Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Remake Final Fantasy VII powstawałby 10 razy dłużej niż oryginał?

27 postów w tym temacie

Michał Ostasz

Producent Yoshinori Kitase rozwiewa wątpliwości odnośnie remake'u świetnego Final Fantasy VII. W jednym z wywiadów przyznał on, że gra produkowana byłaby dziesięć razy dłużej niż oryginał na pierwszą konsolę PlayStation. Dlaczego?

Przeczytaj cały tekst "Remake Final Fantasy VII powstawałby 10 razy dłużej niż oryginał?" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, może zatrudniliby programistów z prawdziwego zdarzenia. To znaczy takich, którzy nie zatrzymali się w swoich umiejętnościach na etapie pierwszego Playstation. Może niech Square Enix stanie się developerem first party dla Sony i niech poproszą o wsparcie Naughty Dog, Guerrilla Games i Sony Santa Monica Studio. Tamci by im pokazali jak się tworzy dopieszczone tytuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 17:07, Krzych_Ayanami napisał:

Niech powiedzą po prostu, że pracują u nich dupy, a nie programiści i z obecną generacją
sobie nie radzą.
Przecież lwią część prac mają już wykonaną.


Jaka lwią? Tylko fabułę. Część programistyczna, graficzną i ewentualnie dźwiękową należałoby wykonać od podstaw

Zapominacie, że przy tworzeniu gier pracują nie tylko programiści. Podejrzewam, że to nie programistyczna cześć zajęłaby lwią część czasu przy produkcji gry. Obecnie w zespołach deweloperskich większość pracowników to graficy. Stworzenie równie długiej gry co FF7 wymagałoby znacznie więcej czasu niż wtedy. Porobienie tekstur, efektów, modeli, animacji itp. Kiedyś wystarczyły zwykłe tła w 2D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:

Jaka lwią? Tylko fabułę. Część programistyczna, graficzną i ewentualnie dźwiękową należałoby
wykonać od podstaw

Ano, słusznie prawisz, jakoś nie wyobrażam sobie słuchać tych samych utworów w niezmienionej wersji midi. Zresztą motywy dźwiękowe każdy fan zna zapewne na pamięć, także taki refresh chętnie bym powitał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:

Jaka lwią? Tylko fabułę.

Tylko? Chyba aż!

Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:

Część programistyczna, graficzną i ewentualnie dźwiękową należałoby
wykonać od podstaw

No jak w każdym tytule, ale robiąc byle jaki tytuł nie masz pewności jak się sprzeda. Remake FFVII rozszedłby się jak świeże bułeczki, więc zapłata za pracę by była.

Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:

Zapominacie, że przy tworzeniu gier pracują nie tylko programiści. Podejrzewam, że to
nie programistyczna cześć zajęłaby lwią część czasu przy produkcji gry. Obecnie w zespołach
deweloperskich większość pracowników to graficy. Stworzenie równie długiej gry co FF7
wymagałoby znacznie więcej czasu niż wtedy. Porobienie tekstur, efektów, modeli, animacji
itp. Kiedyś wystarczyły zwykłe tła w 2D

Tak, tylko zauważ, że kiedyś musieli pisać silnik praktycznie od zera i obciążeni ograniczoną architekturą soniacza musieli się programiści nieźle nagimnastykować by stworzyć tak rozległy świat w takiej grze. Dodatkowo wiele rzeczy już mają, całkiem dobre silniki z gier poprzednich, tekstury również (polecam zobaczyć FF XIII Versus, tylko pozmieniać szczegóły i powiększyć świat a mamy gotowego FFVII!), a niektóre tła mogą nadal zostawić w 2D.
Prawda jest taka, że im się nie chce, albo udają że nie zrobią, a za kotarą praca wrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:

Jaka lwią? Tylko fabułę. Część programistyczna, graficzną i ewentualnie dźwiękową należałoby
wykonać od podstaw


A oprócz fabuły, dialogi, system walk, mechanika rozgrywki (to znaczy system materii), projekty postaci. To wszystko jest już gotowe. Nic tylko opracować silnik i obłożyć to wszystko teksturami oraz efektami, bo resztę mają dawno opracowaną.

Dnia 31.05.2010 o 17:32, Daimon_Frey napisał:


Zapominacie, że przy tworzeniu gier pracują nie tylko programiści. Podejrzewam, że to
nie programistyczna cześć zajęłaby lwią część czasu przy produkcji gry. Obecnie w zespołach
deweloperskich większość pracowników to graficy. Stworzenie równie długiej gry co FF7
wymagałoby znacznie więcej czasu niż wtedy. Porobienie tekstur, efektów, modeli, animacji
itp. Kiedyś wystarczyły zwykłe tła w 2D



Nie zapominam. Żaden z głośnych eksklusivów Sony - nie jest produkcją japońską. Ani Heavy Rain, ani God of War, ani Uncharted, LBP, Modnation, Killzone... To wszystko są produkcje zachodnie. Dokładnie tak samo jest pozycjami na X360.

Nic nie chce mówić, ale czasy, kiedy Japończycy tworzyli rzeczywiście wybitne pozycje, już przeminęły. Teraz to druga liga firm produkujących gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią tylko winny się tłumaczy. W tej generacji widać wyraźnie, że japończycy coraz mniej zaczynają się liczyć jeśli chodzi o tworzenie gier (poza wyjątkami oczywiście). A jeśli już coś zrobią to np nażekają że ludzie ich oceniają z zachodniego punktu widzenia (FF XIII :D).
Przy dzisiejszych technikach motion capture i łatwości tworzenia grafiki jestem pewien, że tak czy siak FF VII pewnie wydadzą tylko musimy poczekać np na 15-lecie tej części.
Póki co jednak na to nie czekam. Jak wyjdzie pewnie kupie jak nie to trudno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już jest gotowe, silnik, modele, większość tekstur, system walk, jedynie (lub aż) pozostało połączyć to do kupy wedle starej fabuły, złożyć mapy oraz, co chyba najbardziej czasochłonne, porobić nowe filmiki (jak dla mnie podstawić byle jaki filmik i wyjdzie to samo, co powinno być i do fabuły i grafiki, j"rpg" to klony).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: Zamiast tracić czas na odpowiadanie, po prostu to zróbcie - inaczej do usranej śmierci będą was fani męczyć :P

W tym i ja :D Nawet tylko dla odświeżonego soundtracku bym chciał żeby grę zrobili. Każdy remix robiony przez speców z SE moich ulubionych utworów z FF VII jest cudny dla uszu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2010 o 18:39, Krzych_Ayanami napisał:

A oprócz fabuły, dialogi, system walk, mechanika rozgrywki (to znaczy system materii),
projekty postaci. To wszystko jest już gotowe. Nic tylko opracować silnik i obłożyć to
wszystko teksturami oraz efektami, bo resztę mają dawno opracowaną.

Można więc powiedzieć, że mają niewiele bo tylko koncepcje. Teraz trzeba to wszystko zaprogramować (to jeszcze nie straszne), a potem opracować wszystkie "assety" czyli modele, tekstury, dźwięki, nagrać dialogi muzykę. Właśnie opracowanie tych wszystkich danych to największa część czasu pracy, każdy kto zrobił chociaż prostą gierkę 3D wie o czym mówię. "Tylko opracować silnik i obłożyć to wszystko teksturami..." to 95% (albo i lepiej) czasu pracy, najlepiej świadczą o tym długości rozgrywki obecnie produkowanych gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Square Enix powinien sie wreszcie ladnie rozleciec . Z roku na rok towrza to coraz wieksze crapy . Ich lenistwo mnie rozwala .
Japonczycy w tej generacji praktycznie juz sie nie licza . Sa poprostu zacofani ,zatrzymali sie na epoce ps2 :] . Ich gry ani wizualnie ani gameplayowo nie porywaja . Kiedys rzadzili w swiecie konsol ,no a teraz nastala era czysto zachodnia :] .
Altairus tworzenie grafiki wcale latwiejsze nie jest bo co z tego ,ze ewoluuja narzedzia jak taki artysta z generacje na generacje z dx'a na dx'a musi robic coraz to wiecej rzeczy ,coraz bardziej szczegolowych ,wymagajacych sporo wiecej czasu jak chce sie utrzymac w tej branzy i byc na bierzaco :] .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale muzyka jest w bardzo ładnej jakości. Midi było tylko na PC.
PS1 ma śliczny OST.
Jeśli słyszałeś tylko wersje midi to polecam poszperać na YT jak to powinno wyglądać "normalnie" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli SE kiedyś znów sobaczą na horyzoncie obawę bankructwa, wtedy mająswojego asa w rękawi ;] Myslę, że nowy Final 7 sprzedawałby się jeszcze lepiej niż mw2, a biorąc pod uwagę za jaką cenę chodzi zwykłe FF7 i są kolejki po te gry, t co dopiero wersja HD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech lepiej zrobią porządnie 14 i porządną 15 a nie się będą wracać do staroci, ludzie zaślepieni wspomnieniami nie dostrzegają, że remake zburzyłby podstawy ich sentymentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.06.2010 o 01:08, Mr_Hyde napisał:

Square Enix powinien sie wreszcie ladnie rozleciec . Z roku na rok towrza to coraz wieksze
crapy . Ich lenistwo mnie rozwala .
Japonczycy w tej generacji praktycznie juz sie nie licza . Sa poprostu zacofani ,zatrzymali
sie na epoce ps2 :] . Ich gry ani wizualnie ani gameplayowo nie porywaja . Kiedys rzadzili
w swiecie konsol ,no a teraz nastala era czysto zachodnia :] .


SE już od jakiegoś czasu zamieniło się w takie japońskie EA - czyli robimy na masę, a co wyjdzie to wyjdzie. Różnica w tym, że jednak w przypadku EA ten spadek jakości wyglądał zgoła gorzej. Może doczekamy się też swego rodzaju odrodzenia, jakiego doznało w ostatnim czasie EA. Poza tym aż tak źle nie jest - Dissidia Final Fantasy jest świetną moim zdaniem grą, a FF XIII, w którego nie miałem okazji jeszcze grać, zbiera porządne recenzje.

@AnthorLord
Swego rodzaju gwałtem na sentymentach było FF VII: AC - nie był może to zły film, ale również nie wyróżniał się czymś szczególnie specjalnym. Zresztą ciężko zburzyć podstawy sentymentu, jak się oryginał przeszło cztery do pięciu razy. Po reszcie tytułów związanych z FF VII to jest już niewykonalne - ale swoją drogą FF VII CC był wciągającą i bardzo przyjemną grą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować