Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sony nie jest jeszcze gotowe, by pokazać PlayStation 4

47 postów w tym temacie

Dnia 19.06.2012 o 18:10, Moooras napisał:

Mogliby poza lepszymi wnętrznościami dorzucić antyaliasing w grach i od razu byłby lepszy
efekt

Anty-aliasing w grach zależy tylko od developera. I jest mnóstwo gier, które to stosują. Problemem jest niska rozdzielczość ekranu, która praktycznie neguje AA.
A jak ktoś nie wierzy, że AA w grach na konsole jest stosowany:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie brednie. Jak można nie zauważyć różnicy w ilości i jakości tekstur, oświetlenia, cieni itp. Po prostu brednie. Ruszać dupy do roboty obiboki!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co się dziwić, skoro Nintendo samo nie pokazuje skoku jakościowego w grafice. Chyba, że względem swoich własnych konsol. Więc lepiej niech sie nie wypowiadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, niech zaczekają jeszcze z 10 lat, kiedy postęp będzie znacznie bardziej widoczny. Tylko oby nie skończyli jak w przypadku PS3 - że niszowy Xbox swoją kolejną generacją (wydaną rok przed PStrójeczką) przegonił potęgę Sony...
Ile razy można popełniać ten sam błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Henrar ekhmmmm... AA wpierdziela mase fillrate''u i przepustowosci pamieci ktorego aktualne konsole nie maja za duzo i dlatego sie go nei stosuje i nie jest to kwestia rozdzielczosci ekranu ,a braku w mocy obliczeniowej :] . AA stosuje sie zazwyczaj w grach ktore nie sa niczym uuusuuuuum wizualnie i zostaje miejsce na upakwoanie tego . Aktualnie w grach konsolowych zaczyna sie stosowac shaderowy AA (jest to poprostu postprocess) ktory zjada duzo mniej mocy i porpawia troche jakosc obrazu . Ma on troche minusow vs normalny AA ,ale najwiekszym plusem jest wydajnosc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 18:42, hydzior napisał:

Henrar ekhmmmm... AA wpierdziela mase fillrate''u

MSAA i jego poprzednicy (SSAA). FXAA, MLAA, QAA i cała reszta im pochodnych nie zżerają dużej mocy obliczeniowej, bo po to właśnie powstały.

Dnia 19.06.2012 o 18:42, hydzior napisał:

i przepustowosci pamieci ktorego aktualne konsole nie maja za duzo i dlatego sie go nei stosuje

Interesujące.
Portal 2 - MLAA na PS3, MSAA na X360
Deus Ex: Human Revolution - MLAA na PS3, FXAA na PS3
Battlefield 3 - jak wyżej
Killzone 3 - MLAA
Mass Effect 3 - FXAA na obu konsolach, drobne różnice w implementacji
Red Dead Redemption - QAA na PS3, MSAA na X360.
I wiele, wiele innych...

Post-processingowy AA to cały czas anti-aliasing. AA nie kończy się na multi-samplingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cos dziwny ten tekscik, chyba nieco niepszemyslany i walniety celem szybszego uciecia dalszej dyskusji na temat ps4 ;) Sony nie jest gotowe na zaprezentowanie nowej konsoli poniewaz chce zarabiac na obecnej- tyle w temacie. Ps3 nie zrobila juz takiej furory jak poprzedniczka i trzeba ja jeszcze troche pozajezdzac;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 18:18, Henrar napisał:

Anty-aliasing w grach zależy tylko od developera. I jest mnóstwo gier, które to stosują.
Problemem jest niska rozdzielczość ekranu, która praktycznie neguje AA.
A jak ktoś nie wierzy, że AA w grach na konsole jest stosowany:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241


Ale dostatecznie wysoka rozdzielczość neguje konieczność użycia antyaliasingu do poprawienia jakości!
Słowem, przy odpowiednim PPI, antyaliasing staje się zbędny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowa konsola powinna zostać wydana w momencie w którym jej moc pozwoli generować gry z grafiką... deltami przewyższającymi o wiele to co jest dostępne do tej pory - w dniu premiery powinna być dużo lepsza grafika odwzorowania fizyczne itp niż na wypasionym PC... dopiero wtedy będzie następna generacja...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że nie kończy się na multi-samplingu, ale wykorzystanie MLAA czy FXAA tylko po to, żeby go wykorzystać jest bez sensu, pamiętając, że niska rozdzielczość robi swoje, co w rezultacie przekłada się na to, że i tak mam schodki. Do tego na PC jest to tylko uzupełnienie AA, bo same w sobie wszystkie metody wygładzania oparte na post-processingu są bardzo problematyczne (no chyba, że ktoś lubi mieć nieostre, rozmazane krawędzie czy nienaturalnie wyglądające, zaokrąglone czcionki).
"Post-processingowy AA to cały czas anti-aliasing" - tak, tylko gorszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na PS4 mogę jeszcze poczekać nawet 5 lat. Na Sony ciąży ogromny ciężar, żeby dać graczom nagły skok technologiczny przy dzisiejszym jej rozwoju. Musieliby przegonić Apple, a jak wiadomo to nie łatwe zadanie. Nie zdziwię się jeżeli to właśnie Apple pierwszy zaprezentuje konsolę nowej generacji zdolną do generowania niesamowitych rzeczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 19:19, BlindObserver napisał:

Do tego na PC jest to tylko uzupełnienie AA

No właśnie nie bardzo, skoro nVidia i AMD tak bardzo starają się przepchnąć FXAA (zieloni) i MLAA (czerwoni) i obaj producenci co chwila pokazują tech-dema to wykorzystujące.

Schodki w grach na konsole z tymi AA są, ale i tak są o wiele mniejsze niż gdyby AA nie zostało tam użyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż w poprzednich generacjach mieliśmy ogromne skoki mocy obliczeniowej , ale nie była to tylko zasługa lepszej technologii ( niższego procesu technologicznego ) ... PS1 pobierał 10W ... PS2 50W ... PS3 250W . Tak więc Sony ma rację że trzeba dłużej poczekać aby zobaczyć znaczny skok technologiczny ... no chyba że konsole następnej generacji to będą ponad 1000W urządzenia wielofunkcyjne : konsola do gry + piekarnik + grzejnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 19:41, Henrar napisał:

> Do tego na PC jest to tylko uzupełnienie AA
No właśnie nie bardzo, skoro nVidia i AMD tak bardzo starają się przepchnąć FXAA (zieloni)
i MLAA (czerwoni) i obaj producenci co chwila pokazują tech-dema to wykorzystujące.

Schodki w grach na konsole z tymi AA są, ale i tak są o wiele mniejsze niż gdyby AA nie
zostało tam użyte.


No właśnie bardzo bardzo, poczytaj artykuły premierowe o Radeonach HD 6870. MLAA zawsze było i będzie tylko uzupełnieniem, bo samo w sobie na PC jest bardzo słabe i nawet wydajnościowo nie zachwycało (do wydania MLAA 2.0, chociaż wiele się nie poprawiło). Wprowadzili to tylko i wyłącznie po to, żeby wymuszać wygładzanie w grach go nie obsługujących, a jak MLAA potrafi zarżnąć kartę wie ten, kto bawił się w jego włączanie w Bioshocku czy Mass Effect (ogólnie przypadłość gier na UE).

Schodki są i je widzę, co mi przeszkadza. Nie żebym grać nie mógł, ale skoro je widzę, to algorytm jest wybrany źle, mam zbyt niską rozdzielczość. AA na konsolach jest zdecydowanie bardziej obcięte i według mnie czy to tam jest czy nie ma i tak nie ma większej różnicy. Jedynie moc obliczeniowa się marnuje. Zresztą sam faktor AA jest ustalony na jakimś drastycznie niskim poziomie, więc w ogóle implementacja tego jest dziwnym przedsięwzięciem (żeby nie powiedzieć niepotrzebnym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować