Zaloguj się, aby obserwować  
darth_16

Jade Empire - Temat Ogólny

2423 postów w tym temacie

Hmm. Potrzebujesz przynajmniej jednego w pełni rozwiniętego stylu walki wręcz. Polecam coś szybkiego - najlepsza byłaby "Żmija" ale jeśli jej nie znasz to "Tysiąc Cięć" lub "Skaczący Tygrys" też mogą być. Ze stylów wsparcia musisz rozwinąć "Złodzieja Ducha" (to podstawa), potem polecałbym także "Paraliżującą Dłoń". Ze stylów transmutacji rozwiń Czerwonego Ministra i Jadeitowego Golema, zwłaszcza ten pierwszy jest nieoceniony.
EDIT:
Jeszcze jedno - jak już rozwiniesz styl walki wręcz, "Złodzieja Ducha" i "Czerwonego Ministra" zacznij też inwestować w podwójne topory, w walce z duchami się nie przydadzą ale na innych przeciwników są doskonałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.04.2008 o 15:46, Karharot napisał:

ciach

Ja się natomiast chamsko wtrącę...
Gdzie można zdobyć ten styl "Żmija"? Oraz co takiego jest w tym Czerwonym Ministrze? Ma... odporność na bronie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W grze są dwa specjalne style walki wręcz: "Żelazna Dłoń" i "Żmija" aby poznać któryś z nich trzeba zebrać zwoje z trzema technikami składającymi się na dany styl (są w Rozdziałach 1-3). Problem w tym że w pewnym momencie (w kryjówce piratów) trzeba dokonać (ukrytego) wyboru od którego zależy czy dostaniemy zwój z techniką dla "Żmii" (droga zaciśniętej pięści) czy też zwój z techniką dla "Żelaznej Dłoni" (droga otwartej dłoni). Tak więc podczas jednej gry można poznać tylko jeden z tych stylów.
Co do Czerwonego Ministra to jego największą zaletą jest to że każdy jego atak wysysa z przeciwnika zdrowie oraz Chi i przekazuje je Tobie czyli za jednym zamachem masakrujesz przeciwników i uzdrawiasz swoją postać, ponadto powoduje to że Czerwony Minister jest jedyną formą ze stylów transmutacji którą można utrzymywać praktycznie bez końca (bo wydzierasz z przeciwnika więcej Chi niż zużywasz na podtrzymanie transmutacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie zakupiłem Jade Empire i mam pytanie :) powie mi ktoś czy lepiej w grze byc dobrym czy złym ? bo jestem dopiero w 2 rozdziale i mogę sie przeżucic na coś innego ^^ chodiz mi o to, co jest lepsze (jakie nowe rzeczy można sie nauczyc i czy jeśli będzie się złym to czy ta nasza koleżanka w fiolecie nas znienawidzi ? :P )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie najlepszy styl walki wręcz ("Żmija") jest dostępny dla złych osób, jednak tak po prawdzie to może go zdobyć także dobra postać o ile w jednym konkretnym momencie (na wyspie piratów) postąpi w zły sposób i sprzeda pewną dziewczynę w niewolę. Poza tym nie ma zbytniej różnicy pomiędzy dobrą a złą postacią w kwestii siły.
Po prostu postępuj tak jak Tobie się podoba a będziesz miał najwięcej przyjemności z gry:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki , a jestem na początku drugiego rozdziału i zrobiłem kilka złych "uczynków" to jak myślisz przerzucic się na dobro i te wcześniejsze rzeczy nie będą miały zbyt dużego wpływu, czy zacząc od początku jako dobry ? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie Twoje nastawienie nie ma większego wpływu. Zdołasz je bez problemu zmienić bo będziesz miał wiele okazji do zdobycia zarówno punktów otwartej dłoni jak i zaciśniętej pięści.
Swoją drogą najbardziej kluczowe wybory które podejmujesz na samym końcu gry nie są w żaden sposób uzależnione od tego jaki byłeś wcześniej - możesz być przez całą grę świętym a na końcu zrobić zwrot o 180 stopni i dostaniesz "złe" zakończenie...
Tak jak pisałem w poprzednim poście - najlepiej postępuj tak jak lubisz i do niczego się nie zmuszaj a na końcu gry przekonasz się jaką jesteś osobą:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam jeśli to nie ten temat ><"

Cóż, Jade Empire posiada ten fantastyczny system delikatnego
informowania gracza że czegoś jeszcze nie zrobił w danej lokacji...
tzn. cofa go do poprzedniego save <klask-klask dla tego kto to
wymyślił>. W ten oto sposób utknełam juz na samym początku, gra
Ciągle cofa mnie do lądowania w Norma.. tzn. do ladowania na plaży
gdy całe miasto płonie. Grzecznie biegne do szkoły, bije sie z kim
trzeba, ogladam przerywnik, znów dyskutuje zaciekle, odpala się ta
wspaniała i cudowna Minigierka i... znów jestem na plazy o_O.
Pomocy, co mogłam ominąć w tak krótkim fragmencie?
p.s.
tylko nie mówice że musze zacząć od poczatku..


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

??? Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim. Tak po prawdzie to w tym krótkim etapie w płonącej wiosce właściwie nie można niczego pominąć więc to nie o to chodzi.
Może trafiłeś na jakiegoś buga:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - do jakiej gry RPG można porównać Jade Empire? W jaki sposób rozdzielamy punkty doświadczenia? Mamy masę cech, czy cały system jest raczej prosty (vide Fable, Gothic, Wiedźmin)?

Mam zamiar jutro kupić tą grę, ale nie wiem czego się po niej spodziewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

Mam pytanie - do jakiej gry RPG można porównać Jade Empire?

No, tu będzie, ciężko, bo jest to nietypowe RPG z japońskimi stylami walki (między innymi)
>W jaki sposób rozdzielamy punkty doświadczenia? Mamy masę cech, czy cały system jest raczej prosty (vide Fable, Gothic, Wiedźmin)?
Ok, cały system jest prosty, po awansie punkty rozdzielamy między trzy cechy, a później innymi punktami poprawiamy skuteczność stylów walki.
Kupuj śmiało, bo warto, zwłaszcza, że gra ukazała się chyba w Extra Hicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

Mam pytanie - do jakiej gry RPG można porównać Jade Empire? W jaki sposób rozdzielamy
punkty doświadczenia? Mamy masę cech, czy cały system jest raczej prosty (vide Fable,
Gothic, Wiedźmin)?


Z systemu jak prowadzi się postać i grafikę ala KOTORy:) Wybierasz towarzysza jak w KOTORze:) Punkty doświadczenia rozdaje się prosto, za to można szkolić sobie różne style walk i na to głównie wydajemy punkty, a każdy styl ma 3 rubryczki do rozwoju by walczyć szybciej, mocniej zużywać mniej Chi (odpowiednik many) i takie tam:) Ale za to walka nie przypomina tych gier. Celuje się się jedną postać jak Wiedźmin czy Gothic, ale sama walka jest bardzo interaktywna. Ty sterujesz postacią, ty zadajesz ciosy, ty dobierasz odpowiednie style, combosy.. Ogólnie Walka w tej gierce jest bardzo fajnie rozwiązana i mi dostarczyła wiele frajdy:) Na prawdę aż chce się bić! Plus że do rozwoju postaci są różne ulepszacze.. Ale przekonasz się o tym sam grając.
Ale najlepiej opisze się tą grę tak że ona ma swój własny fajny styl.

Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

Mam zamiar jutro kupić tą grę, ale nie wiem czego się po niej spodziewać.


Będę szczery.. Kiedy instalowałem grę sam nie wiedziałem czego się spodziewać. A okazało się że jest to gra ze świetną fabułą, zwrotami akcji, zaskakująca, z bardzo fajnym stylem walki. Na początku miałem pewne problemy z przyzwyczajeniem się.. Ale grę polecam i osobiście dałbym jej 9/10 punkcików!:) RPG pełną gębą jeśli chodzi o questy, fabułę itp.:) Osobiście Polecam - nie będziesz zawiedziony! Jedna z najlepszy gierek z tego gatunku w jakie grałem ostatnio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

Mam pytanie - do jakiej gry RPG można porównać Jade Empire?

Można kilka cech porównać do innych gier.. i nic więcej. Jednak krąży mowa, że jest bardzo podobny do KOTOR''a, ale w niego nie grałem, to się nie wypowiem.

Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

W jaki sposób rozdzielamy
punkty doświadczenia? Mamy masę cech, czy cały system jest raczej prosty (vide Fable,
Gothic, Wiedźmin)?

Punkt dzielimy na 2 kategorie:
- jedne punkty rozdzielamy na 3 cechy - Ciała, Chi (odpowiednik many) oraz Umysłu (potrzebny jest do spowalniania czasu oraz walki bronią.
- drugie wydajemy na ulepszenie naszych technik walki wręcz, magii, mieczem (większe obrażenia, mniejsze zużycie skupienia, większa szybkość)

Dnia 03.05.2008 o 21:32, Lesz3yk napisał:

Mam zamiar jutro kupić tą grę, ale nie wiem czego się po niej spodziewać.

Spodziewaj się czegoś klimatycznego. Albo nie! Nie spodziewaj się wiele po niej - ja tak zrobiłem i moje wrażenia z gry przerosły wszelkie normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Jeśli chodzi o rozwój postaci to JE jest dość unikatowa.
Masz 3 główne atrybuty (ciało, duch i umysł) które rozwijasz przy każdym awansie (najlepiej jest je rozwijać w zrównoważony sposób, inwestowanie na maksa tylko w 1 atrybut nie jest dobrym pomysłem).
Przy każdym awansie otrzymujesz również pewną ilość punktów którą możesz wydać na rozwinięcie poznanych stylów walki z 5 dostępnych kategorii: style walki wręcz, style walki bronią, style wsparcia, magia oraz transmutacja. W każdej z tych kategorii jest kilka stylów z których możesz wybierać (zasada jest taka że z każdej kategorii należy wybrać 1-2 style i rozwijać je na maksa a resztę olać). Każdy styl walki ma 3 własne cechy które można w nim rozwijać (np. zwiększone obrażenia lub zwiększona szybkość ataku) a każda z tych cech ma 5 poziomów (każdy następny poziom jest droższy od poprzedniego).
Grę rozpoczynasz z jednym stylem walki wręcz (możesz wybrać z kilku przy tworzeniu postaci), oraz z jednym stylem wsparcia (zawsze tym samym). Bardzo szybko dostajesz też 1 styl walki bronią i 1 styl magiczny, w edycji kolekcjonerskiej na starcie otrzymuje się też 1 styl transmutacji. Resztę stylów musisz poznać w czasie gry (najczęściej "kupując" je u trenerów, rzadziej dostając jako nagrodę za wykonaną misję lub wygraną walkę).

EDIT
-> edsonpele

JE to raczej klimaty chińskie niż japońskie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, to już chyba wszystko wiem ;) Jutro pędzę do sklepu. Do samej gry pociągają mnie azjatyckie klimaty, a że na dodatek sama rozgrywka jest według was świetna, to tym lepiej ;)

Ostatnio zebrało mi się właśnie na RPG. Szkoda, że mało która gra z tego gatunku na demo, bo np. na takim Oblivionie strasznie się zawiodłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestem po kilku godzinach z Jade Empire i muszę powiedziec że te klimaty japońsko-chińskie bardzo mi się spodobały :) tylko trochę ten panel zarządzania bohaterem jest taki jakiś brzydki :D ale ogólnie gierka spoko ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś jakąś dobrą motodę na Leśny Cień? Albo zabijam jej słonia Lśniącego kła i wtedy zabijają mnie 3 lisie duchy albo zabijam 3 lisie duchy i ze słoniem nie daje rady. Kroczę teraz ścieżką zaciśniętej pięsci i gram na poziome mistrzowskim, więc czy zna ktoś jakąś dobrą taktykę na walkę z nią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2008 o 23:14, nieszczescie napisał:

Zna ktoś jakąś dobrą motodę na Leśny Cień? Albo zabijam jej słonia Lśniącego kła i wtedy
zabijają mnie 3 lisie duchy albo zabijam 3 lisie duchy i ze słoniem nie daje rady. Kroczę
teraz ścieżką zaciśniętej pięsci i gram na poziome mistrzowskim, więc czy zna ktoś jakąś
dobrą taktykę na walkę z nią?

Ja najpierw rozwalałem lisice, a potem w trybie skupienia"zaczynam" uszkadzać słonia, a potem dobijam jakąś transformacją. Też się z nim trochę męczyłem, dopiero za 3 razem dałem rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszedłem gierkę i muszę powiedzieć że się nie zawiodłem, nie jest to wprawdzie KotOR, ale grało mi się bardzo dobrze. Wielkim plusem jest fabuła, 3 ostatnie rozdziały przeszedłem z przerwą jedynie na siku, bo wciąga jak odkurzacz. Moim zdaniem, mimo swej hmm.. ''bajkowości'' jest zdecydowanie lepsza niż w tak wychwalanym i ''dojrzałym'' Wiedźminie. Mimo że z gierki jestem bardzo zadowolony to kilka minusów zauważyłem. Jednym z nich jest (przynajmniej dla mnie) znaczne uproszczenie rozwoju postaci w stosunku do poprzednich gier Bioware''u. Tylko 3 statystyki, które rozwijamy raczej równomiernie + style walki, których wprawdzie trochę jest, ale... brakuje mi tutaj atutów itp. Kolejnym minusem jest mała rola towarzyszy, można mieć tylko jednego u boku, a ponadto za bardzo w walce pomocni to oni nie są. A nigdzie indziej ich umiejętności nie wykorzystamy. Jest też trochę przykrótka, brakuje mi jeszcze przynajmniej z jednego typowo rolpejowego miasta z mozolnie zbieranymi questami i kupą npców do przepytania o wszystko. Dziwi mnie w tej grze poziom trudności, a raczej łatwości, bo miejsc w których miałem jakieś poważniejsze problemy mogę wyliczyć na palcach jednej ręki. Grałem oczywiście na najwyższym dostępnym poziomie trudności. A dodać trzeba że styczność ze zręcznościówkami w ostatnich latach ograniczała się u mnie tylko do jednokrotnego przejścia Fable. Więc za bardzo wprawionym w bojach graczem to ja nie jestem. Dziwi mnie więc dlaczego poziom jadeitowego mistrza dostępny jest dopiero po przejściu gry. Lwia część graczy ponownie przechodzi gry (o ile w ogóle się na to decydują) dopiero po wielu miesiącach od ostatniego jej ukończenia, a na ten czas jest usuwana, co by nie zajmowała niepotrzebnie cennych gigabajtów. Więc jak za rok będę chciał ją przejść to znów będę zmuszony do poziomu wielkiego mistrza...
Ogólnie oceniłbym ją na 7, może 7+ na 10, jak dla mnie krok w tył w stosunku do KotORa, acz mimo wszystko baardzo miło mi się grało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować