Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Witam. Czy ktoś z grających dotarł do sposobu obliczania prawdopodobieństwa trafień w XCOM? Bo moim zdaniem coś tu jest naciągane, jeżeli oddaję 7 strzałów ( każdy z prawdopodobieństwem powyżej 70%) i nie trafiam...
A teraz jakiś worek bokserski z twarzą..., kto tam był głównym programistą, Casey O''Tool?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest w tej grze. Wyobraź sobie, że nie działa tutaj tak zwany "scumbag saving", czyli na początku tury już z góry jest określone jaki żołnierz trafi jakiego ufoka. Często musiałem granatami dobijać obcych, ponieważ 90% to za mało, aby trafić kogoś kto stoi jedną kratkę obok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale o co ci konkretnie chodzi ?
O brak zrozumienia matematyki ? Tu nikt nie pomoże - musisz dokształcić się sam :)

70%, 90%, 99% jest równoznaczne w przypadku trafienia z.. 50%, bo nawet mając 99.9% szansy że trafisz w coś - masz dwa uda, uda się albo się nie uda.

Statystycznie też nie jest tak, że 70% szansy powodzenia daje ci 7/10 celnych trafień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze f1 i sobie sam podlicz wszystko
po drugie scumban saving w tej grze nie działa
po trzecie oprócz ogólnego przelicznika jest jeszcze 50% rzut monetą do wszystkich szans
po czwarte im większy poziom trudności tym przeliczniki lepsze dla ufoków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2013 o 21:21, Pietro87 napisał:

Ale o co ci konkretnie chodzi ?
O brak zrozumienia matematyki ? Tu nikt nie pomoże - musisz dokształcić się sam :)

70%, 90%, 99% jest równoznaczne w przypadku trafienia z.. 50%, bo nawet mając 99.9% szansy
że trafisz w coś - masz dwa uda, uda się albo się nie uda.

Statystycznie też nie jest tak, że 70% szansy powodzenia daje ci 7/10 celnych trafień.


A to bardzo ciekawe co piszesz, 70% nie daje takiego powodzenia, ale ba wyobraź Sobie, że oponentom (chudzielcom) powodzenie dało już 30%. Wybacz sześciu gości strzela do chudzielca, w tym snajper 2x (ten to miał nawet 85%) i żaden nie trafia. Sprawdziłem i rzeczywiście mam dwa uda :))
Trochę tylko się pożaliłem, żeby mnie "nerw" odpuścił :]
Pozdrawiam

SiDi
Nie wczytywałem autosave''ów, by 7 razy próbować trafić jednym "snipem", tylko tak jak opisałem powyżej...
Pozdrawiam również

Numenpl
Sprawdzałem, wszystkie za i przeciw.

Dzięki wszystkim za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety - xcom nie należy do user friendly games :)
Im wyższy poziom trudności tym więcej sztucznej przewagi dla SI i więcej ujemnych ukrytych modyfikatorów dla gracza.
Aczkolwiek powiem ci, że ja za to właśnie kocham ta gre, bo to ona oszukuje nas a nie jak przeważnie to bywa [w late/end gamie w danych grach] my rozgniatamy wszystko niczym pół-bogowie, zmiatając armie wrogów i nie odnosząc ran po przyjęciu pierdyliarda kul na klate :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do ustalania trafień, to się zgodzę ze można próbować po loadzie próbować w nieskończoność trafiać i się nie uda. Najbardziej irytowało mnie jak z rakietki strzelałem, 90% i po 5 loadach dalej nie trafiałem :D Ale czasem wystarczy coś zmienić, podejść, przestawic sie i juz szło trafić, dlatego mnie cieszy ze w EW dostaniemy "scumbag saving" pomimo ze wiem ze to ułatwi rozgrywkę :D Może nie będę z tego korzystał :P BTW, za pierwszym razem miałem snajperów ze snapshotem (stzał po ruchu), grało się tym dobrze, drugie przejście i snajperzy z squad sightem, też grało się dobrze ale inaczej. Fajny bajer :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grę ciągle można oszukać w pewien sposób, bo wartości i kolejność rzutów są ustalane z góry na początku tury.
Hipotetycznie mamy dwóch żołnierzy z szansami trafień 80% i 50%. Gra wyrzuciła przykładowo rzuty 90 i 60. Oznacza to, że strzelając w podanej kolejności obaj spudłują. Jednakże zamieniając kolejność oddawanych strzałów przez żołnierzy, możemy spowodować, aby wojak z 50% szansy na trafienie strzelał jako pierwszy, wykorzystując rzut 90 punktów (spudłuje i tak), ale za to gość z 80% szansą na trafienie, oddając strzał jako drugi, trafi, bo do niego będzie odnosić się rzut na 60 punktów. Dlatego czasem warto pokombinować z wczytywaniem gry i modyfikowaniem taktyki oraz kolejnością oddawanych strzałów.

Darsz, znam Twój ból i dlatego nie gram na iron manie powyżej poziomu trudności normal, bo idzie się momentami wkurzyć. :P Sam pamiętam sytuację, gdy 3 strzały po 85% i jeden za 90% pod rząd spudłowały. A jakie jest na to prawdopodobieństwo, jakieś 1/3000. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2013 o 19:34, Jaracz napisał:

Hipotetycznie mamy dwóch żołnierzy z szansami trafień 80% i 50%. Gra wyrzuciła przykładowo
rzuty 90 i 60. Oznacza to, że strzelając w podanej kolejności obaj spudłują. Jednakże
zamieniając kolejność oddawanych strzałów przez żołnierzy, możemy spowodować, aby wojak
z 50% szansy na trafienie strzelał jako pierwszy, wykorzystując rzut 90 punktów (spudłuje
i tak), ale za to gość z 80% szansą na trafienie, oddając strzał jako drugi, trafi, bo
do niego będzie odnosić się rzut na 60 punktów. Dlatego czasem warto pokombinować z wczytywaniem
gry i modyfikowaniem taktyki oraz kolejnością oddawanych strzałów.


To jest jeden z bardziej idiotycznych "ficzerów" tej gry. Super ustawienie taktyczne, ufok na połowie covera, walimy snajperem, żeby heavy mógł sie przemieścić. I co? Pudło, bo gra sobie wymyśliła, że przy takim ustawieniu snajper nie trafi. Heavy juz trafi, no ale wiadomo, że jak strzeli to się nie ruszy. Gracz zagrał świetnie i tak został ukarany, bo ktoś wpadł na "genialny" pomysł z ograniczeniem systemu save/load. Zupełny brak sensu.

A prawdopodobieństwo na takie pudła jest jeszcze mniejsze. 1/15x1/15x1/15x1/10. 1/33750 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.10.2013 o 21:49, Bambusek napisał:

Właściwie to 15/100x15/100x15/100x10/100. 0,0003375 :D

Jak zamienisz na ułamek zwykły to wychodzi około 1/2963, więc tak jak pisałem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra info z prezentacji niewiele daje więc walnę tekst z ufopedia

EXALT- organizacja walczy z XCOM ale wbrew domysłom nie pomaga ufokom. Ich celem jest globalna dominacja i chcą wykorzystać ufoków by udoskonalili ludzkość pod względem genetycznym i widzą XCOM jako przeszkodę.

Klucz do Globalnie Ukrytych Operacji

Ponieważ EXALT jest nowym globalnym. Ich operacje rzecz jasna są skierowane przeciwko XCOM dopóki nie znajdziemy ich bazy i ich zniszczymy.

1. EXALT działa na zasadzie komórek. I dlatego dodane zostaną tajne operacje by je zneutralizować. Eliminacja tych komórek daje info na temat lokacji bazy.
2. Komórki nie zawsze są widoczne potrzeba zakupić intel scan. Mogą prowadzić sabotaż xcom oraz państw w których operujemy.

odkrywanie opóźnia ich działania i tylko ukryte mogą prowadzić działania. Po wykryciu zmieniają lokalizacje.
wykonuje 3 operacje
propaganda - zwieksza panike
sabotaz - zmniejsza doplyw kasy
hakowanie badan- zmniejsza ich tempo(laboratoria to funkcja obrony)

dodatkowo jesli odmowimy misji abdukcyjnej gdzie działają to panika wzrasta znacznie bardziej.

Tajniacy

używają jedynie pistoletów i mają jedynie dostęp do 1 przedmiotu i ulepszeń z foudry, jeśli dorwą się do comm array mogą na pewien czas wył. broń wroga. Heavy i mec nie być tajniakami.

tajne misje

są 2 typy po 10 map na typ(czyli 20 map)
ignorowanie = zgon tajniaka
nie ma kanistrów meld na tych misjach

Covert Extraction

4 transpordery i 2 zostaną zhakowane przez tajniaka trzeba je przejąć jeśli EXALT to zrobi to misja zaliczy faila. po zdobyciu ich wracamy do skyrangera.

Covert Data Recovery

tajniak skończył stawianie kodera i nadajnika ale EXALT o tym wie czyli mamy klasyczną obronę przed hordami wrogów. i tutaj umiejętność tajniaka pozwala na opóźnienie operacji przeciwnika i spowolnienie ich ofensywy.

rezultaty misji

każda misja zakonczona powodzeniem daje nam ślady potrzeba 3 by oskarżyć państwo i zrobić wjazd do ich bazy.
jeśli oskarżenie będzie potwierdzone prawdą to robi demolke jeśli nie to kraj wycofuje się z projektu.
Można zdobyć dodatkowe ślady by sprecyzować dokładniej gdzie owa baza jest.
Jeśli atak na bazę zakończy się klapą to EXALT przenosi bazę gdzie indziej.

Siły EXALT

podobnie do XCOM mają 4 klasy żołnierzy oraz odpowiedniki ELITE z Gene mods, z czasem zwiększają swoje możliwości technologiczne. Agentów EXALT nie da się schwytać ale ich broń nie niszczy się po śmierci agenta EXALT.

Progeny

cała mini kampania dzieje się wokół postaci Annette którą interesują się XCOM, UFO oraz EXALT. Za zaliczenie kampani annette będzie naszym żołnierzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2013 o 09:38, Numenpl napisał:

masz tutaj staty ufoków na poziom trudności
http://www.ufopaedia.org/index.php?title=Alien_Stats_(EU2012)

i przy thin man dodaj +10 aim od LPR i potem sobie podlicz a nie chrzań że ktoś sobie
tak wymyślił.


A co tu staty mają do rzeczy? Sam chrzanisz zupełnie nie rozumiejąc o czym mowa i wyskakując z linkiem, którym mozna sobie tutaj tyłek podetrzeć najwyżej.

Gra sobie wymyśliła (bo inaczej tego nazwać nie można), że przy takim a takim ustawieniu strzał snajpera ma wynik np. 98. I nie ma znaczenia czy on ma 50% szansy na trafienie za covery i inne cuda, czy ma 95% szansy bo i tak nie trafi. Ale jeśli Heavy strzela w tej samej sytuacji to ma wynik np. 5 i trafi zawsze co by sie nie działo. Teraz rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale nieprawdą jest że gra na początku tury muwi że ten wojak nie trafi choć by nie wiadomo co.
Sprawdzałem save przed strzałem nie trafił odczyt wczytanie i maks 3 razy i trafił mówimy oczywiście o strzale 80%+

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować