Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Blizzard ujawnia oficjalne wymagania sprzętowe Starcrafta II

70 postów w tym temacie

W pudełku z grą jest płyta z wersją na Mac i PC. Jednak ja zamówiłem grę w UK, może u nas jest inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hem tak się zastanawiam, jeżeli starcraft będzie pod Macka to na linuxa też powinien być gdyż rendner będzie generowany na openglu.
Ciekaw jestem czy blizzard w końcu się skłoni do linuxa w sumie wow też działał na wine i to nawet całkiem nieźle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety będzie potrzebny upgrade, bo nawet na laptopie, który spokojnie uciągnie Mass Effecta 2 np. czy The Force Unleashed, które to gry nawet na minimalnych detalach wyglądają przepięknie w porównaniu z SC2 w podobnych ustawieniach musiałem obniżyć detale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strasznie pospieszyli się z ujawnieniem tych oficjalnych wymagań, mogliby jeszcze wstrzymać się z tym ze trzy tygodnie, gracze na pewno by się ucieszyli. No dobra a tak poważnie, to beta chodzi mi płynnie na średnio-niskich detalach, na samych średnich pojawiają się już zgrzyty, jakby tak full wersja chodziła mi bardziej płynnie na średnich to byłbym bardziej zadowolony. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że się trochę czepiam, ale te wymagania są trochę śmieszne, np w przypadku Maków, w minimalnych jest "procesor Intel". Czyli na Intelu 80386 też mi pójdzie? Poza tym w minimalnych podano 8600M GT zaś w zalecanych 9600M GT. Najlepsze w tym wsztystkim jest to że ta druga jest tylko podkręconą wersją pierwszej. Już nie wspomnę o porównaniu Radka 9800 PRO do GF 6600 GT, czy z kolei GF 8800 GTX do Radka HD 3870 (nie dość że są spore różnice w wydajności to jeszcze w obu przypadkach porównywane są karty z nierównoległych serii). Śmierdzi mi tutaj amatorszczyzną - aż dziwne że to robota Blizzarda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może i wymagania sprzętowe nie są wysokie ale wymagania cenowe to żywcem przenieśli z konsoli
;/
i teraz myśle że będą 2 alternatywne scenariusze
1 sc 2 sprzeda sie świetnie co jest prawdopodobne wtedy inni wydawcy uznają tak wysoką cene gier za akceptowaną i podniosą ceny swoich gier
2 wysoka cena sprawi że sc 2 sie nie sprzeda blizz powie że to wina piractwa i mamy kolrjną wojne drm
w każdym wypadku stracimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2010 o 17:49, darthork napisał:

i teraz myśle że będą 2 alternatywne scenariusze
1 sc 2 sprzeda sie świetnie co jest prawdopodobne wtedy inni wydawcy uznają tak wysoką
cene gier za akceptowaną i podniosą ceny swoich gier


jeśli dostarczą tyle godzin single co sc2, i tak dopieszczony multiplayer to czemu nie?:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taa, musze przyznac ze optymalizacja jest naprawde dobra. Na moim starym 5cio czy 6cio letnim sprzecie gra idzie plynnie na minimalnych, a nawet na teksturach na medium i efektach na high :D Mam ponad 20 fps.

AMD Sempron 2800+

1,5 gb RAM Kingston

ATI Radeon 9600 PRO 128mb

Win XP SP2
:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i polka wersja jest słaba, ale po wpisaniu klucza na stronie battle.net np. z pudełka z gra można będzie ściągnąć wersję ang. Link:

http://www.starcraft2.net.pl/portal/sc2/1/1247/Kup_wersje_Polska__sciagnij_jaka_chcesz__potwierdzenie.html

Ja też coś dorzucę odnośnie optymalizacji. Na moim intel pentium core 2 duo e 4400, 2 GB ram kingstom, nvidia geforce 7600 GT gra czasami spowalnia na medium. Wygląda to jakby doczytywała tekstury. Ale ogółem da się grać spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2010 o 11:36, Adam_5 napisał:

Po pierwsze - w ogóle mnie ta gra nie interesuje i nie chcę w nią grać. Po drugie...
to tak na prawdę tylko odświeżona jedynka, niby tam jakieś nowe, rozbudowane kampanie...
ta ta ta... ale nie wiem jak taka gra 2D (no może 2.5 D ;p), w której jest raptem kilkanaście
do kilkudziesięciu animacji, modelów itd. też jak na lekarstwo... może wymagać 12GB
HDD? zaraz zaraz ile 1 część zajmowała?


Zdajesz sobie sprawę jak debilny jest twój komentarz?

Co do newsa brakuje mi jeszcze wymagań sprzętowych dla maksymalnych ustawień grafiki, beta na ultra miała duży rozrzut w fps u mnie ( od 30 do 120+klatek, średnio 60-70) i do tego blizzard nie potrafił wykorzystać możliwości i7, z tego co pamiętam beta obsługiwała 2 rdzenie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2010 o 18:32, Smash-PL napisał:

Co do newsa brakuje mi jeszcze wymagań sprzętowych dla maksymalnych ustawień grafiki,
beta na ultra miała duży rozrzut w fps u mnie ( od 30 do 120+klatek, średnio 60-70) i
do tego blizzard nie potrafił wykorzystać możliwości i7, z tego co pamiętam beta obsługiwała
2 rdzenie tylko.



Procesory core i7 (i pochodne)nigdy nie były priorytetem dla blizzarda więc lepiej nie pisać o tym czy potrafili je wykorzystać. A o tym to wiadomo było na długo przed betą skoro oficjalnie ogłosili że nie będą wpierać HT intela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.07.2010 o 12:34, gmx napisał:

spojrzmy prawdzie w oczy - gdyby to nie byl starcraft z legionem wyznawców ślepych na
wady, krytycy zjedli by ta gre na sniadanie [za gafike ofkors]....


To by się tylko ośmieszyli, bo to nie jest FPS, że grafika musi miażdżyć :) Są gry, gdzie średniej jakości grafika jest wadą, są takie gdzie nie jest. Tytuły Blizzarda należą do tej drugiej kategorii.

Wolę średnio wyglądającego, ale zbalansowanego RTS''a niż pięknego jak DoW 2, ale z wiecznym problemem balansu (właściwie co patch do ostatnich dzieł Relic wracał ten problem na forach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że będzie można oddalić widok jak w moim ulubionym Supreme Commanderze. Gry "przyziemne" to już niestety powoli archaizm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Grafika w SC2 jest świetna, animacja śliczna, wszystko się buja jak trzeba. Wymagania sprzętowe wcale nie są jakieś kosmiczne ;)."

No cóż, ja akurat gram w betę i powiem tak - gra jest taka sama jak jedynka. Kilka zmian w balansie i jednostkach jest (śmieszne samochodziki zamiast firebatów to niezły i śmieszny przykład). A co do grafiki nie liczy się tylko jej wykonanie ale też pewne "wysmakowanie" - śmiać mi się chce jak patrzę na gigantycznego niby battlecruisera, który jak podlatuje to wzniesienia to musi zmienić swoją wysokość żeby wlecieć na górkę:( Coś takiego już uwłacza wg. mnie inteligencji gracza XXI wieku. Szanuję blizzarda za to co robi i że kiedyś potrafił być innowacyjny (coż, nawet nowy dodatek do wowa jest w pewnym sensie bardzo innowacyjny i dość odważny), ale SC2 to wg mnie żart w cenie gry konsolowej. Wiem że takie wyznanie spotka się z dużą agresją, ale cóż. Czasem trzeba powiedzieć NIE nieróbstwu programistów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2010 o 22:12, mad_nagash napisał:

No cóż, ja akurat gram w betę i powiem tak - gra jest taka sama jak jedynka. Kilka zmian
w balansie i jednostkach jest (śmieszne samochodziki zamiast firebatów to niezły i śmieszny
przykład).


Bo tak w rzeczywistości jest. SC2 pod względem multiplayer, to po prostu odświeżona Jedynka. Lekko podrasowana i zmieniona, z nowymi jednostkami, taktykami, i jeszcze większym naciskiem na system papier-kamień. Aha, i dodajmy jeszcze szybsza pod względem rozgrywki, co jest trudne do uwierzenia, ale jednak. ;-)
Niemniej w SC1 na multi wiele osób zagrywa się do dziś i nie mam tu wcale na myśli tylko pewnego kraju na dalekim wschodzie, więc po co zmieniać coś, co sprawdzało się doskonale przez ostatnie 12 lat ?

Dnia 17.07.2010 o 22:12, mad_nagash napisał:

A co do grafiki nie liczy się tylko jej wykonanie ale też pewne "wysmakowanie"
- śmiać mi się chce jak patrzę na gigantycznego niby battlecruisera, który jak podlatuje
to wzniesienia to musi zmienić swoją wysokość żeby wlecieć na górkę:( Coś takiego już
uwłacza wg. mnie inteligencji gracza XXI wieku.


Zauważ, że SC2 nigdy nie był w pełni zgodny z jakimikolwiek zasadami logiki naukowej tudzież racjonalnego podejścia. Żeby nie szukać daleko, marine może strzelać w czołg aż go rozwali i wystarczy mu standardowo jedyne 25 szybkich serii (dmg 6*25=150 hp Siege tanka :-)). Normalnie z karabinu mógłbyś strzelać do takiego czołgu latami i w najlepszym wypadku lekko porysować mu lakier. ;-) A o zerglingach nawet nie wspomnę. Ich szpony muszą być chyba z jakiegoś adamantytu albo cholera wie z czego, żeby tak przebijać się przez plate armor. O_O
A same BC powinny być znacznie większe i zajmować minimum dwa razy tyle powierzchni ile zajmują. Pomijam fakt, że jaki hydralisk mógłby swoimi żałosnymi kolcami strącić coś tak wielkiego jak Battlecruiser ? O_O Nawet nie doleciałyby do celu.
Także ta gra rządzi się swoimi własnymi prawami, własną mechaniką i tyle. Nikt na to nie narzeka, bo jaki w tym sens ?

Dnia 17.07.2010 o 22:12, mad_nagash napisał:

Wiem że takie wyznanie spotka się z dużą agresją, ale cóż. Czasem trzeba powiedzieć NIE nieróbstwu
programistów.


Ja osobiście kupuję tą grę głównie ze względu na fabułę, którą w SC1 razem z BW uważam za najlepszą w swoim gatunku (RTS). I bardzo chcę poznać dalsze losy dwóch tak bliskich mi i tragicznych zarazem bohaterów jak Zeratul i Jim Raynor.
A mechanika jak mechanika, podobnie z grafiką... dostosuję się. Nie szukam w tej grze ani wielkich doznań wizualnych (poza filmikami oczywiście :-)) ani tym bardziej nie planuję zostać drugim TLO. :-) I just don''t care.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2010 o 10:48, Blasting_Power napisał:

Sam World Editor do SC2 jest wart spokojnie te 200zł.


To w takim razie ile warte są edytory Bethesdy? 500 zł? Nie ma co na siłę uzasadniać takich decyzji producenta;) Blizzard po prostu może sobie na takie traktowanie klientów pozwolić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować