Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

A odbiegając trochę od tematu... ;)

Obejrzałem (raz jeszcze) najnowszy trailer (Our Last Hope) i tak się zastanawiam, jak to jest, że ta gra ma, w moim odczuciu, wyjątkowego pecha do trailerów. Ani jeden nie zrobił na mnie wrażenia. Wszystkie są robione na jedną modłę i bardziej przypominają teasery, niż pełnoprawne trailery. Nie rozumiem czemu Firaxis nie popatrzy np. na Gearbox, które do Borderlands 2 zrobiło masę genialnych trailerów, a każdy inny. W trailerach XCom brakuje mi "ognia", patosu, świetnej muzyki, akcji, desperackiej, prawie straceńczej odwagi (vide Aliens)... Czegoś w stylu http://www.youtube.com/watch?v=LqpyAlvyP3Y :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2012 o 21:25, Ring5 napisał:

/ cięcie


Marketingowiec do marketingowca:
- Stary robimy jakiś dobry trailer, coby hype nakręcić?
- Daj spokój. Po co? Ufo zna każdy, pojedziemy na popularności oryginału.

Oby nie skończyło się tak jak z Syndicate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2012 o 21:50, maniekk napisał:

- Stary robimy jakiś dobry trailer, coby hype nakręcić?
- Daj spokój. Po co? Ufo zna każdy, pojedziemy na popularności oryginału.

+ Jeśli pokażemy za dużo to fanów starych gier mogą odrzucić wprowadzone zmiany/nowych graczy mogą odrzucić rozwiązania które robią wrażenie przestarzałych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2012 o 22:08, Karharot napisał:

+ Jeśli pokażemy za dużo to fanów starych gier mogą odrzucić wprowadzone zmiany/nowych
graczy mogą odrzucić rozwiązania które robią wrażenie przestarzałych...


Ale chyba mylimy tu gameplay z trailerem... Ja nie mówię o tym, że muszą od razu przygotowywać filmiki z rozgrywki, bo to jest zupełnie inna sprawa. Popatrz na http://www.youtube.com/watch?v=nicvyhrmTDs - gameplay pojawia się dopiero w okolicach 1:05, wcześniej mamy subtelnie przedstawione główne skille Vault Hunterów i genialną oprawę. Czy naprawdę tak ciężko by było zrobić jakiś oryginalny trailer do XCom? Coś utrzymane w klimacie http://www.youtube.com/watch?v=XKSQmYUaIyE . Naprawdę nie sądzę, by to kogokolwiek odstraszyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2012 o 21:25, Ring5 napisał:

Obejrzałem (raz jeszcze) najnowszy trailer (Our Last Hope) i tak się zastanawiam, jak
to jest, że ta gra ma, w moim odczuciu, wyjątkowego pecha do trailerów. Ani jeden nie
zrobił na mnie wrażenia.

Niezwykle trudno jest zrobić trailer do strategii. Po pierwsze nie ma w grze żadnych widowiskowych akcji bo taktyczna część nie jest real-time, a w strategicznej nie bardzo jest co oglądać - może poza filmikami.
Gdyby komuś udało się do strategii dorobić świetny trailer, to zacząłbym się obawiać o to co jest w środku gry - bo mogłoby się okazać, że głównie przerywniki, a reszta do kitu.

Dnia 04.10.2012 o 21:25, Ring5 napisał:

Nie rozumiem czemu Firaxis nie popatrzy np. na Gearbox,
które do Borderlands 2 zrobiło masę genialnych trailerów, a każdy inny.

Przecież te wszystkie trailery są do fpsów...
Tam jest zupełnie inna zawartość gry. Z gameplaya takiej gry możesz zrobić film - co robią nawet fani. Ze strategii nie ma jak.

Dnia 04.10.2012 o 21:25, Ring5 napisał:

W trailerach XCom brakuje mi "ognia", patosu, świetnej muzyki, akcji, desperackiej, prawie straceńczej
odwagi (vide Aliens)... Czegoś w stylu http://www.youtube.com/watch?v=LqpyAlvyP3Y :P

A ja bardziej wolę, żeby gra miała klimat starego X-COMa, niż żeby miała kilkuminutowe cudowne trailery, które za 3-5 lat będzie się traktować jak śmiecia na płycie czy jakimś innym nośniku.

ps. Gdyby ktoś chciał dorobić trailer z zawartością inną niż gra, to dostaniemy takie kwiatki jak wygląd Mirandy w trailerze do ME2 i samej grze lub Bastili w trailerze do KotORa i samej grze. A takie coś wybitnie mnie wkurza - i chyba nie tylko mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2012 o 09:26, Olamagato napisał:

Niezwykle trudno jest zrobić trailer do strategii.


Serio? http://www.youtube.com/watch?v=rgyL08nhtkw Powala i wgniata w glebę. ''nuff said.

Dnia 05.10.2012 o 09:26, Olamagato napisał:

Gdyby komuś udało się do strategii dorobić świetny trailer, to zacząłbym się obawiać
o to co jest w środku gry - bo mogłoby się okazać, że głównie przerywniki, a reszta do
kitu.


Nie zgodzę się. Patrz wyżej. Trailer jest niesamowicie klimatyczny (powiedziałbym nawet, że określenie "epicki" świetnie tu pasuje), a mimo to gra nie okazała się być do kitu.

Dnia 05.10.2012 o 09:26, Olamagato napisał:

Tam jest zupełnie inna zawartość gry. Z gameplaya takiej gry możesz zrobić film - co
robią nawet fani. Ze strategii nie ma jak.


Ze wszystkiego się da coś zrobić. Tym bardziej, że XCom jednak będzie miał jakieś przerywniki, cutscene''y itp. A nawet, gdyby ich nie miał, na takim silniku spokojnie dałoby się coś zrobić. Wystarczy chcieć, a nie powtarzać te same, nudne elementy po raz kolejny.

Dnia 05.10.2012 o 09:26, Olamagato napisał:

A ja bardziej wolę, żeby gra miała klimat starego X-COMa


Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem, co jedno ma do drugiego. Mówisz tak, jakby zrobienie dobrego trailera uniemożliwiało zrobienie dobrej gry. To trochę tak, jakby powiedzieć, że wolisz w kinie kiepski popcorn, bo jeśli będzie dobry, to film będzie do bani...

Dnia 05.10.2012 o 09:26, Olamagato napisał:

Bastili w trailerze do KotORa i samej grze.


Aż obejrzałem trailer... W którym momencie wygląda inaczej? Może coś przegapiłem, albo o różnych trailerach mówimy. Zresztą... bierz poprawkę na to, że trailery zwykle robi się na podstawie wczesnych wersji gry (w końcu robienie trailera PO premierze mijałoby się raczej z celem), więc jakieś zmiany zawsze mogą się pojawić. Ale chodzi o to, by trailer zachęcał do gry, przedstawiał ją w pozytywnym świetle, a nie usypiał, oferując przysłowiowe flaki z olejem. A tak właśnie odbieram trailery XComu - choć sama gra mnie "kupiła" już dawno (a teraz czekam na dostawę Edycji Specjalnej), to gdybym miał podejmować decyzję na podstawie trailerów, złamanego grosza bym za nią nie dał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

Serio? http://www.youtube.com/watch?v=rgyL08nhtkw Powala i wgniata w glebę. ''nuff said.

Właśnie dlatego nie kupiłem SC2. :P
Nie ma tam dosłownie ani kawałka z gameplaya gry. Same przerywniki i być może rendery w ogóle spoza gry. Po trailerze można się dowiedzieć wszystkiego tylko nie tego jak będzie wyglądała rozgrywka.
Pomijam już to, że SC, ani SC2, to w ogóle nie są strategie, tylko mieszanki gry taktycznej (błędnie nazywanej RTS) oraz formy okrojonego RPGa.
Dla mnie taki filmik ma zachęcać do kupna gry. No cóż - może mam za duże wymagania, ale mnie w ogóle takim syfem spoza gry nie zachęca. Dla mnie jest to papka dla amerykańskiego kinowego bobasa wyhodowanego na popkornie. Mi w ogóle nie podchodzi.

Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

> Gdyby komuś udało się do strategii dorobić świetny trailer, to zacząłbym się obawiać
> o to co jest w środku gry - bo mogłoby się okazać, że głównie przerywniki, a reszta
do kitu.
Nie zgodzę się. Patrz wyżej. Trailer jest niesamowicie klimatyczny (powiedziałbym nawet,
że określenie "epicki" świetnie tu pasuje), a mimo to gra nie okazała się być do kitu.

W tym wypadku mamy jednak inne odczucia. Trailer, który podałeś składa się wyłącznie z przerywników i co prawda powiększonych widoków twarzyczek z gameplaya - ale nic poza tym. A sama gra nie okazała się jak dla mnie czymś lepszym. Kolejna edycja młócki z klimatem i postaciami w całości zwiniętym filmom "Obcy...".

Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

Ze wszystkiego się da coś zrobić. Tym bardziej, że XCom jednak będzie miał jakieś przerywniki,
cutscene''y itp. A nawet, gdyby ich nie miał, na takim silniku spokojnie dałoby się coś
zrobić. Wystarczy chcieć, a nie powtarzać te same, nudne elementy po raz kolejny.

Moim zdaniem w strategii chodzi o to, żeby z wielu "nudnych i powtarzalnych elementów" zrobić graczowi, dzięki jego decyzjom, zabawę za każdym razem unikalną i niepowtarzalną.
To dlatego gracz ma motywację do odpalania tej samej gierki raz po razie.

Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

> A ja bardziej wolę, żeby gra miała klimat starego X-COMa
Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem, co jedno ma do drugiego. Mówisz tak, jakby zrobienie
dobrego trailera uniemożliwiało zrobienie dobrej gry.

Takie mam niestety wrażenie - efektowny trailer wiązał się dla mnie z tym, że gry okazywały się realnie nie takimi w jakie chciałbym sobie zagrać. Wolę więc w ogóle nie widzieć żadnych trailerów. Nie ma to znaczenia skoro gra i tak okaże się albo dobra, albo do kitu - niezależnie od trailerów.

Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

To trochę tak, jakby powiedzieć, że wolisz w kinie kiepski popcorn, bo jeśli będzie dobry, to film będzie do bani...

Niby tak. Z mojego punktu widzenia wygląda to tak, jakbym brał dużo dobrego popkornu i szedł na film, a potem były dwie możliwe sytuacje:
1. Film okazuje się dobry i wtedy popkorn (mój i innych) tylko przeszkadzał w jego odbiorze
2. Film okazuje się do bani, a wtedy popkorn zastępuje mi oglądanie filmu, a odbiór filmu zaczyna mi wisieć. Gdyby popkornu nie było, albo był do bani, to rzuciłbym bilet do śmiecia i wyszedł z kina zamiast bezmyślnie obżerać się pustymi kaloriami po których dostaje się zgagę... :)

Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

Aż obejrzałem trailer... W którym momencie wygląda inaczej? Może coś przegapiłem, albo
o różnych trailerach mówimy.

Ech, fakt, w przypadku KotORa - chodziło mi nie tyle o trailer ile o okładkę z grafiką taką jak tu:
http://www.youtube.com/watch?v=B-8I-SET1ec&feature=rellist&playnext=1&list=PL8E2E9223B65B19C1
Co do trailera od KotORa, to pod względem moich potrzeb był jednym z bardziej idealnych bo niemal w całości (o ile nie w całości) zrobiony na gameplayu. Tyle, że jak w każdym rpg trailera jest zrobić łatwo lub bardzo łatwo. Podam chyba najbardziej ilustrujący przykład problemu - spróbuj sobie wyobrazić trailera do gry w brydża wraz z dołączonym sprzętem w postaci talii kart... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Nie ma tam dosłownie ani kawałka z gameplaya gry.


No to zdecydujmy się, czym ma być trailer - zapowiedzią gry, zachęcającą do jej kupna, czy filmem demonstrującym gameplay? Bo jeśli tym drugim, to jest odrębna kategoria filmików, nazywająca się "gameplay video", która prezentuje właśnie gameplay ;)

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Pomijam już to, że SC, ani SC2, to w ogóle nie są strategie, tylko mieszanki gry taktycznej
(błędnie nazywanej RTS) oraz formy okrojonego RPGa.


Jeśli już tak skrupulatnie kategoryzujemy gry, to w takim razie uściślijmy, że XCom strategią również nie jest, co najwyżej turową grą taktyczną z elementami ekonomicznymi.

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Dla mnie taki filmik ma zachęcać do kupna gry. No cóż - może mam za duże wymagania, ale
mnie w ogóle takim syfem spoza gry nie zachęca.


Za to powtarzalne, mało dynamiczne i słabe pod względem audiowizualnym trailery XComu owszem? Czyli jest to po prostu kwestia gustu :)

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Dla mnie jest to papka dla amerykańskiego kinowego bobasa wyhodowanego na popkornie.


Zaczynamy schodzić na trochę delikatne kwestie. Dla mnie akurat nie ma nic złego w owej "papce dla amerykańskiego kinowego bobasa wyhodowanego na popkornie". Głównie dlatego, że sam nim jestem. Wychowałem się na filmach pokroju Rambo 1-3, Cobra, Commando itp, a nie na twórczości Bergmana czy Felliniego. Dla mnie trailer ma być wciągający, dynamiczny, ma być czymś, co chętnie obejrzę po kilka/kilkanaście razy. Takie właśnie są trailery ME2 czy SC2, natomiast zdecydowanie nie XCom.

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

A sama gra nie okazała się jak dla mnie czymś lepszym. Kolejna edycja młócki z klimatem
i postaciami w całości zwiniętym filmom "Obcy...".


No, to akurat temat do dyskusji w wątku o SC2, ale krótko zapytam - a czy owa gra miała być czymś więcej? Przecież dokładnie to zapowiadano i dokładnie to gracze dostali. Czemu, w takim razie, miałaby to być wada?

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

To dlatego gracz ma motywację do odpalania tej samej gierki raz po razie.


Ok, tyle tylko, że my tu rozmawiamy o trailerze ;) Chcesz dowodu na to, że nawet ze strategii można zrobić naprawdę dobry filmik promocyjny? Proszę bardzo: http://www.youtube.com/watch?v=IJiHDmyhE1A

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Takie mam niestety wrażenie - efektowny trailer wiązał się dla mnie z tym, że gry okazywały
się realnie nie takimi w jakie chciałbym sobie zagrać. Wolę więc w ogóle nie widzieć
żadnych trailerów.


Ale to już jest zupełnie inna kwestia. Teraz mówisz o tym, że nie chcesz mieć żadnych oczekiwań względem gry. A ja cały czas trzymam się jednego - dla XComu można było stworzyć trailery, które oddawałyby klimat desperackiej walki ludzkości o przetrwanie, heroizmu garstki operatorów, stawiających czoła przeważającym siłom obcych itp. Zamiast tego otrzymaliśmy coś, co wygląda trochę jak zlepek losowo wybranych fragmentów przerywników i gameplay''u (choć tego ostatniego za bardzo się nie uświadczy...).

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

1. Film okazuje się dobry i wtedy popkorn (mój i innych) tylko przeszkadzał w jego odbiorze


Szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją. Dla mnie kino = popcorn, a jedynymi momentami, gdy z popcornu rezygnuję, są wizyty w kinie bezpośrednio po posiłku. Nie przypominam sobie, by popcorn kiedykolwiek przeszkodził mi w odbiorze filmu :)

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

Ech, fakt, w przypadku KotORa - chodziło mi nie tyle o trailer ile o okładkę z grafiką
taką jak tu:


Ale to, po raz kolejny, jest zupełnie inna kwestia, niż to, o czym rozmawiamy :D Sam w swojej kolekcji posiadam wydanie książki "Tożsamość Bourne''a", na okładce której roi się od gości z giwerami, itp, dzięki czemu można odnieść wrażenie, że jest to nic innego, jak papierowa wersja scenariusza Commando. Natomiast związku z jakością trailera nie ma to za bardzo żadnego ;)

Dnia 06.10.2012 o 01:01, Olamagato napisał:

spróbuj sobie wyobrazić trailera do gry w brydża wraz z dołączonym sprzętem w postaci talii kart... :)


XCom to nie brydż, to gra z elementami akcji, z klimatem, z "tradycjami". Ale skoro sięgamy już po tak skrajne kwestie, proszę bardzo - trailer gry w szachy: http://www.youtube.com/watch?v=50XTWQ8zNJE. Z niezłą muzyką, klimatem, ciekawie ukazujący rozgrywkę. Można? Można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie nauczyliście że taka gra jak ta, z dawna wyczekiwana, musi mieć wysokie oceny niezależnie od tego czy na nie zasługuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

No to zdecydujmy się, czym ma być trailer - zapowiedzią gry, zachęcającą do jej kupna,
czy filmem demonstrującym gameplay? Bo jeśli tym drugim, to jest odrębna kategoria filmików,
nazywająca się "gameplay video", która prezentuje właśnie gameplay ;)

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

Jeśli już tak skrupulatnie kategoryzujemy gry, to w takim razie uściślijmy, że XCom strategią
również nie jest, co najwyżej turową grą taktyczną z elementami ekonomicznymi.

Nie. Jest dokładnie czystą strategią. Taktyczną częścią jest sama walka w jakiejś lokacji. Cała reszta, to wyłącznie strategia - w wypadku tej gry (czytaj oryginał) była nawet real-time.
Istotna dla gry była ilość baz, ich specjalizacje, położenie, wyniki walk i badań, zapasy, materiały, kasa (ogólnie ekonomia) i nawet ukształtowanie konkretnej bazy. O tym czy wygrywałeś nie decydowała konkretna wygrana potyczka. Ona była tylko małym elementem całej strategii. Gdyby usunąć walki i zastępować je nawet losowym wynikiem , to nadal pozostałaby strategią.

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

Dla mnie trailer ma być wciągający, dynamiczny,
ma być czymś, co chętnie obejrzę po kilka/kilkanaście razy. Takie właśnie są trailery
ME2 czy SC2, natomiast zdecydowanie nie XCom.

Hmmm, to trochę tak jak oglądać w kółko reklamy proszków do prania.

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

Przecież dokładnie to zapowiadano i dokładnie to gracze dostali. Czemu,
w takim razie, miałaby to być wada?

W sumie to nie jest. Trochę za bardzo wyjechałem z dygresjami.

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

A ja cały czas trzymam się jednego - dla XComu można było stworzyć
trailery, które oddawałyby klimat desperackiej walki ludzkości o przetrwanie, heroizmu
garstki operatorów, stawiających czoła przeważającym siłom obcych itp. Zamiast tego otrzymaliśmy
coś, co wygląda trochę jak zlepek losowo wybranych fragmentów przerywników i gameplay''u
(choć tego ostatniego za bardzo się nie uświadczy...).

Wolę kiedy twórcy gry skupiają się na zrobieniu dobrej gry niż na zrobieniu wspaniałego trailera. Nie będę przecież grał latami w trailera, ale w grę. :)

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

Szczerze mówiąc, nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją. Dla mnie kino = popcorn

A ja żyłem w tej epoce, kiedy za szeleszczenie torbą można było dostać od dalszych rzędów po łbie. ;)
I wiesz co? To były per saldo dobre maniery. Do kina szło się na film, a nie na żarcie. :)

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

Nie przypominam sobie, by popcorn kiedykolwiek przeszkodził mi w odbiorze filmu :)

Tobie pewnie nie. :)

Dnia 06.10.2012 o 04:52, Ring5 napisał:

XCom to nie brydż, to gra z elementami akcji, z klimatem, z "tradycjami".

Mam nadzieję, że akcji to tam nie będzie więcej niż było w starym X-COM. Co to za dynamiczna akcja w której żołnierz stoi zamrożony przed obcym bo skończył mu się czas...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukałem tego tematu wpisując XCOM bo tak jest w nazwie gry i założyłem nowy temat nawet a okazuje się ze jest X-COM :P zonk

Wiecie może o której godzinie w piątek będzie już aktywna gra na steam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2012 o 17:57, Ring5 napisał:

> Niezwykle trudno jest zrobić trailer do strategii.

Serio? http://www.youtube.com/watch?v=rgyL08nhtkw Powala i wgniata w glebę. ''nuff said.


> Gdyby komuś udało się do strategii dorobić świetny trailer, to zacząłbym się obawiać

> o to co jest w środku gry - bo mogłoby się okazać, że głównie przerywniki, a reszta
do
> kitu.


Jak pokazałem ten trailer kiedyś żonie to oglądała z zaciekawieniem. Ale potem jak zobaczyła jak gram w grę to stwierdziła "To jest ta gra?! Taka kiepska grafika, małe ludziki...". Wniosek z tego taki, że jak byś wszedł na stronę i zobaczył taki trailer a nie znał gry to jest szansa że byś się nią zainteresował nie koniecznie wiedząc jak to wygląda na prawdę :)


----
sory za dubble posta :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2012 o 09:18, gemGreg napisał:

Szukałem tego tematu wpisując XCOM bo tak jest w nazwie gry i założyłem nowy temat nawet
a okazuje się ze jest X-COM :P zonk

Wiecie może o której godzinie w piątek będzie już aktywna gra na steam?

na steam napisane że za około 15H

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2012 o 15:34, vegost napisał:

To prawda, że gra ma dubbing pl ? Na steam jest napisane, że tylko napisy polskie.. Więc
jak to jest w końcu ?


Z tego co wiem jest to pełna polska wersja językowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.10.2012 o 15:43, Isildur napisał:

Z tego co wiem jest to pełna polska wersja językowa :)


Mhm.. zaskakujące. Myślałem, że tylko napisy. Tak czy siak, to dobre wieści :) W razie czego, można przełączyć na oryginalne audio. Dzięki za informację :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować