Zaloguj się, aby obserwować  
Seishirou

The Elder Scrolls IV: Oblivion

17339 postów w tym temacie

Dnia 05.10.2011 o 20:50, Abi_Dalzim napisał:

Dzisiaj zakupiłem gierkę w Kolekcji Klasyki.
Mam pytanko: jakie mody warto instalować i dlaczego (linki mile widziane)?


Ja mimo wszystko nie instalowałbym modów przy pierwszym przechodzeniu gry (jeśli masz dodatki to tym bardziej). Jeżeli masz mocnego kompa, to możesz pokusić się o jakieś ulepszacze grafiki.
Powód jest prosty: gra jest duża, ma sporo do zwiedzenia i zaoferowania, nie demonizowałbym też level scallingu (choć potrafi napsuć krwi). Pograsz trochę to sam ocenisz, które rzeczy Ci nie pasują, co chciałbyś dodać (zbroje, bronie) i zobaczyć.
A, Lost spires (mod z archeologami) jest super, ale pojawia się tam kilka zdrowo przegiętych przedmiotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2011 o 20:50, Abi_Dalzim napisał:

Dzisiaj zakupiłem gierkę w Kolekcji Klasyki.
Mam pytanko: jakie mody warto instalować i dlaczego (linki mile widziane)?


Oscuro’s Oblivion Overhaul http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionMods.Detail&id=3953

Konfiuguracja
http://www.skyrim.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=507&Itemid=407

Instrukcja instalacji
http://www.skyrim.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=505&Itemid=406

Spolszczenie
http://www.skyrim.pl/index.php?option=com_remository&Itemid=231&func=fileinfo&id=563

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 12:26, Daelor napisał:

Ja mimo wszystko nie instalowałbym modów przy pierwszym przechodzeniu gry (jeśli masz dodatki to tym
bardziej).

Gram pierwszy raz (bez dodatków), więc zastosuję się do Twojej rady. I chyba będzie to jeden raz, bo grę kupiłem po to aby wciągnąć się w to universumw o oczekiwaniu na Skyrim. Po Oblivionie nie oczekuję wiele, bo czytałem, że to średnia gra i ma mi posłużyć tylko do premiery Skyrim jako zapychacz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Nie mogę się doczekać Skyrima i kupiłem sobie Shivering Isles, żeby chociaż trochę ukoić skołatane oczekiwaniem nerwy. Tu pytanie- dodatek do obka jest dla nowych, czy dla doświadczonych postaci? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt . Od razu nie masz co startować . Musisz mieć odpowiedni poziom , jak to kolega już napisał ,ale ta gra nadal potrafi zaskoczyć . Nigdy specjalnie się nie wczytywałem na forach o niej i dobrze . Więcej niespodzianek . Ostatnio miałem "zaszczyt" zarazić się "wampiryzmem" Normalny szok . Ja Rycerz Światła splamiony złem . Zgroza . Ale parę godzin dodatkowej zabawy przybyło . Lubię takie niespodzianki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Czy takie rzeczy jak łopata, kilof, szczypce, pióro i pergamin (oraz inne, wydające się służyć do czegoś rzeczy) ą przydatne czy nie zawracać sobie nimi głowy?
2. Czy samorodki złota, szafiry, rubiny i inne kosztowności służą do czegoś czy można spokojnie sprzedać?
3. Czy podnosząc poziom trudności dostajemy więcej expa i szybciej awansujemy (jak w Falloutach)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Są to tylko "wypełniacze", nieprzydatne przedmioty zwiększające realizm.
2. Możesz sprzedać.
3. Poziom trudności zmienia wyłącznie zadawane i otrzymywane obrażenia. (teoretycznie więc trzeba więcej się namachać bronią lub czarami, a więc i więcej umiejętności można nabić)

PS. expa jako takiego w tej grze w ogóle nie ma, awansujesz podnosząc umiejętności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszkę pograłem (testowałem woja i maga, ale nie na poważnie) i postanowiłem stworzyć przemyślaną postać. Poczytałem troszkę na necie i wymyśliłem takie coś:

Rasa - Redgard
Znak - Wojownik

Specjalizacja - Walka

Główne cechy - Siła i Wytrzymałość

Główne umiejętności:
- Blok
- Ostrza
- Ciężki pancerz
- Płatnerz
- Zabezpieczenia (jakoś bardzo nie lubię zamkniętych skrzynek zostawiać za sobą)
- Przywracanie (leczonko)
- Mistycyzm (do chwytania dusz - magiczne miecze strasznie szybko sie wyczerpują)

Co sądzicie? Coś poprawić, zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2011 o 18:08, Abi_Dalzim napisał:

Co sądzicie? Coś poprawić, zmienić?


Dodawanie przywracania i mistycyzmu to dla mnie pieszczoty - będziesz korzystał z tego zbyt rzadko, aby było to efektywne na wyższych poziomach doświadczenia.
Zamiast tego wziąłbym akrobatykę i zwinność (?) - dostajesz darmowe punkty do awansu gdy biegasz i skaczesz.
Konia jako znak zodiaku też można rozważyć, ciężkozbrojny woj jest bardzo powolny - a z zadawaniem obrażeń nie powinieneś mieć problemu.
No i rasa, ja biorę Norda (siakieśtam dobre bonusy, nie pamiętam już jakie), ale w sumie to kwestia gustu.

PS. Magiem nigdy nie grałem, ciężkozbrojnym wojem przechodziłem dwa razy, raz złodziejem (niby fajnie i klimatycznie, ale w sumie to straszna nuda). Największy fun dawał mi wojownik - biec i siepać, bez skradania, bez czekania na regenerację many i inne pierdoły ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął ( i zawsze brałem ) celność. Łuk się przydaje, szczególnie jak walczysz z uciekającym przeciwnikiem.

Rasa jak dla ciebie jest dobra, ponieważ czarnuchy ( ^^ ) mają dodatkowy bonus do Ostrzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.10.2011 o 18:43, Sigu napisał:

Ja bym wziął ( i zawsze brałem ) celność. Łuk się przydaje, szczególnie jak walczysz
z uciekającym przeciwnikiem.


Z uciekającym przeciwnikiem (serio, czy było ich na tyle w Obku, aby brać tę zdolność?) się nie walczy, jego się goni i szlachtuje :D
Jak dla mnie - powody do wyciągnięcia łuku są zbyt rzadkie, by pokusić się o celność. Ciężkozbrojny woj powinien brać wszystko na klatę - no ale co kto lubi ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i w większości przypadków ja tak robiłem ( oprócz tych kiedy bawiłem się zabójczym łukiem ). Z drugiej strony bardzo lubię łuki. Nie wiem dlaczego, ale zawsze ich używam. Czy to ma sens czy nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Akrobatyka i atletyka są bez sensu i to już od czasów morrowinda. Absolutnie nie warto ich brać. Postać Abiego całkiem fajna, wywaliłbym mistycyzm, ale co kto woli. A Przywracanie się przydaje i ja przeważnie z tym biegam.

Solostran, Lechion---> dzięki za wprowadzenie mnie w błąd, shivering isles można grać od pierwszego poziomu spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2011 o 14:46, Budo napisał:

Akrobatyka i atletyka są bez sensu i to już od czasów morrowinda. Absolutnie nie warto ich brać. Postać Abiego całkiem fajna, wywaliłbym mistycyzm, ale co kto woli. A Przywracanie się przydaje i ja przeważnie z tym biegam.

W Morku pal to sześć - w Obku, jeśli nie ma się modów przebudowujących level scalling (choć w sumie kto ich nie ma?) to akrobatyka i atletyka w głównych mogą wręcz uniemożliwić normalne ukończenie main questa. Obie szybko rosną, więc nabijamy sobie levele, ale pod względem możliwości bojowych pozostajemy w tyle. A przeciwnicy zyskują na sile nie patrząc, czy rozwijamy walkę mieczem czy wyższe skakanie ;)

A co do postaci Abi_Dalzima - może alchemia zamiast przywrócenia? Taka postać raczej nie będzie grzeszyć ilością many, a miksturki jej nie potrzebują ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2011 o 09:08, Karpik777 napisał:

W Morku pal to sześć - w Obku, jeśli nie ma się modów przebudowujących level scalling
(choć w sumie kto ich nie ma?) to akrobatyka i atletyka w głównych mogą wręcz uniemożliwić
normalne ukończenie main questa. Obie szybko rosną, więc nabijamy sobie levele, ale pod
względem możliwości bojowych pozostajemy w tyle.


Propo levelowania... punkty do głównych statystyk (siła, zręczność itp) dodajemy tylko przy level-upie? Nie ma alternatywnych metod na dodanie tych punktów? Zastanawiałem się czy dobić jak najszybciej do setki głównymi statami, czy rozwijać się w bardziej zrównoważony sposób. Jeśli punkty dostajemy tylko podczas levelowania to chyba lepiej wymaksować co ważne a resztę na później?

Gram z modem francesco''s i enhanced economy:

Moonshadow elf
Znak: złodziej
Specjalizacja: złodziejstwo

Siła
Zręczność

Ostrza
Celność
Lekki Pancerz
Atletyka
retoryka
otwieranie zamków
skradanie

Póki co ładowałem wszystko w siłę, zręczność i szybkość olewając resztę.
BTW max lvl to 25 (30 z dodatkiem?), ale nawet po wymaksowaniu, umiejętności (skradanie, alchemia, celność itp.) jak rozumiem będą nadal rosły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2011 o 10:58, Abi_Dalzim napisał:

Czy po skończeniu wątku głównego można grać dalej i bawić się w zadania poboczne?


Si.

Astropath----> leveluj siłę, bo to się zawsze przydaje, a dalej jak tam chcesz- ja się zawsze skupiam na 3-4 atrybutach z siłą i wytrzymałością na czele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować