Zaloguj się, aby obserwować  
nightfaler

LOL - League of Legends

42722 postów w tym temacie

Dnia 13.04.2013 o 01:46, astradamus napisał:

Wszystko się da tylko że to jest 1/10 gier.


No właśnie nie. Takie hard carrowanie jak ostatnio to zdarza się rzadko, ale oprócz tego supporty naprawdę mogą zmienić bieg gry i carrować, szczególnie inicjatorzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2013 o 23:19, Budo napisał:

Ktoś ostatnio pisał, że się supportem nie da carrować. Da się i to nawet dosłownie xD


No takiego czegoś to jeszcze nie widziałem xd
Leona OP!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 09:30, Hydro2 napisał:

> >
W dużym skrócie - lolking akurat mocno zniekształca gry i dane w nim są nieprawidłowe,
szczególnie dotyczące KD ratio, wykorzystania postaci etc o czym parę razy się przekonałem



W jaki sposób się o tym przekonałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 12:02, Thrandir napisał:


W jaki sposób się o tym przekonałeś?

Spójrz na wyniki, kd, swoich gier na lolkingu i innych osób to zmienisz zdanie dotyczące "najlepszej statystyki"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 12:03, Hydro2 napisał:

>
> W jaki sposób się o tym przekonałeś?
Spójrz na wyniki, kd, swoich gier na lolkingu i innych osób to zmienisz zdanie dotyczące
"najlepszej statystyki"


Niestety o ile dobrze patrzę to wszystko jest poprawnie, włącznie ze średnią ilością cs...
A już na pewno zero-jedynkowa statystyka win-lose, na podstawie której są wyznaczane wartości % win rate etc.
Dodatkowo, przecież lolking to nie jedyne narzędzie statystyczne dot. lola- Ecko dawał już kiedyś taką stronę:

http://www.elophant.com/

Na której wyniki są... Bardzo podobne. W sensie, LoLking do wyświetlania średniej używa chyba danych z nieco dłuższego okresu czasu niż ta strona, przez co tutaj mamy różnicę pozycji niektórych champów względem statystyki lolkinga, ale nie są to różnice diametralne (nie przekracza to odchylenia 1% win rate z tego, co widzę).

I ostatnia rzecz- nawet, jeżeli teoretycznie masz rację. I są odchylenia. To a) nie dotyczą one statusu "wygrana"- "przegrana", b) jest to sprawa marginalna przy tak dużej ilości zliczeń. Co więcej, błąd ma charakter losowy, tj. może zdarzyć się w statystyce KAŻDEGO champa, więc przesunięcie związane z błędem na każdym champie jest podobne. Więc nie ma to absolutnie żadnego znaczenia: czy porównujesz win rate janny 60% z win rate GP 55%, czy win rate janny 55% z win rate GP 50%, to odchylenie typu 5% (zresztą, tak gigantyczne jest nierealne, ale to tylko przykład) obserwujemy na KAŻDYM champie, więc jakościowe porównanie nadal jest poprawne.
W teorię spiskową, że lolking zawsze oszukuje statystyki fiory na jej korzyść a wukonga na jego niekorzyść nie uwierzę.

Zgodziłbym się, gdybyśmy mówili o porównaniu ilościowym- rzeczywiście, wtedy taki błąd mógłby być problemem. Ale tutaj wyciągamy średnią i porównujemy, która średnia jest większa- wtedy całkiem nieźle stały błąd na każdym champie ma mierny wpływ na porównanie "co jest niby-lepsze a co gorsze".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 09:49, Kamil2142 napisał:

Wie ktoś może czy zmieniają coś Sejuani przy reworku oprócz visuali, a jeśli tak, to
czy jest już link do zmian?


Będą jakieś drobne zmiany w skillach. Kiedyś podawałem link z patcha na PBE, ale pewnie jest kilkanaście stron wstecz.

EDIT
W tym linku są zmiany dla Sejuani i Trundla z PBE:
http://www.reignofgaming.net/news/23786-unofficial-pbe-patch-notes-for-4-2-2013

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

Przepraszam, ale nie mogę nic nie powiedzieć. To nie tak. Statystyki są bardzo dobrym
narzędziem w lolu jeżeli chodzi o siłę champów w soloq.

Mialem na mysli statystyki turniejowe.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

Zgodzę się- wysokie win ratio
NIE znaczy, że dana postać jest bardzo mocna. Ale wysokie win ratio oznacza, że dana
postać jest a) łatwa b) wkurzająca c) ma tendencję do szybkiego snowballowania d) noobki
nie umieją przeciwko niej grać.

Nie zaprzecze. Ba, nigdy temu nie zaprzeczylem przeciez.
Powiedzenie, ze wygrywanie kazdym championem, nawet takim z niskim winratio ogolnym, na niemal kazdym przedziale elo wcale nie zaprzecza faktowi, ze wygrywac tez sie da tymi championami ktore maja wysokie winratio.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

Miałbyś rację, gdyby to była jakakolwiek inna gra. Ale statystyki lola oparte są na cholernie
dużej próbie ludzi. A statystyka na tak dużej grupie jest bardzo, BARDZO wiarygodna.

Statystyka jest wiarygodna jako sama informacja. Nie jest wiarygodna jesli chodzi o sile championa.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

W szczególności, gdy pomiary dokonywane są często.
Tak, champy z wysokim win ratio na lolkingu są- na niskim poziomie, czyli tam, gdzie
gramy bodaj wszyscy z tego forum- mocniejsze od tych z niskim. Ba, fakt, że statystyka
dokonywana jest na podstawie wszystkich dywizji (a jak wiadomo, low elo to znacząca większość
graczy) to właśnie lolking jest bardzo dobrym wyznacznikiem tego, co jest mocne na low
elo. A może nie tyle co jest mocne- co często wygrywa (bo zwycięstwo często wiąże się
z tym, że to przeciwnik nie wie, co robić przeciwko danej postaci, a nie z tym że sama
w sobie jest ona mocna).

No ok, ja nic o tym nie mowilem, wiec to chyba takie ogolne wyrazenie opinii niz jakas dyskusja konkretnie ze mna :P

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

I żeby nie było- dupa nie znam się na lolu. Ale na statystyce się znam. I proszę, nie
mów, że jest ona bezsensowna.

Jest ona bezsensowna i nieprzydatna dla kazdego samodzielnie myslacego gracza (co oznacza niestety, ze dla wiekszosci graczy, jest ona jednak przydatna)

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

Akurat statystyka lola jest prowadzona na spójnej grupie
(w większości: na noobach), a i próba jest BARDZO duża- jeżeli dobrze rozumuję, analizowane
są wszystkie rankedy z każdego dnia. To jest... Od jasnej cholery. Dla porównania, nasze
państwowe agencje wykonują badania najczęściej na grupach ok. 1000 osób, max. 10000 z
tego, co wiem. LoL ma wiele razy tyle dziennie. Nie wspomnę już o tym, że statystyki
normalne mają problem związany z błędem (np. w przypadku statystyk prowadzonych na podstawie
ankiet- każdy może tam skłamać), natomiast statystyka lola jest wykonywana na podstawie
zdarzeń, które już zaszły, przedstawionych zero-jedynkowo (wygrana- przegrana gra)- sprawia
to, że tym lepiej oddaje ona charakter pewnych tendencji. Nie jednorazowy, ale po czasie.
Naprawdę, ta statystyka jest bardzo, bardzo dobra. I naprawdę, to co ma wysokie win ratio
= jest mocne w soloq.

Raczej sklanialbym sie ku stwierdzeniu ze to co ma wysokie winratio = jest proste do gry. Trudne championy moga byc naprawde mocne na soloqueue, ale ich winratio jest zanizone przez legiony nieumiejetnych graczy ktorzy nimi przegrywaja.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:


I w tym przypadku, nie ma bata, żeby ktoś mógł mnie przekonać, że statystyki z lolkinga
nie mówią o sile champów nic.

Mowia przede wszystkim o umiejetnosciach graczy a nie sile championow.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

To jest zaprzeczanie wszystkiemu co wiem o statystyce,
zaprzeczanie samej idei statystyki, która jednak- z jakiegoś powodu- jest powszechnie
poważana i wykorzystywana.

Ludzie lubia rzeczy ktore wzorowane sa na wiekszosci. Wcale nie czyni ich to lepszymi.

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

Gdy badania prowadzone są na grupie o rozmiarach dążących do nieskończoności, trafność
statystyki również dąży do nieskończoności, a odchylenia pomiędzy kolejnymi pomiarami
maleją do zera.

To akurat chyba sytuacja ktora jest mokrym snem statystyka, a ktora faktycznie sie moze stac..

Dnia 12.04.2013 o 23:35, Thrandir napisał:

A statystyka lolowa to jedna z najlepszych nieskończoności jakie znam,
bo rzadko kiedy prowadzi się analizy na tak dużych grupach. I mimo tego ich wyniki są
powszechnie akceptowane jako poprawne- w takim razie lolowa statystyka jest BARDZO celna.
I tyle.

Blahblah.

Wciaz uwazam, ze niektore championy sa mocne, a niektore to czysty shit, ale to nie zmienia faktu, ze i tymi i tymi w warunkach soloqueue mozna wygrywac, bo nie doswiadczamy idealnych scenariuszy tylko kazda strona popelnia pelno bledow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Mialem na mysli statystyki turniejowe.


Margh. I tak to jest się nie zrozumieć...
"ludzie, nie patrzcie sie na pro graczy, ani na jakies statystyki i grajcie czym chcecie" + "+nigdy nie bylem fanem kopiowania pro graczy i patrzenia na statystyki na lolkingu" dało (mylny jak widać) obraz poruszenia przez Ciebie dwóch kwestii- jednej: picków pro graczy (które rzeczywiście nie pokrywają się w żaden sposób z siłą w soloq- konkretne champy mocne są w konkretnych teamach, niektóre badziewne w soloq na poziomie turniejowym sprawdzają się genialnie..), a drugiej- patrzenia na statystyki typu lolking.

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Statystyka jest wiarygodna jako sama informacja. Nie jest wiarygodna jesli chodzi o sile
championa.


To zależy, czym jest siła... Jak dobrze coś sprawdza się w rękach przeciętnego gracza (noobka jak 99% community)? Statystyka jest genialna! A z drugiej strony, dupa nie powie coś o sprawdzalności na poziomie turniejowym (vide fiddle od x miechów okupujący top10 win ratio i praktycznie nie widywany na turniejach, czy rumble, który jakoś też pojawia się dość rzadko, a jak już- szału nie ma...). Kwestia zdefiniowania, co to jest sila champa.

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Jest ona bezsensowna i nieprzydatna dla kazdego samodzielnie myslacego gracza (co oznacza
niestety, ze dla wiekszosci graczy, jest ona jednak przydatna)


O, nawias tłumaczy wszystko. Właśnie przez głupotę i niski poziom graczy statystyka jest dobra. Po sporządzana jest właśnie na ich poziomie- na większości. I dlatego... Nie odwodziłbym nikogo od korzystania z niej. Bo większości nie chodzi o to, aby stać się pro, ale aby po prostu wygrywać. A wygrywać jest łatwiej prostymi mechanicznie champami... Szybciej nauczysz się grać, szybciej nauczysz się rypać nimi przeciwników- szybciej osiągasz cel. A czy nie o to chodzi?

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Raczej sklanialbym sie ku stwierdzeniu ze to co ma wysokie winratio = jest proste do
gry. Trudne championy moga byc naprawde mocne na soloqueue, ale ich winratio jest zanizone
przez legiony nieumiejetnych graczy ktorzy nimi przegrywaja.


Znowu kwestia definicji siły champa :D
Czy jeżeli coś w idealnej sytuacji (która zachodzi tylko, jeżeli jesteś pro) jest definitywnie najmocniejszym champem w lolu, to czy jest to mocny champ?
Chociaż są champy, które rzeczywiście potwierdzają to, co mówisz (np. Lee, który po prostu jest trudny mechanicznie), ale... To raczej przypadki marginalne... Tym niemniej, w przypadku trudnej mechaniki- masz rację.

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Ludzie lubia rzeczy ktore wzorowane sa na wiekszosci. Wcale nie czyni ich to lepszymi.


Ja wiem? Raczej: ludzie nie lubią przegrywać. W żaden sposób. Więc jeżeli widzą jakąś przesłankę, która daje im "większą szansę" na zwycięstwo- chętnie z niej korzystają.

Dnia 13.04.2013 o 16:27, Yawei napisał:

Wciaz uwazam, ze niektore championy sa mocne, a niektore to czysty shit, ale to nie zmienia
faktu, ze i tymi i tymi w warunkach soloqueue mozna wygrywac, bo nie doswiadczamy idealnych
scenariuszy tylko kazda strona popelnia pelno bledow.


Kwestia ogrania. Aby niektóre champy stały się w naszych rękach skuteczne, czasami wymagają zdecydowanie za dużo doświadczenia w ich używaniu. Wszystkim da się wygrywać, tylko niektórymi champami jest to trudniejsze i wymaga dużo więcej skilla...
A z tym, że wszystko jest kwestią błędów to się zgadzam. I motywacji. Dziś znowu wygrałem przegraną grę... Było 1-12, Irelia krzyczała już, że to surrujemy. Ale pociągneliśmy to i wygraliśmy. Wczoraj miałem identyczną sytuację... Zawsze warto jest próbować, bo przeciwnik popełnia równie wiele błędów co my, trzeba je tylko wykorzystać... Szczególnie, kiedy jest nazbyt pewny siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 20:13, masterHADES napisał:

Długo czekałem na dobrą grę EG w LCS no i się doczekałem :D Dla fanów EG polecam dzisiejszą
ich grę przeciwko Fnatic.



Jak jest/będzie dostępny jakiś replay to poproszę ;) Coś bym sobie obejrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 20:28, jarekao napisał:

> Długo czekałem na dobrą grę EG w LCS no i się doczekałem :D Dla fanów EG polecam
dzisiejszą
> ich grę przeciwko Fnatic.


Jak jest/będzie dostępny jakiś replay to poproszę ;) Coś bym sobie obejrzał.


http://eune.lolesports.com/

Wybierz Youtube stream i przewiń do 2:04:50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 20:11, Ecko09 napisał:

I epicka końcówka.

Co jest epickiego w tym, że drużyna, która na początku uzyskała przewagę, a potem ciągle ją powiększała, wygrała grę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2013 o 22:21, matiz123 napisał:

> I epicka końcówka.
Co jest epickiego w tym, że drużyna, która na początku uzyskała przewagę, a potem ciągle
ją powiększała, wygrała grę?


A widziałeś ty końcówkę?


http://www.elophant.com/league-of-legends/summoner/euw/20799325/skins

A tu gościu z 399 skinami na koncie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować