bez szyi ), bo jeśli tak, to raz miałem z nim zastępstwo i ostro współczuje ( w grupie mam gościa powtarzającego ten przedmiot, który miał u niego 0/40 z Analizy )

Tak jesteśmy na jednym wydziale, tyle że ja na makrokierunku siedzę ;)


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Zdaję sobię sprawę, przerabiam CAE Expert w tym momencie. Hardkor. Chociaż, przed skończeniem liceum chciałbym przystąpić i w miarę zdać. My mieliśmy przynajmniej przerwy z bardzo dobrze zaopatrzonym bufetem, no i ten poziom listeningu nie jest aż tak wymagający jak na CAE. A jak z jakością nagrania i sprzętem na którym go odtwarzali? Trzymam kciuki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę o pomoc .Bierzemy aktualnie temat równań wymiernych i planuję się jutro z tego zgłosić a ale jest problem z zadaniem domowym bo zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać.Niby umiem jakieś równanie obliczyć ale temat zadania mnie zagiął .

Znajdź pierwiastki całkowite równania:

a) x /-3 = -5 / x+2
b) 6x-4 / 2-3x = -2x
c)2x-2 /x+2 = x/x-1

Bardzo proszę o pomoc i dziękuję z góry .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.12.2010 o 18:35, Darnok_Rukia napisał:

Bardzo proszę o pomoc .Bierzemy aktualnie temat równań wymiernych i planuję się jutro
z tego zgłosić a ale jest problem z zadaniem domowym bo zupełnie nie wiem jak się do
tego zabrać.Niby umiem jakieś równanie obliczyć ale temat zadania mnie zagiął .

Znajdź pierwiastki całkowite równania:

a) x /-3 = -5 / x+2
b) 6x-4 / 2-3x = -2x
c)2x-2 /x+2 = x/x-1

Bardzo proszę o pomoc i dziękuję z góry .

a)

Hmmm.. patrząc na to jak to napisałeś, nie jestem pewien, czy tam jest -5/(x+2), czy-5/x + 2, zakładam, że to drugie.

Dziedzina: x != 0
Skoro już to wiemy, mnożymy strony równania przez x
x^2/-3 = -5 + 2x
A to jest zwykłe równanie kwadratowe. Liczymy deltę, itp. A potem sprawdzamy, czy pierwiastki należą do dziedziny. Jeśli nie, to te rozwiązania odrzucamy.

Jeśli tam w mianowniku miało być (x+2), to mnożymy przez to, a dziedzina to x != -2. Podobnie można wykonać pozostałe zadania. Wyznacz dziedzinę, a potem usuń x z mianownika. Powinieneś otrzymać równania kwadratowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować