Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

E3 2011: "Smutna" i "dziwna" polityka twórców Call of Duty - mówi projektant Blacklight Retribution

37 postów w tym temacie

ech, Polska - powieszajmy psy na gościu o którym nigdy nie słyszeliśmy, bo to na pewno hejter i zazdrośnik, jest biedny, żal mu dupę ściska i na siłę się promuje, nie wnikajmy w to czy ma rację czy nie, co ktoś taki może wiedzieć o branży. I do tego na pewno fanboj konkurencji.

rozumiem że fakt, iż ktoś może jeszcze chcieć coś robić w tej branży z pasji i dla funu, a nie dla samej kasy (której devsi, jak pokazała historia infinity ward i acti, nawet nie oglądają bo leci do kieszenie wydawcy, ale to tak na marginesie) jest nie do ogarnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2011 o 14:51, absmak napisał:

Zieeeew.
Właściwe tłumaczenie:

"- Chcielibyśmy być tacy jak oni, kosić taką kasę. Gdyby nasze gry schodziły po 60 dolarów,
a ludzie byliby skłonni dorzucić jeszcze 20 za kilka map, byłbym szczęśliwy. Pomyślałbym
wtedy o koszeniu po 9 dolarów za wrzucanie filmów na YT. Niestety, nikt za naszą grę
tyle nie chce zapłacić, dlatego musimy sprzedawać ją taniej, a o dodatkowych zbiorach
kasy zapomnieć. Ale pogadamy o CoD, z pewnością kilka serwisów wrzuci ta wypowiedź, chociaż
nie wie nawet, jak wygląda facet, który te słowa wypowiedział. Popromujemy się kosztem
innych, przecież ponarzekać na CoD jest teraz w modzie".

Nie martw się, wyjdzie BF3 to będzie flame rozczarowanych (a takowi zawsze się znajdą) i fanboyów wychwalających CoD, zmiany frontów są co chwila.

Co do artykułu- coś w tym jest, jeżeli produkt się nie rozwija, daje mniejsze zyski, bo konkurencja się stara wyprzedzić. Jednak bywa inaczej, jeżeli nie ta część spowoduje spadek sprzedaży to następna- bo ile razy można wałkować jedno i to samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2011 o 15:25, dark_master napisał:

ech, Polska - powieszajmy psy na gościu o którym nigdy nie słyszeliśmy, bo to na pewno
hejter i zazdrośnik, jest biedny, żal mu dupę ściska i na siłę się promuje, nie wnikajmy
w to czy ma rację czy nie, co ktoś taki może wiedzieć o branży. I do tego na pewno fanboj
konkurencji.


Eh, dark_master (lol). Mam nadzieję, że to co napisałeś to tylko efekt chwilowej bezwładności w pracy ośrodkowego układu nerwowego :] Bo żeby tak oczywistych rzeczy nie zauważyć, to musi być właśnie to :] Ale może masz racje - nieznany deweloper z nieznanym tytułem, o którym nikt nie umieszcza informacji, którego poprzednia odsłona była jednym wielkim nieporozumieniem, przywala akurat najpopularniejszej serii fpsów, aby zwyczajnie wyrazić swoje zdanie, a nie dlatego, żeby zaistnieć ze swoim "dziełem" w mediach i nie utonąć po jego premierze. I oczywiście ten deweloper nie chciałby sprzedawać swojej gry za $60, bo robi to dla "funu". Jeśli to kupujesz, to przepraszam, ale przełącz dźwignię na "on", bo pewnie Ci się z tyłu głowy przełączyła na "off" ;]

Dnia 10.06.2011 o 15:25, dark_master napisał:


rozumiem że fakt, iż ktoś może jeszcze chcieć coś robić w tej branży z pasji i dla funu,
a nie dla samej kasy (której devsi, jak pokazała historia infinity ward i acti, nawet
nie oglądają bo leci do kieszenie wydawcy, ale to tak na marginesie) jest nie do ogarnięcia.


Pewnie :] Bo z pasji i funu powstają pieniądze, za które opłaca się ludzi w ogromnych zespołach deweloperskich ;D Dobre ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie CoD to prosta naparzanka dla przeciętnych graczy. Jeżeli liczy się tylko "dobra zabawa" to ok ale jeżeli ktoś spodziewa się czegoś więcej to niestety tego nie dostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Że CoD to najlepiej sprzedająca się seria wśród FPSów to wiadome. Ale czy najlepsza? Niestety, jeżeli jakość rozgrywki ocenia się pod kątem wyników sprzedaży, to ja dziękuję, postoję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.06.2011 o 15:41, absmak napisał:

Eh, dark_master (lol).

eh Absmak (lol).

Dnia 10.06.2011 o 15:41, absmak napisał:

blablabla

czyli gość kłamie, bo w CoDa z części na część ładuje się coraz więcej pieniędzy, rozwija się, każda część to przełom, kto twierdzi inaczej ten hejter który usiłuje się wypromować, right.

Dnia 10.06.2011 o 15:41, absmak napisał:

Pewnie :] Bo z pasji i funu powstają pieniądze, za które opłaca się ludzi w ogromnych
zespołach deweloperskich ;D Dobre ;D

Nie no, wiadomo, znikąd pojawiły się stuosobowe studia z milionowymi budżetami, gdzie pracowały roboty projektujące nowe produkcje w oparciu o dane analityczne.
Rozumiem że to może być dla ciebie szok, ale tak właśnie zaczynała branża - grupki zapaleńców, które chciały światu coś pokazać, a jak można na tym zarobić, to jeszcze lepiej. Teraz jeszcze większy szok, więc radzę usiąść - do dziś istnieją takie studia, które są raczej małe, atmosfera przez to jest luźniejsza, a ludzie którzy w nich pracują robią to, bo to lubią, a nie dlatego, że mają kredyty do spłacenia i cztery gęby w domu do wykarmienia. Takie Piranha Bytes, żeby daleko nie szukać (choć idąc twoją logiką to na pewno hejterzy bethesdy i bioware, bo zarabiają mniej, nieudacznicy jedni).

Jeśli tobie praca, a już zwłaszcza w branżach wymagających pewnej kreatywności (a taką jest tworzenie gier), kojarzy się tylko z przyjściem do roboty, odklepaniem jak automat tych nastu linijek kodu, a następnie opuszczeniem biura ze świadomością, że następnego dnia znowu tu będzie trzeba przyjść, to pozostaje mi już tylko współczuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Jestem jednak pewien, że ubarwi on Waszą dyskusję, na którą gorąco liczę."

-----------
Nie, dziękujemy, poprosimy Pana natomiast o ciekawsze newsy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę pewien przykład. Wielu ludzi odżywia się w fast-foodach typu Mc Donald''s. Czy to oznacza, że to żarcie jest lepsze od tego, które sami sobie przygotujemy w domu? Nie! Tutaj jednak wchodzą dwa czynniki: marketing i czas. Marketing z wiadomych przyczyn zwiększa sprzedaż a ile czasu można zaoszczędzić jedząc "trash food" w McDonaldzie. Podobnie w przypadku COD''a. Ludzie kupują ażeby się "napchać" w single playerze a, że po 5h kasa wydaje się wyrzucona w błoto, ludzie grają w kiepskie multi by usprawiedliwić przed sobą kupno gniota. Przynajmniej ja tak to widzę, ponieważ nie mogę zrozumieć do końca fenomenu gry tak słabej jak COD (licząc od WaW).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiepskie porownanie. IMO jakby te hamburgery były takie niesmaczne. To by przyszli tylko raz. Tak samo jest z CoDem. Jedzenie porównywalne z wartoscią do... nie znam innego tak syfnego jedzenia ;) ale widocznie wielkiej armi smakuje, tak samo jak CoD. Dziwne ale prawdziwe :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyszedł CoD4 to zmieszał z błotem całą konkurencję, przez co gra ma miliony fanów. Activision najwidoczniej postanowiło iść dość prostą drogą- nie zmieniajmy nic, w sumie będą dwie różnice: krótszy SP i większa pompa reklamowa. I najwidoczniej mają rację- wszystkie CoDy od czwórki za bardzo się od siebie nie różnią, ale i tak ludzie to kupią- bo to CoD...

I w sumie szkoda, bo przez to raczej przez te 3 litery ciężko o jakąś liczącego się fpsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.06.2011 o 19:49, dark_master napisał:

czyli gość kłamie, bo w CoDa z części na część ładuje się coraz więcej pieniędzy, rozwija
się, każda część to przełom, kto twierdzi inaczej ten hejter który usiłuje się wypromować,
right.


Zakładam, że pogubiłeś się w tym, co chciałeś napisać :] Przełącznik na "on" czy wciąż na "off"? :]

Dnia 10.06.2011 o 19:49, dark_master napisał:

Rozumiem że to może być dla ciebie szok, ale tak właśnie zaczynała branża - grupki zapaleńców,
które chciały światu coś pokazać, a jak można na tym zarobić, to jeszcze lepiej.


Cieszę się, że zauważyłeś, że to było kiedyś. Teraz - uważaj - mamy 2011 rok.

Dnia 10.06.2011 o 19:49, dark_master napisał:

Teraz
jeszcze większy szok, więc radzę usiąść - do dziś istnieją takie studia, które są raczej
małe, atmosfera przez to jest luźniejsza, a ludzie którzy w nich pracują robią to, bo
to lubią, a nie dlatego, że mają kredyty do spłacenia i cztery gęby w domu do wykarmienia.


LOL. Jesteś coraz zabawniejszy :] Że tak zapytam - masz rodzinę/mieszkasz na swoim? Bo najwyraźniej nie. Jak zaczniesz, to wtedy pogadamy o życiu, bo na razie to sprawiasz wrażenie uczniaka/studenta, który o życiu nic nie wie, mieszka z rodzicami, być może pracuje gdzieś dorywczo i wypisuje głupoty :]

Dnia 10.06.2011 o 19:49, dark_master napisał:

Takie Piranha Bytes, żeby daleko nie szukać (choć idąc twoją logiką to na pewno hejterzy
bethesdy i bioware, bo zarabiają mniej, nieudacznicy jedni).


Te Piranha Bytes, które ledwo co nie zniknęło z rynku i z którego wyleciała spora część zespołu? Nieźle. Try harder :]

Dnia 10.06.2011 o 19:49, dark_master napisał:

Jeśli tobie praca, a już zwłaszcza w branżach wymagających pewnej kreatywności (a taką
jest tworzenie gier), kojarzy się tylko z przyjściem do roboty, odklepaniem jak automat
tych nastu linijek kodu, a następnie opuszczeniem biura ze świadomością, że następnego
dnia znowu tu będzie trzeba przyjść, to pozostaje mi już tylko współczuć.


Chyba mylisz duże studia robiące gry AAA, z tymi robiących popierdółki i inne indie, z których 1/100 projektów jakoś się sprzeda i zapewni kasę na chleb :] A tak już kończąc - obecnie gry to produkty dla masowego odbiorcy, robione przez - uwazaj, trzymaj się mocno - firmy, które (jak samo założenie wskazuje) mają zarabiać. Szok, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IW jest dla mnie już tylko umarlą legendą. Kochałem to studio za CoD 1, CoD2 i CoD4, ale od "Modern Warfare" im się w du*** poprzewracało od tych pieniędzy, a raczej Activision którzy pozbyli się najlepszych ludzi pewnie dlatego bo chcieli pieniądze przeznaczyć na rozwój i pracę nad nowym silnikiem/generacją.

Skończy się tak jak na zapowiedzi na gram.pl MW3 - autor podniecony tym samym co zawsze, dojdzie do recenjzi da 9, a BF3 choć wielki i wręcz rewolucyjny (destrukcja otoczenia!!) za błędy które na pewno będą po premierze (pierwsza gra na tak zaawansowanym silniku) dostanie 8. Taki jest świat FPSów dzisiaj :/


"Przyzwyczaiło, dlatego kogokolwiek zapytacie odpowie Wam, że autorzy trójki niczym go nie zaskoczyli. "To wszystko już było". Tak jakby każda część miała przynosić rewolucję, a prawda jest taka, że nikt nie chce zmian w Modern Warfare 3. Wszyscy chcą więcej tego samego, do czego są przyzwyczajeni. Więcej szybkiej akcji, bohaterów eliminujących po cichu przeciwników, jak najlepiej wyszkoleni żołnierze, a także wybuchów, huku i widoków zapierających dech."
Pasuje idealnie do komentarza pespsiego. Są ślepi fani którzy nie patrzą na to czy gra się rozwija czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu tyle ludzi lubi to Call of Duty, bo jak gram w Battlefield''a to gram godzinami, a jak włączam Cod''a, to grę przejdę 2 razy i już jest do sprzedania. Multiplayer w Call of Duty ma gorszą grafikę od Singla, a to jest głupie- mogli by się bardziej postarać... Nic nie mam do tej serii, ale moim zdaniem jest dość nudna po kilku przejściach, ale to znowu zależy od gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brawo Pepsi, wspaniały komentarz -_- po raz kolejny wygrywasz konkurs na najbardziej absurdalny z najpoczytniejszych flejmotwórczych tematów ever;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować