Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Naukowcy stworzyli grającą sztuczną inteligencję, nie do odróżnienia od człowieka

22 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Zespół naukowców z University of Texas oraz Mihai Polceanu z Rumunii wygrali nagrodę BotPrize w konkursie polegającym na stworzeniu sztucznej inteligencji najbardziej przypominającej zachowanie człowieka w Unreal Tournament 2004.

Przeczytaj cały tekst "Naukowcy stworzyli grającą sztuczną inteligencję, nie do odróżnienia od człowieka" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh sztuczna inteligencja to, tamto, a ja mam smutne wrażenie, że si w grach stoi całkowicie w miejscu. Grą, która mnie zachwyciła pod tym względem był hl1, alebyło to w... 1998 roku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście zachwyciła Alyx z dwójki jako najinteligentniejszy towarzysz jakiego w grach widziałem, ale to też było ładnych parę lat temu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy AI nabija się z innych graczy i robi bezsensowne rzeczy np. wylogowuje się gdy przegrywa? Jesli nie to jeszcze daleka droga do stworzenia AI zastepującego ludzi w mutli :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2012 o 13:38, Boguslav4 napisał:

A czy AI nabija się z innych graczy i robi bezsensowne rzeczy np. wylogowuje się gdy
przegrywa? Jesli nie to jeszcze daleka droga do stworzenia AI zastepującego ludzi w mutli
:P


W moim mniemaniu, "BOT" ma by idealnym partnerem do gry z człowiekiem, nie taki, który człowieka zastępuje w obrażaniu się ;p

Ja póki co najlepsze AI spotkałem w Halo, szkoda tylko, że nie można z nimi pogadac ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2012 o 13:52, oxygar napisał:

> A czy AI nabija się z innych graczy i robi bezsensowne rzeczy np. wylogowuje się
gdy
> przegrywa? Jesli nie to jeszcze daleka droga do stworzenia AI zastepującego ludzi
w mutli
> :P

W moim mniemaniu, "BOT" ma by idealnym partnerem do gry z człowiekiem, nie taki, który
człowieka zastępuje w obrażaniu się ;p

Ja póki co najlepsze AI spotkałem w Halo, szkoda tylko, że nie można z nimi pogadac ;d


Nawiązywałem właśnie do tego, że czasami grając z ludźmi pozna się bliżej określenie Naturalnej Głupoty :P której żadna Sztuczna Inteligencja nie da rady odtworzyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.09.2012 o 14:11, Boguslav4 napisał:


Nawiązywałem właśnie do tego, że czasami grając z ludźmi pozna się bliżej określenie
Naturalnej Głupoty :P której żadna Sztuczna Inteligencja nie da rady odtworzyć...


Spoko, najwyraźniej źle zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2012 o 13:38, Boguslav4 napisał:

A czy AI nabija się z innych graczy i robi bezsensowne rzeczy np. wylogowuje się gdy
przegrywa? Jesli nie to jeszcze daleka droga do stworzenia AI zastepującego ludzi w mutli
:P


Ale to nie inteligencja - to głupota, gówniarstwo i co tam jeszcze się ciśnie na usta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Mr_Spike Ja od siebie dodałbym jeszcze dobrą inteligencję z pierwszego Feara, obchodzenie gracza dookoła, teksty rzucane do siebie.
A System Shock 2 (jako inteligencja jawnie działająca na psychikę gracza) zdaje się że pierwsza gra w takim stopniu przekonująca gracza o istnieniu czegoś inteligentnego (dialogi z graczem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2012 o 15:57, vIE888 napisał:

@Mr_Spike Ja od siebie dodałbym jeszcze dobrą inteligencję z pierwszego Feara, obchodzenie
gracza dookoła, teksty rzucane do siebie.
A System Shock 2 (jako inteligencja jawnie działająca na psychikę gracza) zdaje się że
pierwsza gra w takim stopniu przekonująca gracza o istnieniu czegoś inteligentnego (dialogi
z graczem).


+1. Szkoda, że rozwój stoi w miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo niektórzy ludzie po prostu zachowują się jak boty :P SI w takich grach jak UT czy Quake może przejść, ale nie oszukujmy się, nie potrzeba nie wiadomo jak wykombinowanego SI w takich gra. Coś takiego nie da rady (jak na razie) w bardziej złożonych grach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie teraz pykam w Kane & Lynch 2: Dog Days.Ai stoi na niskim poziomie.Jestem w jednym pomieszceniu, a ai jest w pomieszczena wcześniej.I zawsz musze się po nie wracać.:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2012 o 13:36, Sad_Statue napisał:

Skoro maszyna zdobyła w teście Turinga więcej punktów, niż człowiek, to oczywiste jest,
że test został źle "skalibrowany".


Test turinga nie jest dla ludzi tylko dla maszyn, nie mozna ocenić ludzkości człowieka, on jest do ocenienia maszyny jak bardzo przypomina ona człowieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ja jeden mam złe przeczucia co do dalszych rozwojów sztucznej inteligencji. Najpierw niewinne boty, a jutro jednostka kierująca najkwiększymi korporacjami, mająca dostęp do informacji o pracownikach i wykorzystująca je przeciwko nim w celu zwiększenia wydajności firmy. Projekt "Big Brother" z pewnością nas nie ominie. Tak, nagrałem się Deus Ex: Human Revolutions i Portal 2, ale jest w nich sporo prawdy. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować